saryas

saryas

راهنمای خرید لپ تاپ دانش آموزی

 

قبل از خرید لپ تاپ دانش آموزی باید مشخص کنید که چه چیزهای از لپ تاپ می خواهید و براساس کاری که قرار است با لپ تاپ انجام دهید اقدام به خرید کنید تا انتخابتان بهروری لازم و کافی را داشته باشد. بعد از مشخص کردن کاربرد لپ تاپ دانش آموزی باید مشخصات لپ تاپ دانش آموزی را بر اساس کاری که در آینده با لپ تاپ انجام میدهید انتخاب کنید. تا لپ تاپی که می خرید بهترین کارایی را برای شما داشته باشد. خرید لپ تاپ برای دانش آموزان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این مقاله با ما باشید تا به شما بگوییم که در خرید لپ تاپ دانش آموزی به چه چیزهایی دقت فرمایید. 

نیازهای درسی را مد نظر داشته باشید

 

از نکات پیش از خرید لپ تاپ دانش آموزی مهم نیازهای درسی است. دانشجویان به انجام کارهای تخصصی‌تری نسبت به دانش آموزان مشغول هستند. پس باید الزامات درسی آنها را در این خرید مدنظر قرار داد.

این الزامات در رشته‌های مختلف متفاوت است، مخصوصا در رشته‌های IT. برای دانشجویان رشته‌های ادبیات، علوم اجتماعی و رشته‌های مشابه، لپتاپ‌هایی با قدرت کمتر هم مناسب هستند. اما برای رشته‌های مهندسی قطعا به لپتاپ‌هایی قدرتمند نیاز خواهید داشت. چرا که این دانشجویان نیاز به نرم افزار‌های سنگین و متعددی دارند که یک لپتاپ قوی با حافظه بالا را مطالبه می‌کنند.

در رشته‌های هنر و گرافیک هم لپتاپ باید قدرت بالایی داشته باشد و هم صفحه نمایشی بزرگ و با کیفیت داشته باشد تا از اجرا شدن برنامه‌های مورد نیاز آنها اطمینان حاصل شود. پس از نکات پیش از خرید لپ تاپ دانشجویی که باید مدنظر قرار دهید، نیازهای درسی است.

سی پی یو و رم لپ تاپ دانش آموزی

 

لپتاپ‌ها با پروسسورهای Intel و AMD کار می‌کنند. انتخاب درست از بین این دو احتمالا کمی سخت باشد. برای استفاده‌های ساده‌تر همانند انجام ارائه‌های دانش آموزی و دانشجویی، بازی‌های ساده و دیگر نرم افزارهای مشابه، پروسسورهایی مانند Intel Core i3 و یا AMD سری A و AMD A8 می‌تواند کافی باشد. برای دانشجویانی که نیاز به اجرای برنامه‌های سنگین دارند اما پروسسورهای Intel Core i5، Core i7 و AMD A10 بهتر است. پس سعی کنید پروسسورها را بررسی کنید و اگر نیاز به اجرای برنامه‌هایی سنگین دارید، انواع قدرتمندتر را انتخاب کنید. کسانی که نیازی به این برنامه‌ها ندارند نیازی به هزینه گذاری در این زمینه را ندارند. پروسسور قدرتمندتر به معنای سریعتر بودن لپتاپ در اجرای برنامه‌ها و قوی‌تر عمل کردن آن است.پس در خرید لپ تاپ دانش آموزی حتما به پروسسور یا سی پی یو دقت کنید.

 

توجه به رم لپتاپ هم از نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ دانش آموزی و دانشجویی است. بیشتر لپتاپ‌ها رم حدود ۴ گیگابایت دارند. این مقدار برای استفاده‌های عادی روزمره مناسب است. مانند استفاده از مایکروسافت آفیس، جستجو در اینترنت و فیلم دیدن. اگر می‌توانید هزینه بیشتری بگذارید، گزینه ۸ گیگابایت هم پیش روی شماست. رم بیشتر به معنای اینست که کار کردن با چندین برنامه سنگین به طور همزمان ساده‌تر خواهد بود.پس رم یکی از نکاتی است که در خرید خرید لپ تاپ دانش آموزی باید به آن دقت کنید

لپ تاپ دانش آموزی را برای چند سال یا بیشتر انتخاب کنید

 

وقتی با فناوری‌های جدید سروکار دارید باید خودتان را آماده تغییرات سریع در این فناوری‌ها بکنید. در نتیجه لپ‌تاپی که امروز خریداری می‌کنید تا چند سال بعد جایگزین‌های دیگری با سرعت‌های بیشتر پیدا می‌کند.

از طرف دیگر نرم‌افزارها و برنامه‌های آموزشی نیز در هر سال آپدیت می‌شوند و نیاز به سخت‌افزار قوی‌تری دارند. تمامی این موارد دست‌ به دست هم می‌دهند تا لپ‌تاپی که امروز می‌خرید چند سال دیگر به محصولی قدیمی تبدیل شود.

با این حساب در حین خرید لپ تاپ دانش آموزی، رشته‌تحصیلی و نرم‌افزارهایی که قرار است با این لپ‌تاپ اجرا شوند را در نظر داشته باشید، ممکن است قیمت‌های پایین‌تر برای لپ‌تاپ شما را وسوسه کند اما بدون شک یک لپ‌تاپ پایین‌رده نمی‌تواند از عهده نرم‌افزارهای سنگین رشته‌های مهندسی یا گرافیک برآید. در نتیجه نیاز خود را برآورد کنید و بسته به این نیاز لپ‌تاپی برای درس و دانشگاه بخرید که تا پایان دوران تحصیل نیازی به تعویض آن نباشد.

کیفیت صفحه‌نمایش اهمیت ویژه‌ای در  خرید لپ تاپ دانش آموزی دارد

 

وقتی صحبت از لپ‌تاپ مناسب برای درس و مشق به میان می‌آید باید دنبال لپ‌تاپی باشید که صفحه‌نمایش بسیار باکیفیتی داشته باشد، این صفحه‌نمایش نباید چشم را آزار دهد و هرچقدر رزولوشن آن بیشتر باشد بهتر است.

توصیه می‌کنیم در هنگام خرید لپ تاپ دانش آموزی لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌نمایش مات خریداری کنید، این صفحه‌نمایش‌ها نور محیط را بازتاب نمی‌دهند و برای استفاده در محیط‌های روشن و فضای بیرون گزینه خوبی به حساب می‌آیند.

وزن لپ تاپ دانش آموزی

 

ناگفته پیداست در هنگام خرید لپ تاپ دانش آموزی باید در کنار قدرت و سخت‌افزار مناسب، وزن کمی نیز داشته باشد. این لپ‌تاپ قرار است از صبح تا شب در کلاس‌های مختلف و در مسیر مدرسه و دانشگاه همراه شما باشد و در نتیجه در حین خرید حتماً به وزن آن توجه کنید.

خوشبختانه این روزها لپ‌تاپ‌هایی در بازار با وزن بسیار کمی وجود دارد، البته گاهی اوقات وزن کم فدای کاهش امکانات این لپ‌تاپ‌ها شده است. برای مثال لپ‌تاپ‌هایی که درایو نوری ندارند وزن کمتری خواهند داشت اما ممکن است به سی‌دی و دی‌وی‌دی‌هایی آموزشی نیاز پیدا کنید که با این لپ‌تاپ قادر به استفاده از آن‌ها نخواهید بود.

باطری لپ تاپ دانش آموزی

 

از آنجایی که دانش آموزان و دانشجویان در یک روز گاهی اوقات در چندین کلاس مختلف شرکت می‌کنند مجالی برای شارژ دوباره لپ‌تاپ وجود ندارد و بهتر است به دنبال خرید لپ‌تاپی باشید دست‌کم ۴ تا ۶ ساعت شارژ نگه‌ دارد، در کنار ظرفیت باتری، سخت‌افزار به خدمت گرفته شده در لپ‌تاپ تأثیر مهمی در کاهش مصرف آن دارد، بعضی از پردازنده‌ها پرمصرف هستند و به‌‌سرعت شارژ باتری لپ‌تاپ را خالی می‌کنند. بنا بدر هنگام خرید لپ تاپ دانش آموزی به باطری تو جه خاصی فرمایید.

هارد یا حافظه لپ تاپ دانش آموزی

 

از مواردی که در این راهنمای خرید لپ تاپ دانش آموزی باید به آن اشاره کنیم، حافظه لپتاپ است. به خصوص اگر دانشجو هستید، احتمالا چیزهای زیادی برای ذخیره کردن داشته باشید. فایل‌ها، ارائه‌ها، عکس، فیلم، موسیقی و خیلی چیزهای دیگر.

برای بررسی حافظه باید به ظرفیت هارد درایو لپتاپ دقت کنیم. البته امروزه لپتاپ‌ها هارد درایوهایی با ظرفیت بین ۵۰۰ گیگابایت تا ۲ ترابایت دارند. ظرفیت ۵۰۰ گیگابایتی برای نصب تمام نرم افزارهای شما کافی است، اما اگر قرار است بازی‌های مختلف روی لپتاپتان نصب کنید و فیلم‌هایتان را در آن ذخیره کنید، باید به دنبال لپتاپی با حافظه بالاتر باشید. البته اگر فعلا بودجه کافی برای هزینه کردن برای این مورد را ندارید، اشکالی ندارد. چرا که بعدا می‌توانید هارد را ارتقاء دهید یا برای لپتاپتان هارد اکسترنال خریداری کنید.

کارت گرافیک لپ تاپ دانش آموزی

 

از نکات پیش از خرید لپ تاپ دانش آموزی نوع کارت گرافیک است. کارت گرافیک در دو مدل وجود دارد. یک مدل کارت گرافیک که به آن کارت گرافیک آن برد (Integrated) گفته می‌شود و مدل دیگر که کارت گرافیک مجزا (Discrete) نامیده می‌شود.

اگر بخواهیم به طور خلاصه تفاوت این دو را توضیح دهیم، باید بگوییم که نوع آن برد به صورت یک مجموعه با CPU دستگاه ساخته می‌شود و در رم دستگاه با CPU شریک می‌شود. در نتیجه از میزان باقی مانده رم می‌کاهد و عموما سرعت کمتری هم نسبت به نوع دوم دارد. نوع دوم کارت گرافیک مجزا است که سیستم‌های دارای آن قدرت و سرعت بالاتری نسبت به نوع اول دارند. این نوع برای کسانی که از لپتاپ خود برای گیمینگ و اجرای بازی‌های سنگین و یا ادیت فیلم‌ها استفاده می‌کنند، مورد نیاز هستند. این کارت گرافیک از آنجایی که از رم مجزایی برخوردار است، از رم لپتاپ استفاده نمی‌کند. البته این کارت گرافیک هزینه بیشتری هم برای شما خواهد داشت. البته نوع اول برای استفاده‌های عادی و حتی بازی‌های ساده‌تر و تماشای فیلم کافی است.

دو تولید کننده کارت‌های گرافیک AMD و NVIDIA هستند. AMD کارت گرافیک خود را Radeon و NVIDIA آنرا GeForce می‌نامد. در مقایسه این دو با هم کمی اختلاف نظر وجود دارد. برخی معتقدند که کیفیت هردو یکسان است و برخی معتقدند که GeForce عملکرد اجرایی بهتری دارد. برای کسانی که با دروس گرافیک کامپیوتری یا سه بعدی سر و کار دارند، داشتن کارت گرافیک مجزا ضروری است.

سیستم خنک کننده لپ تاپ دانش آموزی

 

به هر اندازه که لپ‌تاپ شما سخت‌افزار قوی‌تری داشته باشد به همان اندازه نیاز بیشتری به خنک‌ شدن پیدا می‌کند. خوشبختانه در لپ‌تاپ‌های پیشرفته امروزی شاهد تعبیه شدن تجهیزات خوبی برای خنک‌ نگه‌داشتن لپ‌تاپ هستیم، از آنجایی که انجام پروژه‌های دانش آموزی و دانشجویی ساعت‌های زیادی زمان می‌برد بایددر هنگام خرید لپ تاپ دانش آموزی لپ‌تاپی خریداری کنید که مشکلی با حرارت نداشته باشد.

پشتیبانی از قلم استایلوس گزینه خوبی برای لپ‌تاپ دانش آموزی 

 

یکی از ویژگی‌هایی که این روزها در لپ‌تاپ‌های تراز اول شاهد هستیم پشتیبانی از قلم‌های استایلوس است. به لطف این قلم‌ها به راحتی می‌توانید روی محتویات صفحه‌نمایش یادداشت بگذارید.

 در هنگام خرید لپ تاپ دانش آموزی دقت فرمایید لپ تاپی بخرید که از این قلم ها پشتیبانی کنید چون چنین ویژگی به دانش‌آموزان و دانشجویان اجازه می‌دهد تا مطالب مورد نظر را هایلایت کنند، یادداشت‌های جدیدی به آن‌ها اضافه کنند و بریده‌ای از قسمت‌های مهم یک مطلب را تیک بزنند.

دوام لپ تاپ دانش آموزی

 

دوران تحصیل زمان شوخی و شیطنت‌های جوانی است و سعی کنید هنگام خرید لپ تاپ دانش آموزی لپ‌تاپی بخرید که دوام خوبی داشته باشد و از این شوخی‌ها در امان بماند، از طرف دیگر از آنجایی که این لپ‌تاپ در تمامی روزهای دانشگاه یار و همراه شماست، در نتیجه با خرید یک لپ‌تاپ بادوام خاطر شما از خرابی لپ‌تاپ به دلیل آسیب‌های فیزیکی جمع خواهد شد.


محافظ‌های لپ‌تاپ و لوازم جانبی لپ تاپ دانش آموزی

 

لپ‌تاپی که می‌خرید به هر اندازه هم که مقاوم باشد باز هم احتمال صدمه وارد شدن به آن وجود دارد، با این حساب به قول قدیمی‌ها کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند و با خرید محافظ لپ‌تاپ دوام آنرا تضمین کنید. هنگام خرید لپ تاپ دانش آموزی خریدن کیف‌های مخصوص حمل لپ‌تاپ نیز برای دانش‌آ‌موزان و دانشجویان پیشنهاد می‌شود. بهتر است کیفی خریداری نمایید که در کنار لپ‌تاپ، فضای لازم برای قرار دادن کتاب و دفتر داشته باشد.

یکسری لوازم جانبی برای لپتاپ‌ها وجود دارند که بعضی از آنها برای محافظت و بعضی برای افزایش کاربرد هستند. اولین مورد، کیف لپتاپ است. این کیف‌های به خصوص اجزایی دارند که شما را قادر به جابجا کردن لپتاپ به صورت کاملا ایمن می‌کند. برای کار کردن راحت‌تر با لپتاپ احتمالا به یک ماوس نیاز خواهید داشت. این ماوس‌ها در انواع سیمی و بی سیم برای لپتاپ موجود هستند.

 

دیگر اینکه احتمالا به یک فن مناسب برای خنک کردن لپتاپ نیازمندید. (به خصوص در لپتاپ‌هایی که باید ساعات طولانی‌تری کار کنند و یا فعالیت‌های سنگین‌تری انجام دهند). دیگر نیازهای لپتاپ نیازهای نرم افزاری هستند (تمام نرم افزارهای مورد نیاز خود دانش آموز یا دانشجو، آنتی ویروس و…) که می‌توانید نصب این نرم افزارها را از همان جایی که لپتاپ را خریداری می‌کنید تقاضا کنید.

بعلاوه از آنجایی که حروف روی کیبورد انگلیسی هستند، لازم است برچسب حروف فارسی خریداری کنید. به این صورت تایپ کردن با لپتاپ برای شما آسان خواهد شد. بخاطر داشته باشید که دانش آموز یا دانشجوی شما استفاده بسیار زیادی از اینترنت و سایت‌های مختلف خواهد داشت. پس نصب یک آنتی ویروس خوب و به روز نگه داشتن آن بسیار مهم است.

سخن آخر

برای خرید لپ تاپ دانش آموزی یا هر لپ تاپ دیگری حرف اول را هزینه میزند. پس قبل هر کار مقدار پولی که می خواهید خرج کنید مشخص کنید و بعد از آن با توجه به فاکتور هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم و توضیح دادیم اقدام به انتخاب و خرید لپ تاپ دانش آموزی خود فرمایید.

خرید لپ تاپ دانش آموزی با تو جه به قیمت های الان تو جه و دقت بیشتری لازم دارد. ولی اگر موارد ذکر شده را رعایت فرمایید قطعا انتخاب بهتری خواهید کرد.

سال ٩٧ فروشگاه فروش لپ تاپ استوک آبیدر استوک با هدف تامین لپ تاپ استوک باکیفیت تاسیس شد. ما سعی کرده‌ایم با تامین لپ تاپ‌های استوک اروپایی و آمریکایی مرغوب، رضایت خریداران را جلب کنیم. نکته جالب در مورد لپ تاپ استوک قیمت آن است. بودجه مورد نیاز برای خرید یک لپ تاپ استوک تقریبا یک سوم بودجه مورد نیاز برای خرید یک لپ تاپ تازه با مشخصاتی مشابه است.در حال حاضر لپ تاپ‌هایی که امکان تامین آنها وجود دارد عموما شامل برندهای HP، Dell، Lenovo، Asus می‌باشند. این برندها از جمله برندهای معتبر و باکیفیت جهانی هستند. همچنین در این مدت به صورت تخصصی و حرفه‌ای در حال تامین محصولات مایکروسافت بوده‌ایم.

منتظر پیشنهادها و انتقادهای شما در کامنت هستم. باتشکر

saryas
saryas

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
الاندو لپ تاپ
این 6 تا ویژگی لپ تاپ گیمینگ رو هم بهتره بخونیم:
https://idat.ir/@alividsun/286081-6-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%DB%8C%DA%A9-%D9%84%D9%BE-%D8%AA%D8%A7%D9%BE-%DA%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋