sara.moradii7474

sara.moradii7474

معماری سعی دارد دنیا را کمی بیشتر شبیه روُیاهایتان کند.

انواع کاغذ دیواری و کاربرد آن

 

یکی از موضوعات مهم در زمینه کاغذ دیواری که در این مقاله به آن پرداخته می شود کاربرد آن در محیط های مختلف و برای افراد مختلف می باشد.. بی شک یکی از ابزارهای تزیین دیوار کاغذ دیواری یا دیوارپوش و یا wallpaper می باشد.

در هنگام استفاده و تزیین دیوار هم می توانند به صورت یکدست و به تنهایی استفاده شوند و هم می توانند با رنگ همخوان و همنشین کاغذ دیواری ترکیب شود. به این معنی که در بعضی از قسمتهای دیوار با کاغذ دیواری تزیین و در قسمتهای دیگر از رنگ استفاده شود. و همچنین از کاغذ دیواری میتوان برای تزیین پشت تلویزیون و یا تخت خواب بصورت تک دیوار نیز استفاده کرد.

کاغذ دیواری اتاق خواب

برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب نکات زیر و توجه به این معیارها مهم می باشد :

  • اتاق برای چه کسی است ؟
  • کودک است یا نوجوان ؟
  • دختر است یا پسر ؟

در اتاق خواب کودکان معمولا از کاغذ دیواری و رنگبندی های فانتزی و عروسکی استفاده می شود و البته انتخاب رنگ و ترکیب آنها به جنسیت کودک بستگی دارد

برای انتخاب و استفاده از کاغذ دیواری و یا دیوارپوش در اتاق عروس داماد به شکل و نوع چیدمان و دکوراسیون آن اتاق ، و همچنین ذوق و سلیقه عروس و داماد توجه ویژه ای نیز می شود. و امروزه در برخی موارد انتخاب عروس و دامادها برای تزیین دیوارها ، استفاده از کاغذ دیواری پوستری می باشد. که در این نوع کاغذ دیواری از عکس های عروسی خود عروس و داماد برای پوستر دیوار استفاده می شود.

امروزه در طراحی ها ، و دکوراسیون مدرن از ترکیب رنگی و کاغذ دیواری های مخصوصی برای جایگاه تلویزیون استفاده میکنند که معمولا برای نمای پشت تلویزیون از طرح های برجسته و گل دار و برای دیوارهای کناری و اطراف آن از طرح هایی با رنگ های ساده و سفید استفاده میکنند

کاغذ دیواری در اتاق نشیمن

در اتاق نشیمن که محلی برای دورهم جمع شدن خانواده و گفتگو است معمولا از کاغذ دیواری های گلدار یا دارای نقوش ریز بهره می برند. و همچنین در استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق نشیمن به دکوراسیون داخلی – سلیقه صاحب منزل و نور آنجا توجه می شود.

کاغذ دیواری های طرحدار

شکی دراین نیست که کاغذ دیواری های طرحدار جلوه و زیبایی خاصی به محیط و دکوراسیون آنجا می دهد. ولی تنها نکته ای که در خصوص این نوع از کاغذهای دیواری لازم به ذکر می باشد این است که اگر در همه ی قسمت های دیوار از کاغذ دیواری و دیوار پوش های طرحدار استفاده شود ممکن است محیط و دکوراسیون آنجا شلوغ و آزاردهنده به نظر برسد . باید در انتخاب کاغذ دیواری ها به طرح های ساده و همخوان با رنگ زمینه دیوارپوش طرحدار دقت بیشتری نمود تا محیط کاملا آرام و دوست داشتنی به نظر برسد.

 

کاغذ دیواری با زمینه های روشن

یکی از موارد استفاده از این نوع کاغذ دیواری ها در خانه های کوچک و با متراژ کم است. انتخاب رنگ روشن برای اتاق های کوچک باعث بزرگتر به نظر رسیدن محیط کوچک خانه و دلنشین تر شدن دکوراسیون آنجا شود.

رنگ های متفاوت در کاغذ دیواری ها

برای داشتن چیدمان و دکوراسیون مدرن می توان از رنگ های متفاوت در کاغذ دیواری بهره برد. و همچنین باید به انتخاب کاغذ دیواری متناسب با طراحی محیط داخلی دقت کرد

کاغذ دیواری مدرن

همزمان با عرضه ی طراحی های مدرن در زمینه دکوراسیون و چیدمان داخلی ، دیوارپوش هایی با طراحی مدرن نیز وارد بازار شد. به دلیل وجود نقشها ، طرح ها  و همچنین رنگهای متفاوت در این نوع کاغذ دیواری ، فروش آن نیز با استقبال و توجه مشتریان روبرو شد. در طراحی و دیزاین این مدل از کاغذ دیواری سعی شده از طرح های نوین و خلوت و مینیمال و البته همراه با زیبایی منحصر به فرد استفاده شود. و لازم به ذکر است کشورهایی که در تولید دیوارپوش های مدرن و امروزی مطرح هستند و در طراحی آنها مهارت دارند می توان کشورهای  امریکا ، کره شمالی و ایتالیا را نام برد.

کاغذ دیواری کلاسیک

سالها از طراحی و ارائه این سبک از کاغذ دیواری ها به دنیای طراحی داخلی می گذرد. سبک کلاسیک  ، جز دسته سبک های معروف و مطرح دکوراسیون و طراحی داخلی می باشد. در این نوع از کاغذ دیواری ها سعی بر این شده است تا از خطوط و نقش های منحتی بیشتر بهره ببرند. تقارنی که در این سبک وجود دارد سبب ایجاد ارامش در تمامی گروه های سنی شده است. مسئله مهمی که باید به ان توجه کرد

این است که در این سبک از کاغذ دیواری کلاسیک ،نظم و چیدمان از خصوصیات و ویژگی های بارز آن است. و به طور معمول در طراحی آن از رنگ های خنثی همچون خاکستری ، کرم ، بژ و…. استفاده می گردد.

کاغذ دیواری برجسته

این نوع کاغذ دیواری جز جدیدترین مدل ها بوده و با سبکی بسیار زیبا و شکیل به بازار عرضه شده است. کاغذ دیواری های برجسته به دلیل داشتن تنوع و طرح های بسیار متفاوت خلاقانه به یکی از پرفروشترین های بازار کاغذ دیواری تبدیل شده است. از خصوصیات و ویژگی های مهم و بارز آن می توان به قابل شستشو بودن آن اشاره کرد. و همچنین می توان با لمس طرح و نقش و خطوط برجسته ی آنها شکیل و زیبا بودن آن را احساس کرد.

 

کاغذ دیواری تصویری

اگر به دکوراسیون و طراحی داخلی و مدرن امروزی توجه کنیم با جدیدترین محصولات و تنوعات بسیار روبرو خواهیم شد. که یکی از آنها می توان به کاغذ دیواری تصویری اشاره کرد. در این نوع کاغذ دیواری و این سبک ، پوستر یا عکس مورد علاقه  شما بر روی دیوار نقش می بندد. کاغذ دیواری تصویری یا پوستر دیواری به یکی از پرطرفدارترین محصولات حال حاضر تبدیل شده زیرا این امکان را به مشتری می دهد که طبق خواسته و سلیقه شخصی خود کاغذ دیواری با طرح و رنگ دلخواه را داشته باشد. باید به این نکته اشاره کرد که سفارش این نوع از کاغذ دیواری براساس ابعاد دلخواه مشتری چاپ و تولید میگردد و این یکی از مزایای خوب آن است .

کاغذ دیواری سه بعدی

برای داشتن فضایی خاص و متفاوت از کاغذ دیواری های دیگر  ، میتوان در دکوراسیون داخلی یک محیط از کاغذ دیواری سه بعدی بهره برد. این نوع کاغذ دیواری ها با ایجاد مناظر سه بعدی زیبا و چشمگیر ، شکل دیگری از دکوراسیون را به نمایش خواهد گذاشت . در این نوع از طراحی و دیزاین از اشکال انتزاعی و هندسی کمک گرفته شده است و براساس ذوق و سلیقه و اندازه سفارشی مشتری تولید و ارائه می شود. یکی از تکات مهمی که در این خصوص باید به  آن اشاره کرد نصب این نوع از کاغذ دیواری ها می باشد. برای نصب آن توجه و دقت زیادی لازم است. و بهتر است از افراد حرفه ای و با تجربه برای نصب آن کمک گرفت .

کاغذ دیواری ساده

کاغذ دیواری ساده جزء کاربردی ترین و پر استفاده ترین کاغذ دیواری ها می باشد. این نوع  دیوارپوش ها همیشه  از مدل های پرطرفدار بوده اند زیرا در عصر حاضر با هم کنارهم قرار دادن کاغذ دیواری ساده و کاغذ دیواری گلدار ، طراحی زیبا ، چشمگیر و مدرنی در دکوراسیون آن محیط به وجود می آورد. از ویژگی ها و مزایای خوب کاغذ دیواری ساده قیمت مناسب آن می باشد.  و بدین جهت در اکثر آلبومهای طراحان دکوراسیون در کنار هر کاغذ دیواری طرحدار ، یک کاغذ دیواری ساده هم رنگ و مناسب آن ست شده است.

کاغذ دیواری گل دار

در طراحی این سبک از کاغذ دیواری از طرح های متنوع و متفاوت از رنگ ها و گل ها  با مدل های مختلفی استفاده می شود.. این سبک با طراحی های متنوع خود توجه بسیاری از مشتریان را جلب و باعث فروش خوب آن می شود. در طرح های مختلفی از گل ، گلبرگ و نقوش ریزی استفاده می شود که توصیه میشود برای دیوارهای کوتاه به کار برده شوند زیرا در زیبایی آن بسیار موثر خواهد بود . در کاغذ دیواری های دیگر نیز از گل های درشت با رنگ بندی های متنوعی استفاده شده است که برای زیبایی و تزیین دیوارهای خانه های بزرگ نقش مهمی دارند.

 

کاغذ دیواری آبرنگی

این سبک از کاغذ دیواری یا دیوارپوش ها ترکیبی از نقاشی و طرح های آبرنگی است که برای فضاهای هنری و اتاق خواب مناسب است ­در این سبک از ترکیب رنگی های شاد و فانتزی بهره مند می شود. در دیزاین و طراحی مدرن  این کاغذ دیواری ها از گل های آبرنگی کمک گرفته شده است که جذابیت و شیک بودن آن ها را دو چندان کرده است.

کاغذ دیواری دخترانه

معیاری که برای انتخاب و خرید این نوع کاغذ دیواری باید در نظر گرفت و اهمیت دارد جنسیت کودک است. اگر کودک دختر باشد معمولا رنگ های صورتی و بنفش و قرمز را در طراحی این کاغذ دیواری ها به کار میگیرند. انتخاب این نوع کاغذ دیواری علاوه بر جنسیت کودک به محیط و دیوارها و همچنین نوع چیدمان و دکوراسیون نیز بستگی دارد. و همچنین پیشنهاد و توصیه می شود که اتاق کودک با کاغذی تزیین شود که قابل شستشو و به راحتی تمیز شود.

کاغذ دیواری پسرانه

در این نوع از کاغذ دیواری ها معمولا از تصاویر و شخصیت های فانتزی و کارتونی مانند سوباسا ، بت من ، مرد عنکبوتی و یا سفینه های فضایی و …. استفاده می شود.و به طور معمول از انواع رنگ آبی و سرمه ای در طراحی کاغذ دیواری های پسرانه به کار می رود. در انتها تاکید میشود که برای انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری پسرانه دقت و توجه نمود و آن را متناسب با دکوراسیون داخلی اتاق و همچنین روحیه کودک در نظر گرفت

کاغذ دیواری سالن پذیرایی

در صورتی که میخواهید برای خرید کاغذ دیواری سالن پذیرایی اقدام کنید ، توجه به نکات زیر ضروری است :

برای اتاق یا سالن پذیرایی با متراژ کم یا کوچک بهتر است از رنگ های روشن و ملایم و طرح های ریز استفاده شود.

و همچنین برای اتاق یا سالن های بزرگ توصیه می شود از ترکیب رنگ های روشن و تیره کمک گرفته شود زیرا در زیبایی و جلوه خانه تاثیر بسزایی دارد

  • دقت شود که طرح و رنگ کاغذ دیواری با چیدمان و دکور داخلی سالن پذیرایی کاملا هماهنگ و متناسب باشد
  • معمولا در طراحی دکوراسیون و دیزاین سالن پذیرایی برای تزیین دیوار پشت تلویزیون از دیوارپوش یا کاغذ دیواری های طرح دار یا مدل های مدرن و امروزی استفاده می شود
  • اگر احساس کردید که دکور داخلی سالن پذیرایی بی روح یا کسل کننده و یا بی نظم به نظر می رسد توصیه می شود در زمان انتخاب و خرید کاغذ دیواری به همنشینی و هماهنگی آن با رنگ های استفاده شده در سالن پذیرایی توجه و دقت شود.

 

 

کاغذ دیواری پوستری

این نوع کاغذ دیواری یکی از پرفروشترین و پرطرفدارترین انواع کاغذ دیواری موجود در بازار می باشد. زیرا مشتری میتواند مطابق با سلیقه و خواسته خود طرح یا تصویر و رنگ آن را انتخاب کند. این نوع از کاغذ دیواری دارای قیمت مناسبی است .و از ویژگی های آن می توان به تنوع زیاد و نصب آسان آن اشاره کرد

ست کاغذ دیواری اتاق خواب

اتاق خواب جایی برای استراحت و آرامش و دوری از استرس و دغدغه های روزانه است . به همین دلیل توجه به طراحی داخلی و رنگبندی دکوراسیون این مکان از اهمیت زیادی برخوردار است. تا برای القا حس آرامش و احساس راحتی نقشی داشته باشد. دیوارپوش یا کاغذ دیواری محل استراحت یکی از پر اهمیت ترین ابزار تزیین و طراحی دکوراسیون آن محل برای داشتن آرامش می باشد . بدیهی است که انتخاب رنگ و طرح مدل کاغذ دیواری برای این نقطه از منزل کاملا به روحیه و ذوق و سلیقه شخص بستگی دارد. معمولا برای این اتاق از رنگ های ملایم و طرح های گلدار که از نظر هارمونی رنگ هماهنگ باشند کمک گرفته می شود.

sara.moradii7474
sara.moradii7474 معماری سعی دارد دنیا را کمی بیشتر شبیه روُیاهایتان کند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋