sayebarg

sayebarg

 ۱ نفر را دنبال می کند

معرفی انواع سقف جمع شونده و سقف متحرک استخر

سقف جمع شونده در حقیقت یک سازه متحرک است که به یاری آن می ‌توانید دمای محیط را با در نظر گرفتن نیاز های خود تنظیم کنید. این سازه از مواد گوناگونی ساخته می‌ شود که این قابلیت را به شما می‌دهد تا از تابش مستقیم نور خورشید و یا از نفوذ سرما و باران به داخل ساختمان جلوگیری شود. استفاده از این سازه سبب می‌شود تا هر زمانی که بخواهید آن را جمع نموده و از آب و هوای محیط بهره لازم را ببرید. در این مقاله از وبسایت سایه برگ  https://sayehbarg.com/ قصد داریم تا به بررسی مباحث سقف جمع شونده و سقف متحرک استخر بپردازیم.

هنگام استفاده از سقف متحرک جمع شونده لازم نیست تا نگران کاهش نور خورشید باشید. سقف متحرک پارچه ‌ای به شکلی طراحی شده است تا نور از آن رد شود و همانند سقف پلاستیکی سبب داغ شدن محیط زیر چادر نیز نمی‌ شود. سقف جمع شونده گزینه مناسبی برای پشت بام، بالکن، فضای حیاط ساختمان اداری، استخر های روباز و مجموعه ‌های تفریحی است.

جنس سقف جمع شونده

جنس این سقف‌ ها از نوع آلومینیوم، شیشه، پارچه در بازار داخل ایران موجود است. همچنین سقف‌های متحرک در رنگ‌ بندی و طرح‌ های مختلف و متناسب با هر سلیقه‌ ای موجود است. در بیشتر مدل‌ های سقف جمع شونده، در بخش جلویی آن‌ ها،  پروفیل‌ های آلومینیومی وجود دارند که هنگام بارش باران، نقش ناودان را ایفا می‌کنند و آب به سوی زمین هدایت می‌ کنند.

قیمت سقف جمع شونده

اگر تصمیم دارید تا محیط سربازی را بپوشانید، ما به شما توصیه می کنیم تا از سقف جمع شونده استفاده کنید. این سازه با داشتن قیمت مناسب و هزینه های آن در مقایسه با ساخت سقف با استفاده از مصالح ساختمانی، بسیار مقرون به صرفه تر است. استحکام، زیبایی و قیمت مناسب به شکلی است تا افراد مختلف برای ساخت انواع آلاچیق ها، گلخانه و غیره، از آن بهره ببرند. با این حال قیمت نهایی این محصولات با توجه به ابعاد محیط و جنس آن متفاوت است.

سقف متحرک استخر

نصب سقف متحرک استخر در فضای سرپوشیده معمولا هزینه های زیادی را به دنبال دارد. به سبب همین می توان در محیط های باز اقدام به ساخت استخر با سقف متحرک کنند. سقف متحرک استخر همانطور که از نامش پیداست، باز و بسته می شود. همچنین در روزهایی که وضعیت آب و هوایی مناسب می توان از زیبایی محیط نیز استفاده کرد.

این نوع از سقف ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و حالات مختلفی دارند. این نوع از سقف ها عایق مناسبی در روزهای گرم و سرد به شمار می روند که استخر را در برابر آلودگی نیز محافظت می کنند.

انواع سقف متحرک استخر

یکی از پرکاربرد ترین مدل های سقف های متحرک، نوع پلی کربنات است. این نوع از سقف های متحرک به شکلی طراحی شده اند که از شیشه های دوجداره در قسمت بالایی آن استفاده می کنند. نوع دیگری از سقف های متحرک برای استخر وجود دارد که به شکل ریلی هستند و با استفاده از این ریل ها باز و بسته می شوند. این نوع سقف ها برای باز و بسته شدن استخر های کوچکتر، انتخاب مناسبی هستند.

نتیجه گیری

تعیین قیمت برای سقف متحرک استخر روباز به واسطه جنس متریال آن مشخص می گردد. در مواردی که سقف با شیشه ترکیب شود، نوع شیشه و کیفیت آن در قیمت گذاری نهایی بسیار اثرگذار است.

sayebarg
sayebarg

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋