شادبانو

شادبانو

متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

پهپاد Bayraktar در حال تسلیح ناو جنگی ترکیه است!

هواپیمای جنگی بدون سرنشین جدید ترکیه (UCAV) که برای اولین ناو هواپیمابر این کشور طراحی شده است؛ اولین آزمایش پرش اسکی خود را روز شنبه از باند زمینی با موفقیت انجام داد.

خبرآنلاین: هواپیمای جنگی بدون سرنشین جدید ترکیه (UCAV) که برای اولین ناو هواپیمابر این کشور طراحی شده است؛ اولین آزمایش پرش اسکی خود را روز شنبه از باند زمینی با موفقیت انجام داد.

توضیحات : پرش‌های اسکی معمولاً برای پرتاب هواپیما از ناوهای هواپیمابر فاقد منجنیق استفاده می‌شود.

TCG Anadolu اولین ناو هواپیمابر بدون سرنشین جهان نیز نامیده می‌شود که توسط ترکیه در سال گذشته راه‌اندازی شد؛ پهپاد تهاجمی TB۳ که نسخه‌ای با قابلیت باند کوتاه بایراکتار TB۲ است. اولین در نوع خود است که توانایی جمع کردن بال‌های خود را دارد. این پهپاد در حال تبدیل شدن به اولین پهپاد جنگی جهان است که قادر به برخاستن و فرود آمدن بر روی شناورهای باند کوتاه مانند TCG Anadolu است.

ویدئویی که توسط این شرکت به اشتراک گذاشته شده است نشان می‌دهد که پهپاد قبل از بلند شدن از یک سطح شیبدار خمیده به سمت بالا تحت شرایطی مشابه شرایط TCG Anadolu در باند فرودگاهی در شمال غربی ترکیه در حال پرواز است.

TB۳ اولین پرواز خود را در اواخر اکتبر سال گذشته انجام داد. قبلاً تست‌های عملکرد و شناسایی سیستم را در ارتفاع کم، متوسط و بالا انجام داده است. تا به امروز، این پلتفرم بیش از ۳۹۵ ساعت زمان پرواز را در طول روند آزمایشی خود ثبت کرده است.

در یک پرواز آزمایشی در دسامبر گذشته، پهپاد تهاجمی بومی به مدت ۳۲ ساعت در هوا باقی ماند و مسافتی معادل ۵۷۰۰ کیلومتر را طی کرد. مارس امسال، برای اولین بار مجهز به سامانه شناسایی، نظارت و هدف گیری الکترواپتیکال ASELFLIR-۵۰۰ شد.

پهپاد بایراکتار، ناو جنگی ترکیه را مسلح می‌کند!

انتظار می‌رود که TB۳ بتواند بیشتر در هوا بماند، به ارتفاعات بالاتر برود و سلاح‌های بیشتری نسبت به TB۲ حمل کند.

این پهپد تهاجمی از موتور جت نیرو می‌گیرد، ظاهری شبیه به جت‌های جنگنده نسل پنجم دارد. این پهپاد علاوه بر ماموریت‌های معمولی پهپاد، قادر به انجام درگیری‌های هوا به هوا نیز خواهد بود. قابلیت‌های Bayraktar TB۳ دارای نوآوری‌های کلیدی برای وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین در این کلاس است.

این پهپاد بومی که قابلیت ارتباط فراتر از خط دید را نیز خواهد داشت، از فواصل بسیار دور قابل کنترل است.

شادبانو
شادبانو متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋