samirsa1400

samirsa1400

توسط ۲ نفر دنبال می شود

ترکیب رنگ برای اتاق خواب

آیا تا به حال به رنگ وسایلی که در اتاق خوابتان می گذارید توجه کرده اید؟ رنگ های اتاق خواب ما، جایی که بخش بزرگی از زندگی خود را در آن می گذرانیم، به اندازه وسایل موجود در آن مهم هستند. به همین دلیل باید در انتخاب رنگ اتاق خواب خود بسیار دقت کنیم. اگر به این فکر می کنید که رنگ اتاق خواب چگونه باید باشد یا نمی دانید چگونه ترکیب رنگی درست کنید، این مقاله برای شما مناسب است!

 

چرا انتخاب رنگ بسیار مهم است؟

مواقعی وجود دارد که اهمیت لازم را به مکان و زمان استفاده از رنگ ها نمی دهیم. حتی اگر زیاد اهمیتی نمی دهیم، اما عامل محیطی که بیشتر بر ضمیر ناخودآگاه، خلق و خوی، افکار و رفتار ما تأثیر می گذارد رنگ ها هستند. به عنوان مثال، زمانی که ما ناراضی هستیم، رنگ هایی مانند سیاه و خاکستری ما را بدبین تر می کنند، در حالی که رنگ هایی مانند زرد، نارنجی، بنفش کمی ما را روشن می کنند. مانند مردم، هر رنگی ویژگی خاص خود را دارد. حتی تن هر رنگ چیزهای مختلفی را یادآوری می کند.

 

رنگ ها و رنگ هایی که باید بر اتاق خواب ما تسلط داشته باشند کدامند؟

اول از همه باید در اتاق خواب خود احساس راحتی کنیم. بنابراین به جای انتخاب رنگ های تیره و سخت باید رنگ های ملایم و روشن را بیشتر ترجیح دهیم. تغییر رنگ های بسیار تیز یا اتاق های بسیار رنگارنگ می تواند ما را گیج کند و چشمان ما را خسته کند. برای آرامش ایده خوبی است که به جای رنگ های نئون هر رنگ ، رنگ های پاستلی را انتخاب کنید. برای اینکه بعد از مدتی خسته نشوید، نباید فضای زیادی به الگوهایی مانند پلنگی، راه راه، پیکسی در اتاق خود بدهید. اگر آرامش، آرامش و آرامش معیاری است که در اتاق خود به دنبال آن هستید، قطعا باید از رنگ های آبی و سبز مکررا استفاده کنید.

 

در حالی که آبی به اتاق شما عمق بی نظیری می بخشد، سبز شما را به یاد طبیعت می اندازد. علاوه بر این معیارها، اگر می خواهید کمی شادی را اضافه کنید و افق دید خود را گسترش دهید، می توانید از رنگ زرد نیز استفاده کنید. زرد از جمله رنگ ها به عنوان نماد شادی است. برخی دیگر ادعا می کنند که زرد رنگ غم انگیزی است زیرا یادآور پاییز است. در واقع، شما می توانید بهترین رنگ را بشناسید که بیشتر شما را به حرکت در می آورد و به شما شادی می بخشد. چون هر کس روش متفاوتی برای درک همه چیز دارد. شما باید سعی کنید با ترکیب کردن آن با رنگ خنثی مانند خاکستری در حالی که فقط از یک رنگ پر جنب و جوش استفاده می کنید، به سادگی برسید. به عنوان مثال استفاده از فرش های موزاییکی چند رنگ هنگام انتخاب کابینت بژ، روحیه شما را کاملاً تغییر می دهد. همچنین یک شادی بسیار مدرن به اتاق اضافه می کند.

 

پارکت های اتاق خواب چه رنگی باید داشته باشند؟

ساختن پارکت ها به رنگ های قهوه ای و قهوه ای شما را به یاد رابطه شما با خاک می اندازد. به لطف رنگ های سبز و قهوه ای آن، هر چقدر هم که از طبیعت دور باشید، می توانید احساس کنید که در طبیعت هستید . علاوه بر این، پارکت های قهوه ای به دلیل ظاهر طبیعی، فضای ساده تری را در مقایسه با پارکت های سفید به اتاق می بخشند. بنابراین پارکت های قهوه ای تصویر بادوام تری در ناخودآگاه ما ایجاد می کنند.

 

کدام رنگ ها را در اتاق خواب بیشتر ترجیح دهیم؟

رنگ هایی مانند شرابی، سبز تیره، آبی سرمه ای می توانند فضایی خفه کننده به اتاق ببخشند. اگر می خواهید در اتاق خود قدرت نمایی کنید، می توانید از رنگ قرمز و رنگ های آن نیز استفاده کنید، اما نباید فراموش کنید که قرمز رنگی بسیار قاطع و پویا است. تجهیز اتاق خود به طور کامل به رنگ های قرمز می تواند شما را کمی خسته کند و ممکن است در طول سال ها خسته کننده شود. شاید بتوانید از رنگ قرمز در انتخاب چند لوازم جانبی یا نورپردازی استفاده کنید.

 

برای رنگ کردن اتاق خواب خود چه باید کرد؟

اگر از سادگی اتاق خود شکایت دارید و می خواهید کمی رنگ به آن اضافه کنید، می توانید ملحفه و بالش را رنگ آمیزی کنید. به جای تغییر رنگ وسایلی مانند سر تخت و کابینت، اگر چیزهایی را که به راحتی می توانید تغییر دهید مانند بالش، ملحفه را رنگ آمیزی کنید، ترجیح می دهید از رنگ های مورد علاقه خود استفاده کنید.

 

چگونه می توانید تخته سر، نیمکت و برگر را انتخاب کنید؟

می توانید سر تخت و نیمکت و صندلی راحتی خود را همرنگ ست انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید به هارمونی در اتاق خود برسید. اگر رنگ نیمکت خود را با رنگ روتختی خود ترکیب کنید، نیمکت مانند ادامه تخت شما می شود و تخت شما را بزرگتر نشان می دهد. اگرچه برخی هارمونی رنگ های متضاد را دوست دارند، اما انتخاب تکه های اتاق خواب با رنگ های یکسان نیز کیفیت خواب شما را افزایش می دهد. به این ترتیب هیچ تسلط رنگی وجود نخواهد داشت که هنگام ورود به اتاق شما را گیج کند.

 

چگونه می توانید از الگو در اتاق خواب خود استفاده کنید؟

اگر می گویید حتماً می خواهید از الگوها استفاده کنید، می توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید. به شرطی که خیلی گیج کننده نباشند، این الگوها فضای متفاوتی به اتاق شما می بخشند و شخصیت شما را منعکس می کنند. اگر از الگوهای روی اجناس استفاده نمی کنید، می توانید مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کنید. زیرا رنگ های ساده به راحتی از مد نمی افتند در حالی که الگوها عمر مد کوتاه تری دارند.

 

رابطه بین رنگ ها و اندازه خانه شما

وقتی صحبت از رنگ های پاستلی شد، آیا می دانستید که رنگ ها بر اندازه خانه شما نیز تاثیر می گذارند؟ دیوارهای رنگی خنثی مانند آبی پاستلی، سبز پاستلی، خاکستری به شما کمک می کند اتاق خود را وسیع تر نشان دهید. اگر اتاق شما بسیار بزرگ است و باعث ایجاد محیطی سرد در اتاق شما می شود، می توانید رنگ های گرم و زنده را برای محیطی صمیمی تر انتخاب کنید. در اینجا، می توانید از ترجیح خود برای رنگ صورتی استفاده کنید. رنگ صورتی رنگی است که از دوران کودکی اغلب دیده ایم و به آن اعتماد داریم. اگر اتاق بزرگی دارید، شانس بیشتری برای رنگ آمیزی محیط دارید.

 

رنگ های متالیک

شمعدان ها یا گلدان های رنگی متالیک مدرنیته متفاوتی به اتاق شما می بخشد. از آنجایی که این رنگ ها ساده و ظریف هستند، از نظر زیبایی شناسی به جابجایی اتاق به مکان های بسیار متفاوت کمک می کنند. این لوازم جانبی را باید در جالب ترین مکان های اتاق خود قرار دهید. بنابراین، شما می توانید یک پاتختی بسیار ساده را تنها با یک تکه زیباتر کنید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که استفاده بیش از حد از چنین قطعات روشن در اتاق به دلیل خاصیت انعکاسی چشم شما را خسته می کند.

برای جمع بندی پاسخ به این سوال که رنگ اتاق خواب چیست، باید سعی کنیم به جای استفاده از رنگ های رنگارنگ یا خنثی، تعادل را در طراحی اتاق خود برقرار کنیم. فراموش نکنید که اتاق خواب شما جایی است که باید در آن "راحت ترین" باشید. به همین دلیل است که نباید از اتاق خود خسته شوید. بنابراین وقتی از خواب بیدار می شوید، می توانید با انتخاب رنگ هایی که انرژی شما را کاهش نمی دهند، هر روز را مثبت تر شروع کنید. آرزو می کنیم استایل خود را به بهترین و صحیح ترین شکل زنده کنید. برای شما روزهای راحت آرزو می کنیم!

 

رنگ اتاق خواب ممکن است بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد

 

تاثیر دکوراسیون بر روحیه افراد بسیار زیاد است. هر جزییاتی، از نحوه قرارگیری مبلمان گرفته تا نورپردازی، از سبک کلی اتاق گرفته تا کوچکترین لوازم جانبی استفاده شده، بدون اینکه متوجه شوید می تواند کاملاً بر روانشناسی تأثیرگذار باشد. رنگ های به کار رفته در فضا در عین حال که بر روحیه افراد نیز تاثیرگذار هستند، می توانند بازتابی از ساختار شخصیت نیز باشند.به همین ترتیب، اتاق خواب که مهمترین و شاید مهمترین قسمت خانه است، یکی از آنهاست. از مهمترین قسمت ها در انتخاب رنگ. شما می توانید در مورد انرژی رنگ هایی که برای شما گردآوری کرده ایم ایده بگیرید و با توجه به روحیه خود در مورد رنگ اتاق خوابی که اعمال می کنید تصمیم بگیرید!

 

قرمز

رنگ قرمز که انرژی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل باید با دقت استفاده شود، البته انتخاب خوبی برای اتاق خواب است. با این حال، کسانی که در زندگی خود به آرامش نیاز دارند، باید با دقت از این رنگ استفاده کنند. نور کم بهترین راه برای ملایم کردن وضوح رنگ قرمز است.

 

رنگ زرد

زرد نیز که رنگی پر انرژی است، نماینده شادی است. به خصوص کسانی که تحت استرس شدید کار می کنند و دائماً عصبانی هستند، وقتی در پایان روز با رنگ زرد روبرو می شوند، فرصتی برای پر شدن از انرژی مثبت پیدا می کنند.

 

آبی

رنگ آبی که خاصیت آرامش بخشی دارد، فضای بسیار دلپذیری را از نظر ظاهری در اتاق خواب های تحت سلطه نور کم ایجاد می کند. به رنگ اتاق خواب نیز معروف است که تاثیر شفابخشی بر خلق و خوی فرد دارد. برای اینکه تصویر سردی ایجاد نشود باید از اکسسوری هایی با رنگ های گرم به عنوان مکمل در دکوراسیون اتاق خواب که رنگ آبی غالب است استفاده کرد.

 

سبز

سبز که صلح آمیزترین رنگ در نظر گرفته می شود، برای افرادی که به دنبال راه هایی برای مقابله با استرس و خستگی هستند ایده آل است. زیرا اثر آرامش بخشی بر بدن و اعصاب دارد. به همین دلیل است که از این رنگ به خصوص در زمینه های پزشکی استفاده می شود. اگرچه این یک وضعیت کاملاً اثبات شده نیست، اما تأثیر روانی مثبتی بر باروری ایجاد می کند.

 

رنگ بنفش

بنفش، رنگی غنی و پیچیده که قدرت و شکوه را منعکس می کند. این یکی از رنگ های ایده آل اتاق خواب برای افرادی با سبک زندگی خلاق و فعال است. برای شکستن این تیزی بنفش می توان از رنگ های یاسی روشن و یاسی به عنوان مکمل استفاده کرد.

 

نارنجی

رنگ نارنجی که نمادی از حرکت و اشتیاق است به فرد کمک می کند تا روحیه شادتری پیدا کند. بنابراین اغلب استفاده از آن در اتاق خواب که مرکز تسکین استرس است توصیه می شود. البته رنگ سختی است و ممکن است برخی افراد این رنگ را منفی درک کنند. پس باید به درستی از آن استفاده کرد.

رنگ های خنثی

رنگ‌های خنثی باقی‌مانده مانند سیاه، سفید، خاکستری و قهوه‌ای رنگ‌های میانی هستند که خیلی روی روحیه تأثیر نمی‌گذارند. به عبارت دیگر رنگ هایی هستند که مکمل رنگ های اصلی هستند. با این حال، اگر به درستی استفاده نشود، می تواند تأثیر منفی بر خلق و خو داشته باشد.

samirsa1400
samirsa1400

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋