saraamini698

saraamini698

سارا امینی

8 موقعیتی که تجارت احساسی شما را نابود می کند

فرقی نمی‌کند کتاب‌های پیچیده معاملاتی را مطالعه می‌کنید یا فقط در انجمن‌های معاملات آنلاین مرور می‌کنید، به نظر می‌رسد تقریباً هر معامله‌گری از این واقعیت آگاه است که روانشناسی تأثیر زیادی بر عملکرد معاملات دارد.

اکثر معامله گران فقط در مورد ترس و طمع صحبت می کنند، اما احساسات در معاملات بسیار عمیق تر از آن است. در عین حال توقف در ترس و طمع عملی نیست. ما باید موقعیت‌هایی را که در آن احساسات غلبه می‌کنند شناسایی کنیم و سپس برنامه‌های عملی برای غلبه بر پاسخ‌های احساسی ایجاد کنیم.

بیشتر بدانید:

اگر می خواهید یک میلیون دلار معامله کنید، روی پول تمرکز نکنید

 
شناسایی انگیزه های عاطفی

هدف این است که ما آنقدر خودآگاه شویم که در لحظه ای که احساسات در شرف تسخیر هستند، بتوانیم دقیقاً این لحظه را شناسایی کنیم و با پاسخ خود مقابله کنیم. در ابتدا، این امکان پذیر نخواهد بود، اما هرچه تمرین بیشتری داشته باشیم، سریعتر متوجه می شویم که احساساتی شده ایم و می توانیم زودتر و زودتر از آسیب بیشتر جلوگیری کنیم.

برای آن، ما باید درک کنیم که چگونه احساسات در معاملات ما ظاهر می شود. برای من، به انجام معاملات گذشته (به طور منظم) و تلاش برای درک اینکه چه چیزی باعث ضرر شده است کمک کرد. من اغلب متوجه می‌شدم که همان محرک‌ها و تکانه‌ها علت اصلی بودند. سپس، با گذشت زمان، هر زمان که انگیزه ایجاد می شد، زودتر و زودتر توانستم خودم را بگیرم. البته، هرازگاهی هنوز هم لغزش می کنم، اما کمال هدف نهایی نیست.

 
"من معامله را از دست دادم، اگرچه تمام معیارهای ورود را داشت."

اگر متوجه شدید که دائماً معاملات را از دست می دهید، اگرچه تمام معیارهای ورود شما را برآورده می کنند، باید ریسک خود را کاهش دهید. از بین بردن احتمال ریسک کردن مقدار قابل توجهی پول معمولاً به کاهش تأثیر خطاهای معاملاتی مبتنی بر ترس کمک می کند.

سپس، این در مورد ایجاد اعتماد به خود و در استراتژی معاملاتی شما است. ژورنال نویسی و بک تست در اینجا فعالیت های بسیار خوبی هستند. بعد از اینکه اعتماد به نفس و اعتماد به استراتژی معاملاتی خود را به دست آوردید، می توانید به آرامی اندازه معامله را افزایش دهید تا زمانی که آستانه خود را پیدا کنید.

چاپ کردن قوانین معاملاتی و بررسی یک به یک آنها نیز می تواند به از بین بردن ترس از ورود به معاملات کمک کند.

 
«چطور در این تجارت این همه ضرر کردم؟ درحالی که خیلی خوب به نظر می رسید.»

معامله‌گرانی که حساب‌های تجاری کوچکی دارند، اغلب در یک معامله، ریسک زیادی می‌کنند. اغلب، چنین معامله گرانی برای شروع، حتی قوانینی برای اندازه موقعیت خود ندارند. اما همچنین معامله گران در یک رگه برنده اغلب ریسک خود را افزایش می دهند و بی پروا می شوند. افزودن به معاملات زیانده، تلاش برای جلوگیری از ضرر نیز یک مسئله بزرگ است.

برای شما چیست؟ اگر زیان های نامتناسب زیادی را تجربه می کنید، باید به مدیریت ریسک خود نگاهی دقیق بیندازید. در معاملات حرفه ای، هیچ معامله ای به تنهایی نباید برجسته شود.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که حجم معاملات را کاهش دهید و همچنین یک اندازه موقعیت پیش فرض ایجاد کنید تا از عقب نشینی های بزرگ و نوسانات حساب جلوگیری کنید. شما باید حداکثر سطح ریسک مطلقی را تعیین کنید که از آن عبور نخواهید کرد - مهم نیست که یک راه اندازی چقدر خوب است.

«من فقط دستور توقف ضرر خود را کمی افزایش دادم»

این جمله ادامه مورد قبل است. وقتی معامله‌گران معتقدند که استراتژی آنقدر خوب است که شکست نمی خورد، احتمالاً برای جلوگیری از ضرر با افزایش سفارش‌های توقف ضرر، باعث بیشتر شدن ضرر خواهند شد.

"شکست خیلی بد است" اعتقادی است که به این دلیل آشکار می شود که معامله گران بی تجربه هستند، حجم زیادی معامله می کنند یا فقط نقش ضرر در معاملات را درک نمی کنند.

وقتی خود را در موقعیتی مشابه می بینید، بر اساس امید و ناآگاهی معامله می کنید.

من توصیه می کنم از طرح های معاملاتی برای هر معامله استفاده کنید. در یک برنامه معاملاتی دلایل ورود به معامله خود را می نویسید و همچنین زمان خروج را مشخص می کنید. به این ترتیب، می توانید عینی تر شوید و به احتمال زیاد به قوانین پایبند خواهید بود.

 
"معامله خیلی خوب به نظر می رسید. فکر می کردم سود بیشتری می دهد و تغیر جهت نمی دهد.»

علامت مطمئنی که نشان می دهد طمع بر تصمیمات تجاری شما تأثیر می گذارد، زمانی است که شما سود نمی کنید، حتی اگر قیمت قبلاً به سطح سود شما رسیده باشد. اگرچه ممکن است هر از چند گاهی بتوانید برنده بزرگتری به دست آورید، آنچه معمولاً اتفاق می افتد این است که دائماً سود را پس می دهید و برنده های خود را کوتاه می کنید. در دراز مدت، این حتی می تواند یک سیستم معاملاتی خوب را به یک سیستم بازنده تبدیل کند.

همیشه به برنامه ای که قبل از ورود به تجارت انجام داده اید پایبند باشید. به صدای حریصانه ای که به محض وارد شدن به یک تجارت بلند می شود در ذهن خود گوش ندهید.

اگر واقعاً می‌خواهید بدانید که آیا می‌توانید از یک هدف سود گسترده‌تر استفاده کنید، آن را در ژورنال خود پیگیری کنید و پاسخ قطعی دریافت خواهید کرد.

 
«این معامله تا الان سود خوبی به همراه داشته است. شاید بهتر باشد قبل از اینکه روند عوض شود آن را ببندم.»

این سناریوی مخالف است. در حالی که معامله گران حریص به سود خود پی نخواهند برد زیرا امیدوارند به سود بیشتری دست یابند، معامله گران ترسناک معاملات را خیلی زود تعطیل می کنند زیرا می ترسند که بازارها هر لحظه تغییر کنند.

این رفتار معمولاً به دلیل معاملات بیش از حد بزرگ است، زمانی که یک تیک تأثیر نامتناسب بر موجودی حساب یا عدم اطمینان دارد.

رویکرد تنظیم و فراموش کردن، که در آن نمودار خود را پس از باز کردن معامله می بندید و دستور توقف ضرر و دریافت سود را تنظیم می کنید، ممکن است برای برخی از استراتژی های معاملاتی خوب عمل کند. در طول معاملات مراقب P&L خود نباشید زیرا نگران هر نزولی خواهید بود. در طول زمان به استراتژی معاملاتی خود اعتماد کنید و این واقعیت را بپذیرید که قیمت به صورت موجی حرکت می کند - بنابراین اصلاحات طبیعی هستند و نباید با معکوس شدن اشتباه شوند.

گرفتن اسکرین شات از هر معامله نیز زمانی مفید است که بتوانید در طول زمان مشاهده کنید که قیمت واقعا چگونه رفتار می کند. عدم اطمینان محرک بزرگ ترس است.

 
"این معامله هنوز چندان خوب به نظر نمیرسد، اما من این فرصت را از دست نمی دهم."

ورود خیلی زود به معاملات به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است یک معامله را از دست بدهید، نشانه دیگری است که طمع شما را درگیر کرده است. در عین حال، عدم اطمینان و عدم درک استراتژی نیز می تواند باعث چنین پاسخ های احساسی شود.

داشتن قوانین تجاری به وضوح تعیین شده بهترین راه برای رفتن به اینجا است. هرچه بیشتر بتوانید عدم قطعیت را از بین ببرید، اطمینان بیشتری در معاملات خود خواهید داشت و احتمال به هم ریختن آن کمتر می شود.

"من خیلی زود خارج شدم و باید اجازه می دادم بیشتر رشد کند - دفعه بعد سود برداشت خود را دورتر تعیین می کنم."

اگر می بینید که پس از بسته شدن معامله، قیمت بیشتر به نفع شما حرکت می کند، به احتمال زیاد در معامله بعدی سفارش های سود بیشتری را تنظیم خواهید کرد. تنظیم سفارش های سود گسترده تر، بدون تایید آماری که تاثیر مثبتی بر عملکرد معاملاتی شما خواهد داشت، می تواند کار بسیار خطرناکی باشد. معمولاً، فقط استفاده تصادفی از سفارش‌های برداشت سود گسترده‌تر، تنها منجر به کاهش نرخ سود می‌شود، زیرا قیمت از دستور برداشت سود شما جلوتر می‌رود.

 
«من می دانستم! من احساس کردم که در حال افزایش است، حتی بدون اینکه تمام معیارهای ورود را داشته باشد. من باید تهاجمی تر باشم."

مشکل دیگری که از دانش آینده‌نگر ناشی می‌شود، زمانی است که معامله‌گران می‌بینند که یک معامله انجام می‌شد، حتی اگر همه معیارهای ورود برآورده نشده بودند، به احتمال زیاد قوانین معاملات را در معاملات بعدی خود نقض می‌کنند.

 
چگونه با ندای درونی مقابله کنیم

دانش درونی چیز بسیار مهمی در تجارت است، به خصوص زمانی که صحبت از بهبود استراتژی معاملاتی و اصلاح لبه شما می شود، اما روشی که معامله گران استفاده می کنند کاملا اشتباه است. در اینجا چند نکته برای استفاده از آینده نگری به نفع خود آورده شده است:

    ارزیابی کنید که آیا می‌توانید پس از بسته شدن معاملات، جایگاه سود را بهبود ببخشید یا آن را متوقف کنید
    معاملاتی که از دست داده اید را تجزیه و تحلیل کنید و ارزیابی کنید که آیا برخی از معیارهای ورود شما را از معاملات سودآور دور نگه می دارد یا خیر
    اگر قوانین خود را دنبال کرده‌اید، اما می‌بینید که یک معامله بیشتر پیش می‌رفت، یا ورود زودهنگام به یک معامله باعث درآمد بیشتر شما می‌شد، خود را تنبیه نکنید. درعوض، به دنبال پیروی از طرح معاملاتی خود افتخار کنید – پیروی مذهبی از طرح معاملاتی شما یک ویژگی کلیدی یک معامله گر حرفه ای است.
    اجازه ندهید که نتیجه بالقوه یک معامله روی تصمیمات تجاری شما در معامله بعدی شما تأثیر بگذارد
    بزرگ فکر کن! داده‌های گذشته جمع‌آوری کنید و استراتژی معاملاتی خود را تنها پس از اینکه حجم نمونه به اندازه کافی بزرگ داشته باشید که اطلاعات آماری مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهد، جایگزین کنید.

برای اینکه بهتر بدانید تجارت احساسی چیست؟ روی لینک زیر کلیک کنید:

https://capital.com/emotional-trading-definition

saraamini698
saraamini698 سارا امینی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋