Sara

Sara

AHMADI

درمان بی اشتهایی و عوارض درمان نکردن آن

 

به گزارش از مجله پزشکی بیچشک


روش های متفاوتی برای درمان بی اشتهایی وجود دارد. شما می توانید با تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی خود به بهبود بی اشتهایی کمک کنید. همچنین می توانید با استفاده از دارو این کار را انجام دهید. در ادامه می توانید با روش های درمان بی اشتهایی بیشتر آشنا شوید.

قرص برای درمان بی اشتهایی
گاهی برای درمان بی اشتهایی از دارو هایی برای تحریک معده استفاده می شود از جمله این دارو ها می توان کورتیکواستروئیدها ، شیکوریدین، سیپروهپتادین، مژسترول و درونابینول را نام برد.

درمان خانگی بی اشتهایی
روش های خانگی برای بهبود بی اشتهایی شامل : 

داشتن یک برنامه منظم برای غذا خوردن : سعی کنید یک برنامه غذایی منظم برای غذا خوردن داشته باشید و حتی اگر احساس سیری دارید به آن پایبند بمانید. حتما در صبحانه، ناهار و شام غذا بخورید حتی به مقدار کم.

خوردن غذاهای مایع : اگر نسبت به غذا بی اشتها هستید سعی کنید غذاهای مایع مانند سوپ مصرف کنید تا بتوانید کالری و مواد مغذی مورد نیاز را حتما دریافت کنید.

خوردن غذاهای ملایم: منظور از غذاهای ملایم غذاهایی است که معده شما را تحریک نمی کنند مانند سبزیجات و نان. از خوردن غذاهای تند و سرخ شده پرهیز کنید.

غذا های مفید بخورید: اگر بی اشتها هستید سعی کنید وعده های غذایی را انتخاب کنید که بتوانید از طریق آنها پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را تامین کنید و با ضعف مواجه نشوید.

ورزش کنید : فعالیت بدنی بیشتر می تواند منجر به افزایش اشتها شود و شما را در بهبود کاهش اشتها کمک کند.

عوارض عدم درمان بی اشتهایی
اگر بی اشتهایی طولانی مدت شود و درمان نشود می تواند منجر به : 

خستگی مفرط
کاهسش وزن
افزایش ضربان قلب
تب
تحریک پذیری 
بی حالی
 

Sara
Sara AHMADI

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋