samirsa1400

samirsa1400

توسط ۲ نفر دنبال می شود

استفاده از گیاهان در دکوراسیون خانه

بدون فضای سبز مدرن در آپارتمان، تصور گیاهان آپارتمانی دشوار است و به فضای داخلی گرما و طراوت می بخشد. آنها به ما این امکان را می دهند که به طبیعت نزدیک شویم، زیبایی منحصر به فرد را تجربه کنیم و آرامش داشته باشیم، تنش عصبی را از بین ببریم. وجود گل ها در دکوراسیون خانه،  خلق و خوی مثبت به افراد می بخشد. برای استفاده از آنها برای ایجاد فضای داخلی، باید شرایط موقعیت و شرایط لازم برای رشد موفق گیاه را در نظر بگیرید.

 

چه نوع گلی را در آپارتمان نگهداری کنیم؟

محبوب ترین گل های گلدانی امروزه کاکتوس ها، بنفشه ها، بگونیا و غیره هستند. اینها مناسب ترین گیاهان برای ایجاد محیطی راحت و زیبا هستند. با این حال، ممکن است خود را نشان دهد و فردی باشد، اما در صورتی که بهتر است با طراحان مجرب تماس بگیرید یا ادبیات مربوطه را بیشتر تحقیق کنید.

توجه به اشکال و اندازه های مختلف گل آرایی بسیار مهم است. انتخاب گیاهان به طور مستقیم به چیدمان و اندازه اتاق بستگی دارد

گلدانها

گل ها در آپارتمان باید در ظروف مناسب برای خود کاشته شوند، باید به آنها توجه زیادی شود. هم از نظر شکل و اندازه و هم از نظر جنس (سرامیک، پلاستیک، شیشه و غیره) بسیار متفاوت است. گلدان های پلاستیکی در مهد کودک خوب هستند، کار در راهرو و اتاق نشیمن - سرامیک.

راه حل ایده آل برای رنگ - گلدان سفالی به خوبی پخته شده است. اگر دومی خیلی جذاب نیست، می توانند به روش خود یا به روشی تزئین کنند، جذابیت قابلمه را بیشتر کنند.

استفاده از رنگ ها

از آن زمان، مردم از دوران باستان از این واقعیت آگاه هستند که بسیاری از گیاهان دارای خواص درمانی هستند. به همین دلیل، انسان از دیرباز با احساس ارتباط با طبیعت، تمایل به عبور از آن قسمت از خانه خود داشته است.

امروزه حتی دانشمندان بسیاری از گیاهان آپارتمانی، ادارات، آپارتمان ها، مدارس، مهدکودک ها و غیره را تزئین می کنند. این مؤسسه تأثیر مفیدی بر شخص نشان داده است. حتی میدان نیرو متعلق به گل نشسته در اتاق. می تواند تشعشعات را خنثی کند، هوا را با اکسیژن اشباع کند، مواد مضر را جذب کند، در برابر افسردگی و سایر بیماری ها محافظت کند.

به طور خلاصه، این یک منبع عالی انرژی است، گیاهان شادی بخش در آپارتمان کاشته می شوند. عکس‌ها و برخی از رایج‌ترین نام‌ها در زیر فهرست شده‌اند

 

 

شمعدانی (PELARGONIUM)

گل بسیار مفید و بی تکلف. از زمان های قدیم از برگ های آن برای درمان رینیت، اوتیت، سردرد و درد عضلانی، زخم های روی تنه استفاده می شده است. گل ها: گل مروارید در آن زمان رایج بوده است، خانم ها کلاه خود را تزئین می کردند و از شیره این گیاه مرهم دارویی درست می کردند. و شمعدانی قرون وسطایی در روسیه و اروپا برای محافظت در برابر جادوی سیاه و مبارزه با نیروهای شیطانی استفاده می شد.

این گیاه ساده با گل های صورتی، سفید و قرمز به زیبایی شکوفا می شود. به طور همزمان رایحه های بادام، نعناع، لیمو، گل رز، یاس بنفش و سیب را منتشر می کند. شمعدانی - فقط تزئین خانه است و هوا را تازه می کند، رطوبت و میکروب ها را از بین می برد و حتی مگس ها را دفع می کند. این گل برای اتاق خواب و آشپزخانه ایده آل است. تنها شرط این است که باید این گیاه را در بستر بگذارید.

ساردینیا انرژی قوی دارد. چنین گلهایی در آپارتمان در طالع بینی به موفقیت و تقویت شخصیت کمک می کند.

اوزامبارسکایا مور (SAINTPAULIA)

بنفش بهتر است در آشپزخانه رشد کند، صورتی، قرمز، بنفش، آبی و غیره. قرمز و صورتی. ایجاد حس آرامش، شادی، کمک به خلاص شدن از برخی عادات بد، از جمله پرخوری.

بنفش آبی برای افراد خلاق، برای رهایی از بی تفاوتی، افسردگی و دلسردی مفید است. خلاقیت انسان به توضیح کمک می کند

گلهای بنفش به پاکسازی منطقه اعتماد به نفس انرژی، ارتقاء رشد معنوی، توسعه شهود و تقویت شخصیت کمک می کند. با این حال، دفاتر و اتاق کودکان نباید ثابت بماند.

به طور کلی، در فضای داخلی آپارتمان (عکس را ببینید. بالا) این گل ها برای هر اتاقی مناسب هستند. Saintpaulia ملایم به طور قابل توجهی بی تکلف، اما تقریباً در تمام طول سال گل می دهد، به خوبی بر فضای خانه تأثیر می گذارد. آنها تنظیم مثبت دارند و قدرت نرم خوبی دارند، به خلاص شدن از شر بی خوابی و استرس کمک می کند.

به عنوان یک قاعده، در خانه ای که گل ها شکوفا می شوند، هماهنگی و عشق وجود دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، تاثیر بر بنفشه انسان، به همه کاره بودن آن است. بستگی به رنگ گل آنها دارد.

آزالیا

این گل‌های دایره‌ای (تصویر زیر) با جوانه‌های ظریف و شگفت‌آور خود که حتی در زمستان نیز شکوفا می‌شوند، چشم را به وجد می‌آورند. آنها در رنگ های مختلفی وجود دارند - بنفش سفید و قهوه ای قرمز. این گیاه باشکوه به قدری فراوان است که گاهی حتی برگها برای شکوفه دادن این گلها دیده نمی شود

آزالیا به رفع خستگی، کاهش سطح پرخاشگری (حتی حیوانات)، تعارضات متوسط کمک می کند. کمی نشستن روی گیاه بعدی حداقل ارزشش را دارد. خستگی را از بین می برد و بینایی و حتی بینایی را بهبود می بخشد. از برگ ها می توان برای درمان جو استفاده کرد.

گیاهان با گل های قرمز مایل به قرمز از مورچه های خانگی، پروانه ها، سوسک ها و سایر آفات کوچک اکنهمیدا جلوگیری می کنند.

کلروفیتوم

این گل ها در آپارتمان کار بسیار خوبی برای تمیز کردن هوا انجام می دهند. این با آزمایشاتی که در ایالات متحده توسط کارمندان ناسا انجام شده است ثابت شده است. گیاهی سریع رشد، ساده و بی رحمانه در برابر انواع باکتری ها و قارچ های مضر و همچنین ترشحات سمی. گل آشپزخانه خوبی است (مواد مضر 80 درصد هوا را تمیز می کند).

در طبیعت، کلروفیتوم در علف‌ها، روی درختان و روی زمین رشد می‌کند. در محوطه، به عنوان گیاه سبد، در قفسه ها، پایه های گل و تزئین دیوار استفاده می شود. به طور موثری به بوته های سرسبز زیبا تبدیل می شود و در بهار تعداد زیادی شاخه گل های کوچک و ستاره مانند روی آنها وجود دارد.

 

گلهای مفید دیگر

مرت زینتی (خوشبختی خانواده گل) که نه تنها بسیار زیبا است، بلکه گیاهان بسیار مفیدی برای مردم است، تصور بدون گل در آپارتمان غیرممکن است.

فضای داخلی خوب و درخت لاستیکی با برگ های براق و آبدار نه تنها هوا را تصفیه می کند، بلکه آن را با اکسیژن اشباع می کند. یکی از رایج ترین ساکنان ساختمان است. آلوئه ورا (یا آگاو) و فیکوس داخلی نیز مورد حسادت ساکنان خانه ها هستند.

در پایان، چند کلمه در مورد گیاهان سمی

با خرید یک گل، بسیاری از خواص مضر برخی از گیاهان داخلی آگاه نیستند و ناگهان متوجه مشکلات سلامتی می شوند. کودکان یا حیوانات خانگی در خانه، باید به انتخاب گیاهان توجه کنید. برخی از گونه های گل، حتی بسیار جذاب، حاوی آب سمی هستند یا مواد مضر را در هوا منتشر می کنند

این گیاهان آپارتمانی با ظاهر زیبا (برگ‌ها یا گل‌های زیبا) در میان باغبان‌های زیادی محبوب هستند: دیفن‌باخیا، خرزهره، علف شیر، کروتون، آزالیا سیمز (یعنی آزالیاهای هندی)، پیچک، آدنیوم، مونسترا، فیلودندرون، کوتوله استلر، شب‌شید و غیره. معلوم می شود که آنها نه تنها از زیبایی خود ناراضی هستند، بلکه گاهی اوقات خطرناک هستند.

اگر خانه دارای چنین گلهایی است، هنگام سرویس آنها باید حتما از وسایل حفاظتی استفاده کرد و آنها را از تماس با کودکان و حیوانات محافظت کرد.

samirsa1400
samirsa1400

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋