sevda.edu

sevda.edu

توسط ۱ نفر دنبال می شود

کاربرد تاسیسات در صنعت ساختمان سازی

سوالی که اکثر مهندسین تازه وارد به صنعت ساختمان سازی با آن مواجه می‌شوند این مورد می‌باشد که کاربرد تاسیسات در صنعت ساختمان سازی چیست؟

اگر شما هم جزو افرادی می‌باشید که قصد دارید با کاربرد تاسیسات در صنعت ساختمان سازی آشنا شوید توصیه میکنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

زیر شاخه های تاسیسات ساختمانی کدامند؟

اگر بخواهیم مفهوم تاسیسات ساختمان را برای شما بیان کنیم تا شما بهتر موضوع کاربرد تاسیسات در صنعت ساختمان سازی را درک کنید لازم است تا با زیر شاخه های تاسیسات ساختمان آشنایی داشته باشید.

تاسیسات ساختمان به طور کلی به طراحی تاسیسات برقی و طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان تقسیم بندی می‌شوند.

تاسیسات مکانیکی ساختمان نیز خود به زیر عنوان هایی تحت موضوع طراحی سیستم های تهویه مطبوع، طراحی سیستم آتشنشانی و اطفاء حریق، طراحی سیستم آب و فاضلاب و همچنین طراحی سیستم های گازرسانی تقسیم بندی خواهند شد.

تاسیسات برقی ساختمان نیز به زیر عنوان هایی تحت موضوع طراحی سیستم های آنتن و ماهواره مرکزی، طراحی سیستم صوت، طراحی سیستم تلفن، طراحی مدارات روشنایی و............تقسیم بندی میشوند.

کاربرد تاسیسات در ساختمان

طراحی تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی یکی از سخت ترین و در عین حال پیچیده ترین فعالیت های ساختمان سازی می‌باشد و مهندسین این صنعت باید آشنایی کاملی با قسمت های مختلف این صنعت داشته باشند زیرا آسایش ساکنین یک ساختمان منوط به پیاده سازی صحیح تاسیسات مکانیکی و برقی یک ساختمان می‌باشد.

هنگامی که صحبت از تاسیسات می‌شود منظور مهندسین طراحی سیستم هایی از قبیل:

طراحی سیستم آبرسانی

طراحی سیستم گازرسانی

طراحی سیستم اعلام واطفاء حریق

طراحی سیستم برق رسانی به تجهیزات

طراحی سیستم روشنایی

طراحی سیستم تلفن

طراحی سیستم های تهویه مطبوع

طراحی سیستم های گرمایش و سرمایش می‌باشد.

امیدواریم با ذکر همین عنوان بالا متوجه کاربرد تاسیسات در صنعت ساختمان سازی شده باشید.

کاربرد طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان در صنعت ساختمان

همانگونه که در بالا ذکر شد طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان یعنی بوجود آوردن شرایط آسایش، یعنی اینکه هنگامی که شخص برای یک استحام ساده به داخل حمام وارد شد نگرانی از بابت کاهش فشار آب و یا نبود آب گرم مصرفی نداشته باشد.

یا به طور مثال در فصل زمستان و یا تابستان مشکلی از بابت گرم، سرد و یا مطبوع بودن هوای محیط نداشته باشد.

کاربرد طراحی تاسیسات برقی ساختمان در صنعت ساختمان

طراحی تاسیسات برقی ساختمان دارای زیر شاخه هایی می‌باشد که در دو پاراگراف بالا به آن ها اشاره شد، اما در حالت کلی برق رسانی به تجهیزات، روشن بودن محیط زندگی اشخاص و یا حتی در دسترس بودن خطوط تلفن همگی جزو وظایفی می‌باشد که عوامل مجری تاسیسات برقی ساختمان باید آن سیستم ها را طراحی نمایند و در دسترس ساکنین قرار دهند.

sevda.edu
sevda.edu

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋