serderehi

serderehi

تاثیرات مدیریت ذره بینی چیست ؟

مدیریت ذره بینی(Micro management)، نمونه ای از ضعف مدیریتی است که مبین کنترل بیش از اندازه و غیر ضروری کارکنان توسط مدیریت و توجه شدید مدیر به جزئیات کاری است.
تفکر خلاق
مدیران ریز بین به دلیل غرق شدن در مسائل جزئی، توانایی تحلیل کل سیستم و توجه به بهره وری کلی را ندارند. در واقع آنها علاوه بر اینکه کلیات را فدای جزئیات می کنند، احترام و اعتماد زیر دستان را نیز از دست می دهند.
بهره وری
«چرخه مدیریت ذره بینی» می تواند خطرناک باشد. زمانی که بهره وری کاهش پیدا می کند، مدیران احساس می کنند که لازم است کمی بیشتر خود را درگیر کارهای جزئی کنند. بااین حال، مدیریت ذره بینی درواقع عملی زیان بار است و منجر به کاهش تعلق خاطر کارکنان و حتی بهره وری پایین تر شود.
این تمایل زیان بار به مدیریت ذره بینی را کنار بگذارید. در عوض، از قدرت شفافیت بهره ببرید تا ببینید هرکسی روی چه چیزی کار می کند و بهره وری کارکنان را فاقد هدر دادن وقت یک مدیر حفظ کنید.

۱٫ افراد مناسب را استخدام کنید.

برای خلق یک تیم کارا، درک فرهنگ شرکت بسیار مهم است. برای نمونه، یک استارتاپ به سرعت در حال رشد به کارکنانی نیاز دارد که چابک باشند و حاضر باشند مسئولیت های مختلفی را فراتر از شرح شغل خود بر عهده بگیرند.

تصویر توضیحی برای سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

طی فرایند استخدام، با متقاضیان در مورد نقش ها، مسئولیت ها و انتظارات صادق باشید و آزادانه صحبت کنید، در عین این که اطمینان حاصل می کنید فرهنگ سازمان با ترجیحات و مشخصه های شخصیتی آن ها همخوانی دارد. استخدام کسی که با فرهنگ سازمان چندان سنخیتی ندارد تمایل یا حتی نیاز به مدیریت ذره بینی را شکل می دهد.

۲٫ انتظارات و اهداف را به روشنی بیان کنید.

انتظارات از هر یک از کارکنان را بر مبنای اهداف شرکت به روشنی بیان کنید. این کار را می توانید بسته به سازمان و فرهنگ خود برای یک بازه روزانه، هفتگی یا ماهانه انجام دهید. شاخص های بصری عملکرد یا چک لیست ها می تواند به کارکنان کمک کنند در مسیر درست حرکت کنند و اولویت های خود را بدانند.
در اینجا آن قدر که مسیر مهم است مقصد مهم نیست. برای اعضاء تیم یک هدف و موعد مشخصی را تعیین کنید و اجازه دهید به روش خود آن را محقق کنند. به این ترتیب در عین دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به مدیریت ذره بینی از بین می رود.

۳٫ بازخورد لحظه ای بدهید.

از یک دیدگاه وسیع تر، تمرکز بر روی تصویر کلی و درازمدت و هدف نهایی روشن می کند که شرکت به کجا می رود و همه در چه جهتی کار می کنند. مطلع کردن افراد از عملکردشان به آن ها اجازه می دهد نقش خود را در سازمان فاقد این به امور جزئی بپردازید درک کنند.

 

 

مدیریت ذره بینی

۴٫ در کارکنان یک احساس تعلق ایجاد کنید.

کارکنان به مراتب اشتیاق بیشتری به کار خود و بهره وری بالاتری خواهند داشت زمانی که احساس کنند صدایشان شنیده می شود و دریابند چگونه کار آن ها در وضعیت کلی سازمان تأثیر می گذارد. ارائه یک فهرست انجام کارها که کارکنان باید فاقد هیچ حرفی به آن عمل کنند نتایج خوبی را فراهم نخواهد کرد و نیاز یا تمایل به مدیریت ذره بینی را از بین نخواهد برد.
سعی کنید یک احساس تعلق به شرکت در کارکنان ایجاد کنید. این کار می تواند از طریق اعطای مالکیت ایده ها، آزادی در ابراز ایده های خلاقانه یا تعیین اهداف شخصی مؤثر در موفقیت کلی شرکت انجام شود.

۵٫ ارتباطی آزاد داشته باشید تا از سوءتفاهم جلوگیری کنید.

ارتباطات آزاد در کاهش تمایل به مدیریت ذره بینی امری کلیدی است. زمانی که یک کارمند احساس می کند به شدت زیر نظر است یا کارش بیش ازحد مدیریت می شود، ممکن است به این نتیجه برسد نسبت به او اعتماد کافی موجود نیست یا این که ممکن است کاری را اشتباه انجام داده باشد.
اطمینان حاصل کردن از این که همیشه امکان برقراری ارتباط وجود دارد تضمین کننده یک محیط کاری سالم تر و با بهره وری بیشتر خواهد بود. برای این منظور، می توانید از سیاست درهای باز بهره بگیرید و از قضاوت سریع درباره ایده ها و اقدامات کارکنان بپرهیزید. جلسات منظم نیز که در آن ها هرکسی می تواند شرح دهد روی چه چیزی کار می کند و در صورت لزوم تقاضای کمک یا بازخورد کند، ممکن است ایده خوبی باشد.
پرهیز از ورود به چرخه خطرناک مدیریت ذره بینی برای هر کارآفرین موفقی امری کلیدی است؛ و اگر بخواهیم صادق باشیم، اگر کسب وکاری در وضعیت خوبی به سر ببرد، نباید در طی یک روز زمان کافی برای مدیریت ذره بینی وجود داشته باشد.

تاثیرات مدیریت ذره بینی چیست ؟

۵۳

.

 

serderehi
serderehi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋