sevda.edu

sevda.edu

توسط ۱ نفر دنبال می شود

بهترین نرم افزارهای صورت وضعیت نویسی

بارها و به دفعات دیده شده است که مهندسین ساختمانی به دنبال نرم افزاری مناسب جهت صورت وضعیت نویسی می‌باشد و به دلیل محدود بودن و همچنین قیمت بالای نرم افزار های صورت وضعیت نویسی به دنبال بهترین نرم افزار صورت وضعیت نویسی می‌باشند.

 

اگر شما هم جزو افرادی می‌باشید که به دنبال بهترین نرم افزار صورتا وضعیت نویسی می‌باشید توصیه میکنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه صورت وضعیت نویسی با نرم افزار های مختلف

هنگامی که برای اولین بار نسبت به صورت وضعیت نویسی علاقه مند شده بودم بارها و به دفعات از مهندسین با سابقه دفتر فنی خود شنیده بودم که در اوایل جوانی خود که هیچ نرم افزاری نبود با خودکار نسبت به صورت وضعیت نویسی اقدام می‌نمودند و برآمدگی کنار انگشتانشان گواه این موضوع بود، این عزیزان همچنان عنوان می‌کردند که با ارائه نسخه های مختلف نرم افزار ماکروسافت اکسل انقلاب عظیمی در صنعت صورت وضعیت نویسی به وجود آمد و مهندسین بسیاری را راغب به یادگیری اکسل و استفاده از آن در بحث صورت وضعیت نویسی نمود.

معایب صورت وضعیت نویسی با نرم افزار اکسل

اکسل نرم افزاری بسیار قدرتمند در عرصه صورت وضعیت نویسی بود.

چرا بود؟

چرا هنوز هم این نرم افزار جز قدرتمندترین ها نمی‌باشد؟

به دلیل خطاهای انسانی بسیار بالایی در ورود اطلاعات رخ می‌دهد و همچنین کندی این نرم افزار در تحلیل و ثبت داده ها تمامی مهندسین را به استفاده از نرم افزارهای مخصوص صورت وضعیت نویسی با قالب های آماده مخصوص اینکار راغب نموده است.

هنگامی که شما از یک نرم افزار صورت وضعیت نویسی نظیر تدبیر و یا تکسا استفاده می‌کنید دیگر نیازی به ثبت اطلاعاتی همچون 

خلاصه متره

برآورد ریالی

خلاصه مالی

مالی کل و یا غیره نمی‌باشد و با ثبت ریز متره این نرم افزار ها به طور خودکار تمامی اطلاعات مراحل بعدی را با توجه به الگوریتم های مخصوص خود بدون کوچکترین اشتباهی در اختیار کاربرد قرار می‌دهد.

مزایای صورت وضعیت نویسی با نرم افزار اکسل

اگر شما هم جزو افرادی باشید که صورت وضعیت نویسی را با نرم افزارهایی همچون اکسل انجام می‌دهد باید عنوان کنیم که استفاده از نرم افزارهای صفحه گسترده ایی همچون اکسل منع نمی‌شود و اگر شما جزو افرادی می‌باشید که به خوبی به اکسل مسلط می‌باشید و میتوانید با ارجاع workebook  و همچنین workesheet ها به یکدیگر صفحاتی همچون نرم افزار تکسا و با تدبیر به وجود آورید می‌توانید تا حدودی نیازهای خود را مرتفع سازید اما این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از اکسل دارای محدودیت هایی برای صورت وضعیت نویسی می‌باشد که در نرم افزارهایی همچون تکسا این موارد به خوبی برطرف گردیده است.

البته ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت می‌باشد که اکسل نرم افزاری رایگان می‌باشد که بدون هیچ هزینه ایی در اختیار کاربران ایرانی قرار دارد، اما برای در اختیار داشتن لایسنس نرم افزار هایی همچون تکسا باید هزینه های اضافی پرداخت شود.

 

بهترین نرم افزارهای صورت وضعیت نویسی

در حالت کلی اگر شما هم به دنبال بهترین نرم افزار صورت وضعیت نویسی می‌باشید توصیه میکنیم حتما ویدئو و مطالب آموزشی مربوط به نرم افزارهایی همچون تکسا را که به طور رایگان در وبسایت این مجوعه قرار دارد را مشاهده نمایید تا با قابلیت و سرعت العمل این نرم افزار آشنا شوید.

ادامه مطلب.....

sevda.edu
sevda.edu

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋