screwdiaapic

screwdiaapic

قیمت ترمووورد فنلاندی

چوب یکی از اولین مواد و متریالی است که در ساخت اجسام از آن استفاده می‌کنند و زیبایی خاص خود را دارد. بخشی از سازه‌های ساختمانی چوبی که در میان طراحان بسیار محبوب شده، سازه‌هایی با چوب ترموود است. احتمالا برای تعمیر یا ساخت قسمت‌های مختلف خانه‌ با چوب ترموود آشنا شده‌اید. احتمالا کنجکاو شده‌اید که چوب ترموود چیست و در کجا کاربرد دارد. در اصل چوب ترموود همان چوب طبیعی است که بر اثر یک فرایند حرارتی تغییراتی در ساختار سلولی آن ایجاد کرده و  خاصیت‌های متفاوتی در آن به وجود آورده‌اند. از آنجایی این سبک چوب آسیبی به محیط زیست نمی‌زند، آن را جایگزین چوب‌های اشباع شده کرده‌اند. به همین دلیل بورس چوب ترموود در شهرهای مختلف مانند تهران، تبریز، شیراز و ایجاد شده و افراد برای ساخت و بازسازی بخش‌های داخلی و خارجی خانه از آن استفاده می‌کنند.

چوب ترموود چیست؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا چوب به دست آمده از تنه درخت به صورت خام برای تولید کارهای چوبی استفاده می شود یا فرآیندی روی آن اعمال خواهد شد؟ چوب با وجود زیبایی که دارد متاسفانه ماده ای است که به شدت تحت تاثیر شرایط محیطی قرار گرفته و آسیب پذیر است. اشتعال، از بین رفتن چوب در اثر حمله حشرات مانند موریانه و حتی فرسودگی چوب به دلیل شرایط محیطی تنها گوشه ای از اتفاقات ناخوشایندی است که برای وسایل چوبی می افتد. در این زمان است که ما به اهمیت ترمووود فنلاند پی می بریم. چوب ترمووود نوعی چوب است که پس از انجام مکانیزم هایی بر روی آن در برابر حرارت مقاوم خواهد بود. در واقع در فرآیند تولید ترمووود فنلاند از الوار خام استفاده می شود و این الوارها تحت تاثیر فرآیند ترمو قرار می گیرند. مراحل تولید ترمووود فنلاند به شرح زیر است:

 

برای تولید ترمووود نیاز به کوره هایی با فشار و حرارت بالا دارید و از طرفی داخل کوره خلاء کامل وجود دارد. برای شما تعجب آور خواهد بود که چوب به گرما بسیار حساس است و در کوره آتش می گیرد. اما فضای خلاء داخل کوره برای محافظت از چوب در برابر سوختن و در عین حال مقاوم ساختن آن در برابر حرارت در نظر گرفته شده است.

کاربرد چوب ترموود

همانطور که می‌دانید استفاده از چوب ترموود بسیار گسترده شده است. همچنین بسیاری از افراد علاقه مند هستند که خانه‌های آپارتمانی خود را به زندگی با رنگ و بوی طبیعت نزدیک کنند؛ بنابراین را چوب برای رسیدن به این هدف به کار می‌برند. محصولات با چوب ترموود ویژگی‌هایی دارند که می‌توانند محیط خانه را به خانه‌ای در طبیعت نزدیک‌تر کند.

کاربرد ترموود در نمای بیرونی ساختمان

در گذشته چوب ترموود برای نمای بیرون ساختمان کمتر به کار برده می‌شد. اما امروزه تغییراتی در ساختار اصلی آن ایجاد کرده ‌ ویژگی‌هایی مانند استحکام و مقاومت در برابر حشرات در آن به وجود آورده‌اند. به این ترتیب استفاده از چوب ترموود در نمای ساختمان، اسختر، روف گاردن، نرده‌های بالکن، کفپوش، آلاچیق و بیشتر شده است.

 کاربرد چوب ترمووود کفپوش بالکن و روف گاردن  

اگر چوب ترموود را برای کفپوش بالکن یا روف گاردن به کار ببرید، یک پوشش دائمی برای فضای خود ایجاد کرده‌اید. چوبی که در این نواحی استفاده می‌کنید، در کنار زیبایی و رنگ دلنشینی که دارد، باید قابل شست و شو باشد و همچنین از لحاظ دوام و استحکام هم مقاومت بالایی داشته باشد. با این وجود چوب ترموود گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. در این شرایط بهتر است آن را از بورس چوب ترموود در شهر خود خریداری کنید

کاربرد چوب ترمووود در استخر

چوب‌ها در کل متریال‌های بسیار خوبی هستند که زیبایی خاصی به نما می‌دهند. اما باید در نظر داشت که چوب‌ها در مقابل رطوبت و حرارت مقاوم نیستند و زیبایی و کارایی خود را از دست می‌دهند. در این شرایط بهترین گزینه چوب ترموود است که با حرارت دهی در مقابل رطوبت و مقاوم شده‌اند. کاربرد چوب ترموود در استخر هم به دلیل استقامتی است که در مقابل آب دارد.

کاربرد چوب ترموود در نمای ساختمان

اکثر معماری‌های امروز تلفیقی از سبک مدرن و قدیمی است. به همین دلیل استفاده از چوب در نماهای خارجی و داخلی ساختمان بیشتر شده که گرمای خاصی به آن می‌بخشد. در این صورت باید از چوبی استفاده شود که در مقابل شرایط محیطی به راحتی مقاومت کند و در کنار آن زیبایی هم داشته باشد. چوب ترموود این شرایط را برای سازندگان ایجاد می‌کند. تنوع رنگ و ظرافت چوب ترموود موجب زیبایی و جلوه آن می‌شود.

کاربرد چوب ترموود در نمای داخلی ساختمان

استفاده از چوب ترموود در خانه از قسمت‌های داخلی شروع شد و با گذشت زمان به قسمت‌های بیرونی رسید. همانطور که گفته شد امروزه علاقه افراد به خانه‌های به سبک قدیمی بیشتر شده است. یکی از متریال‌های خانه‌های قدیمی چوب بود که امروزه با ایجاد ویژگی‌هایی مانند زیبایی و استقامت بیشتر آن را فضاهای داخلی مانند کفپوش و پارکت اتاق‌ها، ساخت اثاث منزل مانند مبل استفاده می‌کنند.

کاربرد چوب ترموود در کفپوش

در میان کفپوش‌های ساختمانی که ساخته شده، چوب ترموود بیشترین متریالی است که آن را به کار می‌برند. چوب ترموود با خاصیتی دارد موجب از بین رفتن باکتری‌های چوب می‌شود که بهترین گزینه برای استفاده در محیط داخلی خانه است.  ترموود، کاملا از چوب‌های طبیعی مانند زبان گنجشگ، کاج، بلوط و درست شده که در میان‌ آن‌ها اکثرا از چوب کاج بهره می‌برند.

کاربرد چوب ترموود در دکوراسیون داخلی

برای ساخت وسایل داخل و دکوری‌ها می‌توان از چوب ترموود استفاده کرد، زیرا که کیفیت و مقاومت بالایی دارد. کتابخانه، میز تحریر، مبلمان، میز تلویزیون و میز عسلی‌ و از وسایلی هستند که می‌توانید برای ساخت آن‌ها از چون ترموود استفاده کنید. همچنین گلدان‌ها و شلف‌هایی که  آن را بر روی دیوار نصب می‌کنید، از دکوری‌هایی هستند که اگر از چوب ساخته شوند، بسیار جذاب می‌شوند.

انواع چوب ترموود

در دنیای معماری و ساختمان چوب‌های ترموود از دو نظرِ روش تولید و نوع چوب قابل بررسی است که در ادامه هر دو را برای شما بازگو می‌کنیم.

انواع چوپ ترموود از نظر شیوه تولید

مدل ترمو اس: یکی از مدل‌های بسیار فراوان و کاربردی این سبک چوب مدل ترمو اس است که s مخفف کلمه stability به معنای پایداری است. این نوع چوب ترموود را تا دمای ۱۸۰ درجه گرما و حرارت می‌دهند و با این کار مقاومت آن را بالا می‌برند. چوبی که به این روش تولید می‌شود در مقابل شرایط محیطی مختلف و هر نوع ایرادی که ممکن است در چوب ایجاد شود، مقاوم است. از مدل ترمو اس بیشتر در وسایل داخلی مبلمان، درب و پنجره، کفپوش‌ها، سونا و استفاده می‌کنند و در نما کاربرد کمتری دارد

مدل ترمو دی: این مدل چوب ترموود به دلیل مقاومت بیشتری که نسبت به مدل ترمو اس   دارد، کاربردش هم افزایش پیدا می‌کند. این مدل را در دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد حرارت می‌دهند. D مخفف کلمه durability به معنای دوام است. بر خلاف ترمو اس از مدل ترمو دی بخاطر استحکامی که دارد، در نمای ساختمان استفاده می‌شود. همچنین در قسمت‌های داخلی خانه که احتمال دارد مشکلات بیشتری برای چوب ایجاد شود این نوع چوب ترموود را به کار می‌برند. ساخت نمای بیرونی، درب‌های بیرونی، حمام و سرویس بهداشتی، تابلوهای چوبی و دیوار قسمت‌هایی است که مدل ترمو دی را به کار می‌برند...

انواع چوب ترموود از نظر مدل چوب

چوب ترموود از نوع نرم

این مدل همانطور که از اسمش پیدا است، نسبت به مدل‌های دیگر ضعیف‌تر هستند و استحکام زیادی ندارد. نرم چوب‌ها اکثرا در جاهایی که کمتر در معرض مشکلات قرار می‌گیرند، استفاده می‌شود. این نوع چوب ترموود از درختانی که برگ‌های سوزنی دارند مانند کاج، سرو و صنوبر به دست می‌آیند. همچنین سبک‌تر هستند و قیمت ارزان‌تری دارند. گاهی نرم چوب‌ها را طی فرایند ترموود مقاوم‌تر کرده و در نمای ساختمان‌ها آن را به کار می‌برند.

 

چوب ترموود از نوع سخت

واضح است که این نوع چوب ترموود مقاومت بیشتری نسبت به نرم چوب‌ها دارد. اگر طرح خاصی برای نمای ساختمان در نظر داشته باشید، بهترین متریالی که می‌توانید انتخاب کنید سخت چوب است. این نوع چوب از درختانی با برگ‌های پهن مانند گردو، بلوط، گیلاس، افرا، ماهون و زبان گنجشک به دست می‌آید اما مهم‌ترین و پرطرفدارترین آن مدل چوب ون است.

 

 

ویژگی‌ های چوب ترموود

چوب‌های ترموود از حرارت دادن چوب‌های نرم در کوره‌های مخصوص و در دمای ۱۸۰ تا ۲۳۰ درجه تولید می‌شود. این پروسه حدود ۹۶ ساعت طول می‌کشد که در طی آن تغییرات شیمیایی در ساختار چوب ایجاد می‌شود و ویژگی‌های خاصی برای چوب ترموود ایجاد می‌کند.

 

 

ثبات ابعاد و عدم تغییر شکل

فرایند حرارت دهی که در مراحل اولیه به چوب داده می‌شود، میزان رطوبت چوب را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. بر خلاف بسیاری از متریال‌های کاربردی در صنعت ساختمان سازی که در طی زمان تغییرات زیادی می‌کنند، این نوع چوب جز اجناسی است که کمترین تغییر را در طول زمان دارد.

 

 

قابلیت بازیافت

از آنجایی در ساخت چوب ترموود از هیچ ماده شیمیایی خارجی استفاده نمی‌شود و تنها با بخار آب و حرارت استحکام آن را بیشتر می‌کنند، بعد از پایان عمر وسیله ساخته شده با آن در طبیعت تجزیه می‌شود یا حتی می‌توان آن را بازیافت کرد

 

 

ظاهر زیبا و طبیعی

اگر کمی به فضا و رنگ‌های موجود در طبیعت مانند رنگ درختان علاقه مند باشید، برای نزدیک‌تر حس کردن طبیعت در اطراف خود می‌توانید از متریال‌های چوبی استفاده کنید. چوب‌های ترموود با توجه به ویژگی‌های که دارند، بسیار پر کاربرد هستند و ظاهر زیبایی به نما و فضای داخل خانه شما می‌بخشند.

انواع ترمووود

چوب ترموود، علاوه بر کاربرد های داخلی در ساختمان، برای استفاده در نمای چوبی بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. این چوب که با عناوین مختلفی در بازار همانند ترمووود، چوب ترمووود، چوب ترمو و غیره شناخته میشود، در انواع گونه های مختلف چوب مانندکاج، نوئل، ون و ایروکو عرضه می شوند. برای محافظت در مقابل اشعه ماورائ بنفشِ خورشید و همینطور زیبایی چوب ترمووود، پوششی از واکس با پایه آبی، لاک الکل، رنگ یا روغن ، توصیه می شود که این کار ، عدم نیاز به نگهداری را برای مدت طولانی تضمین می نماید

 

چوب ترمووود در حالت کلی به ۲ دسته نرم چوب (Soft wood) و سخت چوب (Hard wood) تقسیم می گردد.

منبع: طرفداری

 

screwdiaapic
screwdiaapic

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋