sari-mahdavi

sari-mahdavi

توسط ۱ نفر دنبال می شود

روز مادردرجهان

 

 

روز مادر، سالي يکبار در اکثر کشورهاي جهان تجليل مي شود. اما اين روز مثل روز جهاني زن نيست که در همه جهان در يک روز (8 مارس) تجليل شود، اکثر کشورها اين روز را در روزهاي مختلف ماه مي تجليل مي کنند. کشورهاي که روز مادر را در يکشنبه دوم ماه مي جشن مي گيرند، عبارت اند از:

امريکا، کانادا، استراليا، نيوزيلاند، جاپان، ماليزيا، فليپين، سنگاپور، بنگلاديش،چين، هانگ کانگ، تايوان، دنمارک، بلجيم،اتريش، سويزرليند،جرمني، فنليند، نيدرلند،جمهوري چک، سلواکيا، کروشيا،ايتاليا، ترکيه، يونان، برازيل، انگولا، چلي، کولومبيا، کيوبا، ايکوادور، هاندوراس، جامايکا، مالتا، پيرو، اروبا، بهاماس، باربادوس، برمودا، بنيري، افريقاي جنوبي، يوروگوا، ونزويلا و زيمبابوي.

کشورهاي هنگري، ليتوانيا، پرتگال و هسپانيا در اولين يکشنبه ماه مي ، فرانسه، جمهوري دومينيکن، هايتي و سويدن در آخرين يکشنبه ماه مي، کورياي جنوبي و البانيا به تاريخ دهم ماه مي ( روز والدين)، کشور هاي هند، پاکستان، سنگاپور، عمان، قطر، مکسيکو، گواتيمالا و السلوادور به تاريخ دهم ماه مي، پولند به تاريخ 26 ماه مي، بوليويا به تاريخ 27 ماه مي، نيکاراگوا به تاريخ 30 ماه مي جشن روز مادر را برپا مي کنند.

روز مادر در کشور هاي البانيا، بلغاريا، رومانيا، بلاروسيه، اوکراين، بوسنيا و هرزه گوينا، صربستان، مونتينگرو، سلوانيا، مکدونيا و ويتنام به تاريخ هشتم مارچ که روز جهاني زن نيز مي باشد، تجليل مي گردد. تو همه کشورها برای این روز بزرگ مراسم و جشن های بزرگی میگیرن  آهنگ شاد ، آهنگ جدید برای روز مادر اجرا میکنن و محیطشونو شاد میکنن قدر عزیزانمان رو قبل از دست دادن بدونیم و بهشون محبت کنیم

روز مادر در کشور هاي عربي مثل بحرين، مصر، لبنان، سوريه، فلسطين، کويت، سعودي و يمن به تاريخ 21 مارس که روز اول بهار است، و در گرجستان به تاريخ 3 مارس، در اسرائيل به تاريخ 30 جنوري و در ارمنستان به تاريخ 7 آوريل، در تايلند به تاريخ 12 آگوست ( روز تولد ملکه سريکيت کيتيا کارا) و در کاستاريکا به تاريخ 15 آگوست و در ارجنتاين به تاريخ دومين يا سومين يکشنبه ماه اکتبر و در روسيه در آخرين يکشنبه ماه نوامبر و در پانامه به تاريخ 8 دسامبر و در اندونيزيا به تاريخ 22 دسامبر روز مادر تجليل مي گردد.

Description: C:\Users\omid\Desktop\mothers-day-1.jpg

 

در دنياي امروز که اکثر محبت ها و عشق ها از ذهن افراد نشات گرفته و با حساب دو دوتا چهار تا عاشق مي شوند و محبت پيدا مي کنند، اين مادر است که عشقش را با قلبش به طور ذاتي و فطري لمس ميکند در بسيار از کشور ها با زبان هاي مختلف بياين و آهنگ براي روز مادر اجرا ميکنن و تقديم به مادر کشورشان ميکنيد

 

مادر که در تمام اقليم ها و تمدن ها از جايگاه والايي برخوردار است. مادري که در اجتماع يک جامعه ي موفق مي تواند نه تنها نقش سازنده اي در پرورش و تربيت کودک خود بلکه در پرورش و رشد فرهنگ جامعه نيز تاثير گذار باشد؛ زيرا همان فرزند قرار است به همراه فرزندان ديگر با حضورشان آن جامعه را ساخته و رونق دهند.

 

در ايران نيز براي گرامي شمردن اين جايگاه والا و قدر داني از اين مقام رفيع روز ولادت حضرت صديقه ي کبري فاطمه ي زهرا (س) را به عنوان نماد يک مادر مطهر و زن فداکار “روز مادر” نام گذاري کرده اند.

sari-mahdavi
sari-mahdavi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋