سارا برزویی

سارا برزویی

اینجا باهم به دنیای تکنولوژی های جدید و به روز دنیا سفر میکنم

7 تکنولوژی جدید استفاده شده در صنعت هواپیمایی و هواپیما در سال 2022

نیواورلئان، لوئیزیانا - همانطور که در مراسم افتتاحیه کنوانسیون سالانه انجمن الکترونیک هواپیما (AEA) در سال 2022 مشهود است، لوازم الکترونیکی هواپیماهای تجاری و عمومی به طور فزاینده‌ای به هم متصل و دیجیتالی‌تر می‌شوند. در مجموع 30 محصول جدید اویونیک در مراسم امسال معرفی شد که تعداد قابل توجهی از آنها روش‌های جدیدی را برای دستیابی، انتقال و تجزیه و تحلیل داده‌های حیاتی عملیات پرواز و نگهداری سیستم هواپیما به اپراتورهای هوانوردی عمومی ارائه کردند. این لیست 17 مورد از خلاقانه ترین فناوری های جدید اویونیک معرفی شده در مراسم افتتاحیه را نشان می دهد.

منبع:  https://www.aviationtoday.com/2022/03/30/20-new-avionics-technologies-introduced-at-aea-2022/

این لیست بدون ترتیب رتبه بندی است و هر محصول جدیدی که در مراسم افتتاحیه معرفی شده است را نشان نمی دهد. برخی از این فناوری ها قبلاً قبل از کنوانسیون AEA در سال 2022 اعلام یا راه اندازی شده بودند. با این حال، این اولین باری بود که Avionics به آنها دسترسی یا تایید می‌کرد، در حالی که برخی دیگر شامل نرم‌افزارهای جدید یا به‌روزرسانی‌های ویژگی دیگر بودند که برای اولین بار اعلام می‌شدند.

 

یونیورسال اویونیکس برنامه های جدید FlightPartner و FlightReview خود را معرفی کرد که این شرکت به عنوان راه اندازی اولیه یک "اکوسیستم اتصال" گسترده تر توصیف می کند. اولین بار در کنفرانس و نمایشگاه ملی حمل و نقل هوایی تجاری 2021 (NBAA) در اکتبر 2021 رونمایی شد، هر دو برنامه بر روی یک iPad میزبانی می شوند و یک اتصال بومی به سیستم مدیریت پرواز یونیورسال (FMS) دارند.

FlightPartner به طور مؤثر تبادل داده دو طرفه را امکان پذیر می کند که به خلبانان اجازه می دهد تا در طول پرواز با iPad خود داده های برنامه پرواز را روی صفحه نمایش FMS دستکاری کنند. FlightReview از بین این دو برنامه بیشتر بر تعمیر و نگهداری متمرکز است، زیرا اتصال بومی آن به FMS داده های عملیاتی پرواز را در سیستم عامل مبتنی بر ابری که توسط یونیورسال اویونیکس برای میزبانی برنامه های خود استفاده می شود بارگذاری می کند، جایی که تکنسین های تعمیر و نگهداری می توانند به آن داده ها دسترسی پیدا کنند. بررسی بر اساس هر پرواز بر اساس وب سایت این شرکت، برنامه های کاربردی تا "پایان سه ماهه اول سال 2022" برای استفاده در دسترس خواهند بود.

SmartHub فلایتسل

Flightcell، تامین کننده ارتباطات هوابرد مستقر در نیوزلند، ضبط کننده کابین خلبان همه در یک SmartHub جدید خود را معرفی کرد که بازار روتورکرافت را هدف قرار می دهد. SmartHub قادر به ضبط صدای کابین خلبان، ویدئو و داده های پرواز هواپیما است، در حالی که به عنوان یک نقطه دسترسی Wi-Fi سازگار با هوانوردی نیز عمل می کند.
طبق گفته Flightcell، SmartHub همچنین می‌تواند به عنوان یک گزارش تعمیر و نگهداری دیجیتال از مازاد بر پروازهای خاص که برای نظارت توسط بخش عملیات پرواز یا تعمیر و نگهداری پیکربندی شده است، عمل کند. SmartHub را می توان تحت یک تغییر محلی (تغییر جزئی) نصب کرد و "می توان آن را در موقعیت های مختلف در کوچکترین ماشین ها نصب کرد تا عملاً قابلیت ضبط "plug and play" را فراهم کند."
جان ویلی، مدیر عامل فلایتسل، گفت که SmartHub در پاسخ به تقاضای مشتریان و آنچه که شرکت او در رابطه با افزایش الزامات مقرراتی هوانوردی غیرنظامی برای "ضبط اجباری کابین خلبان، به ویژه برای اپراتورهای روتورکرافت بخش دولتی و عمومی" می بیند، توسعه یافته است.

 

Astronautics AeroSync

Astronautics Corp، سازنده اویونیک مستقر در ویسکانسین، AeroSync Wireless Airborne Communication System (WACS) خود را معرفی کرد. این سیستم برای اولین بار در کنفرانس و نمایشگاه 2022 Heli-Expo در اوایل این ماه راه اندازی شد، این سیستم جمع آوری داده ها و نظارت بر سلامت را برای اپراتورهای هلیکوپتر فراهم می کند، در حالی که می تواند اتصال کابین در پرواز (IFC) را برای مسافران فراهم کند. AeroSync همچنین یک سفارش استاندارد فنی (TSO) از اداره هوانوردی فدرال (FAA) دریافت کرده است تا داده‌های ماموریت و ویدئو را بین هلیکوپتر و سیستم‌های زمینی پخش کند.
این سیستم قبلاً به عنوان اتصال مناسب برای هلیکوپترهای جدید ایرباس H125 و H130 انتخاب شده است. AeroSync همچنین راه‌حل اتصال مناسب برای پلتفرم‌های H145 جدید ایرباس است.

ارتقاء صفحه نمایش CRT به LCD هواپیمای Thommen

Thommen Aircraft سازنده تجهیزات اویونیک مستقر در سوئیس با خدمات جایگزینی نمایشگر جدید خود، کابین‌های خلبان‌های لوله پرتو کاتدی قدیمی (CRT) و نسل اول نمایشگر کریستال مایع (LCD) را هدف قرار داده است. این شرکت خاطرنشان می‌کند که خدمات لمینیت و مونتاژ داخلی آن می‌تواند به‌روزرسانی‌های LCD مدرن را برای «تقریباً هر اندازه نمایشگرهایی که در کابین هواپیما و سیستم‌های مأموریت استفاده می‌شوند» متناسب کند.

به گفته تاممن، در فرآیند ارتقا، اطلاعات آنالوگ به سیگنال‌های ویدئویی رنگی و ترکیبی تبدیل و پردازش می‌شود تا داده‌های ناوبری و ماموریت دقیق در قالب دیجیتال به خدمه پرواز ارائه شود.

سیستم های داده پرواز FDAIU

Flight Data Systems، تامین‌کننده جمع‌آوری و ضبط داده‌های هواپیما مستقر در ایروینگ، تگزاس، یک واحد رابط جمع‌آوری داده‌های پرواز (FDAIU) را به عنوان ارتقاء جایگزینی برای ضبط‌کننده‌های قدیمی ARINC 542A مانند L3 Fairchild F1000 راه‌اندازی کرده است. & F800، طبق یک بیانیه مطبوعاتی در 2 مارس.

Flight Data Systems در اعلامیه FDAIU جدید خود گفت: «از آنجایی که یافتن قطعات یدکی کاربردی یا خدمات تعمیر برای FDR‌های قدیمی قدیمی چالش‌برانگیزتر می‌شود، زنجیره‌های تأمین جهانی برای تسریع در پایان پشتیبانی از ضبط‌کننده‌های قدیمی ARINC 542A حرکت کرده‌اند.»

این شرکت خاطرنشان می کند که FDAIU همچنین یک گزینه جایگزین برای خط خود ثبت کننده داده های پرواز SENTRY (FDRs) است که می تواند سینی طولانی ARINC 404A ½ ATR، اتصالات و سیم کشی آن ضبط کننده ها را در جای خود نگه دارد تا هیچ تغییری در هواپیما لازم نیست.

miniAID Avionica

اسکات ریج، معاون محصولات و خدمات Avionica، مروری بر دستگاه واسط هواپیما (AID) جدید سازنده اویونیک در میامی، فلوریدا، miniAID ارائه کرد.

"با امکان اتصال دو طرفه از هواپیمای متصل به کیسه پرواز الکترونیکی (EFB)، با بی سیم داخلی و سلولی داخلی، EFB شما را به داده های عملیاتی هواپیما متصل می کند. یک برنامه بسیار خاص که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد، نقشه متحرک هواپیما است.

miniAID که در اصل در کنفرانس و نمایشگاه NBAA 2021 راه اندازی شد، دارای یک گیرنده GPS یکپارچه اختیاری و اترنت سیمی و همچنین 32 گیگابایت (گیگابایت) فضای ذخیره سازی است. ارتفاع جعبه کمی کمتر از دو اینچ و وزن آن 6.9 اونس است.

Right Hand Technologies CabinLink 6

RightHand Technologies، سازنده طراحی اصلی مستقر در شیکاگو، CabinLink 6 جدید خود را معرفی کرد، یک نقطه دسترسی بی‌سیم Wi-Fi 6 که این شرکت ادعا می‌کند می‌تواند تا "40٪ جریان سریع‌تر" را در دستگاه‌های تلفن همراه متصل فعال کند.

طبق گفته سیسکو، Wi-Fi 6 نسل ششم استاندارد Wi-Fi است که با نام 802.11ax نیز شناخته می شود، می تواند حداکثر سرعت اتصال تئوری 9.6 گیگابیت در ثانیه را ایجاد کند، در مقابل حداکثر 3.5 گیگابیت بر ثانیه مجاز توسط Wi-Fi 5.

این شرکت دارای پنج پورت اترنت و یک آنتن جداشونده رادوم برای بهینه سازی سهولت نصب در هواپیما است. طبق گفته RightHand Technologies، CabinLink 6 آنها دارای گواهینامه جت تجاری است و تا سه ماهه چهارم سال جاری با قیمت فهرستی کمتر از 10000 دلار در دسترس خواهد بود.

سیستم صوتی دیجیتال Eclipse Jupiter Avionics

به گفته برایان هارت، مدیر ارشد بازاریابی این شرکت، Jupiter Avionics سیستم صوتی دیجیتال جدید Eclipse خود را با سیستم کنترل صوتی JACS-001 به عنوان "مغز" معرفی کرد. JACS-001 به OEM های هواپیما یا ارائه دهندگان تغییرات اجازه می دهد تا حداکثر هفت پنل کنترل یا دو نمایشگر چند منظوره، دو خروجی بلندگو و یک ماژول پیکربندی صوتی را برای برنامه نویسی متصل کنند. در مجموع، سیستم صوتی دیجیتال Eclipse تا شش ورودی مستقیم، هشت گیرنده و 11 موقعیت ارسال را فعال می کند.

سارا برزویی
سارا برزویی اینجا باهم به دنیای تکنولوژی های جدید و به روز دنیا سفر میکنم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋