samirsa1400

samirsa1400

توسط ۲ نفر دنبال می شود

14 اشتباه در طراحی آشپزخانه و نحوه رفع آنها

وقتی صحبت از آشپزخانه می شود، یک اندازه برای همه مناسب نیست. هر آشپزخانه ای به اندازه افرادی که از آن استفاده می کنند منحصر به فرد است. در حالی که آشپزخانه‌ها در اشکال، اندازه‌ها و سبک‌ها متفاوت هستند، طراحی کامل آنها کار ساده‌ای نیست. اگر می‌خواهید کارایی و کارایی این فضا را افزایش دهید، از چند دستگاه تقلبی طراحی مدولار آشپزخانه استفاده می‌کنید.

در اینجا 14 اشتباه وحشتناک رایجی که افراد هنگام بازسازی آشپزخانه مرتکب می شوند، آورده شده است. بنابراین اگر در حال برنامه ریزی برای فضای آشپزخانه خود هستید، می خواهیم آماده باشید.

 

اشتباه شماره 1: تمرکز بیشتر بر ارزش فروش مجدد تا سبک شخصی

مطمئنا، حفظ ارزش فروش مجدد خانه شما مهم است، اما آیا ارزش آن را دارد که سبک شخصی خود را به طور کامل کنار بگذارید؟ وقتی صحبت از آشپزخانه می شود، ما می گوییم نه. از این گذشته، شما می خواهید در حالی که در حال پختن طوفان هستید، احساس راحتی و آرامش کنید، درست است؟

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

با داشتن اصول اولیه، مانند کفپوش و مواد لاشه برای کابینت آشپزخانه خود، باید کمی شخصیت را به آشپزخانه خود القا کنید. به رنگ‌ها، کاشی‌های پشتی، نورپردازی و غیره فکر کنید تا آشپزخانه خود را شخصی‌تر کنید.

 

اشتباه شماره 2: به نیازهای شخصی خانواده خود فکر نمی کنید

هر چند وقت یکبار آشپزخانه خود را بازسازی می کنیم؟ ممکن است یک یا حداکثر دو بار در حالی که در آن آپارتمان خاص زندگی می کنید. اما ما اغلب فراموش می کنیم که آنچه را که خانواده ما نیاز دارد یا ممکن است بعد از بازسازی نیاز داشته باشد را در نظر بگیریم.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

از قبل فکر کن این ساده ترین راه برای جلوگیری از افتادن در شیار است. هنگامی که در مورد طراحی مدولار آشپزخانه خود با طراح خود صحبت می کنید، مطمئن شوید که آنها را در مورد سبک زندگی خانوادگی خود مطلع کرده اید. سپس او می‌تواند بهترین چیدمان، طراحی و سفارشی‌سازی را که برای خانواده شما مناسب‌تر است ارائه دهد.

 

اشتباه شماره 3: تعادل نادرست رنگ ها و الگوها

کدام یک را انتخاب می کنید - ترکیبی از رنگ های تند روی کابینت و کاشی های شلوغ مراکشی یا هر کدام از اینها؟ امیدواریم دومی را انتخاب کنید. هنگام بازسازی، هنگام انتخاب الگوها و رنگ‌ها، تمایل زیادی به جاه‌طلبی داریم.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

همیشه اصول تعادل رنگ ها و الگوها را دنبال کنید. همانطور که یک پیراهن گلدار را با شلوار راه راه ست نمی کنید، رنگ های تند و طرح های شلوغ را با هم در آشپزخانه خود انتخاب نکنید. به طور مشابه، یک پالت رنگ کاملاً ملایم و بدون پاپ را انتخاب نکنید. کلید ایجاد تعادل مناسب است.

 

اشتباه شماره 4: در نظر گرفتن لوازم خانگی

در طراحی مدولار آشپزخانه، ما اغلب فراموش می کنیم که برای بسیاری از وسایلی که ممکن است بخریم و به مرور زمان به زرادخانه آشپزخانه شما اضافه کنیم، فضا ایجاد کنیم. غیرمعمول نیست که وسایل آشپزخانه روی پیشخوان دراز بکشند یا به طور نامرتب در گوشه ای روی هم چیده شوند.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

به طراح خود بگویید چه تعداد لوازم خانگی دارید یا تصوری تقریبی از آنچه در چند ماه آینده ممکن است بخرید دارید. فرهای توکار عالی هستند، اما اگر مایکروویو جداگانه دارید، باید به آن‌ها بگویید تا حساب کنند. همچنین قهوه ساز، مخلوط کن، آبمیوه گیری، خردکن و غیره شما نیز به فضا نیاز دارند.

 

اشتباه شماره 5: رعایت نکردن مثلث کار

مثلث کار در آشپزخانه، یا مثلث طلایی که اغلب به آن گفته می شود، شامل اجاق گاز، سینک و یخچال است. به گفته کارشناسان طراحی آشپزخانه، این سه باید یک مثلث مساوی ایجاد کنند. اگر اینطور نباشد، وقت و انرژی خود را با راه رفتن در دایره هدر خواهید داد

برای اطلاعات بیشتر راجع به مثلث کار وبلاگ نقش مثلث کار در طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه را بخوانید.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

در حالی که سینک شما ثابت است و جابجایی آن غیرممکن است، همچنان امکان جابجایی اجاق گاز شما وجود دارد (مگر اینکه داخلی باشد). بنابراین اگر مثلث آشپزخانه شما در جای خود قرار ندارد، پیشنهاد می کنیم یخچال یا اجاق گاز خود را جابه جا کنید تا تا حد امکان به مفهوم نزدیک شوید.

 

اشتباه شماره 6: انتخاب چیدمان اشتباه برای فضای خود

ما می دانیم که شما نمی توانید چیدمان را برای طراحی مدولار آشپزخانه خود انتخاب کنید، زیرا توسط سازنده انجام می شود. اما نقش مهمی در تعیین میزان راحتی کار در آشپزخانه و حرکت در آن دارد. خطای طراحی در اینجا می تواند به حداکثر رساندن چیدمان فعلی و مدیریت نکردن خوب فضا باشد.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

راه حل ها به درک شما از آشپزخانه و کاری که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. به عنوان مثال، یک آشپزخانه تنگ را می توان با هک کردن یکی از دیوارها و تبدیل آن به آشپزخانه نیمه باز بزرگتر کرد. یا یک ردیف دیگر از کانترها را در یک آشپزخانه مستقیم اضافه کنید و آن را به یک آشپزخانه موازی تبدیل کنید. یک آشپزخانه L شکل را می توان به راحتی با اضافه کردن یک تخته به U شکل تبدیل کرد.

 

اشتباه شماره 7: مسدود کردن پنجره ها یا معابر

این یک اشتباه بسیار رایج است که می تواند ظاهر آشپزخانه شما را کاملاً تغییر دهد. هیچ طراح هرگز پیشنهاد نمی کند که پنجره ها یا راهروها را در آشپزخانه مسدود کند. بیشتر به این دلیل که این یک فضای در خانه است که در آن به حداکثر نور نیاز دارید.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

هرگز پنجره ها را با شمارنده مسدود نکنید. و اگر می خواهید یک بالکن خدماتی یا فضای کاربردی در آشپزخانه خود بدون مسدود کردن نور داشته باشید، پنجره دیوار به دیوار یا پنجره فرانسوی را انتخاب کنید تا حداکثر نور طبیعی را وارد کنید.

 

 

اشتباه شماره 8: دست کم گرفتن نیازهای ذخیره سازی شما

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که هرگز نمی توانید فضای ذخیره سازی کافی داشته باشید؟ به ما اعتماد کنید، درست است. هنگامی که شروع به کار در آشپزخانه خود می کنید، متوجه خواهید شد که چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

اگر به نوع فضایی که ممکن است در آشپزخانه خود نیاز داشته باشید، پیش بینی نمی کنید، پیشنهاد می کنیم خانه های زیر شیروانی را انتخاب کنید. شما به راحتی می توانید آنها را به آشپزخانه موجود خود اضافه کنید و بسیاری از مشکلات شما را حل می کنند. همچنین، پیشخوان خود را با قرار دادن همه چیز در کابینت ها تمیز کنید.

 

اشتباه شماره 9: وجود فضاهای مرده در گوشه و کنار

برخی از گوشه‌ها وجود دارند که دسترسی به آن‌ها به خصوص غیرممکن است، مهم نیست که چقدر فاصله دارید. بهترین طرح های مدولار آشپزخانه اگر به درستی با آنها برخورد نشود، می توانند با این مشکل مواجه شوند. این گوشه ها برای همیشه فضای مرده باقی می مانند مگر اینکه آنها را تغییر دهید.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک واحد چرخ فلک را نصب کنید که می چرخد ​​و به شما امکان می دهد به عمیق ترین گوشه های کابینت پایه خود دسترسی داشته باشید. این لوازم آشپزخانه به راحتی در دسترس است و باید مشکل شما را حل کند.

 

اشتباه شماره 10: نداشتن انباری

ما نمی توانیم به اندازه کافی تأکید کنیم که پیشخوان های بهم ریخته یا موجودی قابل رویت خواربارفروشی ها چقدر ناخوشایند هستند. وقتی به خواربارفروشی سفر می کنید و لوازم ماهیانه خود را تهیه می کنید، آنها را کجا نگه می دارید؟

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

به جای چیدن بطری ها روی هم در کابینت ها، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک واحد انباری یا یک واحد بلند در طراحی مدولار آشپزخانه خود تهیه کنید. می‌توانید آن را بیرون بیاورید و هر چیزی را که می‌خواهید انتخاب کنید، بدون هیچ زحمتی در میان انبوهی از مواد غذایی تمیز کنید.

 

اشتباه شماره 11: بریدن گوشه ها هنگام خرید دودکش

این یک اشتباه نسبتا خطرناک است که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید. انتخاب دودکش یک مرحله مهم در طراحی آشپزخانه است زیرا این امر مسئول تهویه فضای شما خواهد بود.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

اگر آپارتمان شما دارای دودکش متصل (غیر توکار) است و از آن راضی نیستید، پیشنهاد می‌کنیم گوشه‌های آن را نبرید. روی یک هود خوب که خود تمیز شونده نیز هست سرمایه گذاری کنید تا مجبور نباشید به طور مرتب کثیفی را تمیز کنید.

 

اشتباه شماره 12: برای قد خود طراحی نمی کنید

آیا از اینکه از کسی بخواهید آن کاسه سرو را برایتان بیاورد در حالی که نمی توانید به آن برسید متنفر نیستید؟ یا هر بار که به چیزی از قفسه بالایی نیاز دارید، یک چهارپایه نگه دارید تا از آن بالا بروید؟ اگر می‌دانید که تنها کسی هستید که از آشپزخانه استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که کابینت‌ها و قفسه‌ها را متناسب با قد خود تهیه کنید.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

اگر آشپزخانه شما قبلاً قفسه های بسیار بلندی دارد، یکی از راه ها این است که وسایلی که به ندرت استفاده می شوند را در آنجا قرار دهید و آنها را فراموش کنید. راه دیگر این است که در حین بازسازی از کابینت های دیواری به طور کلی صرف نظر کنید.

 

اشتباه شماره 13: اصرار بر جزیره آشپزخانه صرف نظر از اندازه آشپزخانه

جزایر آشپزخانه بسیار مفید هستند اما فضای زیادی را نیز مصرف می کنند. بنابراین اینکه آیا شما باید جزیره آشپزخانه داشته باشید یا خیر، تصمیمی است که باید با دقت گرفته شود. آشپزخانه های جزیره ای بیشتر در آشپزخانه های اپن به خوبی کار می کنند. اگر آشپزخانه بسته ای دارید پیشنهاد می کنیم از آنها دوری کنید.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد

اگر آشپزخانه موازی یا مستقیم دارید، طرح های جزیره ای باید رد شوند. جزایر آشپزخانه به دلیل اندازه زیاد و نسبت آن، صرفاً برای آشپزخانه های جادار هستند. اگر آشپزخانه کوچکی دارید و هنوز آن را می خواهید، پس باید طراحی بسیار شیک و جمع و جور داشته باشید.

 

اشتباه شماره 14: داشتن تنها یک نوع نور

این نه تنها یک اشتباه رایج است، بلکه یک اشتباه بزرگ است. آشپزخانه ها مکان هایی هستند که رعایت بهداشت در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، نور باید کافی باشد و به شما در آشپزی راحت کمک کند.

 

samirsa1400
samirsa1400

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋