شادبانو

شادبانو

متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

ارسال نامه حیاتی به رئیس جمهور

در پی افزایش خودکشی کادر درمان در کشور، انجمن علمی روانپزشکان ایران در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار رسیدگی به این وضعیت شد.

برترین‌ها: در پی افزایش خودکشی کادر درمان در کشور، انجمن علمی روانپزشکان ایران در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار رسیدگی به این وضعیت شد: 

حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی

رئیس محترم جمهور

با سلام و احترام 

در ماه‌های اخیر شاهد موارد متعددی از فوت پزشکان جوان و دستیاران پزشکی به دلیل اقدام به خودکشی بوده‌ایم که باعث نگرانی عمیق دلسوزان این سرزمین شده است. 

لازم به ذکر است که فراوانی خودکشی در این جمعیت فرهیخته که آینده سازان کشور هستند، شوربختانه چندین برابر از آنچه در جمعیت عمومی کشور رخ می‌دهد بالاتر است. عوامل متعددی در پیدایش این امر سهم دارند که بسیاری از آنها مربوط به شرایط اجتماعی-اقتصادی-شغلی هستند. این پدیده نه‌تنها نشانگر وجود بحران و فشار در جامعه‌ی درمانی کشور به‌ویژه جوانان این عرصه است، به‌نوعی بازتابی از شرایط اجتماعی و نیازمند توجه جدی و فوری است. 

باید توجه داشت که تبعات منفی این گونه حوادث از آنچه به نظر می‌رسد بسیار بیشتر و گسترده‌تر است و تاثیرات مخرب فراوانی بر همه پزشکان و اقشار مختلف کادر درمان داشته و در نهایت سلامت جامعه را به شکل جدی تهدید خواهد کرد.

در چند ماه اخیر انجمن علمی روان‌پزشکان ایران در دو نامه به وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورخ ۱۴۰۲/۶/۲۷ و ۱۴۰۲/۹/۲۰ با ارائه‌ آمار و اطلاعات در دسترس، و پیشنهاد راهکارهایی عملی خواستار مداخلاتی فوری برای کاهش این مساله شده است، ولی تا این تاریخ این دعوت پاسخی دریافت نکرده است.

ادامه بی‌توجهی به روند نگران‌کننده موجود منجر به افزایش روزافزون یأس، ناامیدی و بی‌اعتمادی در جامعه‌ی محافظان سلامت شده و عملکرد این ساختار اجتماعی را به‌کل مختل خواهد کرد.

در سال‌های اخیر، برخی تصمیم‌ها و سیاست‌های نادرست و کارشناسی‌نشده در نهادهای بالادستی منجر به افزایش بیش‌ از‌ پیش فشارهای روانی و اقتصادی-اجتماعی به این جامعه خدوم شده است.

لذا برای پیشگیری از فروپاشی نظام سلامت رسیدگی به امنیت شغلی و اقتصادی، جایگاه حرفه‌ای پزشکان جوان لازم و ضروری است. بدیهی است که هر گونه مداخله‌ای در این زمینه ضروری است با دیدی همه‌جانبه‌نگر طراحی و اجرا شود. 

این انجمن وظیفه انسانی خود می‌داند که درخواست خود برای تشکیل کمیته‌ای واجد تخصص و اختیارات لازم برای مداخله فوری در این معضل و جلوگیری از تبدیل آن به یک بحران فراگیرتر را تکرار کند. ما دلسوزانه یادآور می‌شویم که وضعیت پزشکان جوان و دستیاران نیازمند اقداماتی جدی و فوری است.

شادبانو
شادبانو متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋