saranedae

saranedae

ســـارا هستم... مهندس کامپیوتر و علاقه مند به حوزه تکنولوژی و IT
 ۱ نفر را دنبال می کند

معرفی بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای کاربرد های مختلف

بدون شک یکی از اصلی ترین استفاده ها از بلوتوث، در حوزه موسیقی و گجت های پخش موزیک می باشد. اسپیکر بی سیم را شاید بتوان یکی از پرطرفدار ترینٍ این گجت ها دانست. با افزایش طرفداران این وسیله، تنوع بی سابقه ای در بازار شکل گرفت و اکنون انتخاب و خرید اسپیکر بلوتوث، اندکی دشوار بنظر می رسد. در این مقاله، ابتدا در مورد دلایل خرید اسپیکر بلوتوث صحبت می کنم، سپس بهترین اسپیکرهای بلوتوث در حوزه های مختلف و برای کاربری های متفاوت را معرفی می کنم. با من همراه باشید.

 


چرا به اسپیکر بلوتوثی نیاز داریم؟

با وجود فراگیر شدن این گجت ها، شاید این سوال را از خودتان بپرسید که چرا به یک اسپیکر بلوتوث احتیاج داریم؟ دلایل زیادی برای خرید اسپیکر قابل حمل وجود دارد، این محصولات در رنج های قیمتی مختلفی یافت می شوند و از اسپیکر بلوتوث های ارزان قیمت گرفته تا اسپیکر بلوتوث های حرفه ای را می توان در بازار یافت. در ادامه برخی از دلایل خرید اسپیکر پرتابل را با همدیگر بررسی می کنیم تا با دید بازتری محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

قابلیت حمل، فاکتور اصلی در خرید

برخلاف اسپیکر های حجیم قدیمی، اسپیکرهای پرتابل به طور کلی ابعاد کوچک تری دارند و به راحتی قابل حمل می باشند. به نوعی ابعاد کوچک را می توان مهم ترین دلیل خرید اسپیکر بلوتوثی دانست. تنوع زیاد در این حوزه موجب شده تا بتوانید از اسپیکر بلوتوث های حجیم و بزرگ گرفته تا اسپیکر های جیبی و کوچک را در بازار بیابید. با این وجود در نهایت باید بین ابعاد کوچک اسپیکر یا درایو قدرت مند آن به تنها یک گزینه را انتخاب کنید، چرا که فارغ از برند و کیفیت ساخت اسپیکر، هرچه ابعاد آن کوچک تر شود اندازه درایو نیز کمتر خواهد شد.


اتصال آسان، سهولت در استفاده

راحتی در استفاده را می توان دلیل بعدی برای خرید اسپیکر بلوتوث دانست. برای استفاده از این گجت تنها کافی است بلوتوث گوشی را با اسپیکر Pair کنید و پس از آن تنها با روشن کردن اسپیکر و بلوتوث گوشی، شاهد جفت شدن این ۲ باشید. همچنین امکان استفاده از اسپیکر های بی سیم در گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ، رایانه شخصی و … وجود دارد. استفاده از اسپیکر قابل حمل تنها به گوش دادن به موسیقی ختم نمی شود و می توان جهت کاربری هایی مانند مکالمه، گوش دادن به رادیو، دریافت صدایی رساتر در زمان تماشای فیلم و طیف وسیعی از امور دیگر از آن بهره برد.

 

بیشتر اسپیکر های پرتابل، علاوه بر اتصال بی سیم گزینه های دیگری نیز برای پخش موسیقی ارائه می دهند که به خودی خود می تواند آزادی عمل بیشتری به کاربران بدهد. برخی از این گجت ها به درگاه جک ۳٫۵ میلی متری صدا مجهز می شوند و می توانند از طریق کابل AUX موسیقی کاربران را پخش کنند. فلش مموری و کارت حافظه در سطح بعدی اتصالات رایج قرار می گیرد و بهترین اسپیکر بلوتوث های بازار از این اینترفیس ها پشتیبانی می کنند.

قیمت مقرون به صرفه

یکی دیگر از دلایل خرید اسپیکر بی سیم را می توان قیمت مناسب آن نسبت به اسپیکر های دسکتاپ یا رومیزی دانست. تنوع بی سابقه این گجت در بازار موجب شده بتوان در هر رنج قیمتی این وسیله را پیدا کرد. با این وجود قیمت تمام شده برای خرید یک اسپیکر قابل حمل بسیار به صرفه تر از اسپیکر های سیمی می باشد. البته نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که اسپیکر های سیمی عموما خروجی صدای بهتری ارائه می کنند و برای امور حرفه ای مانند گیمینگ گزینه مناسب ترین محسوب می شوند.


حذف شدن اتصالات سیمی

حذف شدن سیم در اسپیکر ها را می توان دلیل بعدی برای خرید اسپیکر وایرلس دانست. عدم وجود سیم های دست و پاگیر استفاده از این وسیله را در هر محیطی جذاب کرده است. در واقع برای پخش موسیقی به تنها چیزی که نیاز دارید یک گجت دارای بلوتوث می باشد. با این وجود عدم وجود سیم یکی از بزرگترین و چالش برانگیز ترین مشکلات اسپیکر ها یعنی میزان شارژدهی را به وجود آورده است.

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای کاربرد های مختلف

اسپیکرهای بلوتوثی امروزه به یک همراه همیشگی برای پخش موسیقی در خانه و سفر تبدیل شده اند. به دلیل استقبال گسترده از این دستگاه های پخش موسیقی، تقریبا در هر اندازه، طرح و شکل و کاربردی از اسپیکر بلوتوث در بازار موجود است.

1- اسپیکر بلوتوثی SONOS Roam؛ بهترین اسپیکر بلوتوث ضد آب

 

اسپیکر قابل حمل SONOS Roam تمام ویژگی های یک اسپیکر خانگی و فضای باز را در خود جای داده است. این اسپیکر که برادر کوچکتر SONOS Move است، قابلیت پخش صدایی بلند با بیس قوی و کوبنده را دارد و از آن می توان برای گوش دادن موسیقی در انواع مکان روباز و سربسته استفاده کرد.

در زمینه اتصالات SONOS Roam علاوه بر اتصال بی سیم بلوتوث قابلیت اتصال وای فای را در خود جای داده است که می توان آن را به دستیارهای صوتی مانند Google Assistant و Alexa نیز متصل کرد. همچنین درجه استاندارد حفاظتی در این اسپیکر IP67 است و مدت زمان شارژدهی اسپیکر با یک بار شارژ کامل حدود 10 ساعت است. با اینکه این میزان شارژدهی کمتر از سایر رقبا است اما با توجه به قابلیت ها و امکانات گسترده SONOS Roam می توان آن را جزو یکی از بهترین اسپیکرهای ضد آب موجود دانست.

2- اسپیکر بلوتوثی Anker Soundcore Flare 2؛ بهترین اسپیکر بلوتوث دارای نورپردازی (رقص نور)

 

یکی از بهترین اسپیکرهای بلوتوثی دارای نورپردازی برای برند انکر است که با مدل Soundcore Flare 2، صدای فراگیر 360 درجه قدرتمند و باس بسیار عالی ارائه می دهد. نمایش نور کاملاً جدید و رنگین کمانی است که با ضرب آهنگ موسیقی شما حرکت می کند و فضای زیبا و دلنشینی را به وجود می آورد.

اسپیکر انکر ساندکور فلیر 2 که در رنگ مشکی تولید می شود، از استاندارد IPX7 برخوردار است و در برابر غوطه ور شدن در آب، باران و … مقاوم است. از لحاظ ظاهری نمای بیرونی استوانه ای اسپیکر Soundcore Flare 2، با پارچه مشبک پوشانده شده است که درایورهای 20 واتی و رادیاتورهای باس غیرفعال دوگانه را می پوشاند. همچنین پایه این اسپیکر با لاستیک پوشانده شده تا اسپیکر در اثر لرزش حرکت نکند. به طور کلی این اسپیکر جذاب یکی از بهترین اسپیکرهای دارای نورپردازی است که می توانید تهیه کنید و از قدرت صدا و نمایش نور آن لذت ببرید.

3- اسپیکر قابل حمل JBL Partybox 710؛ بهترین اسپیکر بلوتوث چمدانی

 

جی بی ال Partybox 710 را می توان یکی از بهترین اسپیکرهای چمدانی موجود در بازار دانست. این مدل اسپیکر نسبت به 310 توانایی بیشتری در پخش صدای بلند و و واضح دارد و به واسطه 2 ووفر 8 اینچی و 2 توییتر 2.75 اینچی می تواند تا 800 وات توان RMS ایجاد کند، به همین دلیل برای توصیف کیفیت صدای این اسپیکر چیزی جز صفت عالی نمی توان به کار برد. در قسمت بالای بدنه Partybox 710 پنل کنترل موسیقی قرار گرفته است که امکاناتی مانند کنترل بیس، تریبل و اکو دارد و همچنین یک محفظه برای قرار گیری گوشی یا تبلت دارد که در هنگام پخش موسیقی نیازی به در دست داشتن گوشی نباشد.

جی بی ال برای راحتی بیشتر کاربر و اینکه پخش موسیقی هرچه باکیفیت تر انجام شود، در مدل Partybox 710 از اتصال بی سیم بلوتوث نسخه 5.1 استفاده کرده که اتصال بهتر و باکیفیت تری را با گوشی برقرار می کند. در قسمت پشت اسپیکر محل اتصال جک 3.5 میلی متری صدا، دو درگاه اتصال میکروفون (که یکی از آنها برای اتصال گیتار هم قابل استفاده است) و درگاه USB جهت اتصال فلش برای پخش موسیقی و همچین استفاده از آن به عنوان شارژر با حداکثر جریان خروجی 2.1 آمپری تعبیه شده است. از آنجایی که این اسپیکر قرار است برای دورهمی ها و مهمانی ها استفاده شود، جی بی ال پنل جلویی اسپیکر چمدانی 710 را مجهز به نورپردازی کرده است که می تواند رنگ های شاد و جذابی را در محیط پخش کند.

برای حمل این اسپیکر نیز دسته و چرخ روی بدنه قرار داده شده که با استفاده از آن می توان اسپیکر را جابجا کرد، اما این اسپیکر چمدانی باتری داخلی نداشته و حتما برای استفاده از آن باید به طور مستقیم به برق شهری وصل شود.

4- اسپیکر بلوتوثی Sony SRS-XB43؛ بهترین اسپیکر بلوتوث برای فضای باز و مسافرت

 

دنبال یک اسپیکر قوی و خوب برای جمع دوستانه و مهمانی های خارج از محیط خانه هستید؟ اسپیکر بلوتوثی SONY SRS-XB43 یکی از قدرتمندترین و مقاوم ترین اسپیکرهای موجود در بازار است که همه ویژگی های مورد نیاز برای پخش موسیقی با بیس و تریبل عالی را فراهم می کند. علت صدای بلند و واضح در این اسپیکر طراحی اسپیکرها به صورتی مربعی است که می تواند عملکرد بهتری نسبت به اسپیکرهای با طراحی متداول داشته باشد. همچنین در کنار دو ووفر اصلی دو عدد توییتر نیز قرار دارند که شفافیت صدا را هرچه بیشتر خواهند نمود.

همچنین باتری این مدل در حالت فعال بودن Extra BASS حدود 14 ساعت و در حالت پخش صدای عادی تا 1 روز کامل را می تواند شارژدهی کند. استاندارد IP67 و وجود دو برنامه برای کنترل صوت و نورپردازی چراغ های LED از سایر ویژگی های اسپیکر Sony SRS-XB43 هستند که می تواند جوی جذاب و مفرح را برای همه افراد در دورهمی و مهمانی ایجاد کند.

5- اسپیکر بلوتوثی Energizer BTS-061؛ بهترین اسپیکر بلوتوث ارزان قیمت

 

اسپیکر بی سیم انرجایزر مدل BTS-061 مجهز به اسپیکر استریو با توان خروجی ۶ واتی است که می توان از آن انتظار پخش صدای خوبی را داشت. روی بدنه این اسپیکر بی سیم از یک بند چرمی مقاوم استفاده است که به کمک آن اسپیکر روی اجسامی مانند درخت، آویز و یا حتی به کیف و کوله پشتی نیز آویخته می شود و از این بابت مشکلی برای حمل آن وجود نخواهد داشت.

باتری به کار رفته در مدل BTS-061 مانند سایر رقبای خود ظرفیتی معادل ۱۲۰۰ میلی آمپرساعت داشته و می تواند تا حدود ۵ ساعت به صورت مداوم موسیقی پخش کند. نکته جالب توجه در رابطه با اسپیکر پرتابل BTS-061 امکان شارژ دستگاه های دیگر در مواقع اضطراری است که با اتصال به درگاه USB، این اسپیکر به یک پاوربانک تبدیل می شود و قبلیت شارژ تلفن همراه را خواهد داشت.

جمع بندی

با وجود تمام تفاسیر و شناخت بهترین اسپیکرهای بلوتوث موجود در بازار، می توان گفت انتخاب یک اسپیکر بلوتوثی خوب، بسته به سلیقه و انتظار فرد خواهد بود. به عنوان مثال برای استفاده های عادی و روزمره خرید یک اسپیکر بی سیم ارزان قیمت و اقتصادی گزینه معقول تری محسوب می شود. اما اگر قصد برگزاری دورهمی های نسبتا بزرگ را دارید، بهتر است به سراغ خرید یک  اسپیکر بلوتوث حرفه ای بروید. نظر شما درباره اسپیکرهای معرفی شده چیست؟

saranedae
saranedae ســـارا هستم... مهندس کامپیوتر و علاقه مند به حوزه تکنولوژی و IT

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋