sarvin.mehti

sarvin.mehti

بنده مهدی سراوانی مسئول مالی و حسابدار که عاشق دیجیتال مارکتینگ و سئو است. با وب آینده شروع به یادگیری سئو کردم و در حال حاضر مدیر سئو و بنیانگذار شتاب دی ام ( shetabdm.com ) هستم. سئو برای من یک آرامش درونی است.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی به معنای استفاده از ابزارهای اینترنتی و رسانه های دیجیتال برای تبلیغ و فروش محصولات و خدمات تجاری می باشد. این روش با شناسایی مخاطبین هدف، استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، پرداخت برای هر کلیک (PPC)، محتوای با ارزش (Content Marketing)، تبلیغات در شبکه های اجتماعی (Social Media Advertising)، و فروش در سایت های ارائه تخفیف و بازاریابی ایمیلی و پیامکی از این جمله است.

 

بازاریابی اینترنتی امروزه به عنوان یکی از موثرترین، کم هزینه ترین و سریع ترین روش های بازاریابی به شمار می رود. این روش امکان دسترسی به مخاطبان به صورت گسترده و جهانی را به شما می دهد و از هزینه های تبلیغات که معمولا برای تبلیغ در رسانه های سنتی نظیر رادیو، تلوزیون و روزنامه ها صرف می شوند، می کاهد. بازرایابی اینترنتی همچنین به شما امکان می دهد تا با تحلیل داده ها و ارقام، به خوبی ببینید که تبلیغات شما چه میزان بازدهی داشته و کدام روش های تبلیغاتی برای شما بیشترین بازدهی را داشته باشد.

در کل بازاریابی اینترنتی باعث می شود تا مشتریان هدف شما نزدیکتر شوند و در نتیجه افزایش فروش و پیشرفت کسب و کار شما را ممکن می کند. 

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ؛ به فرایند تبلیغات و فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. به عنوان یک روش بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ از ابزارهای مختلفی مانند تحلیل کلمات کلیدی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و محتوای ایجاد شده به صورت برندینگ در وب سایت ها استفاده می کند. خدمات دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها کمک می کند تا برای جذب مشتریان و افزایش فروش شان در فضای آنلاین فعالیت کنند.

خدمات دیجیتال مارکتینگ شتاب دی ام (https://shetabdm.com/dm/) شامل طراحی سایت، خدمات سئو سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی، تولید محتوای متنی و صوتی و ویدئویی می باشد.

تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی

تفاوت های بازاریابی سنتی و اینترنتی عبارتند از :

رسیدن به مشتریان: در بازاریابی سنتی، به شما فرصت برای رسیدن به مشتریان از طریق رادیو، تلوزیون، روزنامه و غیره داده می شود. از دیگرسو، بازاریابی اینترنتی به شما امکان می دهد تا با استفاده از وب سایت، رسانه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تحلیل داده ها و برنامه های تحلیلی در دسترس مشتریان باشد.

هزینه: بازاریابی سنتی معمولا بسیار گران قیمت و هزینه بر است و لذا ممکن اسن باعث کاستی در بودجه باشد. بازاریابی اینترنتی به شما امکان می دهد با کمترین هزینه به مشتریان خود دسترسی داشته باشید.

مدت زمان: در بازاریابی سنتی، معمولا زمان برای خلق آگاهی و تبلیغ و برندسازی بسیار طولانی است. از دیگرسو، بازاریابی اینترنتی به شما امکان می دهد تا به روز شده شوید و با زمان کوتاه، اثرات دلخواه خود را داشته باشید.

برخورداری از بازاریابی: بازاریابی اینترنتی به شما امکان می دهد تا از روش های خاصی برای بازاریابی مشتریان استفاده کنید، در حالی که بازاریابی سنتی این امکان به این اندازه نیست.

موقعیت جغرافیایی: در بازاریابی سنتی، با توجه به منطقه جغرافیایی و محل اقامت که کسب و کار در آن قرار دارد، فرصت های بازاریابی ممکن است محدود باشد. در بازاریابی اینترنتی، محل اقامت افراد مهم نیست و شما می توانید به نشانی های پستی مختلف دسترسی داشته باشید.

در کل با توجه به تفاوت های گسترده بین بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی، بسته به نوع کسب و کار شما، انتخاب بهترین روش برای تبلیغات و بازاریابی ممکن است متفاوت باشد.

 

اهمیت بازاریابی اینترنتی

با توجه به روند روبه رشد مصرف اینترنت و استفاده از فضای مجازی، بازاریابی اینترنتی به عنوان یک ابزار قدرتمند در جذب، حفظ و گستردگی مشتریان به شمار می رود. اهمیت بازاریابی اینترنتی به دلیل موارد زیر است:

جامعیت بالا در بازاریابی: اینترنت امروزه به یکی از پرمخاطب ترین و جامعیت دارترین وسایل در اختیار برندها برای برقراری ارتباط با مشتریان شده است. با استفاده از بازاریابی اینترنتی، برای برندها امکان فراهم شده تا با مشتریانی به سرعت و با هزینه های کمتر ارتباط برقرار نمایند.

گستردگی زمینه فعالیت: با توجه به گستردگی محیط اینترنت و عدم محدودیت زمانی و مکانی، بازاریابی اینترنتی به برندها این امکان را می دهد تا به صورت پویا و برای نتیجه گیری در زمان کوتاه در صدد رسیدن به مشتریان خود باشد.

کاهش هزینه ها: استفاده از روش های اینترنتی جهت بازاریابی باعث کاهش هزینه ها، در دسترس بودن مولتی کانال برای بازاریابی، حضور در چندین کانال در غیر از جلوگیری از وابستگی به یک کانال مشخص و تقلیل خطر نوسانات بازار می شود.

هدفمندی در بازاریابی: استفاده از روش های بازاریابی اینترنتی می توان با توجه به شناخت دقیقی که از مخاطبین داریم، به دفعات در جذب مشتریان هدفمند تر و آگاهانه تر باشیم.

اندازه گیری تاثیر آگهی ها: با ارائه بسته های آماری محکم، می توان تاثیر یک آگهی داده شده به تعداد بازدیدکنندگان، اعتبار کلمات کلیدی و تعداد کلیک روی آگهی را به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی اندازه گیری کرد.

در کل، با توجه به اهمیت و تاثیراتی که بازاریابی اینترنتی در دنیای کسب و کار دارد، انتظار می رود که در دوران رو به رشد اینترنت، همه برندها به بازاریابی اینترنتی توجه کافی داشته باشند و با استفاده از  این روش، توان رقابتی خود را در بازار افزایش دهند.

اهداف بازاریابی اینترنتی

 

روش های نوین بازاریابی اینترنتی

همانطور که گفته شد در ابتدا برای قرار گرفتن در اینترنت باید برای کسب و کار خود یک سایت مناسب داشته باشید . در ادامه روش های زیر را انجام دهید. خدمات دیجیتال مارکتینگ شتاب دی ام https://shetabdm.com/dm/ شامل موارد زیر است:

بازاریابی با موتورهای جست و جو

گوگل ، یاهو ، بینگ و … از جمله موتورهای جست و جو می باشد . کاربران با استفاده از مرورگر ها وارد موتورهای جست و جو می شوند و در آنجا اهداف خود را جست و جو می کنند که موتور های جست و جو نیز با توجه به آنالیز های کیفی سایت ها ، وب سایت های مناسب و با کیفیت را در لیست هایی به نمایش می گذارند . بسته به فراوانی صفحات مرتبط با کلمات مورد جست و جوی کاربران ، لیست های نتایج از چند صفحه تشکیل شده اند . بر اساس نتایج به دست آمده بیش از 75 درصد از کاربران فقط سایت های صفحه اول لیست نتایج را مشاهده می کنند .

از این رو موتورهای جست و جو رقابتی را بین سایت ها به وجود آورده اند . هر سایتی که با کیفیت تر و مناسب تر برای نمایش به کاربران باشد در صفحات اول قرار خواهد گرفت . در نتیجه کاربران بیشتری از آن سایت ها بازدید می کنند و این خود یکی از اصول بازاریابی اینترنتی می باشد . رقابت اصلی در اینترنت قرار گرفتن در صفحه اول بنا به کلمات کلیدی مرتبط می باشد . برای قرار گرفتن در صفحه اول دو راه وجود دارد ؛ سئو و گوگل ادوردز Google ADwords . این دو راه خود از روش های بازاریابی اینترنتی می باشند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم . پس همانطور که گفته شد یکی از روش های بازاریابی اینترنتی قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جست و می باشد . در اصل می توان گفت قرار گرفتن در صفحه اول اصلی ترین راه برای بازاریابی اینترنتی است . همچنین این کار باعث می شود کاربران اعتماد بیشتری نسبت به کسب و کار شما داشته باشند . زیرا اغلب کاربران می دانند که هر سایتی در صفحه اول نتایج جست و جو قرار نمی گیرد مگر آنکه با کیفیت و مناسب و … باشد .

بازاریابی با بهینه سازی سایت SEO

همانطور که در بالا گفته شد برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جست و جو نیاز به بهینه سازی سایت داریم . بهینه سازی یا SEO  به معنای فعالیت هایی است که در طی آن یک سایت برای قرار گرفتن در موتور جست و جو بهینه می شود . برای بهینه سازی و سئو سایت راه های مختلفی وجود دارد که در مقاله ای جدا باید به بررسی آن پرداخت اما مهمترین آنها عبارتند از ؛ کنترل و کاهش سرعت بارگذاری سایت ، بک لینک سازی در سایت های مرتبط و پر بازدید ، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ، درج و تولید محتوای مناسب ، به روز رسانی محتوای سایت در دوره های مختلف و … .

بر طبق گفته های بالا سئو سایت نیز یکی از اصلی ترین روش های بازاریابی اینترنتی می باشد که بهتر است توسط سئو کارهای حرفه ای انجام شود . توجه کنید اگر سئو سایت شما به خوبی انجام گیرد شما به صفحه اول نتایج مربوط به کلمات کلیدی تان می رسید و در این صورت ، بیشتر راه موفقیت در بازاریابی آنلاین را رفته اید . شرکت طراحی سایت دارکوب در کنار طراحی وب سایت ، خدمات سئو نیز ارائه می دهد . از این رو به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاوره رایگان و بررسی سئو سایت تان با مشاوران با در این زمینه تماس حاصل نمایید .

برخی از فاکتورهای سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستند به نحوی که  از روش های بازاریابی اینترنتی نیز محسوب می شوند .

بازاریابی با Google Adwords

یکی دیگر از روش هایی که می توان سایت ها را به صفحه اول نتایج رساند استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل می باشد . با استفاده از این سرویس تبلیغات سایت مورد نظر در ابتدای لیست نتایج موتور جست و جو گوگل قرار می گیرد. البته این سرویس تبلیغاتی رایگان نمی باشد . و برای سفارش آن باید credit cart داشت . این سرویس بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با سایت مورد نظر عمل می کند .

بدین ترتیب بعد از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در جیمیل ، گوگل وب سایت شما را بر اساس محتوا ارزیابی می کند و کلمات کلیدی مرتبط با سایت را پیشنهاد می دهد . سپس بر طبق کلمات کلیدی و رتبه سایت و موارد دیگر مزایده صورت می گیرد و در نتیجه بعد از پرداخت بودجه تبلیغاتی ، وب سایت شما بر اساس کلمات کلیدی مربوطه در صفحه اول قرار میگیرد . برای تبلیغات گوگل نیز می توانید به شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه نماید . زیرا سفارش تبلیغات به گوگل ترفندهایی دارد که در صورت انجام ندادن آنها تبلیغات گوگل برای سایت موثر نخواهد بود .

تبلیغات گوگل برای سایت های نو پا می تواند راهی برای معرفی سایت به کاربران باشد . اما باید بدانید گوگل ادوردز جایگاه سایت را برای همیشه در صفحه اول حفظ نمی کند ، اما بهینه سازی سایت و تداوم انجام آن ، جایگاه سایت را در صفحه اول برای همیشه حفظ خواهد کرد . پس بازاریابی با تبلیغات گوگل اهمیت چندانی ندارد اما می تواند برای سایت های نو پا روشی برای معرفی باشد .

بازاریابی با شبکه های اجتماعی

با پیداش تلفن های همراه هوشمند نرم افزار ها و ابزار های مختلفی به وجود آمدند که اغلب آنها باعث سهولت ارتباط بین افراد می باشد . پیام رسان های رایگان که افراد می توانند به وسیله اینترنت از طریق آنها با یکدیگر ارتباط تصویری و صوتی و همچنین اشتراک تصاویر داشته باشند . در سال های اخیر شبکه های اجتماعی به وجود آمدند . کاربران با ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی با یکدیگر تبادل اطلاعات می کنند . این روز ها کاربران تلفن های همراه هوشمند بیشتر از قبل شده است به طوری که می توان گفت از هر 5 نفر فقط یک نفر از تلفن همراه هوشمند استفاده نمی کند این اتفاق باعث شده تا کاربران با فضای اینترنت آشنایی بیشتری داشته باشند همچنین کاربران شبکه های اجتماعی افزایش یابد . در سال های اخیر کسب و کار های مختلفی به وسیله شبکه های اجتماعی راه اندازی شده است که اصطلاحا به آنها استارت آپ Startup می گویند .

روش های بازاریابی اینترنتی چیست

برخی از افراد توانسته اند بدون داشتن محلی برای شغل خود ، فقط با یک تلفن همراه هوشمند برای خود کسب و کار پر درآمدی را راه اندازی نمایند . این اتفاقات باعث شد تا بازاریابی اینترنتی نیز به وجود بیاید و وسعت پیدا کند .بازاریابی با شبکه های اجتماعی این روزها مرسوم شده است و می توان گفت کمتر کسب و کاری وجود دارد که در شبکه های اجتماعی صفحه ای نداشته باشد .

در قدم اول باید چند شبکه اجتماعی را برای فعالیت انتخاب نمایید لازم نیست در تمامی شبکه های موجود فعالیت نمایید. این روز ها شبکه اجتماعی اینستاگرام Instagram تبدیل به یک منبع درآمد برای بسیاری از افراد شده است . فروشگاه های آنلاین بیشترین سهم را در این بستر داشته اند . برای فعالیت در این نوع شبکه ها باید متفاوت عمل نمود . اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو های خلاقانه در ارتباط با کسب و کارتان یکی از راه هایی می باشد که باید آن را انجام دهید . همچنین اشتراک گذاری سایتتان نباید فراموش شود شما باید کاری کنید تا کاربرانتان ترغیب به بازدید از سایت شوند .

یکی دیگر از اقداماتی که می توانید در شبکه های مجازی انجام دهید تبلیغ در صفحات دیگر است ، صفحاتی که دنبال کننده بیشتری دارند و نزد کاربران محبوب می باشند ؛ البته برای این کار باید هزینه هایی را پرداخت نمایید . این کار برای افزایش دنبال کننده مفید می باشد اما متاسفانه این روز ها که بازار تبلیغات به اصطلاح گرم شده است ، تبلیغات قیمت های متفاوت و اغلب زیادی دارند . امروزه شخصیت های متفاوتی در شبکه های مجازی وجود دارند که نزد کاربران بسیار محبوب می باشند . این افراد با اشتراک گذاری فعالیت ها و زندگی روزانه خود توانسته اند دنبال کننده های بسیاری را جذب نمایند و به نحوی تبدیل به الگو برای برخی از کاربران شده اند معمولا این افراد برای تبلیغات محصولات و خدمات شرکت های مختلف ، هزینه های زیادی را دریافت می کنند اما بدون شک مشتری زیادی از سمت آنها برای کسب و کار مربوطه جذب می شود .

شبکه های اجتماعی اینستاگرام ، تلگرام ، فیس بوک ، گوگل پلاس ، لینکدین ، توییتر و … از جمله شبکه هایی می باشند که امروزه کاربران بسیاری دارند . البته دسترسی پیام رسان تلگرام این روز ها در داخل کشور برای کاربران مسدود شده است .

روش های بازاریابی اینترنتی چیست

بازاریابی محتوا
به طور حتم می توان گفت اصلی ترین و مهمترین بحث برای هر سایت و صفحات شبکه اجتماعی ، محتوای آنها می باشد . شما با استفاده از محتوا با کاربر ارتباط بر قرار می کنید و مخاطبان شما فقط برای دیدن محتوا به سایت و صفحات شما مراجعه می کنند . بازاریابی محتوا امروزه به مهم ترین بخش بازاریابی آنلاین تبدیل شده است . هر مدیری برای سایت خود باید استراتژی محتوایی داشته باشد تا بتواند کاربران را به مشتری تبدیل نماید . با اینکه همیشه از اهمیت محتوا صحبت شده است با این حال باز هم بسیاری از افراد از اهمیت آن صرف نظر می کنند.

درج محتوای تکراری ، قدیمی و کپی از سایت های دیگر مخرب ترین راه ممکن در بازاریابی می باشد . محتوایی که برای صفحات اجتماعی و همچنین سایت تولید می کنید باید مفید و کاربردی باشد تا کاربر را گمراه و خسته نکند . هر چه محتوا کامل تر و مفید تر باشد کاربر بیشتری را به سمت خود جذب می کند . استراتژی و بازاریابی محتوا به این معناست که کاربر با خواندن محتوا به مشتری و بازدید کننده دائمی تبدیل گردد . درج محتوا بدون برنامه هیچ تاثیری بر کسب و کار شما نخواهد داشت . همانطور که در بالا گفته شد ، تولید و درج محتوا یکی از فاکتور های سئو است پس محتوا برای موتورهای جست و جو نیز اهمیت دارد حتی در صورتی که محتوای یک صفحه نا مناسب ، نادرست ، نا مرتبط و بی کیفیت درج گردد سایت مورد نظر جریمه می شود و در صورت تکرار ، آن سایت پنالتی می گردد .

برای درج محتوا باید از ترفند های بازاریابی استفاده کنید مانند call to action  . این ترفند باعث می شود کاربر تشویق به استفاده از خدمات و محصولات شود . CAT ها معمولا به صورت دکمه های فراخوانی در سایت ها تعبیه می شوند برای طراحی این دکمه ها باید از عبارت تشویق کننده استفاده شود . با بررسی رفتار کاربران و همچنین نوع سایت تان این کار را انجام دهید . به عنوان مثال اگر سایتتان فروشگاهی است از عبارت های : تخفیف ، همین الان کلیک کنید و … استفاده نمایید . برای بنر ها و دکمه ها نیز از رنگ های جذاب استفاده کنید .

محتوا فقط شامل نوشته و متن نیست بلکه باید از تصاویر و ویدئو و کلیپ نیز استفاده نمود . فراموش نکنید تصاویر و ویدئو هایی که در سایت می گذارید باید کم حجم باشد تا سرعت سایت کم نشود . ویدئو ها و عکس های مفید و کاربردی که مرتبط با محصولات و خدمات سایتتان است بهترین محتوا محسوب می شود . به عنوان مثال اگر وب سایت شما مربوط به فروش لوازم آشپزخانه است آموزش تهیه غذا و شیرینی و … که با استفاده از لوازم مربوطه انجام می شود برای مشتری جذاب است .

اخیرا تصاویر جدید تحت عنوان اینفوگرافیک تولید می شود که کاربران بسیاری را جذب می کند . اینفوگرافیک ها تصاویری می باشند که حاوی اطلاعات هستند . و هدف از تولید آنها انتقال اطلاعات به صورت تصویری می باشد . در این تصاویر اطلاعات مهم همراه با عناصر گرافیک جذاب ، شخصیت های کارتونی و خیالی و … درج می گردد که این کار باعث جذب کاربران است .

روش های بازاریابی اینترنتی چیست

برای تولید ویدئوها می توانید استراتژی تولید سریال و داستان داشته باشید بدین معنا که کلیپ ها و ویدئو ها را به صورت داستانی و سریالی بسازید و به صورت دوره ای آنها را در سایت و صفحات اجتماعی خود منتشر نمایید بدین ترتیب کاربر مجبور است تا در زمان انتشار قسمت بعدی از صفحه و سایت شما بازدید نماید .

همچنین طراحی سایت نیز باید جذاب باشد ، با توجه به سلیقه کاربران سایت رنگ های جذاب برای تم سایت انتخاب کنید .

پس فراموش نکنید کامل بودن محتوا شرط کافی نیست بلکه محتوا باید برای کاربر مفید باشد و به نحوی تولید شود که کاربر به صورت روزانه و هفته ای از سایت و صفحه شما دیدن نماید . به روز رسانی و درج روزانه محتوا لازمه این کار است . به طور کلی می توان گفت محتوا باید به نحوی باشد که کاربر نه تنها آن را بپسندد بلکه برای دوستانش به اشتراک بگذارد .محتوای خلاقانه و منحصر بفرد و خلاقانه مخاطب بیشتری را جذب می کند .

حتی برای درج محتوا در شبکه های اجتماعی نیز دقت لازم را داشته باشید و همانگونه که دقت لازم برای تولید محتوای سایت را دارید برای محتوای صفحات اجتماعی نیز داشته باشید . برای آنکه کاربر هم از سایت و هم از صفحات اجتماعی دیدن نماید باید محتوای آنها با هم متفاوت باشد . در هر دو فضا قسمتی از محتوای فضای دیگر را درج کنید و کاربران را دعوت به بازدید و مشاهده آنها کنید .

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی
یکی از شیوه های معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات که این روز ها کمی کمرنگ شدهاست ، ارسال ایمیل و پیامک تبلیغاتی به کاربران می باشد . در سال های گذشته این کارها بسیار باب بودند به طوری که اغلب افراد با مسدود کردن شماره های تبلیغاتی از دریافت آنها اجتناب کردند . ارسال پیامک به صورت گروهی یک راه تبلیغاتی نسبتا ارزان می باشد . البته بسیاری از افراد همانطور که گفته شد پیامک های تبلیغاتی دریافت نمی کنند . برای این کار می توانید از شماره اپراتور های تلفن های همراه استفاده نمایید . در ارسال پیامک و ایمیل تبلیغاتی زیاده روی نکنید به صورت دوره این کار را انجام دهید . متن آنها نیز می تواند حاوی خبرهای مربوط به کسب و کارتان باشد .

بازاریابی با اپلیکیشن های موبایلی
یکی دیگر از قابلیت هایی که توسط تلفن های همراه هوشمند به وجود آمده است ، اپلیکیشن های موبایلی می باشد . بسیاری از کسب و کار ها بر اساس همین اپلیکیشن ها به وجود آمده اند . همانطور که می دانید اغلب فروشگاه های آنلاین امروزه به صورت اپلکیشن می باشند .

وقتی یک سایت فروش دارید برای سهولت کاربران بهتر است اپلیکیشن نیز داشته باشید . بسیاری از افراد کارهای روزمره خود را با استفاده از تلفن های همراه انجام می دهند . با استفاده از اپلیکیشن ها کاربران می توانند در هر جایی توسط تلفن همراه مایحتاج خود را سفارش دهند . اپلیکیشن های کرایه خودرو ، سفارش آنلاین غذا از رستوران مورد نظر ، خرید انواع کالای مصرفی و خوراکی و … در بسیاری از تلفن های همراه نصب هستند و افراد زیادی از آنها استفاده می کنند . البته هر اپلیکیشنی برای کاربران جذاب نیست و برای طراحی آن باید استراتژی داشته باشید . به عنوان مثال اپلیکیشین مورد نظر باید حجم کمی از حافظه را اشغال کند . برای انواع سیستم عامل های موبایلی طراحی شده باشد . در برنامه نویسی آن بهینه سازی انجام شود تا به سرعت بارگذاری گردد . کاربر در استفاده از منوی کاربری گمراه نشود و …

6 هدف بازاریابی اینترنتی
برخی از اهداف متداول در بازاریابی اینترنتی که ممکن است متناسب با اهداف شرکت شما باشد، شامل این موارد است.

افزایش درآمد
ایجاد یک برند
بهبود سئوی محلی
افزایش ترافیک واجد شرایط
مدیریت شهرت در فضای آنلاین
در کار خود تاثیرگذار شوید
در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. افزایش درآمد
هدف اصلی هر استراتژی بازاریابی، در نهایت افزایش درآمد است و روش‌های بازاریابی اینترنتی نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. خوشبختانه در حال حاضر اینترنت این فرصت را برای بسیاری از مشاغل فراهم کرده است تا خط مشی خود را بهبود دهند.

به عنوان مثال شرکت شما می‌تواند شانس افزایش مشتریان بالقوه را از طریق تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک افزایش دهد. سئو سایت در ترکیب با سایر استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی، به شکلی موثر عمل می‌کنند. بازاریابی و تولید محتوا، رسانه‌های اجتماعی و بخش‌های دیگر، فرصت خوبی برای تجارت شماست تا به مشتریان خود نشان دهید که در حوزه کاری خود متخصص هستید و برای ایشان ارزش قائل می‌شوید.

استراتژی بازاریابی آنلاین

2. ایجاد یک برند
اهداف بازاریابی اینترنتی اغلب مربوط به برندسازی می‌باشد. این بدان معناست که نه تنها لوگو و نام شرکت خود را در ذهن مصرف‌کنندگان قرار دهید، بلکه سعی کنید آن‌ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.
برندهای مشهور بیشتر از هر تجارتی مورد اعتماد مشتریان هستند. امروزه اینترنت ابزاری است که اعتماد می‌آفریند، به این دلیل که دسترسی گسترده‌ای دارد و به شما این امکان را می‌دهد که با افراد ارتباط مستقیمی بگیرید.
به عنوان مثال رسانه‌های اجتماعی در ایجاد یک برند قوی، بسیار مفید هستند، چرا که به سایر شرکت‌ها این امکان را می‌دهند که فرایند خود را برای مخاطبان هدف شخصی‌سازی کنند. بسیاری از سازمان‌های موفق در زمینه بازاریابی دیجیتال می‌دانند که با استفاده از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و پینترست قادر خواهند بود تا این نوع برندسازی را تقویت کنند.
علاوه بر روش‌های ارگانیک، بسیاری از تجارت‌ها با استفاده از پرداخت هزینه برای تبلیغات، به ارتقا جایگاه و شناخت برند خود توسط مخاطبان کمک می‌کنند. با این حال به یاد داشته باشید که رسیدن به این موقعیت نیاز به صبر دارد، به این دلیل که اعتماد و وفاداری در طی ماه‌ها و گاهی اوقات سال‌ها به دست می‌آید.

3. بهبود سئوی محلی
بسیاری از مشاغل کوچک و همچنین شرکت‌هایی که برای افزایش فروش در منطقه جغرافیایی خاص تمرکز می‌کنند، اکثر تلاش‌های بازاریابی خود را متمرکز بر روی بهبود سئوی محلی کرده‌اند. این کار به معنای بهینه‌سازی عناصر مختلف در سایت‌های شما به منظور جذب مشتریان محلی است که به دنبال خدمات و محصولات مشابه می‌باشند.

اگر در حال حاضر کاربران به دنبال شما باشند، بهترین فرصت برای آنکه آن‌ها را به سمت کسب و کار خود هدایت کنید، این است که از سئوی محلی استفاده نمایید تا شما را بیابند.

4. افزایش ترافیک واجد شرایط
روش‌های افزایش ترافیک وبسایت مختلف است، هر صاحب تجارتی می‌خواهد که ترافیک وبسایت خود را افزایش دهد. با این حال اگر این نوع ترافیک، تشکیل شده از همان مخاطبان هدف شما نباشند، افزایش حجم آن‌ها بی معنی خواهد بود.

همه کسانی که از سایت‌های شما بازدید می‌کنند، قصد خرید از آن را ندارند. با این حال اگر پس از بررسی نتایج مشاهده می‌کنید که هیچ یک از بازدیدکنندگان اقدام به خرید از سایت شما نمی‌کنند، به احتمال زیاد ترافیک غیر قابل قبولی را جذب می‌کنید. از این رو بهتر است که درباره مخاطبان هدف خود تجدید نظر کنید. با هدف قرار دادن مخاطبان خاص و واجد شرایط، می‌توانید تلاش‌های بازاریابی اینترنتی خود را بهبود دهید.

استراتژی بازاریابی آنلاین

5. مدیریت شهرت در فضای آنلاین
در عصری که هر شخص دارای رایانه و تلفن‌های هوشمند است، می‌تواند نظر خود را درباره شرکت‌ها، محصولات و خدمات در بسیاری از سیستم عامل‌ها و از طریق اینترنت ارسال کند. از این رو لازم است که تجارت‌ها و کسب و کارهایی که از طریق بازاریابی آنلاین مشتریان خود را به دست می‌آورند و محصولات و خدماتشان را از این طریق به آن‌ها عرضه می‌کنند، بر شهرت خود نظارت و مدیریت کاملی داشته باشند. از نظارت بر روی نام شرکت، مدیریت پروفایل‌های اجتماعی گرفته و پاسخ به نظرات کاربران، همه از مواردی است که باید در این قسمت رعایت شود.

نظرات بد و منفی کاربران به این معنی نیست که شهرت شرکت شما دچار مشکل و یا جایگاه آن متزلزل شده است، پاسخ‌های تشکر آمیز و به دور از قهر و غضب درباره این بازخوردها، باعث ارتقا رتبه شغلی شما در چشم مخاطبان هدف خواهد شد. با یک پاسخگویی عمومی به شکایت مشتری، می‌توانید به او و سایر مشتریان بالقوه نشان دهید که تا چه حد به آن‌ها و نظراتشان اهمیت می‌دهید.

برخی از شرکت‌ها در گذشته در این بخش دچار خطا می‌شدند. هدف آن‌ها معمولا حذف هر گونه ارتباط منفی با شرکت خود و حذف هر مشکل و خطایی است که باعث تغییر دید مشتریان می‌شود. به یاد داشته باشید که پیشرفت یک شبه اتفاق نمی‌افتد و برای آن لازم است که ارتباطات خود را با مشتریان تقویت کنید.

6. در کار خود تاثیرگذار شوید
هر صنعت دارای چند فرد یا شرکت مشهور است که دیگران به عنوان رهبران فکری به ایشان نگاه می‌کنند. بسیاری از آن‌ها در خط مقدم فناوری و ایده‌های جدید قرار دارند، به این دلیل که اطلاعات جدیدی به اشتراک می‌گذارند.

افرادی که به عنوان متخصص و تاثیرگذاران یک صنعت شناخته می‌شوند، کسانی هستند که از نظر استراتژیک موقعیت خود را برای ارائه مشاوره و اطلاعات به سایر برندها ارتقا داده‌اند.
به عنوان مثال ممکن است یک شرکت تاثیرگذار، پست‌ها و مقالات وبلاگ را به طور منظم بنویسد و به اشتراک بگذارد. به روز رسانی پروفایل‌های حساب و نظارت بر روی آن‌ها باعث می‌شود که شما نیز از نتایج تلاش‌های بازاریابی اینترنتی خود بهره‌مند شوید.

به یاد داشته باشید که امروزه امکانات در زمینه بازاریابی اینترنتی بسیار زاید است و اگر آن‌ها را بشناسید، می‌توانید به هر یک دست یابید. در کنار آگاهی از این اهداف، وجود یک تیم متخصص به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی خود را به نحو موثری تنظیم و اجرا کنید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ شتاب دی ام

https://shetabdm.com/

sarvin.mehti
sarvin.mehti بنده مهدی سراوانی مسئول مالی و حسابدار که عاشق دیجیتال مارکتینگ و سئو است. با وب آینده شروع به یادگیری سئو کردم و در حال حاضر مدیر سئو و بنیانگذار شتاب دی ام ( shetabdm.com ) هستم. سئو برای من یک آرامش درونی است.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋