شادبانو

شادبانو

متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

10 نکته ویژه از ترور جنجالی ترین سیاستمدار جهان

آخرین گردهم‌آیی انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده در پنسیلوانیا با حادثه‌ تیراندازی یک فرد مهاجم به تنش کشیده شد. این رویداد مهم سیاسی حاوی نکات مهمی است که در مطلب زیر به آن پرداخته‌ایم.

برترین‌ها: آخرین گردهم‌آیی انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده در پنسیلوانیا با حادثه‌ تیراندازی یک فرد مهاجم به تنش کشیده شد. این رویداد مهم سیاسی حاوی نکات مهمی است که در مطلب زیر به آن پرداخته‌ایم.

۱۰ نکته ویژه از ترور جنجالی‌ترین سیاستمدار جهان

این حادثه که منجر به زخمی شدن دونالد ترامپ و جان باختن یکی از حاضران در گردهم‌آیی شد با واکنش‌های گسترده داخلی در ایالات متحده و بین‌المللی همراه شد و بسیاری از چهره‌های سیاسی و رهبران جهان آن را محکوم کردند. دونالد ترامپ در پیامی کوتاه ضمن قدردارنی از حمایت‌ها و پیام‌هایی که از هودارانش دریافت کرده، تاکید کرد که این حمله نمی‌تواند او را از ادامه مبارزات انتخاباتی بازدارد.

به‌ رغم آنکه هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه به ویژه در خصوص هویت فرد مهاجم و انگیزه‌های وی از این سوء منتشر نشده اما برخی از مقامات جمهوری خواه در آمریکا، دموکرات‌ها، بویژه جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور و رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر را به دلیل ایجاد جوی پرتنش و تحریک‌آمیز که از دید آنها زمینه‌ساز وقوع این حمله شده‌ است متهم کرده و مسئول دانسته‌اند.

۱۰ نکته ویژه از ترور جنجالی‌ترین سیاستمدار جهان

در ادامه به بررسی نکات مهم از حادثه ترور ناکام دونالد ترامپ می‌پردازیم:

1. دونالد ترامپ از سوء قصد جان سالم به در برد و گلوله به گوش راستش اصابت کرد.در وهله نخست این واقعه را می‌توان محصول دو قطبی شدیدی در جامعه آمریکا حول محور بود و نبود ترامپ دانست که رنگ و بوی خشونت نیز به خود گرفته است؛ اما بعید هم نیست طرف‌های دیگری را نیز متهم کنند. حالا که خطر جانی این گونه از بیخ گوش ترامپ گذشت، به نظر می‌رسد با موج همدردی به راه افتاده کفه ترازوی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع او سنگین‌تر شود.

2. این دو شانس ترامپ به سلسله‌ شانس‌های اخیر او افزوده شد؛ از برد مناظره نخست با بایدن و رای دیوان عالی آمریکا گرفته تا بحران داخلی در حزب دموکرات بر سر ماندن و نماندن بایدن و افزایش تشکیک و تردید نسبت به توانایی جسمی و ذهنی او در این رقابت نفسگیر در مقابل ترامپ جسور و بی‌پروا.

3. «تا این لحظه» ترامپ وضعیت بهتری در انتخابات دارد، اما نباید همه چیز را تمام شده دانست. صحنه انتخابات ظرفیت اتفاقات غیر منتظره را دارد و باید دید بحران داخلی در اردوگاه دموکرات‌ها به کجا می‌انجامد. آنچه واضح است این که مشکل توانایی جسمی بایدن چیزی نیست که برطرف شود.

4. تنها ثانیه هایی پیش از آغاز شلیک تعدادی از حامیان ترامپ ضارب را روی سقف محل استقرارش با اسلحه مشاهده می‌کنند و شروع به سر و صدا می‌کنند. در تصاویر مشخص است که او زنده است و در حال هدفگیری ست. توجه تیم حفاظت به سوژه پیش از شلیک قطعا جلب شده و به نظر می‌رسد ضارب را مستقیما دیده اند و آماده می‌شوند که شلیک کنند. هر دو عامل بالا می‌توانسته تمرکز ضارب را درست قبل از شلیک ها در هدفگیری موثر برهم بزند.

5. از ۸ گلوله ای که میگویند شلیک شده، یک گلوله، یکی دیگر از حاضران در رالی را هدشات کرده و کشته. بنابراین ضارب در نشانه گیری دچار استرس و عجله بالایی بوده. حداقل یک گلوله  قسمتی از سر ترامپ را با دقت بالایی هدف گرفته اما درست در همان لحظه پیش از اصابت، ترامپ با گردش گردن به سمت راست به شکلی ناخواسته چند سانتیمتر محل اصابت احتمالی را جابجا کرده و هنوز نوع اسلحه و کالیبر گلوله های شلیک شده مشخص نیست.

6. امروز عکسها و تصاویر واقعا عجیب و غریب کم ندیدیم. این عکس ها را دوگ میلز از نیویورک تایمز تصادفا در لحظه شلیک گرفته که یکی از گلوله ها را در فاصله چند اینچی سر ترامپ در حال پرواز شکار کرده. تمام شواهد نشان از قطعی بودن تلاش برای کشتن ترامپ بوده. گلوله ها به هدف سر او شلیک شده اند.

۱۰ نکته ویژه از ترور جنجالی‌ترین سیاستمدار جهان

7. یک خبرنگار آمریکایی حامی ترامپ، ترور امشب را با ترور کندی مقایسه کرد و دلیل آن را تلاش برای جلوگیری از جنگ‌ عنوان کرد.

۱۰ نکته ویژه از ترور جنجالی‌ترین سیاستمدار جهان

8. تحلیلگران غربی معتقدند: ترامپ را ۲ بار استیضاح کردند، ۴ بار دستگیر کردند و ۹۱ اتهام به او زدند و حالا سعی دارند او را ترور کنند تا با حذف فیزیکی او مانع بازگشتش به قدرت شوند و تا جهان و مخالفانش نفس راحتی در غیاب او بکشند!

9. تصور مخالفان او این است که  دونالد ترامپ یک فاشیست مستبد است که باید به هر قیمتی جلوی او گرفته شود و این لفاظی منجر به سوء قصد به ترامپ شده است.

10. با وقوع این حادثه احتمال و جان سالم به در بردن رئیس جمهور سابق آمریکا، پیروزی ترامپ در انتخابات که پیش از این در نظرسنجی‌ها هم مشخص بود، بالاتر رفته است.

شادبانو
شادبانو متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋