sh.aya.aa.a.a.nrastegaaaarrrrr

sh.aya.aa.a.a.nrastegaaaarrrrr

همه چیز در مورد بگ فیلتر

بگ فیلتر چیست و چه ضرورتی برای یک واحد تولیدی دارد؟


 نصب و راه اندازی یک سیستم غبارگیر صنعتی (جمع آوری گرد و غبار ) کارآمد چه برای یک کارگاه کوچک و یا یک کارخانه بزرگ باید به یک اولویت بدل شود، خواه ماده ماشین کاری شونده چوب، پلاستیک یا کامپوزیت باشد و خواه ماده ای حاصل از ریخته گری فلزات.این امر نه تنها به دلایل بهداشتی و انطباق با انواع استانداردهای ملی و محلی ضروری است، بلکه می تواند به بهره وری کسب و کار منجر شود، زیرا موجب صرفه جویی در هزینه شده و به حفظ کیفیت محصول نهایی کمک می کند ...
غبارگیرها علاوه بر افزایش کیفیت هوای کارخانه موجب جلوگیری از اتلاف محصول می شوند. ضرورت استفاده از یک واحد غبارگیری در اکثر کارخانجات چنان است که نبود چنین سیستمی در خط تولید غیر ممکن به نظر می رسد.

اهمیت بگ فیلتر (bag filter) در واحدهای صنعتی

سیستم بگ فیلتر (غبارگیر صنعتی) از یک محفظه فلزی ساخته شده است که با عملکرد مداوم و اتوماتیک جهت تمیز کردن هوای آلوده طراحی شده است.

هوای آلوده از طریق یک جمع کننده (collector) که در مرکز یا پایین بدنه قرار دارد، وارد شده سپس از میان فیلترها عبور داده می شود. فرایند تمیز کردن به طور اتوماتیک از طریق پالس های هوای فشرده اجرا می شود که این فرایند توسط یک برنامه PLC کنترل می شود

قیمت انواع دستگاه های غبارگیر صنعتی


در اکثر سیستم های غبارگیر صنعتی از کیسه های استوانه ای شکل که معمولا از جنس پارچه بافته شده و یا نمدی هستند به عنوان بگ فیلتر استفاده میشود.

از این فیلترها برای کاهش میزان گرد و غبار حاصل از فعالیت های صنعتی و کارخانجات ها استفاده می شود که می توانند تا دمای ۲۵۰ درجه فارنهایت ( ۱۲۱ درجه سانیگراد ) را تحمل کنند.

یک سیستم غبارگیر صنعتی مجموعه ای از زیر سیستم ها است. بخش های اصلی این سیستم در سایر قسمت های محصولات این شرکت به تفصیل توضیح داده شده است. سایر تجهیزات مرتبط با این تجهیز که طراحی و ساخت آن توسط تیم فنی شرکت پایش فرایند صورت می گیرد نیز در ادامه آورده شده است:

۱- اتاقک نشست: جهت حذف ذرات و گدازه های درشت تر از ۵۰ میکرون ساخته می شود. مبنای طراحی در اتاقک نشست آرام سازی جریان سیال و کاهش نیروی دراگ وارده بر ذرات بوده به گونه ای که سیال توان حمل ذرات را با خود نداشته و ذرات در این اتاقک به کف سقوط می نمایند.

۲-  مبدل خنک کننده: از آنجایی که فیلترهای پارچه ای به کار رفته در غبارگیر محدودیت دمایی دارند و دمای بیش از ۱۲۰ درجه را تحمل نمی کنند، استفاده از مبدل خنک کننده جهت کاهش دمای سیال ورودی به غبارگیر ضروری است. پارامتر بسیار مهم در سایزینگ مبدل خنک کننده سطح تماس و  رسیدن به دمای مطلوب است که با استفاده از ضریب انتقال حرارت و روابط موجود در طراحی مبدل های حرارتی به دست می آیند.

3- فن: فن ها انرژی لازم برای جابجایی هوا درون کانال ها، هودها و تجهیزات کنترل را تأمین می کنند. انواع فن ها با به حرکت درآوردن هوا، فشار کل را برای غلبه بر افت فشارهای ایجاد شده بر اثر جریان هوا درون تجهیزات کنترل و کانال ها را افزایش می دهند.

 

فن دستگاه بگ فیلتر


انواع متفاوتی از فن وجود دارد که طراحی و ساخت آن توسط کارشناسان و تیم فنی این شرکت صورت می گیرد. این دسته بندی بر اساس مسیری که گاز در فن طی می کند، ایجاد شده است.

4- کیسه فیلتر: بخش اصلی جهت نگه دارای و جمع آوری ذرات و غبار در یک سیستم بگ فیلتر، کیسه های فیلتر (فیلتر پارچه ای ) است. از طریق کیسه ها، گرد و غبار از هوا جدا می شوند. هوا به سمت کیسه ها رفته و ذرات جامد هم در دیواره خارجی کیسه باقی می مانند. بعد از مدتی این کیسه ها اشباع شده و بایستی حتماً تمیز شوند که در سیستم های جت پالس عمل تمیز کردن این کیسه ها توسط جریان هوا انجام می شود.

یکی از کاربردی ترین محصولات شرکت پایش فرآیند دقیق آزمون کیسه فیلتر (فیلتر پارچه ای) است. این محصولات از جنس پلی استر و در انواع مختلف معمولی، ضد آب، ضد روغن و … (بسته به شرایط و نیاز صنایع) هستند. ابعاد کیسه ها (طول و ارتفاع) با توجه به نیاز صنایع و سفارش آن ها تهیه می گردد. دوخت این کیسه ها با نخ ۱۰۰ درصد نسوز آلمانی انجام می شود. کیسه ها از پارچه هایی با وزن های مختلف ۵۰۰، ۵۵۰، ۴۰۰ و … گرم بر متر مربع تولید می شوند.

فروش کیسه فیلتر شرکت پایش فرایند دقیق آزمون
5- سبد نگهدارنده (کیج): یکی دیگر از محصولات شرکت پایش فرایند دقیق آزمون سبدهای نگه دارنده (کیج) است. سبد یا کیج از یک چهارچوب استوانه ای محکم فلزی ساخته شده که وظیفه آن محافظت از کیسه ها است. بخش انتهایی سبد بسته و بخش بالایی آن باز است و یک ونتوری در آنجا قرار می­گیرد. تولید و ساخت  این سبدها در این شرکت توسط دستگاه های نقطه جوش و CO2 بوده که درجه استحکام بالاتری نسبت به تولید به روش سیستم نقطه جوش به تنهایی دارد. در این روش کنترل کیفی تک جوش های زده شده با دقت بیشتری انجام می شود. ساخت این سبدها در اندازه ها و سایزهای متفاوت با توجه به ابعاد کیسه فیلترها صورت می پذیرد.

فروش سبد نگه دارنده (کیج) کیسه فیلتر
6- سیکلون

7- جرقه گیر

منبع: https://www.havasystemiran.com/

 

sh.aya.aa.a.a.nrastegaaaarrrrr
sh.aya.aa.a.a.nrastegaaaarrrrr

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋