مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره اینکه به ساعات فعلی اجرای طرح ترافیک بین ۶ و۳۰ دقیقه تا ۱۸ است، گفت: آمار روزانه جابجایی در شهر تهران حدود ۱۹ میلیون است که از این میزان حدود ۴۳ درصد را سفرهای شغلی و حدود ۱۸ درصد را سفرهای آموزشی به خود اختصاص می دهند.
ایسنا: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره اینکه به ساعات فعلی اجرای طرح ترافیک بین ۶ و۳۰ دقیقه تا ۱۸ است، گفت: آمار روزانه جابجایی در شهر تهران حدود ۱۹ میلیون است که از این میزان حدود ۴۳ درصد را سفرهای شغلی و حدود ۱۸ درصد را سفرهای آموزشی به خود اختصاص می دهند.
مجتبی شفیعی با بیان اینکه عمده این سفرها به همین نسبت در ساعات پیک صبحگاهی، به صورت همافزا انجام میشود، افزود: با توجه به تعطیلی بخش دانش آموزی سفرهای آموزشی که حدود ۶۰ درصد از سهم ۱۸ درصدی سفرهای آموزشی را به خود اختصاص می داده که میتواند حدود ۱۰درصد کاهش را ایجاد کند و با توجه به تغییر ساعت کاری از ساعت ۸ صبح به ساعت ۶ صبح، می توان اینگونه تحلیل کرد که با احتساب سهم سفرهای کارمندان در بخش عمومی و دولتی که حدود ۲۰ درصد از مجموع سفرهای شغلی را در برمی گیرد، با اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات، به دلیل جابجایی سفرهای شغلی حدود ۹ درصد، در این بخش کاهش خواهیم داشت.
وی با اشاره به کاهش همزمان تعداد سفرهای آموزشی دانشجویان به دلیل نزدیک شدن به ایام امتحانات افزود: پیش بینی می شود در ساعت اوج صبحگاهی حدودا بین ۲۰ تا ۲۳ درصد، کاهش بار ترافیک صبحگاهی را نسبت به دوره قبل از اجرای طرح تغییر ساعات کاری ادارات و تعطیلی مدارس شاهد باشیم که این میزان کاهش به ساعات دیگری از روز منتقل و یا حذف میشوند.
شفیعی با تأکید بر اینکه نگرانی در خصوص ازدحام ترافیکی در ساعت اوج صبحگاهی نسبت به ایام مشابه قبل کمتر است، تصریح کرد: در حال حاضر الزامی به تشدید ممنوعیت ها یا محدودیت های ترافیکی وجود ندارد البته نگرانی افزایش حجم در ساعات پایانی روز به دلیل شکل گیری سفرهای دوم خانه مبنا در پیک عصرگاهی وجود دارد.
وی با مثبت ارزیابی کردن تاثیر ترافیکی طرح تغییر ساعات کاری ادارات افزود: کارکنان دستگاه های دولتی و عمومی که در گذشته اغلب بین ساعت ۷ و نیم تا ۸ صبح وارد محدوده طرح و حدود ساعت 16 از محدوده طرح خارج می شدند، ناچار به پرداخت هزینه طرح ترافیک در ساعات اوج بودند که با اجرای طرح مذکور، به دلیل اینکه ورودشان خارج از ساعات طرح و خروجشان در ساعات غیر پیک اتفاق می افتد، شرایط مطلوب تری به لحاظ پرداخت هزینه برای ایشان به وجود می آید و این امکان فراهم است که با هزینه کمتری نسبت به گذشته تردد کنند.
شفیعی با تاکید بر اینکه سیاست مدیریت شهری بر تقویت استفاده از حمل و نقل عمومی برای همه شهروندان است، افزود: با اجرای طرح تغییر ساعات کاری ادارات، هزینه های کارکنان اداری بابت طرح ترافیک افزایش نمییابد، چه بسا در این ایام سه ماهه کاهش نیز پیدا خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان با اشاره به این مطلب که در روزهای ابتدایی اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات، وضعیت حجم ترافیک و پارامترهای مختلف ترافیکی شهر تهران را پایش و کنترل می کنیم و چنانچه نیاز و ضرورتی برای تغییر در خصوص ساعات اجرای طرح ترافیک، وجود داشته باشد، قطعا از طریق شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد، خاطر نشان کرد: به نظر می رسد این تصمیم در خصوص توزیع بار ترافیکی نسبت به ساعتهای اوج، تصمیم بهبود دهنده ای خواهد بود و شرایط را نسبت به قبل بهتر خواهد کرد.
پاسخ ها