شفا: خنده برای درمان هر دردی

شفا: خنده برای درمان هر دردی

کمی طنز کمی شوخی گاهی جدی گاهی زندگی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

چه زمانی دوباره عطر یا ادکلن خود را تمدید کنیم؟

چه زمانی مجدد باید عطر یا ادکلنمان را تمدید کنیم



ادکلن اصل

 

استشمام دوباره ادکلن مورد علاقه، یک تجربه شیرین و لذت‌بخش است. با هر‌بار استفاده مجدد عطر، احساس اولیه را درک می‌کنید. هر عطر هرچقدر هم خوب باشد باز هم نیاز به تمدید مجدد دارد. پس در این مقاله می‌خواهیم نکاتی که باعث می‌شود ماندگاری عطر بیشتر شود را مرور کنیم.

 

بعضی عطرها بعد‌از چند ساعت محو می‌شوند و هیچ رد بویی به‌جا نمی‌گذارند. در‌ مقابل بعضی عطرها از طلوع آفتاب تا پاسی از شب خط بوی خود را حفظ می‌کنند. این ماندگاری تا حد زیادی به برند، قدرت عطر منتخب، ترکیب نت‌ها و تعداد دفعاتی که آن را اسپری کردید بستگی دارد. شيميایی پوست نیز، عامل دیگر ماندگاری عطر است.

 

عطرهای چوبی، عنبر و شرقی بیشترین ماندگاری را روی پوست دارند. رایحه‌های مرکب، گلی و میوه‌ای سریع‌تر محو می‌شوند‌. بنابراین، به‌دنبال رایحه‌هایی که از درصد بیشتری روغن معطر برخوردار هستند، باشید. این‌گونه عطرها قوی‌تر هستند و ماندگاری بیشتری دارند.

 

ماندگاری عطر چقدر است؟

ماندگاری عطر وابسته به نوع عطری است که استفاده می‌کنید. این ماندگاری بین ۲ تا ۲۴ ساعت متغیر است. ماندگاری ادوتویلت ۳ ساعت است در‌حالی‌که ادوپرفیوم حدود ۶ تا ۸ ساعت روی پوست می‌ماند و پخش بو دارد. بااین‌حال شیمی پوست شما این ماندگاری را تغییر می‌دهد. علاوه‌بر این، تعریق باعث می‌شود بوی عطر زودتر بپرد.

 

مقایسه ادوپرفیوم و ادوتویلت و پرفیوم 

یکی از بهترین راه‌ها برای ماندگاری بیشتر عطر، خرید ادکلن اصل با قوی‌ترین رایحه موجود است. بیشتر رایحه‌ها به‌عنوان ادوپرفیوم یا ادوتویلت طبقه‌‌بندی می‌شوند که اولی غلیظ‌تر و دومی رقیق‌تر است. در بین این‌ها پرفیوم قوی‌ترین گزینه است و غلظت آن را از روی برند تشخیص می‌دهند. این مدل تا ۲۴ ساعت ماندگاری دارد.

بیشتر ادوپرفیوم حدود ۶ تا ۸ ساعت ماندگاری دارند درحالی‌که ادوتویلت‌ها ۲ ‌تا ‌۴ ساعت روی پوست می‌مانند‌. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه ماندگاری عطر خود را بیشتر کنید بهتر است ادوپرفیوم‌ها را انتخاب کنید.

 

چند بار در روز باید عطر خود را تمدید کرد؟

اگر از ادو‌پرفیوم‌ها استفاده می‌کنید یک‌بار در طول روز و اگر از ادو‌تویلت‌ها استفاده می‌کنید هر ۴ ساعت یک‌بار باید عطرتان را تمدید کنید.  قوی‌ترین عطر‌ها نیازی به تمدید مجدد ندارند و می‌توانند تا ۲۴ ساعت خط بوی خود را حفظ کنند. ولی اگر تمایل دارید عطر خود را تمدید کنید ۳ یا ۴ بار استفاده مجدد کافی‌ است.

 

عواملی که روی استفاده مجدد از عطر تاثیر گذار هستند

چند دلیل وجود دارد که باعث محو شدن عطر می‌شود. در ادامه دلایلی که روی استفاده مجدد از عطرها تاثیرگذار هستند را بررسی می‌کنیم.

 

ترکيب شیمیایی پوست و ماندگاری بیشتر

ترکیب شیمیایی پوست شما می‌تواند تاثیر بسزایی روی ماندگاری عطر بگذارد. این عامل متاثر از رژیم غذایی، سلامت پوست و ترکیبات شیمیایی زیر پوست است. هورمون‌ها هم روی ماندگاری عطر تاثیر دارند، به‌ همین دلیل زنان باردار نیاز به استفاده بیشتر از عطر منتخب خود را دارند.

 

 تعریق و عطر

برای اینکه چرا بعضی از عطرها باید برای ماه‌های گرم‌تر یا سردتر استفاده شوند، دلیلی وجود دارد. عطرها به روش‌های متفاوتی با روغن، رطوبت و گرمای روی پوست شما واکنش نشان می‌دهند.

 اگر در هوای گرم‌تر از عطر سبک استفاده کنید متوجه خواهید شد که دمای گرم بدن شما مولکول‌های عطر را سریع تبخیر می‌کند. ممکن است بوی عطر شما خیلی قوی باشد ولی به‌علت تبخیر مولکول‌ها، به‌سرعت محو شود.

 

پوست خشک و مولکول ادکلن

پوست خشک تمایل دارد مولکول‌های عطر را سریع‌تر جذب کند. این نوع پوست باعث ماندگاری کمتر عطر می‌شود. اگر عاشق عطر هستید ولی با مشکل محو شدن عطر روی پوست دست‌وپنجه نرم می‌کنید، قبل استفاده از عطر، با مرطوب‌کننده‌های بدون بو یا وازلین پوست خود را مرطوب کنید. این کار باعث افزایش ماندگاری عطر روی پوست خشک می‌شود.

 

چگونه ماندگاری عطر را بیشتر کنیم؟

برای افزایش ماندگاری عطر روی پوست عوامل زیادی وجود دارد. در این قسمت مهم‌ترین دلایل را به‌صورت کامل و جامع بررسی می‌کنیم تا شما با نکات مهم افزایش ماندگاری عطر و ادکلن، آشنا شوید.

عطر را تا حد امکان، روی پوست تازه‌شسته‌شده و مرطوب بمالید.

با ژل پترولیوم، می‌توانید رطوبت بیشتری به پوست خود برسانید و بعد ادکلن‌تان را بزنید. 

عطر را به گرم‌ترین نقاط بدن خود بزنید تا مولکول‌های عطر اجازه پخش بو یکنواخت داشته باشند. گرم‌ترین نقاط بدن مثل گردن، داخل مچ دست، پشت زانو و زیر ناف است.

به جای ادوتویلت از ادو‌پرفیوم‌ که قوی‌تر است استفاده کنید.

در طول روز، از عطرهای سایز کوچک استفاده کنید. این عطرها جاگیر نیستند و از بهترین عطرها برای مسافرت و تعطیلات به‌حساب می‌آیند.

خلاف تصور عموم مردم، نباید عطر را به پوست خود بمالید. این کار علاوه‌بر خفه کردن نت‌های بالایی عطر، موجب مخلوط شدن عطر با روغن طبیعی بدن می‌شود. در نتیجه رایحه عطر تغییر می‌کند و مولکول‌های عطر شکسته می‌شوند.

 

چگونه متوجه شویم که آیا بیش از حد عطر زده‌ایم یا خیر؟ 

 

ادکلن اصل

 

بهترین راه برای جلوگیری از زیاده‌روی در عطر، این است که در هر بار تمدید عطر فقط ۳ تا ۴ بار اسپری کنید. علاوه‌بر این قبل‌از اینکه کسی به شما بگوید که عطر شما تند و قوی است، می‌توانید از ترفند دستمال کاغذی استفاده کنید. 

 

در این ترفند باید طبق معمول عطر یا ادکلن را روی پوست خود بپاشید‌. بعد‌از اسپری کردن ۵ ثانیه صبر کنید و سپس دستمال کاغذی را روی نقاطی که ادکلن زدید، بکشید. اگر دستمال به پوست بچسبد به این معنی است که بیشتر از مقدار مجاز عطر زده‌اید. 

اگر هم این‌طور متوجه نمی‌شوید و باز هم احساس می‌کنید زیاد عطر زده‌اید، می‌توانید از اطرافیان‌تان سوال کنید. حواستان باشد اسپری بیش‌ از حد ادکلن ، بوی تند آن را به‌همراه خواهد داشت و این موضوع برای اطرافیان شما اصلا خوشایند نیست.

 

جمع‌بندی

اکنون دقیقا متوجه شدید که چه زمانی از عطرهای خود استفاده کنید و چطور از محو شدن عطرها از روی پوست، جلوگیری کنید. می‌توانید عطر مورد علاقه خودتان را بدون توجه به اینکه در چه طبقه‌ای قرار می‌گیرد انتخاب کنید و با روش های ذکر شده ماندگاری آن را افزایش بدهید. 

 

به خاطر داشته باشید تمام عطرها ماندگاری یکسانی ندارند پس آزمون و خطا کنید تا متوجه شوید عطرتان را چقدر باید تمدید کنید.

 

 

شفا: خنده برای درمان هر دردی
شفا: خنده برای درمان هر دردی کمی طنز کمی شوخی گاهی جدی گاهی زندگی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋