شادبانو

شادبانو

متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

نقش پند نادرست در فاجعه سازی استراماچونی

سرپرست جدید باشگاه استقلال معتقد است مشاوره‌های غلط باعث شده فتح‌الله‌زاده بدهی استراماچونی را در آذر ماه تسویه نکند.

فوتبالی: سرپرست جدید باشگاه استقلال معتقد است مشاوره‌های غلط باعث شده فتح‌الله‌زاده بدهی استراماچونی را در آذر ماه تسویه نکند.

استقلال کمتر از ۳ روز دیگر مهلت دارد تا طلب آنده‌آ استراماچونی را پرداخت کند. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، پنجره استقلال بسته خواهد شد و با ادامه یافتنش، جریمه‌های دیگری مثل کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین تر آبی‌ها را تهدید خواهد کرد. پس از آنکه فتح‌الله‌زاده نتوانست بدهی استراماچونی را تا موعد بارگذاری مدارک مالی در سامانه مجوز حرفه‌ای AFC صاف کند، چندین بار از سمتش استعفا داد تا در نهایت با آن موافقت شد و حجت کریمی، رئیس هیات مدیره تا برگزاری مجمع، سرپرستی باشگاه را بر عهده گرفت.

حجت کریمی که میهمان برنامه شب‌های فوتبالی بود، از عامل جدیدی رونمایی کرد که مانع از تسویه مطالبات استراماچونی در چند ماه اخیر شده بود. او گفت که فتح‌الله‌زاده چند ماه پیش برای تامین پول سرمربی ایتالیایی با وزارت ورزش مکاتبه می‌کند. حمید سجادی هم ۱۶ آذر ماه دستور می‌دهد تا سند باشگاه جایگزین سپرده وام استقلال از بانک شهر شود.

آنطور که کریمی می‌گوید، مصطفی آجرلو، مدیرعامل اسبق استقلال مبلغ ۱۲۳ میلیاردی را برای دریافت تسهیلات در بانک شهر می‎سپارد و وام دریافتی را خرج می‌کند. حتی پس از آنکه استقلال سند باشگاه را جایگزین سپرده می‌کند، بانک شهر قسط‌های عقب افتاده استقلال که ۳۵ میلیارد بود را از مبلغ سپرده کم و به حساب باشگاه می‌ریزد.

سرپرست استقلال ادامه داد که در نهایت ۹۰ میلیارد تومان در دسترس باشگاه قرار می‌گیرد که حتی وزیر ورزش هم تاکید داشته که این پول باید برای پرداخت بدهی خارجی‌ها مورد استفاده قرار گیرد؛ پولی که با توجه به نرخ ۳۵ هزار تومانی دلار در آن زمان، به راحتی کفاف طلب استراماچونی را می‌داد.

با این حال علی فتح‌الله‌زاده که تا آن زمان پرداختی به اعضای تیم نداشته، از برخی مشاوران باشگاه می‎شنود که استقلال طلبی ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومانی از همراه‌اول دارد. او به همین گمان که می‌تواند با عایدی از اسپانسر بدهی استرا را تسویه کند، ۹۰ میلیارد تومان را صرف حقوق بازیکنان و برخی دیگر طلبکاران می‌کند. در حالی که این اپراتور به بهانه آنکه قرار واضحی با باشگاه نداشته، تا امروز هم زیر بار پرداخت این مبلغ نرفته است.

کریمی مشاوره‌های غلط مشاوران را یکی از عوامل اصلی ایجاد مشکلات استقلال می‌داند. سرپرست استقلال می‌گوید که این باشگاه در زمان علی فتح‌الله‎‌زاده نزدیک به ۳۰-۴۰ نفر مشاور داشته! که پس از انتخاب او، قرارداد همکاری با تمام آن‌ها را فسخ کرده است.

 

شادبانو
شادبانو متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋