sec.cehfan401

sec.cehfan401

نکات بالا بردن بازدید وب سایت با تغییر ساختار طراحی وب

 

چگونه بازدید وب سایت را با طراحی وب بالا ببریم؟ طراحی وب چه تاثیری در بالا بردن بازدید وب سایت دارد؟ داشتن یک طراحی وب جذاب برای موفقیت یک سایت بسیار مهم است، زیرا 38 درصد از بازدیدکنندگان سایت را در صورتی که از نظر بصری جذاب نباشد، ترک می کنند. اگر به تازگی شروع به ایجاد سایت خود کرده اید، ممکن است دشوار باشد که بفهمید چه چیزی باعث حفظ یا دور کردن بازدیدکنندگان می شود. بنابراین، یادگیری در مورد بهترین شیوه های طراحی وب به شما نقطه شروعی برای تصمیم گیری استراتژیک و جلوگیری از اشتباهات طراحی می دهد.

در این مقاله، راهنمای کاملی در مورد بهترین روش‌ها ارائه می‌کنیم تا به شما کمک کند بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید و بهترین استفاده را از سایت خود ببرید. بهترین روش های طراحی وب سایت ، طراحی یک وب سایت جذاب نه تنها به توجه به زیبایی شناسی نیاز دارد، بلکه به تجربه کاربری نیز نیاز دارد ، عملکرد ضعیف باعث می شود 42 درصد از مردم یک وب سایت را ترک کنند. همچنین نرخ تبدیل را کاهش می دهد و نرخ پرش را افزایش می دهد و بر عملکرد و سئو سایت تأثیر می گذارد.

برای کمک به جلوگیری از این مشکلات، نگاهی عمیق به بهترین شیوه های طراحی وب بر اساس استاندارد های زیر خواهیم داشت : نام تجاری سلسله مراتب بصری ، جهت یابی کد نویسی ، دسترسی نام تجاری ، برند سازی نقش مهمی در طراحی وب ایفا می کند، زیرا ادراکات بازدیدکنندگان از سایت شما را شکل می دهد، به ایجاد اعتبار کمک می کند و مشتریان بالقوه را جذب می کند.

برای آسان‌تر کردن فرآیند، سه مرحله اصلی را برای اطمینان از برند سازی ثابت هنگام طراحی وب‌ سایت مرور می‌کنیم.

1. بهترین روش های طراحی وب سایت

هدف خود را بشناسید شناسایی مخاطبان خود به شما کمک می کند تا برند سایت را تنظیم کنید و طراحی آن را مطابق با آن سفارشی کنید. در اینجا چندین روش برای کمک به درک مخاطبان وجود دارد:

تحلیل مخاطب : در مورد جمعیت شناسی و روان شناختی مخاطبان خود تحقیق کنید. این شامل اطلاعاتی مانند محدوده سنی، جنسیت، موقعیت مکانی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، علایق و انتخاب سبک زندگی مخاطبان شما می شود. مصاحبه مشتری افرادی را که قبلاً محصول یا خدمات شما را خریده اند به مصاحبه دعوت کنید. علاوه بر ارائه بینش در مورد نوع فردی که آنها هستند و چرا محصول شما را انتخاب کرده اند، به تقویت ارتباط با مخاطبان شما نیز کمک می کند.تحلیل رقبا به وب سایت و پروفایل های رسانه های اجتماعی رقیب خود نگاهی بیندازید.

بهترین روش های طراحی وب

ببینید آنها چگونه برند خود را قرار می دهند و چه نوع محتوایی باعث ایجاد تعامل بیشتر می شود. نکته تخصصی اولین قدم در طراحی یک وب سایت جدید، شناخت هدف و مخاطبان سایت شماست. به عنوان مثال، اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک برای فروش اسباب بازی های آموزشی ایجاد می کنید، مشخص کنید که مشتریان چه کسانی خواهند بود. ممکن است متوجه شوید که بازار هدف شما بیشتر مادرانی است که برای اولین بار فرزند به دنیا می آورند. بنابراین، می‌خواهید با استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر و طرح‌بندی مناسب در وب‌سایت خود، این مخاطبان را جذب کنید.

2. ایجاد پالت رنگی برای بازدید بیشتر وب سایت

یک پالت رنگ بسازید در حالی که انتخاب یک طرح رنگ برای سایت شما بصری به نظر می رسد، انجام آن به صورت استراتژیک عناصر ضروری را برجسته می کند، ادراک بازدید کنندگان شما را شکل می دهد و آنها را وادار به اقدام می کند. برندهایی که به طور مداوم از رنگ‌ های یکسان در مواد بازاریابی خود استفاده می‌کنند، نرخ شناسایی برند را تا 80 درصد بهبود می‌بخشند.

بیشتر بدانید : آموزش راه اندازی وب سایت بدون برنامه نویسی

بهترین روش های طراحی وب سایت برای ایجاد یک پالت رنگی جذاب عبارتند از : کاوش در تئوری رنگ قبل از ساختن یک پالت رنگ، خوب است بدانید که رنگ های خاص چه ارتباطی ممکن است داشته باشند. در مرحله بعد، انواع تم های رنگی مانند تک رنگ ، سه گانه ، مشابه و مکمل را بیاموزید تا ترکیب رنگ خوبی برای برند خود پیدا کنید. کنتراست را نادیده نگیرید استفاده از رنگ های بسیار متضاد خوانایی و دسترسی را بهبود می بخشد.

از قانون 60/30/10 پیروی کنید. یک رنگ اصلی را انتخاب کنید که 60٪ از سایت شما را تشکیل می دهد و یک رنگ ثانویه برای 30٪ . 10% نهایی باید از رنگ برجسته ای استفاده کند که یا متضاد یا مکمل رنگ اصلی باشد. رنگ های مکمل را اجرا کنید. در یک سایت پیمایش طولانی، استفاده از رنگ های مکمل مانند زرد و بنفش را برای تشخیص بخش ها در نظر بگیرید.به عنوان مثال، پالت رنگ در وب سایت Trevor Blount Pilates از سه رنگ اصلی تشکیل شده است ، کرم به عنوان اصلی، سیاه به عنوان رنگ ثانویه و قرمز به عنوان رنگ برجسته. این ترکیب یک طرح رنگی ساده و در عین حال هماهنگ ایجاد می کند و تمرکز را روی عنوان وب سایت و تصویر برجسته قرار می دهد. سایت Trevor Blount Pilates عنوان و تصویر قهرمان را در مرکز نمایش می دهد.

بهترین روش های طراحی وب

نکته تخصصی : من معمولا با یک رنگ اصلی شروع می کنم و بر اساس آن طرح های رنگی می سازم. اگر مبتدی هستید و یک پالت رنگ مشابه یا تک نگاری را انتخاب می کنید، انتخاب سایه های نزدیک ساده ترین راه است. با این حال، اگر می خواهید رنگ اصلی برجسته باشد، یک طرح رنگ سه گانه یا رنگ های مکمل را انتخاب کنید.در نهایت، رنگ های خنثی را اضافه کنید تا متعادل شود. برای رنگ های فونت، از استفاده کامل سیاه (000000#) خودداری کنید و به جای آن سایه کمی روشن تر انتخاب کنید. انجام این کار باعث کاهش خستگی چشم هنگام خواندن مطالب طولانی می شود.

 

بیشتر بدانید : اموزش ساخت فروشگاه و سایت پیشرفته

 

3. تایپوگرافی مناسب برای بازدید بیشتر وب سایت

تایپوگرافی یک سایت از سبک فونت، اندازه، ظاهر و ساختار تشکیل شده است. انتخاب تایپوگرافی وب سایت مناسب نه تنها زیبایی سایت را بهبود می بخشد، بلکه تجربه و دسترسی کاربر را نیز بهینه می کند. به عنوان مثال، برای انتقال پیام‌های جدی و اطلاعات مهم، سبک قلمی را انتخاب کنید که به اندازه فونت‌های سبک‌ دار حواس‌ تان را پرت نمی‌کند.

بهترین روش های دیگر طراحی وب برای بهبود تایپوگرافی سایت شما عبارتند از: تعداد سبک های فونت را محدود کنید. استفاده از سبک های زیاد باعث می شود سایت شما غیرحرفه ای به نظر برسد. چسبیدن به دو سبک فونت سازگار بصری و در عین حال قابل تشخیص برای حفظ ثبات بهتر است. از فونت های ایمن وب استفاده کنید. فونت های ایمن وب به احتمال زیاد به شکل مورد نظر در مرورگرها و دستگاه های مختلف ارائه می شوند و برند شما را ثابت نگه می دارند و خوانایی سایت را بهینه می کنند.

بهترین روش های طراحی وب

اندازه متن متناسب را تنظیم کنید یک قانون خوب این است که متن وب سایت خود را روی حداقل اندازه 16 پیکسل یا 12 POINT تنظیم کنید. برای آزمایش اندازه متن و پیش نمایش نحوه نمایش آنها در سایت، از ابزارهای آنلاین مانند Gridlover استفاده کنید. از 50 تا 75 کاراکتر در هر خط استفاده کنید. برای جلوگیری از خستگی و خستگی چشم، کاراکترهای بیشتری اضافه نکنید.

سلسله مراتب بصری چیدمان استراتژیک عناصر طراحی، بازدیدکنندگان را به بخش های مهم صفحه وب هدایت می کند. در اینجا چندین فاکتور برای ایجاد یک سلسله مراتب بصری واضح وجود دارد:

  • تعادل نحوه توزیع : عناصر بصری توسط طراحان وب در صفحات سایت تعیین کننده تعادل آن است. هنگام تخصیص عناصر طراحی خود، مطمئن شوید که آن را به تناسب انجام دهید تا حس وحدت و جذابیت بصری ایجاد کنید. بخش‌های زیر محبوب‌ترین روش‌های طراحی را برای متعادل‌ تر کردن سایت شما پوشش می‌دهند.

 

  • طراحی متقارن :طراحی متقارن با قرار دادن عناصر به طور مساوی در خط مرکزی صفحه تعادل ایجاد می کند. به عنوان مثال، اگر یک آیتم بصری سنگین در سمت راست دارید، باید یک مورد به همان اندازه سنگین را در سمت چپ اضافه کنید. این نوع طراحی بسیار محبوب است زیرا برای همه اندازه های صفحه نمایش مناسب است. وب سایت نمونه کارها Adham Dannaway یک نمونه عالی از طراحی متقارن است. همانطور که او کاریکاتور بزرگی از خود به عنوان نقطه کانونی می سازد، بلوک های متن از نظر اندازه و موقعیت یکدیگر را آینه می کنند. صفحه اصلی نمونه کارها Adham Dannaway طراحی نامتقارن از سوی دیگر، چیدمان اقلام در طراحی نامتقارن از خط مرکزی پیروی نمی کند. برای دستیابی به تعادل، طراحان رنگ ها و بافت ها را ترکیب می کنند یا چشم انداز را دستکاری می کنند. به عنوان مثال، اگر عنصر برجسته تری را در نزدیکی خط مرکزی قرار دهید، خوب است که عنصر کوچکتر را کمی دورتر از آن قرار دهید. ببینید مرسدس بنز چگونه یک عنصر بزرگتر را با یک بلوک نوشتاری کوچک تر متعادل می کند.

 

  • طراحی موزاییک : بر خلاف دو نوع دیگر، طرح موزاییک باعث ایجاد احساس ناراحتی می شود. این چیدمان به طور کلی حرکت و عمل را نشان می دهد و با سبکی مدرن و پویا می تواند توجه را به خود جلب کند. وب سایت جانسون بنکس از شبکه های موزاییک مانند برای سازماندهی اطلاعات استفاده می کند.

 

  • ترکیب : ترکیب به سازماندهی عناصر وب سایت برای دادن ساختار منسجم به سایت شما اشاره دارد. یک چارچوب پرکاربرد قانون یک سوم است. این روش با استفاده از شبکه‌ای از 9 کادر، یک طرح یا عکس را به یک سوم تقسیم می‌کند و دستورالعمل‌هایی را برای تراز کردن متن، تنظیم اشیا و به طور کلی چیدمان عناصر ارائه می‌کند. نمونه ای از این قانون در عمل صفحه فرود هاستینگر است که در آن عناصر به سه شبکه عمودی تقسیم می شوند. صفحه فرود هاستینگر، با نمایش متن "Hosting + Free Domain" در مرکز

بهترین روش های طراحی وب

  • مقیاس : در طول فرآیند طراحی وب سایت، می توانید از مقیاس برای جلب توجه به جزئیات مهم استفاده کنید. در اینجا برخی از بهترین شیوه های طراحی وب برای استفاده از تفاوت اندازه به نفع خود آورده شده است: چوب با سه اندازه در حداکثر. اندازه های کوچک، متوسط ​​و بزرگ کافی است تا در عین داشتن سلسله مراتب وب سایت، تنوع را به شما بدهد. به طور کلی، اندازه ها از 14 پیکسل تا 16 پیکسل برای کپی متن، 18 پیکسل تا 22 پیکسل برای عنوان های فرعی و حداکثر تا 32 پیکسل برای عنوان ها متغیر است. عناصر مهم را بزرگ کنید حداکثر دو عنصر کلیدی را برای بزرگ‌ نمایی انتخاب کنید تا برجسته شوند. به عنوان مثال، وب سایت FluxAcademy با استفاده از یک فونت بزرگ بر روی کپی تأکید می کند. سایت فلوکس آکادمی متن بزرگی را در مرکز نمایش می دهد که می گوید "هنر و تجارت طراحی وب را بیاموزید"

 

  • الگو: هنگام بازدید از یک وب سایت، افراد از الگوی مشاهده خاصی برای اسکن محتوا پیروی می کنند. بسته به نوع محتوا، عموماً از شکل حروف F و Z پیروی می کنند. طراحی صفحه‌ آرایی مطابق با این الگوها، جریان اطلاعات را هموار تر کرده و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. بیایید با جزئیات بیشتری به آنها نگاه کنیم. در الگوی Z، خوانندگان صفحه را از بالا سمت چپ به سمت راست بالا اسکن می کنند. سپس به صورت مورب به سمت چپ پایین و در سراسر صفحه به سمت راست پایین اسکن می کنند.

این الگو برای طراحی صفحات با حداقل کپی و عناصر طراحی، مانند صفحات فرود، ایده آل است. الگوی F در همین حال، این الگو از شکل "F" پیروی می کند - بازدیدکنندگان وب سایت محتوا را از بالا سمت چپ به سمت راست بالا اسکن می کنند و این روند را در خطوط زیر تکرار می کنند. بخش فناوری نیویورک تایمز از الگوی اسکن F پیروی می کند قرار دادن مهم ترین محتوا در بالا بهترین کار برای جذب بازدید کنندگان است زیرا اولین چیزی است که می بینند. این طرح‌بندی برای سایت‌های متنی مانند نیویورک تایمز مناسب است.

  • فضای خالی : فضای خالی بین عناصر یک صفحه است. طراحان وب از آن برای شکستن متن، توجه به نکات خاص و ساده کردن تجربه کلی کاربر استفاده می کنند. می توانید از رنگ، بافت و حتی تصاویر به عنوان فضای خالی استفاده کنید. برخی از بهترین شیوه های طراحی وب برای استفاده از فضای خالی عبارتند از: از فضای خالی میکرو و ماکرو استفاده کنید. فضای خالی میکرو با قرار دادن فضای کافی بین کلمات و پاراگراف ها خوانایی را بهبود می بخشد. در همین حال، فضای سفید ماکرو عناصر بزرگ‌تری مانند لوگو یا سرفصل‌های وب‌سایت را احاطه می‌کند و باعث می‌شود طراحی سایت متعادل و کمتر به هم ریخته شود. فضای خالی بیش از حد باعث می شود سایت شما خالی به نظر برسد، در حالی که خیلی کم آن را به هم ریخته می کند.

بیشتر بدانید : دوره ها و اموزش های لازم برای ساخت وبسایت

  • گروه بندی : بر اساس اصل مجاورت، افراد اقلام نزدیک به یکدیگر را متعلق به یک گروه می دانند. اگر موارد به اشتباه گروه بندی شوند، بازدیدکنندگان در درک ساختار سایت شما و اینکه توجه خود را به کجا معطوف کنند مشکل خواهند داشت. برای گروه بندی کارآمد، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، مانند: آن را با فضای خالی ترکیب کنید. از فضا برای گروه بندی و جداسازی عناصر با توجه به عملکرد آنها استفاده کنید.عناصر اضافی را اضافه کنید. مرزها و پس زمینه ها به عنوان نشانه های بصری، متمایز یا گروه بندی عناصر عمل می کنند. فرم سفارش در وب‌ سایت آدیداس نمونه خوبی از این است که چگونه گروه‌بندی اطلاعات مرتبط مرتب‌ سازی اطلاعات را آسان‌تر می‌کند. فرم سفارش آدیداس که مکان‌هایی را برای آدرس حمل و نقل، گزینه‌های تحویل، جزئیات تماس و اعتبارنامه‌های ورود به سیستم نشان می‌دهد.

 

  • بافت ها : بافت ها عناصر بصری شبیه یک سطح سه بعدی هستند که به طراحی شما تضاد می دهند. آنها ساختار سایت را تقویت می کنند، صفحات متن سنگین را خواناتر می کنند و لحن برند شما را مشخص می کنند.به عنوان مثال، وب‌ سایت آژانس بلک شیپ از بافت برای افزودن شخصیت و بعد به یک پس‌ زمینه جامد کسل‌ کننده استفاده می‌کند، عناصر را به هم گره می‌زند و طراحی وب‌سایت را اصلاح‌ تر می‌کند. آژانس بلک شیپ از یک فونت بزرگ برای عنوان سایت استفاده می کند که در مرکز قرار داده شده است. در اینجا چند روش طراحی وب وجود دارد که باید هنگام افزودن بافت به سایت خود در نظر بگیرید: سادگی را هدف بگیرید بافت بیش از حد می تواند بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار دهد و توجه آنها را از محتوای شما منحرف کند. هدف آن را مشخص کنید. از بافت ها عمدا استفاده کنید، چه برای تقسیم بخش ها یا برجسته کردن تصاویر. متن را خوانا نگه دارید. بافت ها نباید مرکز توجه باشند یا اطلاعات مهم را تحت الشعاع قرار دهند.

بهترین روش های طراحی وب

  • تصاویر : تصاویر و ویدیو های با کیفیت می توانند وب سایت شما را از نظر بصری جذاب کنند و بازدیدکنندگان را درگیر خود نگه دارند. هنگامی که آنها را به سایت خود اضافه می کنید، در اینجا بهترین روش های طراحی وب سایت وجود دارد که باید در نظر بگیرید: تصویر قهرمان را به نمایش بگذارید. تصویر قهرمان که در قسمت بالای صفحه نمایش داده می‌شود، اولین تصور را از برند شما ایجاد می‌کند و به ایجاد اعتماد بین بازدیدکنندگان کمک می‌کند. وب سایت Garoa یک تصویر قهرمان از یک زن و متن "در هر فصل پوست خود را درمان کنید" در مرکز ارائه شده است. از چرخ فلک ها با دقت استفاده کنید. چرخ فلک‌ هایی که طراحی ضعیفی دارند ممکن است باعث حواس‌ پرتی شوند، دسترسی را کاهش دهند، یا حتی شبیه تبلیغات شوند و بازدیدکنندگان را وادار کند تا محتوا را مرور کنند. بنابراین، هر اسلاید را ساده و مرتبط نگه دارید و به بازدیدکنندگان اجازه دهید تا جریان خود را کنترل کنند. تصاویر و ویدیوهای واکنش گرا اضافه کنید. طراحی واکنش گرا تضمین می کند که تصاویر بدون توجه به اندازه صفحه نمایش یا دستگاه به درستی نمایش داده می شوند. علاوه بر این، مطمئن شوید که همه تصاویر را بهینه کنید تا سریعتر بارگذاری شوند. به فرمت های تصویر دقت کنید. انتخاب فرمت های تصویر صحیح می تواند به بهبود عملکرد سایت و تجربه کاربری شما کمک کند. جهت یابی یکی دیگر از جنبه های مهم این است که اطمینان حاصل شود که بازدید کنندگان می توانند به طور یکپارچه در سایت شما حرکت کنند و اطلاعات مهم را پیدا کنند.

در بخش‌های بعدی، بهترین شیوه‌های طراحی وب برای عناصر ناوبری را مورد بحث قرار خواهیم داد.

1. یک منوی بصری ایجاد کنید به عنوان عنصر ناوبری اولیه که بازدیدکنندگان با آن تعامل دارند، هدف طراحان ایجاد منوهای بصری و ساده است که تجربه کاربری روان را تضمین می کند. برخی از رویکردهای محبوب برای طراحی منوی ناوبری عبارتند از: منوی افقی این منوی پیمایش در بالای یک سایت به عنوان یک نوار افقی ظاهر می شود که صفحات وب اصلی را فهرست می کند. بیشتر وب‌ سایت‌ها از این منوی پیمایش برای نمایش بخش‌ هایی استفاده می‌کنند که بازدید کنندگان انتظار دارند پیدا کنند، مانند «درباره»، «مخاطبین»، «محصولات» و «قیمت». از طرف دیگر، می‌توانید دسته‌های خاصی را فهرست کنید تا محتوای مهم را برجسته کنید

بیشتر بدانید : هاست چیست؟

وب سایت Wozber از منوی افقی برای فهرست کردن محصولات و خدمات خود استفاده می کند. منوی نوار کناری عمودیاین نوع پیمایش منو دارای یک نوار کناری حاوی لیستی از پیوندها به صفحات خاص است. به عنوان مثال، رستوران Arbor از منوی نوار کناری عمودی قابل پیمایش با اطلاعات مربوط به رستوران، منوها ، رویدادها و گزینه‌های رزرو استفاده می‌کند. وب سایت رستوران آربور از منوی عمودی نوار کناری استفاده می کند. منوی کشویی همه صفحات موجود را پس از کلیک کردن یا نگه داشتن ماوس روی آن توسط کاربران لیست می کند. معمولاً توسط خرده‌ فروشان آنلاین استفاده می‌شود، این نوع منو برای وب‌ سایت‌هایی با صفحات زیاد مناسب است، زیرا در عین حال دسترسی آسان را کاهش می‌دهد.

بیایید وب سایت H&M را به عنوان مثال در نظر بگیریم. از آنجایی که دسته بندی لباس های مختلفی را ارائه می دهد، از یک نوار ناوبری سطح بالا برای نمایش موارد عمومی تر استفاده می کند. هنگامی که بازدیدکنندگان روی بخش‌های خاصی کلیک می‌کنند یا نشان می‌دهند، یک منوی کشویی حاوی فهرستی از دسته‌های خاص‌تر ظاهر می‌شود. منوی کشویی H&M که جزئیات مربوط به دسته بچه ها را نشان می دهد.

منوی همبرگر ، این نوع منو به صورت یک نماد سه خطی ظاهر می شود. هنگامی که بازدیدکنندگان روی آن کلیک می کنند، یک منوی کشویی یا نوار کناری نمایش داده می شود تا پیوندها را نشان دهد. منوی همبرگر یک گزینه عالی برای سایت های موبایل است زیرا از فضای صفحه نمایش کمتری استفاده می کند. علاوه بر این، نماد به طور گسترده شناخته شده آن یک رابط بصری ایجاد می کند. Google Maps یک برنامه محبوب است که از این نوع منوی ناوبری استفاده می کند. منوی همبرگر در Google Maps

2. CTA ها و دکمه ها را به صورت استراتژیک قرار دهید عملکرد اصلی یک فراخوان برای اقدام (CTA) این است که بازدید کنندگان را به انجام اقدامات و صرف زمان بیشتری در وب سایت شما سوق دهد. خواه یک متن، تصویر یا دکمه باشد، باید آن را در جایی قرار دهید که به راحتی برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده باشد. نکته تخصصی برای ایجاد یک CTA متقاعد کننده، از کلمات ساده، قابل درک و کاربردی استفاده کنید، مانند «شروع به کار»، «بیشتر بدانید» و «افزودن به سبد خرید».

با انتخاب رنگ متضاد و استفاده از آن برای سایر عناصر قابل کلیک، CTA خود را از بقیه مطالب متمایز کنید.در نهایت، از فضای خالی برای هدایت چشم بازدیدکنندگان استفاده کنید و CTA را به صورت استراتژیک برای جلب توجه قرار دهید. علاوه بر این، در نظر بگیرید که چقدر تلاش می شود تا روی دکمه CTA کلیک کنید، به خصوص در دستگاه های تلفن همراه. مقایسه قرارگیری خوب و بد یک دکمه CTA : وب سایت نتفلیکس نمونه خوبی از بهترین شیوه های طراحی وب است. به عنوان مثال، دکمه‌های «شروع به کار» و «ورود به سیستم» از کنتراست رنگ، مقیاس و فضای خالی برای جلب توجه بازدیدکنندگان استفاده می‌کنند. صفحه فرود نتفلیکس. نامحدود فیلم، برنامه های تلویزیونی، و بیشتر.

3. یک پاورقی اضافه کنید : اغلب، بازدیدکنندگان به پایین صفحه پیمایش می کنند و انتظار دارند اطلاعاتی مانند جزئیات تماس، مشخصات شرکت، پیوندهای رسانه های اجتماعی و محصولات یا خدمات اضافی ارائه شده را بیابند. عناصری که باید در پاورقی بگنجانید به اهداف سایت شما بستگی دارد، اما در مجموع، برای شفاف و موثر نگه داشتن آن، بهترین شیوه های طراحی وب را دنبال کنید: از زبان واضح استفاده کنید. از عبارات مبهم اجتناب کنید تا بازدید کنندگان بدانند قبل از کلیک بر روی یک پیوند چه انتظاری دارند. محتوا را به دسته ها تقسیم کنید.

بیشتر بدانید : تفاوت هاست و دومین در چیست؟

صفحاتی را که می خواهید اضافه کنید تعریف کنید و آنها را گروه بندی کنید تا مکان یابی محتوا آسان تر شود. طراحی آن را ساده و سازگار نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که خوانا است و برندسازی ثابت را حفظ کنید. لینک های خراب را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه پیوندها بازدیدکنندگان را به محتوای مناسب هدایت می کنند. وب سایت BrainBox AI یک نمونه عالی از یک پاورقی واضح و موثر دارد. با طراحی مینیمالیستی، پاورقی آن به محتوایی که در منوی اصلی موجود نیست، مانند صفحات مشاغل، شرکا و مقالات، پیوند می‌دهد. علاوه بر پیوندهای ناوبری، بازدیدکنندگان را نیز دعوت می کند تا در خبرنامه خود ثبت نام کنند. بخش پاورقی BrainBox AI فرم ثبت نام در خبرنامه، منوی پیمایش عمودی و پیوندهای رسانه های اجتماعی را نشان می دهد.کد نویسی هنگامی که یک طراحی خوب ساختار یافته و از نظر بصری دلپذیر دارید، گام بعدی این است که مطمئن شوید سایت شما در موتورهای جستجو قابل کشف است، بازدید آن ایمن است و به خوبی اجرا می شود.

در بخش‌های بعدی، چندین استاندارد کد نویسی را پوشش خواهیم داد که به شما در انجام این کار کمک می‌کند، از جمله SEO، رویکرد اول موبایل، امنیت سایت و عملکرد.

بهترین روش های طراحی وب

  • 1. سئو را تقویت کنید: بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) در هر استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. این به بهبود رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو، جذب بازدیدکنندگان بیشتر و افزایش تبدیل کمک می کند. شما می توانید سئوی سایت خود را با رعایت نکات آزمایش شده و آزمایش شده سئو وردپرس افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که بیشتر توصیه‌ها برای سایت‌های غیر وردپرس نیز قابل اجرا هستند، مانند : توضیحات متا با کیفیت بنویسید. یک توضیح جذاب، بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا روی آن کلیک کنند و ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت شما بیاورند. متن های جایگزین را اضافه کنید توصیف تصاویرتان با متن جایگزین، دسترسی افرادی را که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند، بهبود می‌بخشد و به موتورهای جستجو مانند Google کمک می‌کند محتوای شما را درک کنند.ساختار URL را بهینه کنید. برای کمک به موتورهای جستجو در یافتن و درک بهتر محتوای سایت شما، کلمه کلیدی تمرکز را در URL خود قرار دهید. علاوه بر این، اجرای استانداردهای کدنویسی زیر سئوی سایت شما را نیز بهبود می بخشد.

 

  • 2. از یک رویکرد موبایل اول استفاده کنید : 50 درصد از ترافیک ارگانیک از دستگاه های تلفن همراه می آید، بنابراین مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است. با رویکرد اول موبایل، طراحان سایت موبایل را قبل از رفتن به نسخه دسکتاپ ایجاد می کنند. در حالی که یکپارچه سازی یک طراحی واکنش گرا گزینه خوبی است، استفاده از این رویکرد به شما مزیتی می دهد. شروع با تلفن همراه و رفتن به صفحه نمایش های بزرگتر بسیار ساده تر خواهد بود، زیرا نیازی به حذف عناصر یا بازسازی کل طرح برای جا دادن صفحه نمایش های کوچکتر نخواهد بود. در اینجا چندین بهترین روش طراحی وب برای طراحی یک وب سایت سازگار با موبایل آورده شده است: اول محتوا را قرار دهید قبل از افزودن عناصر دیگر، محتوای مهم را اولویت بندی کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. ناوبری را بصری کنید. از یک منوی بصری مانند دکمه همبرگر استفاده کنید زیرا بازدیدکنندگان به طور کلی با آن آشنا هستند و فضای زیادی را اشغال نمی کند. همچنین، یک نوار جستجو اضافه کنید تا یافتن مطالب دیگر آسان شود. پاپ آپ های مخرب را کاهش دهید. در تلفن همراه، بازدیدکنندگان ممکن است به طور تصادفی روی یک پنجره بازشو کلیک کنند و در هنگام تلاش برای بستن آن، تجربه کاربری ناخوشایندی ایجاد کند. سایت خود را تست کنید برای بررسی اینکه آیا سایت شما برای موبایل مناسب است یا خیر، از تست دوستدار موبایل گوگل یا ابزارهای دیگر استفاده کنید.وب سایت پاسخگوی تلفن همراه HubSpot یک نمونه عالی از این رویکرد است، با متنی آسان برای خواندن، منوی همبرگر، و نوار جستجو برای اطمینان از ناوبری روان.

بیشتر بدانید : استفاده از هاست یا سرور ؟

  • 3. سایت را ایمن نگه دارید : ایمن سازی وب سایت شما برای ایجاد اعتبار و جلوگیری از ضررهای مالی و داده ها ضروری است. حتی اگر از یک پلت فرم امن مانند وردپرس استفاده می کنید، اجرای اقدامات امنیتی اضافی وب سایت به جلوگیری از تهدیدات سایبری کمک می کند. گواهی SSL دریافت کنید. با گواهی SSL، انتقال داده ها بین سایت و بازدیدکنندگان آن رمزگذاری می شود تا از دسترسی کاربران غیرمجاز جلوگیری شود. این به محافظت از داده‌های بازدیدکنندگان کمک می‌کند، به‌ ویژه اگر سایت شما از آن‌ها بخواهد اطلاعات حساسی را ارسال کنند. از اعتبار ورود خود محافظت کنید. رمزهای عبور قوی ایجاد کنید و مرتباً آنها را به روز کنید. با استفاده از مدیریت رمز عبور مانند Password و فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای، اعتبار خود را ایمن نگه دارید. نرم افزار ضد بدافزار نصب کنید. به طور منظم کل سایت خود را برای بدافزار اسکن کنید.یک میزبان وب امن انتخاب کنید. انتخاب یک پلتفرم میزبانی قابل اعتماد مانند هاستینگر، امنیت سایت شما را با گواهینامه های رایگان SSL و ویژگی های امنیتی سرور تقویت می کند.

 

  • 4. بهینه سازی عملکرد سایت : اگر فرآیند بارگذاری بیش از 3 ثانیه طول بکشد، 40 درصد از بازدیدکنندگان سایت را ترک خواهند کرد. از این رو، بهینه سازی عملکرد سایت شما باید در اولویت باشد. برای شروع، سرعت سایت خود را با ابزارهایی مانند GTmetrix بررسی کنید تا مشکلات را شناسایی کرده و پیشنهاداتی برای رفع آنها دریافت کنید. وب سایت شما چقدر سریع بارگذاری می شود؟ با GTmetrix آشنا شوید. همچنین هنگام بهینه سازی وب سایت به این نکات توجه کنید: فعال کردن کش مرورگر ، کش کردن محتوا را در حافظه محلی ذخیره می کند، بنابراین مرورگرها نیازی به بازیابی فایل های سایت شما از سرور ندارند و سرعت بارگذاری را بهبود می بخشد. کد خود را کوچک کنید کاراکترها و خطوط غیر ضروری را از فایل های HTML، CSS و جاوا اسکریپت خود حذف کنید. یک شبکه تحویل محتوا (CDN) راه اندازی کنید. انتخاب یک برنامه میزبانی وب با CDN یک راه مناسب برای بهبود سرعت سایت است، زیرا محتوای ثابت را از نزدیکترین سرور به بازدیدکنندگان سایت ارائه می دهد.

 

  • 5. طراحی برای دسترسی : دسترسی به وب یکی دیگر از جنبه های مهم طراحی وب است که به افراد دارای معلولیت کمک می کند تا به راحتی به محتوای شما دسترسی داشته باشند. هنگام طراحی برای دسترسی به وب، از استانداردهای دسترسی W3C مانند اضافه کردن متن های جایگزین و توجه به کنتراست رنگ سایت خود پیروی کنید. برای پیمایش بهتر، پیوندهای قابل دسترسی با صفحه کلید ایجاد کنید. در نهایت، از ابزارهای تست تایید شده توسط Web Accessibility Initiative استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا وب سایت شما با استانداردهای دسترسی W3C مطابقت دارد یا خیر. پیاده‌ سازی ویژگی‌های دسترس‌ پذیری تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، ترافیک ارگانیک بیشتری را به ارمغان می‌ آورد و سئوی سایت شما را افزایش می‌دهد. نکته تخصصی در آخرین مرحله از فرآیند طراحی وب سایت خود، خوب است که طراحی وب خود را ارزیابی کنید. در نظر بگیرید که آیا هدف خود را برآورده می کند و آیا بازدیدکنندگان می توانند به راحتی محتوا را اسکن و پیمایش کنند. برای انجام این کار، می توانید از یک نقشه حرارتی آنلاین مانند نقشه حرارتی هوش مصنوعی Zyro یا یک ابزار تست قابلیت استفاده سریع مانند Maze استفاده کنید.نتیجه طراحی وب سایت مستلزم آزمون و خطای زیادی است.

با این حال، دانستن بهترین روش‌های طراحی وب به شما یک پایه محکم در هنگام تصمیم‌گیری در مورد طراحی می‌دهد. در این مقاله، تمام آنچه را که باید در مورد طراحی یک وب سایت جذاب بر اساس استانداردهای طراحی وب و اصول UI/UX بدانید، پوشش داده ایم. به خاطر داشته باشید که هیچ راه درستی برای طراحی یک وب سایت وجود ندارد – چیزی که برای یک سایت مناسب است ممکن است برای سایت دیگر کارایی نداشته باشد. جنبه کلیدی که باید به خاطر بسپارید اولویت بندی ثبات، دسترسی و تجربه کاربر است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

sec.cehfan401
sec.cehfan401

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋