شادبانو

شادبانو

متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

9 شاهکاری که سفر در زمان را آسان می کند

در این مقاله سراغ ۱۰ سریال جذاب و پرطرفدار کره‌ای رفتیم که سفر در زمان بخش اصلی داستان آن‌هاست.

برترین‌ها- مهسا شفیعی: سریال‌های کره‌ای حالا مدت‌هاست که پا را از آن داستان‌های تکراری و کلیشه‌ای تاریخی و عاشقانه فراتر گذاشته‌اند و سازندگان این سریال‌ها جسورانه به سراغ موضوعاتی می‌روند که برای مخاطب مدرن سریال در دنیا بسیار جذاب است. یکی از این موضوعات بدون شک سفر در زمان است.

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

سریال سازان کره‌ای البته راه تقلید از همتایان غربی را در پیش نگرفتند و آنچنان موضوعات مدرنی مانند سفر در زمان را در خدمت داستان‌های جذاب و فرهنگ کشورشان قرار داده‌اند که تحسین هر منتقدی را برمی‌انگیزد. به همین بهانه در این مقاله سراغ 9 سریال جذاب و پرطرفدار کره‌ای رفتیم که سفر در زمان بخش اصلی داستان آن‌هاست و مانند همیشه امیدواریم از مطالعه این مقاله و البته تماشای سریال‌ها لذت ببرید.

سریال اتفاقی دیدمت(غریبه بی‌نقص من)(My Perfect Stranger)

محصول سال ۲۰۲۳

ژانر: رمانتیک

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

سریال اتفاقی دیدمت یکی از سریال‌های جدید کره‌ای با موضوع سفر در زمان به حساب می‌آید و مطابق با نام سریال مخاطب داستان دو فرد غریبه با هم(دست‌کم در ابتدای سریال) را دنبال می‌کند. داستان این سریال از این قرار است که دو فرد که از حضور هم خبر ندارند در زمان به عقب برمی‌گردند و هر دو به سال 1987 بازمی‌گردند. دو فرد غریبه‌ای که پس از آشنایی خیلی زود به شباهت‌های فراوان بینشان پی می‌برند.

از یک طرف یون هائه جوون را داریم، یک روزنامه‌نگار خوش‌قلب و مهربان که برای کشف رازهای یک پرونده قتل‌های سریالی در زمان به عقب بازمی‌گردد و در طرف دیگر با بائِک یون یانگ طرف هستیم که دلیل کاملا متفاوتی برای سفر در زمان دارد. بائک قصد دارد با بازگشت در زمان جلوی ازدواج پدر و مادرش را بگیرد چرا که فکر می‌کند از این طریق می‌تواند مانع مرگ مادرش شود.

تا آخرین ثانیه سریال به حدس زدن ادامه بدهید

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

اتفاقی دیدمت با تلفیق ظریف و جالبی که بین ژانرها انجام داده احتمالا در میان بهترین سریال‌های کره‌ای قرار می‌گیرد و دلیل آن توانایی جذبِ تمام توجهِ مخاطبانش است. این سریال در میان موضوعاتی جدی و پیچیده چون اندوه، امید و تروما به اکتشاف می‌پردازد و به مخاطبانش یادآوری می‌کند که انسان‌ها گاه برای دستیابی به حقیقت حاضر هستند چه راه دوری را بپیمایند. هر دو بازیگر اصلی یعنی کیم دونگ- ووک و جین کی- جو نمایشی تحسین برانگیز از خود به جای گذاشته‌اند.

سریال عاشقان ماه(Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo)

محصول سال ۲۰۱۶

ژانر: درام

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

نکته جالب درباره سریال عاشقان ماه اینجاست که با وجود استقبال کم مردم کره، این سریال به شدت در کشورهای غربی محبوب شد و خط داستانی منحصربفرد آن باعث شد خیلی زود در بسیاری از کشورهای دنیا برای این سریال گروه‌های هواداری تشکیل شود. خط داستانی اصلی این سریال دختری جوان با بازی آی‌یو و به نام گو ها جین را دنبال می‌کند.

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

داستان این سریال از جایی جذاب‌تر می‌شود که این دختر جوان در روزی که خورشیدگرفتگی کاملی روی داده ناگهان در زمان به عقب بازمی‌گردد و به دوره تاریخی گوریِئو سفر می‌کند. ها جین که هنوز با سفر در زمان کنار نیامده خودش را در جسم یک نوجوان 16 ساله به نام هائه سو می‌یابد. داستان این سریال جذاب از این جا به بعد به ماجراهای این سرباز ساده 16 ساله می‌پردازد که قرار است در قلمرویی غرق در سیاست و تحت تاثیرِ جنگ قدرت به تاج و تخت برسد.

روایت یک داستان عاشقانه در سرزمین باستانی

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

این سریال با بودجه عظیم، جلوه‌های ویژه خیره کننده و طراحی لباس فوق‌العاده‌اش خیلی زود توانست قلب بسیاری از مخاطبان در سراسر دنیا را برباید. این سریال البته در کنار این جلوه‌های بصری تماشایی، داستان درام آنچنان جذابی را تعریف می‌کند که مخاطب حتی نمی‌تواند برای لحظه‌ای چشم از آن بردارد. با این همه این سریال مخاطبانش را با احساسات عمیق شخصیت‌ها و البته پایانی واقع‌گرایانه غافلگیر می‌کند.

تونل(Tunnel)

محصول سال ۲۰۱۷

ژانر: هیجان‌انگیز

مخاطبان این سریال در ابتدا با داستان و شخصیتی در سال 1986 همراه می‌شوند. یک کارآگاه جنایی به شدت ماهر و جاه‌طلب به نام پارک گوانگ هو که با همه وجود در تعقیب یک قاتل سریالی است. گوانگ هو در تعقیب قاتل وارد یک تونل می‌شود بدون اینکه بداند این تونل مانند یک پرتال بین زمان‌های مختلف عمل می‌کند.

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

مخاطب حالا به همراه کارآگاه به زمان حال و سال 2016 سفر کرده، زمانی که ظاهرا همان قاتل سریالی به شدت به کشتارهای وحشت‌ناکش ادامه می‌دهد. گوانگ هو که حالا با یک کارآگاه خبره دیگر به نام کیم سان جائه یک تیم را تشکیل داده تلاش می‌کند قدم‌های بعدی قاتل سریالی را پیشبینی کرده و در نهایت او را به دام بیندازد.

یک درام علمی تخیلی فوق‌العاده

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

این سریال با داستانی که هم به اندازه کافی اکشن در خود دارد و هم مخاطب را برای حل رمز و رازها به شدت درگیر می‌کند احتمالا یکی از بهترین سریال‌های هیجان‌انگیز کره‌ای به حساب می‌آید. این سریال با گره‌های داستانی خلاقانه و البته فیلم‌برداری خیره‌کننده‌اش تمام مرزهای ممکن در ذهن مخاطب را می‌شکند.

سریال ماشین تحریر شیکاگو(Chicago Typewriter)

محصول سال ۲۰۱۷

ژانر: درام

این سریال که احتمالا از نظر داستانی بیشتر از درام، علمی تخیلی محسوب می‌شود به داستان سه جنگجوی مقاومت در دو خط زمانی متفاوت می‌پردازد. خط زمانی اول در دهه 1930 میلادی می‌گذرد و در کره‌ای اتفاق می‌افتد که به خاطر اشغال توسط ژاپن پر از آشوب است و خط زمانی دوم به زمان حال و قرن بیست و یکم مربوط می‌شود.

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

سه مبارز خستگی‌ناپذیر داستان برای حفظ جانشان در سه نقش متفاوت ظاهر می‌شوند و به عنوان یک عاشق کتاب و دو نویسنده زندگی می‌کنند که یکی از آن‌ها نویسنده‌ای بسیار محترم و موفق محسوب می‌شود. با این وجود اما هویت آن‌ها در گذشته انگار در تعقیبشان است و رازهایی تاریک منتظر فرصتی برای شکار سه مبارز داستان است.

رفاقتی که توسط گذشته تهدید می‌شود

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

هسته اصلی "ماشین تحریر شیکاگو" به رفاقت سه دوست می‌پردازد، رفاقتی که حتی سفر در زمان هم نمی‌تواند خدشه‌ای به آن وارد کند. داستان مبارزانی که برای محافظت از عزیزانشان سقوط را تجربه می‌کنند و در دنیای رویامانندِ مدرن به اکتشاف می‌پردازند. بازی خوب هر سه بازیگر اصلی یعنی یوو آه- این، ایم سو- جانگ و گو کیونگ- پیو به موفقیت این درام لایه‌لایه و پیچیده کمک می‌کند.

سریال زمانی به نام تو(A Time Called You)

محصول سال ۲۰۲۳

ژانر: رمانتیک

این سریال جدید و موفق که از داستان یک سریال تایوانی به نام Someday or One Day الهام گرفته به خاطر شخصیت‌های اصلی دوست‌داشتنی و خصوصیات منحصر به فرد و دلپذیرش خیلی زود در میان مخاطبان محبوب شده است. مخاطب در ابتدای سریال با دختری به نام هان جون هائه همراه می‌شود، فردی که یک سال قبل نامزدش را از دست داده اما هنوز نتوانسته با این اندوه کنار بیاید.

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

جون هائه به طرز اسرارآمیزی در زمان سفر می‌کند و به عنوان یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام مین جو به سال 1998 باز می‌گردد. او در این خط زمانی با پسری به نام نام سی هیون آشنا می‌شود، پسری که برای جون هائه به شدت دوست پسر سابقش را تداعی می‌کند و انگار فقط تماشای او بر غم درون قلبش مرهم می‌گذارد.

یک سورپرایز فوق‌العاده برای طرفداران آن هیو- سِئوپ

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

این سریال که پخشش از سپتامبر 2023 از نتفلیکس آغاز شد خیلی زود با نگاه تازه‌اش به یک داستان عاشقانه و سفر در زمان توانست طرفداران زیادی پیدا کند. مخاطب خیلی زود درگیر مسائل شخصیت‌های داستان می‌شود و در این میان موسیقی متن فوق‌العاده و بازی بی‌نقص بازیگران اصلی مانند آن هیو- سئوپ، جئون یئو- بین و کانگ هوون فقط لذت مخاطب از تماشای یک سریال فوق‌العاده را دوچندان می‌کند.

سریال آقای ملکه(Mr. Queen)

محصول سال ۲۰۲۰

ژانر: درام

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

آقای ملکه یک سریال کره‌ای جذاب و یک درام تاریخی پر پیچ و خم است که داستان آن از یک سریال اینترنتی چینی اقتباس شده است. مخاطب در ابتدای سریال با یک آشپز موفق و جاه‌طلب در زمان حال به نام جانگ بونگ هوان همراه می‌شود. آشپزی که خودش را بهترین می‌داند و از ثروتمندترین شهروندان تا سیاست‌مداران شناخته شده برای چشیدن دست‌پختش صف کشیده‌اند.

سرنوشت البته خواب متفاوتی برای بونگ هوان دیده و او پس از یک تصادف وحشتناک ناگهان خودش را در جسم زنی به نام کیم سو سانگ و در دوره تاریخی سلسله چوسان می‌یابد. آشپز سابق حالا باید خیلی زود خودش را با زمانی وفق دهد که کاملا با زمان او متفاوت است و از یک جنگ خونین و پر از دسیسه برای قدرت جان سالم به در ببرد.

یک داستان عاشقانه جذاب به همراه تغییر جسم و سفر در زمان

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

مخاطب در زمان تماشای این سریال شاهکار دامنه وسیعی از احساسات را تجربه می‌کند، از ملکه شدن یک فرد عادی گرفته تا سفر در زمان و تغییر جسم. البته نمی‌شود از دلایل موفقیت آقای ملکه گفت و به بازی فوق‌العاده شین هایه- سان و کیم جونگ- هیون اشاره نکرد. یک داستان بی‌نقص و پر از پیچ و خم، لحظه‌های کمیک و خنده‌دار در دل درام و آشوب و در نهایت یک پایان راضی‌کننده از جمله دلایل موفقیت این سریال پرطرفدار است.

سریال پادشاه: سلطنت ابدی(The King: Eternal Monarch)

محصول سال ۲۰۲۰

ژانر: درام

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

مخاطب این سریال با پادشاه قلمروی کره باستان یعنی لی گان همراه می‌شود. پادشاهی که روحش پر است از زخم‌های عمیق دوره کودکی و با این وجود تمام تلاشش را برای به تعادل و ثبات رساندن قلمرواش می‌کند. لی گان البته پیش از به نتیجه رسیدن تلاش‌هایش در یک تصادف عجیب و غیرمنتظره به دنیای متفاوتی پرتاب می‌شود.

لی گاه حالا خود را در دنیایی عجیب و غریب و جادویی یعنی سئولِ مدرن می‌بیند و تقریبا هر چیزی برایش پر از شگفتی است. پادشاه البته در این دنیای جدید هم دست از تلاش برای نجات قلمرو و مردمش برنمی‌دارد و به همراه کارآگاهی به نام جئونگ تائه یول سعی می‌کند با نیروی شری مقابله کند که هدف نابودی هر دو دنیا را در سر دارد.

یک تلفیق موفق از تخیل و رمنس

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

این سریال موفق که در سال 2020 توانست عنوان محبوب‌ترین سریال کره‌ای در دنیا را به دست بیاورد تقریبا در هر زمینه‌ای از بازی بازیگران تا داستان و جلوه‌های ویژه بی‌نقص عمل می‌کند و بازیگرانی چون لی مین- هو و کیم گو- یون در این سریال می‌درخشند . با این حال احتمالا دلیل اصلی موفقیت این سریال تلفیق موفقیت‌آمیز تخیل و بهره بردن شجاعانه از ایده جهان‌های موازی است و به همین خاطر است که می‌تواند تاثیری منحصر به فرد بر روی مخاطبانش بگذارد.

سریال سزاوار نامت زندگی کن(Live Up to Your Name)

محصول سال ۲۰۱۷

ژانر: درام

داستان این سریال جذاب و تماشایی به یک پزشکِ دوران چوسان به نام هیئو ایم می‌پردازد. پزشکی که البته و به صورت ناگهانی 400 سال در زمان سفر می‌کند و خود را در کره مدرن می‌بیند. هرچند که تقریبا همه‌چیز برای هیئو ایم جادویی و باورنکردنی به نظر می‌رسد اما بیش از هر چیز پیشرفت در علم پزشکی و توانایی خارق‌العاده انسان مدرن در درمان دردها نظر این پزشک دوره چوسان را جلب می‌کند.

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

هیئو ایم خیلی زود با یک پزشک مدرن به نام یئون گیونگ آشنا می‌شود، خانم پزشکی که البته به تمسخر نظرات قدیمی و عجیب و غریب هیئو می‌پردازد. با وجود تفاوت‌های زیاد اما دو پزشک خیلی زود با هم صمیمی می‌شوند و در نهایت یئون گیونگ به همراه هیئو به زمان گذشته و دوره چوسان سفر می‌کند. سفری که باعث می‌شود او با سختی‌های طبابت در زمان قدیم و ارزش کار هیئو ایم بیشتر آشنا شود.

وقتی یک داستان سفر در زمان با یک درام پزشکی مخلوط می‌شود

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

احتمالا علاقمندان به حوزه گسترده پزشکی و درمان حسابی از تماشای این سریال لذت خواهند برد چرا که بخش قابل توجهی از آن به آزمودن و مقایسه پزشکی سنتی و قدیمی و پزشکی مدرن اختصاص دارد. یک سریال تماشایی که اطلاعات تاریخی و پزشکی‌تان را بالا می‌برد و البته در نهایت با صمیمیت بین قهرمان‌های متفاوت داستان قلبتان را به دست می‌آورد. بازی هنرمندانه دو بازیگر اصلی یعنی کیم نام- جیل و کیم آه- جونگ از دیگر دلایل موفقیت این سریال و محبوبیت آن در بین مخاطبان است.

سریال زندگی در مریخ(Life on Mars)

محصول سال ۲۰۱۸

ژانر: درام

مخاطب سریال زندگی در مریخ با یک کارآگاه موفق و ماهر به نام هان تائه جو همراه می‌شود. کارآگاهی که در حل کردن پیچیده‌ترین پرونده‌ها خبره است و تنها اندکی با ترفیع درجه فاصله دارد. کارآگاه موفق اما حتی روحش هم از اتفاقی که قرار است برایش بیفتد خبر ندارد و در تعقیب یک قاتل زنجیره‌ای ناگهان در زمان به عقب سفر کرده و به سال 1988 بازمی‌گردد.

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

حالا دیگر خبری از آن مدال‌ها و تحسین‌ها نیست و تائه جو باید کارش به عنوان یک مامور پلیس را از ابتدا و به عنوان یک کارآگاه تازه‌کار و در شهری کوچک آغاز کند. تائه جو مشغول عادت کردن به دنیای جدید است، دنیایی که در آن ابزار یک کارآگاه یک ضبط صوت و البته تلفن‌های همگانی است. با این همه کارآگاه داستان کشف می‌کند که تنها راه بازگشت به زمان حال حل یک پرونده مهم در گذشته است و مانند همیشه مشغول کاری می‌شود که آن را خوب بلد است.

سفر سورئال یک کارآگاه به گذشته

9 شاهکار که سفر در زمان را به راحتی ممکن می‌کند

سریال زندگی در مریخ که در واقع اقتباسی از یک سریال بریتانیایی به همین نام است بیش از هرچیز برای ادغام موفق ژانرهای کمدی،رمزآلود و جرم و جنایت تحسین شده است. سریال در بازسازی زندگی در سال 1988 بسیار موفق و دقیق عمل می‌کند و با داستان جذاب و پر پیچ و خمش مخاطب را تا لحظه آخر در تردید نگه می‌دارد. در نهایت بازی تماشایی جونگ کیونگ هو این سریال جذاب را حتی تماشایی‌تر کرده است.

شادبانو
شادبانو متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋