شادبانو

شادبانو

متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

هزینه ساخت سوله چقدر است؟

با توجه به اینکه سوله ها عمدتاً از متریال فولادی ساخته می شوند و قیمت آهن و فولاد در کشور ما دائماً تحت تأثیر عوامل سیاسی و قیمت دلار نوسان دارد، هزینه ساخت سوله نیز دچار نوسانات مرتبط با آن می گردد.

با توجه به اینکه سوله ها عمدتاً از متریال فولادی ساخته می شوند و قیمت آهن و فولاد در کشور ما دائماً تحت تأثیر عوامل سیاسی و قیمت دلار نوسان دارد، هزینه ساخت سوله نیز دچار نوسانات مرتبط با آن می گردد. بنابراین، ممکن است طی چند هفته، قیمت ساخت سوله دچار تغییرات چشمگیری نسبت به هفته ماقبل خود گردد. اما به طور کلی، برای آنکه تخمین بزنید که هزینه ساخت سولۀ موردنظرتان تقریباً چقدر تمام می شود، می‌توانید با در نظر گرفتن موارد زیر، قیمت کلی را برآورد کنید.

هزینه ساخت سوله چقدر تمام می شود؟

  • هزینه ساخت سوله بر اساس نوع سوله (سولۀ خرپایی، سولۀ تیر ورقی، سولۀ UBM)
  • مواد اولیه و متریال مصرفی
  • ابعاد و اندازۀ سوله

ابعاد سوله شامل ارتفاع سوله، دهانۀ سوله و مساحت آن است. نوع کاربری سوله، در تعیین ارتفاع آن بسیار مؤثر است. مسلماً هرقدر ابعاد سوله بزرگ‌تر باشد، متریال مصرفی برای ساخت سوله بزرگ‌تر خواهد شد و در نتیجه قیمت ساخت بالاتر می رود.

اگر نوع سولۀ مورد نظرتان برای ساخت، سولۀ خرپایی باشد، قیمت خرید مقاطع فولادی برای ساخت سوله برای شما کمتر تمام خواهد شد. زیرا برای راه اندازی و ساخت سوله های خرپایی، به مقدار زیاد مقاطع فولادی نیازی نیست. در نتیجه قیمت خرید آهن و پروفیل پایین آمده و این تأثیر بسزایی در هزینه نهایی پروژه دارد. عدم نیاز به ستون و نبود محدودیت در اندازۀ دهانه، از مزیت های سوله های خرپایی است. برای راه اندازی نمایشگاه ها، سالن های همایش، سرپناه گاه های موقت و آشیانه هواپیما، می توان از سوله‌های خرپایی استفاده کنید.

برای ساخت سوله های تیر ورقی، باید از ورق سیاه استفاده کنید. بنابراین، علاوه بر مقاطعی مانند پروفیل z و پروفیل های ناودانی، قیمت ورق سیاه را نیز باید در هزینه ساخت سوله لحاظ کنید. ضمن اینکه اندازۀ دهانه سوله با محدودیت همراه است و حدأکثر ابعاد دهانه، حدود ۶۰ متر در نظر گرفته می شود. سوله‌های تیرورقی در دو مدل کلاسیک و سنگین ساخته می شوند. از این سازه برای ساخت انبار جهت نگهداری و توزیع کالا استفاده می‌کنند. همچنین برای سالن‌های چندمنظوره و آشیانه هواپیما کاربرد دارد.

هزینه ساخت سوله چقدر تمام می شود؟

متریال اصلی برای ساخت سوله های UBM، ورق گالوانیزه است. سوله UBM به حالت قوس کامل ساخته می‌شود و از نظر ظاهری شبیه تونل است. سقف این سوله ها از جنس پلی اورتان است و به راحت‌ترین شکل ممکن روی سازه قرار می‌گیرد. در ساخت UBM چندان از فولاد استفاده نمی‌شود، هزینۀ کمتری دارد. اما نباید از نیاز به فونداسیون و هزینه های مربوط به آن غافل شد. سرعت ساخت بالا و عایق بودن در برابر سرما و گرما، از مزیت های UBM است. قابلیت اجرای دهانه برای این نوع سوله تا 30 متر است.

نصب سقف در مورد تمامی سوله ها با هر نوعی که باشد، الزامی است. بنابراین، باید هزینه سقف را نیز در نظر بگیرید. سقف روی پروفیل زد بسته می‌شود و به آن اتصال داده می‌شود.

از هزینه های مربوط به اخذ مجوز غافل نباشید

مانند تمام کارهایی که در کشور باید مراحل اداری آن طی شود این مرحله از ساخت سوله هم چالش های زیادی دارد و در صورت عدم گاهی از قوانین این امر چند برابر نیز می شود. برای اخذ مجوز احداث سازه در هر شهر و منطقه باید شرایط و ضوابط مربوط به آن منطقه را بگیرید. شهرک های صنعتی شرایط خاص خود را دارند و مناطق آزاد و شهری نیز شرایط خود را دارند.

اخذ مجوز ساخت سوله  شامل مجوز بهره برداری و ساخت سازه است. لازم است که ابتدا مشخص کنید زیر نظر کدام سازمان و وزارت خانه هستید. سازمان صنایع، وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت و سازمان های دیگری که می بایست مجوز شما را صادر نمایند. جهت مشاوره در این موارد می توانید با مجموعۀ سوله مارکت تماس بگیرید: تلفن تماس:  02166566766

مجموعۀ سوله مارکت، با برنامه ریزی دقیق و توجه به جزئیات به شما در ساخت سوله ای بی عیب و نقص کمک می کند. این مجموعه شما را همراهی می کند تا با کاهش هزینه های ساخت سوله، صرفۀ اقتصادی را در این کار تجربه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره، روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://sulemarket.com

در نهایت باید بگوییم که عمده مراحل ساخت سوله که شامل برپاکردن سازه اصلی است، می‌توان به سه مرحله تقسیم کرد.

  1. مرحله حمل: ابتدا سوله خریداری شده به محل نصب آورده می شود و در محل تخلیه می‌شود.
  2. نصب ستون ها: ستون ها با کمک جرثقیل بر روی بیس در فونداسیون قرار گرفته و بسته می‌شود.
  3. نصب سایر قطعات: سایر قطعات مانند پرلین Z و بادبند و موارد دیگر روی سازه بسته و اسمبل می‌شود.

نصب و راه اندازی سیستم های برق و تأسیسات، تهویه و غیره نیز در مراحل پایانی کار، هزینه های مربوط به خود را دارد که در زمان تخمین هزینه ساخت سوله، باید مورد توجه کارفرما باشد. جهت اطلاع از اینکه هزینه ساخت سوله به قیمت روز تقریباً چقدر برای شما تمام خواهد شد، با ما در شرکت سوله مارکت تماس بگیرید.  02166566766

 

 

 

 

شادبانو
شادبانو متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋