samiyapart

samiyapart

در samiyapart.com ما بهتون یاد میدیم چطور از ماشینتون مراقبت و نگهداری کنید، چه لوازمی برای ماشینتون بخرید. کجا ماشینتون رو برای تعمیر ببرید و کلا در مورد خودرو راهنماییتون میکنیم.

چگونه چراغ های جلوی ماشین را براق کنیم

همانطور که همه ما میدانیم، چراغهای خودرو یکی از مهمترین اجزای خودرو برای افزایش دید راننده در شب است. علاوه بر آن چراغها در ظاهر خودرو نیز تاثیر گذار بوده و باعث زیبایی و جلب توجه میشوند. اما همواره به مرور زمان و با توجه به شرایط استفاده از خودرو ممکن است شفافیت چراغهای خودرو کم شده و از درخشنگی آن کاسته شود. راهکار های زیادی برای براق کردن چراغ خودرو وجود دارد که در ادامه موثرترین آنها را توضیح خواهیم داد.

علت کم شدن شفافیت طلق روی چراغ میتواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد. به عنوان مثال قرار گرفتن خودرو در معرض نور خورشید و اشعه UV حاصل از آن تاثیر مستقیم روی اکسید شدن طلق چراغ خودرو و کدر شدن آن دارد. علاوه بر آن شرایط محیطی مانند گرد و غبار، شن و سنگ ریزه نیز باعث بوجود آمدن خط و خش و از بین رفتن شفافیت چراغ خودرو میشوند. مواد شوینده نامرغوب و یا پاک کننده های بسیار قوی هم میتوانند باعث ایجاد کدری در چراغ خودرو شوند.

کدر شدن چراغ خودرو باعت میشود تا شکست نور در چراغ خودرو ایجاد شده و از پرتاب موثر نور کاسته شود و در نهایت دید راننده را در شب کاهش دهد. بنابراین مراقبت از چراغها برای جلوگیری از ایجاد خط و خش و اکسید شدن آنها یکی از مهمترین موارد نگهداری از خودرو محسوب میشود.

ممکن است با توجه به این مسائل بخواهید که چراغ خودرو را تعویض کنید. درصورتیکه قسمت طلقی چراغ نیاز به تعویض دارد و در صورت تعویض باید تمام بدنه چراغ را با هم خریداری کنید که می تواند هزینه زیادی را به همراه داشته باشد. امروزه با روشهای کارآمدی مثل پولیش کردن میتوانید تیرگی و کدری چراغ ماشین را رفع کنید که بهترین و مناسب ترین راه برای براق کردن چراغ ماشین است و دیگر نیازی به تعویض آنها نخواهد بود. در ادامه به معرفی روش از بین بردن خط و خش و کدری چراغ خودرو میپردازیم و راهکار مناسب برای محافظت و جلوگیری از بروز اکسید شدن و کدر شدن چراغ خودرو را بررسی میکنیم.

برای ادامه مقاله کلیک کنید

 

 

samiyapart
samiyapart در samiyapart.com ما بهتون یاد میدیم چطور از ماشینتون مراقبت و نگهداری کنید، چه لوازمی برای ماشینتون بخرید. کجا ماشینتون رو برای تعمیر ببرید و کلا در مورد خودرو راهنماییتون میکنیم.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋