با ساخت تیزرهای تبلیغاتی جذاب و موثر مخاطبان خود را در این بازار شلوغ تحت تأثیر قرار دهید. این تصمیم مارک های پیشرو در بازار برای فروش بیشتر محصولات و خدمات خود به مشتریان بیشتر و با قیمت بالاتر است.
با تیزر مجموعه خود در تلویزیون ، اینستاگرام ، نمایشگاه ها و کنفرانس ها بدرخشید. وب سایت خود را برای مخاطبان خود جذاب تر کنید و قدرت برند خود را نشان دهید.
نوشتن تبلیغات
تدوین در تولید تیزرهای تبلیغاتی ، مانند سایر تکنیک های سینما ، می تواند مدت زمان فیلم را کنترل کند. آشنا ترین حالت این تکنیک ، گذشته نگری است که یک یا چند منظره از گذشته را در خارج از توالی طرح مورد نظر نشان می دهد. روش ویرایش دیگر هنگام ایجاد تبلیغات فلش در آینده است که در این صورت چشم انداز آینده در کنار دیدگاه حال قرار می گیرد. معنای این اشاره به آینده ، یعنی اگرچه بخشی از داستان مشخص است ، اما موضوع اصلی تا پایان فیلم مشخص نیست. نوع دیگر دخالت در رابطه زمانی بین برنامه ها در تولید یک فیلم تبلیغاتی ، جهش است.
ویرایش یک پرش ، عملکرد را به گونه ای نشان می دهد که زمان پخش در تیزر از زمان داستان کمتر است. کارگردان یک جهش در زمان را از سه طریق ایجاد می کند: فرض کنید کارگردان می خواهد شخصی را که از نردبان بالا می رود نشان دهد اما زمان محدود است و او نمی خواهد کل عمل را به تصویر بکشد. به طور خلاصه ، می تواند فردی را در پایین پله ها نشان دهد که از پله ها بالا می رود تا از قاب خارج شود.
یک ویدیوی تبلیغاتی ایجاد کنید
روش دیگر برای ویرایش فیلم تبلیغاتی استفاده از برش یا برش است. یعنی از نمای رویداد مرتبط با مکان دیگری استفاده کنید که زمان کمتری نسبت به اقدام حذف شده طول می کشد.
به عنوان مثال ، از مردی که از نردبان در حال بالا رفتن است عکس بگیرید و سپس آن را برای مرد دیگری که در آپارتمان منتظر خود سیگار می کشد برش دهید و سپس آن را برای مردی که به بالای پله ها رسیده دوباره برش دهید.
جنبه های ویرایش
قدیمی ترین روش ویرایش در ایجاد آگهی های تجاری ، استفاده از روش هایی مانند منع و تسلیم (ناپدید شدن تدریجی یا ظاهر شدن) یا تمیز کردن است. در سنت قدیمی ساخت فیلم ، این تنظیمات نشان می دهد که بخشی از زمان حذف شده است. در مثال بالا ، کارگردان می تواند هنگامی که شروع به بالا رفتن به منظره دیگری می کند ، از نگاه شخصی که در پایین پله قرار دارد ، جدا شود. تدوین فرصت های استثنایی را به کارگردان ارائه می دهد.
ساخت تیزر تلویزیونی
هدف از ویرایش مداوم ، روایت داستانی به روشی قابل فهم و روشن و ترسیم عملکرد شخصیت ها به روشی روشن است. به این ترتیب از ویرایش با پشتیبانی از طراحی های ویژه تیراندازی و میزانسن برای ایجاد تداوم رویا استفاده می شود. هدف اصلی از ریتم پیوسته ، تأمین جریانی روان و نامحسوس از یک منظره به منظره دیگر است ، به طوری که بیننده متوجه قطع شدن طرح نشده و به سمت طرح دیگری حرکت نکند. در این حالت ، شباهت بصری از یک صفحه به صفحه دیگر حفظ می شود ، چهره ها در یک قاب متعادل و متقارن قرار می گیرند ، تناژ کلی نور ثابت می ماند و حوادث در مناطق مرکزی قاب متمرکز می شوند.
نماهای دور از نماهای متوسط بیشتر هستند و میانگین ها بیش از نماهای نزدیک به تصویر هستند. شرکت استودیو 120 هنگام ساخت تیزر فرض بر این است که صحنه های با جزئیات بیشتر (نماهای عمومی) برای دیدن توسط بیننده به زمان بیشتری نیاز دارند.
فیلم تبلیغاتی بسازید
هنگام ساخت تیزر تلویزیونی به این سبک ، فضای صحنه در امتداد به اصطلاح محور عمل (خط فرضی) یا خط 180 درجه ایجاد می شود. عمل صحنه - مردی در حال راه رفتن ، صحبت کردن ، اتومبیلی که در جاده در حال حرکت است - قرار است در یک خط واضح و قابل پیش بینی انجام شود. این محور عمل یک نیم دایره یا سطح 180 درجه را تشکیل می دهد که می توان دوربین را روی آن قرار داد و عمل را ضبط کرد. در نتیجه کارگردان صحنه ها را به گونه ای طراحی می کند ، فیلمبرداری و تدوین می کند که خط مرکز مشاهده شود. در هر نما ، قاب دوربین و میزانسن به گونه ای تنظیم می شود که فضا در 180 درجه و به طور مداوم ایجاد شود.
یک تبلیغ بساز
سیستم پیوستگی فضای مشترک را از یک نما به نمای دیگر حفظ می کند. تا زمانی که محور عمل بریده نشود ، قسمتهایی از فضا را که روی دیوار چندین صفحه قرار دارد تصور کنید - آنها از یک منظره به منظره دیگر کشیده می شوند. بنابراین ، وقتی یک ویدیوی تبلیغاتی می سازیم ، از نظر محیط به نماها نگاه می کنیم ، اما نمای X پس زمینه دیگری دارد. در این مرحله بیننده حواس پرت می شود.
سیستم پیوسته جهت تصویر را ثابت نگه می دارد. مهمترین مزیت خط فرضی هنگام ساخت تیزر ، ترسیم آشکار فضا است. بیننده همیشه می داند شخصیت ها نسبت به یکدیگر و روی صحنه چگونهند. از همه مهمتر ، بیننده شماست ناگی می داند در رابطه با عمل تاریخ کجاست. فضای صحنه به وضوح و بدون ابهام نشان داده می شود و آزار دهنده و گیج کننده نیست. از آنجا که احساس می شود این آشفتگی ها بیننده را از مرکز توجه منحرف می کند ، یعنی. زنجیره ای از یک داستان ، یا به عبارت دیگر ، داستان ساخت یک تیزر.
تیزر تبلیغاتی رایگان
وقفه راه دیگر برای عبور از خط فرضی و انتقال به منطقه دیگری از صحنه ، قطع وقایع جغرافیایی سکانس با استفاده از نمایی است که به جغرافیای صحنه تعلق ندارد ، علی رغم ارتباط آشکار با عمل. به عنوان مثال ، یک خط فرضی در یک صحنه کلاس ایجاد می شود. اکنون می خواهیم از مرز عبور کنیم. اما هیچ یک از روش های فوق در این صحنه استفاده نمی شود. در این حالت ، نمایی بزرگ از دفتر یادداشت دانشجویی را ضبط می کنیم.
این صحنه کارگردان را آزاد می گذارد تا یک فیلم تبلیغاتی بسازد تا پروژه با سهولت بیشتری انجام شود. این نمای که نمای بیرونی نامیده می شود ، عملکردی مشابه نمای محور دارد. چه موقع باید اقدام کرد
با بازگشت به اصل ، دوربین می تواند از خط فرضی عبور کند و یک خط فرضی جدید ایجاد کند. ویرایش سریع (شتابدار) هنگام ایجاد یک ویدیوی تبلیغاتی به معنای کوتاه شدن تدریجی فریم های پشت سر هم و دستیابی به ریتم تسریع شده برای ایجاد هیجان بیشتر در بیننده است. مدت زمان یک صحنه در تصویر تأثیرات عاطفی خاصی بر روی بیننده دارد و هرچه صحنه کوتاهتر باشد ، تحریک کننده تر است.
کارگردانی یک تیزر تبلیغاتی
مونتاژ متقابل در ایجاد یک تیزر تلویزیونی دو واقعه را نشان می دهد که رابطه علیتی دارند. مثال در یک صحنه از انیمیشن ، سربازان در نبرد کشته می شوند. در صحنه بعدی ما بازار سهام را می بینیم ، جایی که قیمت سهام افزایش می یابد ، در جنگ صحنه هایی که سربازان خسته شده اند ، سهام افزایش می یابد و دوباره تکرار می شود. درک نکردن ارتباط علی بین این دو صحنه برای بیننده غیرممکن است و این همان چیزی است که کارگردان می خواهد.
تکامل روش ها و تئوری های ویرایش در ساخت تیزر در کرج
سبک رئالیسم ، فرم گرایی و سبک ویرایش از جمله عوامل اصلی ساختن هنر تیزر بود و این مجموعه بود که به کمال خود رسید. همانطور که در تبلیغات آلمان ، پیشرفت در صحنه ، صحنه پردازی ، نورپردازی و بازیگری به اوج خود رسید. کارگردانان روسی در این دوره تحت تأثیر گریفیت و امپرسیونیست های فرانسوی قرار گرفتند که معتقد بودند تدوین به عنوان یک عامل تعیین کننده در فیلم مهم است.
اولین تیزر تبلیغاتی مهم ساخته شده در روسیه پس از انقلاب اکتبر (1937) یک تیزر تدوین بود که توسط ژیگا ورتوف ، یکی از معدود کارگردانانی که در آن زمان سینمای مدرن شوروی را بنیان نهاد ، ایجاد شد. این تیزر که سالگرد انقلاب اکتبر نام دارد ، در واقع مجموعه ای از اخبار و تبلیغات است که توسط تصویربرداران مختلف گرفته شده است. ورتوف با فیلمبرداری و تدوین این فیلم های خبری آزمایشاتی را انجام داد که در واقع اساس سینمای شوروی آن زمان شد.
وی بر اساس این تجربه نظریه معروف خود را در زمینه سینما ارائه داد. در این نظریه ، ورتوف به شدت به تولید تبلیغات خیالی حمله کرد و از تولید مستندهای تبلیغاتی حمایت کرد. وی معتقد بود که اوضاع سیاسی و اجتماعی جدید روسیه و سینمای آن تحمل پذیرش تبلیغات خیالی را ندارد و تنها تیزرهای واقعی و مستند می توانند مورد توجه افرادی باشند که انقلاب را ایجاد کرده و سازنده آن جامعه هستند. ورتوف بر عامل تدوین به عنوان قدرتمندترین بیان زمان فیلم تأکید کرد.
سابقه ایجاد آگهی
اندکی پس از انقلاب 1917 ، کارگردانی به نام کولشف کارگاه تولید تیزر را ایجاد کرد. آنها با دو دانش آموز او کار کردند. کسانی که فیلم خام کافی برای ساخت تیزر تبلیغاتی نداشتند ، مجبور بودند فیلم های موجود را ویرایش کنند و در این روند بسیاری از حقایق مربوط به ویرایش فیلم را کشف کردند.
آنها با جابجایی نماها ، به ارتباطات متفاوتی که این نماها می توانند با یکدیگر داشته باشند و همچنین تأثیرات متفاوتی که دو دیدگاه به دلیل تغییر مکان می توانند بر بیننده داشته باشند ، پی بردند. این گروه در معروف ترین تجربیات خود ، هر بار با دیدی متفاوت و هر بار جلوه ای خاص از چهره های خود ، نمای گسترده ای از چهره بازیگران مشهور را ایجاد می کنند. این روش ویرایش بدون شک قدرت ضریب مونتاژ و ارتباط بین دو نما را نشان داد. با توجه به تجربیات آنها ، اهمیت عاطفی ، احساسی و زیبایی شناختی یک صحنه نه تنها هنگام ایجاد تبلیغات از خود صحنه قابل درک است ، بلکه مونتاژ صحنه ها با هم است که معنای اساسی آنها را نشان می دهد. در واقع ، آنها دیدگاههای مختلف را به عنوان ماده اولیه ای که اهمیت اصلی خود را پس از تدوین و با دیدگاههای دیگر پیدا کرد ، مشاهده کردند.
منبع : ساخت تیزر در کرج studio120
پاسخ ها