Sara

Sara

AHMADI

درمان خانگی سرگیجه

 گشنیز
گشنیز حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A می باشد و از بهترین درمان های گیاهی برای سرگیجه محسوب می شود. 2 قاشق تخم گشنیز را به آب اضافه کنید و یک شبانه روز آن را نگه دارید. سپس صبح روز بعد آن را مصرف کنید. انجام این کار برای چند روز نه تنها سرگیجه مزمن را درمان می کند بلکه از بازگشت آن نیز جلوگیری می کند. 

ویتامین دی
مطالعات نشان داده اند که بسیاری از افرادی که دچار سرگیجه های مکرر می شوند دچار کمبود ویتامین دی می باشند. برای اطمینان از این مشکل می توانید از پزشک بخواهید که سطح ویتامین دی شما را آزمایش کند. برای برطرف کردن کمبود ویتامین دی می توانید از مکمل های ویتامین دی استفاده کنید یا از خوراکی هایی استفاده کنید که غنی در ویتامین دی می باشند. یک راه حل ساده این است که بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید و ویتامین دی دریافت کنید.

مانور Epley
یکی از رایج ترین درمانهای خانگی سرگیجه استفاده از تکنیکی به نام مانور Epley می باشد. در این روش باید هر شب قبل از خواب اقداماتی را انجام دهید که به کنترل و مدیریت سرگیجه کمک می کنند. مراحل مانور epley باید به ترتیب زیر انجام شوند (برای سرگیجه ای که از گوش چپ آغاز می شود) : 

1- لبه تخت بنشینید و سر خود را 45 درجه به سمت چپ بچرخانید.

2- سر خود را در همان زاویه حفظ کنید و یک بالش زیر خود قرار دهید که به جای سر، شانه هایتان بر روی آن قرار بگیرد.

3-  سپس دراز بکشید این موقعیت را برای 30 ثانیه حفظ کنید.

4- سر خود را تا نیمه ( زاویه 90 درجه) به سمت راست بچرخانید بدون اینکه آن را بالا بیاورید و برای 30 ثانیه در این حالت باقی بمانید.

5- سر و بدن را کاملا به سمت راست بچرخانید و به مدت 30 ثانیه پایین را نگاه کنید.

6- به آرامی برای برای چند دقیقه روی تخت بنشینید.

اگر سرگیجه از گوش راست شروع شد، این دستورالعمل ها را معکوس کنید. روی تخت خود بنشینید، سر خود را 45 درجه به سمت راست بچرخانید و غیره. می توانید این تکنیک را سه بار پشت سر هم تکرار کنید و احساس سرگیجه در حین انجام این مراحل طبیعی است.

چای زنجبیل
استفاده از زنجبیل از ساده ترین و موثر ترین درمان های خانگی سرگیجه به شمار می رود. تحقیقات نشان داده اند که ریشه زنجبیل می تواند به درمان سرگیجه کمک کند. می توان زنجبیل را خام جویید یا اینکه از آن در درست کردن چایی استفاده کرد. برای درست کردن چای زنجبیل کافی است که تکه های زنجبیل را در آب جوش دم کنید. استفاده از زنجبیل می تواند به برطرف کردن حالت تهوع ناشی از سرگیجه نیز کمک کند.

سرکه سیب
یکی از دلایل رایج سرگیجه، کاهش سطح قند خون است. استفاده از سرکه سیب می تواند به سرعت سطح قند خون را تثبیت کند اما برای مدت زمانی کوتاه. سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید و سپس آن را بنوشید.

بیچشک | مجله موفقیت، روانشناسی، اطلاعات بیماری‌ها و پزشکی

Sara
Sara AHMADI

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋