sepidar

sepidar

هزینه دریافت دفتر و برگه سهام


دریافت برگه سهم از درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

 


ممکن است شما برای انجام برخی امور اداری، گرفتن وام و یا ثبت اطلاعات خود نیاز به ارائه برگه سهام داشته باشید. البته برای دریافت برگه سهم حتما باید یک الی دو روز کاری از خرید سهام شرکت مدنظر گذشته باشد.
در ادامه مراحل دریافت برگه سهم از درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه را خواهیم گفت.

چرا به برگه سهم نیاز داریم؟


 متداول ترین زمانی که به برگه سهم نیاز است، وام مسکن است.برای دریافت وام مسکن نیاز به ارائه برگه سهم تسه یا همان امتیاز تسهیلات مسکن است. برای طی مراحل دریافت وام مسکن حتما باید برگه سهم تسه را به بانک تحویل دهید.
البته اگر نیاز به مهر شدن این برگه سهم باشد، باید برگه سهمی که بعد از طی مراحل زیر دریافت کردید، نزد کارگزار خود برده و مهر نمایید.
مراحل دریافت برگه سهم


 در مرحله اول برای دریافت برگه سهم باید به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه مراجعه کنید. دقت کنید که برای  ورود به این سامانه باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت کرده باشید.
پس از ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، به قسمت گزارش دارایی پنل کاربری خود مراجعه کنید.

دریافت برگه سهم
در قسمت گزارش دارایی، دارایی شما در کلیه نمادهای معاملاتی بازار سرمایه به همراه کارگزار ناظر هر نماد نمایش داده می‌شود. در انتهای سطر مربوط به هر نماد و در ستون گواهی سهام، می‌توانید برگه سهام نماد مورد نظر خود را دانلود کنید.

درگاه یکپارچه
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود، هر برگه سهام شامل اطلاعاتی از جمله تاریخ، مشخصات هویتی سهامدار، تعداد سهام تحت مالکیت سهامدار، نام شرکت، نماد معاملاتی، ارزش اسمی هر ورقه و کل سرمایه ثبت شده شرکت است.

دفتر ثبت سهام و کاربرد آن

در شرکت سهامی هر یک از شرکا به میزان مشخصی دارای سهام است و این میزان در دفتر ثبت سهام ذکر می‌شود. در صورتی‌که هر یک از شرکا بخواهد، سرمایه خود را به دیگری انتقال دهد، سهام منتقل شده باید به اسم شریک جدید ثبت شود. از این رو ماده ۴۰ لایحه اصلاحی قانون تجارت، ثبت نقل و اتقال سهام در دفتر مخصوص را ضروری دانسته است و در غیر این صورت هیچ‌ گونه اعتباری ندارند. طبق این ماده، انتقال سهام بانام باید در دفتر ثبت سهام شرکت به ثبت برسد و انتقال دهنده یا وکیل یا نماینده قانونی او باید انتقال را در دفتر مزبور امضاء کند.

در نظر داشته باشید، اخذ دفتر ثبت سهام، با تاسیس شرکت سهامی الزامی‌ست و در ابتدا نام تمامی شرکا و میزان سهام هر یک در آن قید می‌شود.
هزینه دریافت دفتر سهام و برگه سهام

با توجه به ضرورت دریافت دفتر سهام، امکان تهیه آن از مراکز خاصی مانند نوشت‌افزار فروشی وجود دارد.
اصل شفافیت برای ما همیشه در اولویت است به همین منظور در جدول زیر هزینه دریافت دفتر سهام و برگه سهام را ذکر کرده‌ایم.
عنوان خدمت    هزینه (تومان)
صدور هر برگه سهام    ۲۰,۰۰۰
دفتر سهام    ۱۲۰,۰۰۰


 

 

sepidar
sepidar

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋