samirsa1400

samirsa1400

توسط ۲ نفر دنبال می شود

نقش مثلث کار در طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه

چیدمان مهمترین بخش طراحی داخلی آشپزخانه است. در طراحی آشپزخانه مدولار، مثلث کار باید برای حفظ کارایی آشپزخانه در نظر گرفته شود. این تضمین می کند که یک محیط آشپزی کاربردی و ارگونومیک داشته باشید. طراحان و کارشناسان اغلب از این ایده به عنوان مبنایی برای تعیین طراحی کارآمد آشپزخانه استفاده می کنند. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد آن بدانید.

 

 

مثلث کار آشپزخانه چیست؟

بر اساس مفهوم مثلث طلایی یا مثلث کاری، ایستگاه های کاری اصلی در آشپزخانه - اجاق گاز، سینک و یخچال - طوری قرار می گیرند که موقعیت آنها راس یک مثلث خیالی را تشکیل می دهد. بنابراین، این نقاط در فاصله قابل دسترسی از یکدیگر قرار دارند.

چرا مثلث کار آشپزخانه مهم است؟

اجاق گاز، سینک و یخچال سه قسمت پرکاربرد در طراحی آشپزخانه مدولار هستند، که اکثر وظایف نیاز به جابجایی از یکی از این ایستگاه ها به ایستگاه دیگر دارند. اگر این مناطق در مجاورت یکدیگر قرار دارند، لازم نیست در حین پخت و پز زیاد بین مناطق پیاده روی کنید.

در آشپزخانه‌ها، ارگونومی بسیار مهم است و اگر مثلث کار آشپزخانه به خوبی اجرا شود، می‌توان آن را به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود بخشید. کار در آشپزخانه را کمتر خسته می کند. علاوه بر این، شما می توانید با پخت و پز خود را در زمان کمتری انجام دهید. این همچنین به کاهش ترافیک داخل آشپزخانه کمک می کند.

در آشپزخانه موازی بالا، سه نقطه کار به گونه ای در یک راستا قرار گرفته اند که به کاربر اجازه می دهد با راحتی کار کند.

 

قوانین حاکم بر اندازه و ابعاد مثلث کار نیز برای شما مهم است که بدانید. هر ضلع مثلث، یعنی فاصله بین هر دو نقطه از سه نقطه به طور ایده آل باید بین 4 فوت تا 9 فوت باشد. مجموع اضلاع مثلث باید بین 13 فوت تا 26 فوت باشد. این اجازه می دهد تا فضای کافی برای کار راحت در هر ایستگاه و حرکت بین آنها نیز وجود داشته باشد.

مثلث کار نباید توسط هیچ عنصر دیگری از آشپزخانه بیش از 12 اینچ مسدود شود. مطمئن شوید که مثلث توسط شمارنده ها، کابینت ها یا جزایر مسدود نشده باشد. مسیرهای حرکت را از مثلث دور نگه دارید تا بتوان آن ناحیه را تا حد امکان آزاد نگه داشت. برای اینکه مثلث کار آشپزخانه با جزیره کار کند، می توانید سینک را در جزیره قرار دهید.

وسایل دیگر چگونه در مثلث کار آشپزخانه قرار می گیرند؟

ایده اصلی مثلث کار شامل وسایل مدرن امروزی مانند مایکروویو، ماشین ظرفشویی و غیره نمی شد که امروزه ایستگاه های پرکاربردی هستند. با این حال، این الزامات را می توان با قرار دادن آنها در دسترس کاربر به طور موثر در طرح گنجاند. علاوه بر این، این تضمین می کند که مثلث کار مانعی ندارد.

از مثلث کار آشپزخانه L شکل بالای جایی که مایکروویو در کنار یخچال قرار دارد برای استفاده آسان، یک نشانه بگیرید. پس از آن، حرکت در آشپزخانه را مسدود نمی کند، بنابراین یک چیدمان کاربردی ایجاد می کند.

 

مثلث کار آشپزخانه در چیدمان های مختلف چگونه به نظر می رسد؟

 به این ترتیب می توانید مثلث طلایی را کار کنید شما می توانید مثلث کار را در هر چیدمان آشپزخانه بگنجانید. در اینجا به این صورت است:

در آشپزخانه گالی ، سینک و اجاق گاز در یک طرف آشپزخانه و یخچال در سمت دیگر، مقابل این دو قرار دارند.

چیدمان جزیره آشپزخانه یک مثلث کار را برای زمانی که جزیره به عنوان محل شستشو استفاده می شود و اجاق گاز و یخچال روی میزهای دیگر قرار می گیرد نشان می دهد.

در چیدمان L شکل معمولا سینک و یخچال در یک طرف و اجاق گاز روی پیشخوان مجاور قرار می گیرند.

در یک طرح U شکل ، اجاق گاز، سینک و یخچال روی سه پیشخوان مختلف قرار می گیرند.

 

آیا می توان از آن برای آشپزخانه مستقیم استفاده کرد؟

طراحی آشپزخانه مدولار در همه اشکال و اندازه ها وجود دارد! در حالی که مثلث آشپزخانه برای اکثر اشکال کار می کند، ما می توانیم آن را برای یک چیدمان مستقیم تغییر دهیم. پس از آن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اجاق گاز را بین سینک و یخچال قرار دهید. این کار آشپزخانه را برای شما ارگونومیک تر و کارآمدتر می کند!

آشپزخانه مستقیم بالا، که به گونه ای طراحی شده است که کاربردی و از نظر زیبایی شناسی جذاب باشد، اجاق گازی در بین آن قرار دارد که در حداقل فاصله بین یخچال و سینک قرار دارد.

علاوه بر این، دفعه بعد که در حال طراحی آشپزخانه خود هستید، مطمئن شوید که آیا چیدمان شما دارای مثلث کار است یا خیر. علاوه بر این، کمی برنامه ریزی و فکر می تواند منجر به یک چیدمان خوب و ارگونومیک شود که پخت و پز روزانه را راحت می کند.

samirsa1400
samirsa1400

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋