sarina amiri

sarina amiri

شَرحی ِز حال و حالی زِ شَرح نیست🖤🥀
توسط ۱۲ نفر دنبال می شود
 ۲۸ نفر را دنبال می کند

مراقب چشم هایتان باشید، موبایل می تواند به آنها آسیب برساند!

راه کارهای محافظت از چشم ها در برابر موبایل هوشمند

 

به نقل از فروشگاه سورن

اگر شما زیاد با گوشی‌موبایل یا تبلت خود کار می‌کنید و نگران آسیب به چشم‌های خود هستید این مقاله را مطالعه بفرمائید زیرا در این مقاله روش‌هایی را برای کاهش آسیب به چشم‌هایتان بیان می‌کنیم ولی با این‌حال باید دانست بهتر است کمتر از گوشی یا تبلت استفاده شود تا احتمال آسیب به چشم به کمترین حد خود برسد. -سورن‌استور |سورن‌استور

 

راه‌کارهایی برای محافظت از چشم در برابر گوشی‌موبایل و یا تبلت

مقدمه:

اگر شما یکی از آن افرادی هستید که چندین بار در روز به گوشی‌هوشمند خود نگاه می‌کنید، به احتمال زیاد چشمان شما هزینه اعتیاد به صفحه‌نمایش شما را پرداخت می‌کنند. ​
خیره شدن به تلفن هوشمند یا تبلت ، کتاب‌خوان الکترونیکی یا لپ‌تاپ ، در حالی که ما این کار را می‌کنیم، می‌تواند منجر به خستگی ، خارش ، خشکی چشم و حتی تاری دید و سردرد شود.
خوشبختانه شما می‌توانید خستگی چشم دیجیتالی چشم را با ترکیب چند عادت ساده و سالم در روتین نگاه به گوشی‌های هوشمند خود به حداقل برسانید.
در این مقاله راه‌های فوق‌العاده سریع و راحتی که وجود دارد و می‌توانید به چشمان خود استراحت بدهید را به شما آموزش می‌دهیم.

پلک بزنید

پلک بزنید، پلک بزنید و دوباره پلک بزنید. پلک زدن اغلب (‏و برای بیش از یک ثانیه)‏چشم‌های شما را مرطوب نگه می‌دارد و خشکی و سوزش را کاهش می‌دهد. ما حدود یک سوم کم‌تر از حد معمول پلک می‌زنیم وقتی که با عشق و علاقه به صفحات گوشی هوشمند گران‌بهای خود نگاه می‌کنیم، که قطرات اشک محافظ ما را به نمایش می‌گذارد. با پلک زدن حدود ۱۰ بار در هر ۲۰ دقیقه یا بیشتر، چشمان خود را مرطوب نگاه دارید.

 

برای محافظت از چشمان خود دربرابر گوشی یا تبلت پلک بزنید

 

تابش خیره کننده را به حداقل برسانید

با وجود استفاده از ضد تابش خیره‌کننده در صفحۀ گوشی و یا استفاده از محافظ صفحۀ گوشی مات، باز هم ممکن است مقداری از تابش خیره کننده گوشی اذیت شوید؛ راه‌حل آسان و ارزان است، یک ضد بازتاب بخرید و به صفحۀ گوشی خود بچسبانید. همچنین، استفاده از محافظ ضد تابش خیره کننده در صفحۀ گوشی سبب عدم ایجاد اثرات انگشتان‌تان بر صفحۀ گوشی می‌شود. این کار به تمرکز مجدد چشمهایتان کمک می‌کند.

استراحت کنید

به نظر ترسناک میاد، نه؟ ولی چشم‌های شما ازتون ممنون میشن، تا حالا احتمالا در مورد قانون ۲۰ - ۲۰ - ۲۰ شنیده‌اید. هدف این است که از نگاه کردن به صفحه نمایش خود هر ۲۰ دقیقه یک‌بار به مدت ۲۰ ثانیه درحالی که به چیزی در فاصله ۲۰ فوتی نگاه می‌کنید، کمی استراحت کنید. انجام این کار ماهیچه‌های چشم شما را آرام می‌کند ‏و به شما زمان کافی برای فکر کردن در مورد این که از چه چیزی لذت ببرید(آیفون جدید یا برنامه اندروید که بعدا با آن بازی خواهید کرد) را می‌دهد‏. ​

 

برای محافظت چشمان خود دربرابر گوشی یا تبلت قانون ۲۰ ۲۰ ۲۰ را رعایت کنید

روشنایی خود را تنظیم کنید

داشتن صفحه‌نمایش بیش از حد روشن و یا بیش از حد تاریک موبایل بر چشمان شما فشار می‌آورد و می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در حفظ فوکوس شود. برای حذف هر یک از این موارد در عرض چند ثانیه، به سادگی به تنظیمات گوشی‌هوشمند خود بروید و روشنایی صفحه‌نمایش خود را تنظیم کنید. همیشه سعی کنید نور گوشی خود را در میانه قرار دهید و به هیچ‌عنوان چه در تاریکی و چه در نور آن را بیشترین حد خود نرسانید، زیرا بسیار به چشمان‌تان آسیب خواهد زد.

 

برای محافظت چشمان خود دربرابر گوشی یا تبلت نور صفحه‌نمایش خود را تنظیم کنید

 

اندازه متن و کنتراست خود را تغییر دهید

تنظیم کنتراست و اندازه متن تلفن هوشمند نیز کمی تسکین می‌یابد. خواندن محتوای وب ، پیام‌های ایمیل، قرار ملاقات‌های تقویم و همه موارد دیگر را در تلفن آسان‌تر می‌کند.

 

برای محافظت چشم خود دربرابر گوشی یا تبلت سایز متن خود را تنظیم کنید

 

تاچ ال سی دی را تمیز نگه دارید

به طور مرتب تاچ ال سی دی تلفن هوشمند خود را پاک کنید تا گردوغبار ، لکه‌ها و اثر انگشت‌ها را از بین ببرید، زیرا برجستگی‌ها و لک‌ها مشاهده را برای چشم سخت‌تر می‌کند.
برای تمیز کردن صفحه‌گوشی خود کافی است یک دستمال نرم مرطوب را که خیس نباشد به آرامی روی صفحه‌گوشی خود بکشید.

 

برای محافظت چشمان خود دربرابر گوشی یا تبلت صفحه‌نمایش خود را تمیز کنید

 

تلفن‌هوشمند خود را دورتر نگه دارید

اکثر مردم دوست دارند گوشی خود را در فاصلۀ ۸ اینچ از صورت خود نگه دارند، این درست نیست. سعی کنید گوشی را در فاصلۀ ۱۶ تا ۱۸ اینچ یا به‌عبارتی دیگر در فاصله‌ی ۳۰ سانتی‌متری از چشم‌هایتان نگه دارید تا به چشمان خود فرصت استراحت دهید. در ابتدا این کار ممکن است برای‌تان خنده دار باشد ولی خیلی زود عادت می‌کنید.

چشم‌های خود را با آب مرطوب کنید

مرطوب کردن چشم با آب نیز راه‌حل دیگری است که مانع آسیب چشم می‌شود و درواقع با جلوگیری از خشک شدن چشم سبب این امر می‌شود.
بایدد دقت داشت نیازی به قطره و اشک مصنوعی نیست و همین آب معمولی کافی است.


استفاده از یک‌سری از نرم‌افزارها برای تنظیم نور گوشی

موارد بالا بسیار مهم و ضروری هستند ولی گاهی نیاز است علاوه بر آن‌ها از امکانات دیگری نیز جهت کاهش آسیب چشم استفاده کنیم.
یک‌سری نرم‌افزارها هستند که اگر گوشی شما قابلیت مطالعه در شب را ندارد بهتر است آن‌ها را نصب کنید، زیرا این نرم‌افزارها نور گوشی را طوری تنظیم می‌کند که چشمان شما آسیب کمتری ببیند و احساس خستگی نکند. در ادامه چندین مورد از این نرم‌افزارها را به شما معرفی خواهیم کرد:

نرم‌افزار Twilight

از ویژگی‌هایی این نرم‌افزار می‌توان به مواردی چون تغییر رنگ اصلی صفحه‌نمایش، تغییر رنگ صفحه‌نمایش به قرمز، تنظیم ساعت‌های تغییر رنگ صفحه‌نمایش، تاریک کردن نور صفحه‌گوشی و... اشاره نمود.
 

Bluelight filter

 

 

نرم‌افزار Blue Light Filter for Eye Care

از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به داشتن ۵ فیلتر رنگی زرد، قهوه‌ای، بنفش، طبیعی و نور در شب، مشخص کردن زمان برای فعال شدن خودکار برنامه و... اشاره نمود. و این گونه می توانید تا ای ممکن از چشم های خود در برابر موبایل مواظبت کنید.

sarina amiri
sarina amiri شَرحی ِز حال و حالی زِ شَرح نیست🖤🥀

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋