samirsa1400

samirsa1400

توسط ۲ نفر دنبال می شود

مبل چه رنگی بخرم؟

مبلمان یکی از اصلی ترین اثاثیه پذیرایی هر خانه ای است انتخاب مدل و رنگ مناسب و همخوانی آن با دیگر لوازم و متراژخانه یکی از مهم ترین موارد به شمار می رود. در ادامه سعی کردیم انواع رنگ های سرد و گرم مبل هارا برای شما تفکیک و معرفی کنیم تا به انتخاب شما کمک کنیم.

ترجیح رنگ در انتخاب مبل چگونه باید باشد؟

مبل ها مهمترین وسیله در اتاق نشیمن خانه ما هستند. منطقه اجتماعی یک خانه، سالن و اتاق نشیمن است. زیرا در این مناطق برای استراحت و رفع خستگی روز، تلویزیون تماشا می کنیم، کتاب می خوانیم، میزبان دوستان و مهمانان هستیم و روی مبل ها دراز می کشیم. بنابراین می‌توان گفت که مبل‌ها ابزار ضروری دکوراسیون یک خانه هستند.

البته هنگام انتخاب مبل و گروه نشیمن برای خانه ما راحتی آنها نیز مهم است، اما برای یک دکوراسیون عالی فقط راحت بودن کافی نیست. ما انتظار داریم مبل هایی که در مرکز اتاق نشیمن و اتاق نشیمن قرار دارند، هم راحت باشند و هم با کلیات خانه هماهنگی کامل داشته باشند، زیرا شما تمام روز را روی آنها خواهید نشست.

 

اولین نکته ای که در انتخاب مبل مناسب اهمیت دارد، سایز مبل است تا مدل، رنگ و طرح. اگر یک مبل اتاق نشیمن باشد، باید دقت کرد که اندازه آن متناسب باشد. همانطور که اگر اتاق نشیمن شما خیلی کوچک است، مبل ها خیلی بزرگ نیستند. در عین حال ویژگی های دیگری که می تواند مبل را به ستاره خانه تبدیل کند مانند کوسن ها، پارچه روکش و راحتی آن، قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب مطابق میل شما، خواه صندوق دار یا نداشتن، گلدوزی ها. و جزئیات زیبایی روی مبل ها و ترجیحات رنگی را می توان در انتخاب مبل ها یافت. فراموش نکنید که می توانید مناسب ترین قطعه برای اتاق نشیمن خود را در میان مبل های دست دوم یا گروه های نشیمن دست دوم پیدا کنید.

تصمیم گیری در مورد رنگ مناسب مبل راحتی که برای اتاق نشیمن خود انتخاب کرده اید صرفا سلیقه ای نیست، بلکه انتخاب درستی است تا با دکوراسیون کلی خانه تطبیق داده شود و خود را منعکس کنید. بنابراین در انتخاب رنگ، اگر رنگ مورد علاقه تان با حال و هوای کلی خانه همخوانی ندارد، توصیه می کنیم از رنگ مورد علاقه خود در مورد دیگری استفاده کنید. توصیه می کنیم از رنگ مبل برای رنگی استفاده کنید که دوستش داشته باشید و در عین حال مناسب حال و هوای کلی خانه باشد. در عین حال دقت کنید که پارچه مبلی با فضای خانه هماهنگ باشد. به عبارتی اگر فضای کلی خانه شما ساختاری اسپرت داشته باشد، نمی توانید مبل ها را با پارچه های برگی و طرح دار بپوشانید. این یک تصویر بسیار پیچیده ایجاد می کند.

در زیر، شیک ترین رنگ های مبل سال های اخیر را که با سبک ها و دکوراسیون های مختلف تطبیق می دهند را با مثال گردآوری کرده ایم.

 

1- سایه های مدرن خاکستری

رنگ های خاکستری تقریباً در تمام قسمت های دکوراسیون خانه ترجیح داده می شود و جزو اولین انتخاب های کسانی است که می خواهند دکوراسیونی به سبک مدرن ایجاد کنند. رنگ خاکستری در هر تن برای سبک دکوراسیون مدرن مناسب است. مهم ترین ویژگی رنگ خاکستری این است که هر خاکستری از رنگ های ملایم تا رنگ های سخت می تواند به راحتی با بسیاری از رنگ ها هماهنگ شود.

 برای آشنایی با ترکیب رنگ اتاق خواب و رنگ های آرامش بخش و انتخاب رنگ مناسب خود کلیک کنید

2- سفید ضروری

رنگ سفید رنگ خلوص، طبیعی بودن و تمیزی است. و هرگز از مد نمی افتد، هر سال مدل های مختلفی به خود می گیرد، اما هرگز از مد نمی افتد. مبلمان سفید که به هر مدلی که می پوشد می آید، به ویژه در خانه های کوچک و آفتابگیر ترجیح داده می شود. علاوه بر این، مبل های سفید که فضایی با کیفیت، تمیز و شیک را به هر محیط، خانه و فضایی با هر اندازه ای اضافه می کنند و با لوازمی در رنگ های مختلف مبله می شوند، جلوه ای فوق العاده به خانه های شما می بخشند. دکوراسیون به سبک کانتری معمولا در مورد رنگ های سفید سوال می شود.

 

3- وزن قهوه ای قرمز

اگر استایل شما کلاسیک و کمی سنگین است، اولین رنگی که به ذهنتان می رسد باید قهوه ای قرمز باشد، درست است؟ وقتی صحبت از مبل های کلاسیک می شود، اولین چیزی که به ذهن می رسد مبل های چستر است که با ساختار نجیب نمادین و جاودانه خود متمایز می شوند. این مدل ها همیشه مناسب و کاربردی هستند. مدل های مبل چستر که استفاده راحت تری دارند و در فضاهای بزرگ شیک تر به نظر می رسند، نمی توانند هیچ رنگی به خود بگیرند و جذابیت خاص خود را دارند. این واقعیت که آنها بیشتر در رنگ های قرمز مایل به قهوه ای هستند نشان دهنده این موضوع است.

 

4-تن های قهوه ای

رنگ‌های قهوه‌ای نه تنها برای مبل‌ها و صندلی‌های راحتی مدل کلاسیک، بلکه برای مبل‌های مدرن، اسپرت و مبل‌های نوآورانه نیز بسیار مورد پسند و محبوب هستند. ترکیب رنگ های قهوه و کرم، ترکیب با نقوش مختلف، ترکیب با رنگ های خنثی، هارمونی باشکوهی را با مبلمان و مبل های هر سبکی ایجاد می کند.

 

5- صورتی های پررنگ و رمانتیک

رنگ‌های صورتی فضایی رمانتیک و جسورانه ایجاد می‌کنند، زیرا بیشتر در مبل‌های با طرح گل استفاده می‌شوند. می توان گفت که این سبک زیبایی شناسانه، ترجیح داده شده ترین رنگ برای دکوراسیون نوستالژیک است.

 

6- کلاسیک آوانگارد

در میان پیشنهادات دکوراسیون آوانگارد، آوانگارد سبکی است که با لایه بندی سطوح خودنمایی، آراسته و براق ارائه می شود. شما با این سبک که از پارچه های روکش با بافت مخملی و رنگ های قوی تشکیل شده است، فضای فوق العاده ای به خانه خود خواهید بخشید. با استفاده از این استایل که در رنگ های مختلف از قرمز تا آبی، بنفش تا زرد قابل استفاده است، به راحتی می توانید استایل خود را آشکار کنید.

 

7-خردل موثر 

رایج ترین رنگ در خانه های مدرن و دکوراسیون مینیمالیستی رنگ اخرایی است. این رنگ که حس یک خانه گرم را در مکان هایی که از آن استفاده می شود آشکار می کند، در صورت استفاده صحیح فضای بسیار شیکی ایجاد می کند. به این ترتیب به بخشی جدایی ناپذیر از دکوراسیون مدرن تبدیل شده است. این رنگ را می توان به راحتی در خانه های کوچک نیز استفاده کرد

 

8- آبی تیره معاصر و سایه های آن

رنگ آبی همیشه یک رنگ معاصر است. هر سایه آبی در اتاق نشیمن معاصر استفاده می شود و با تزئینات خلاقانه به مبل ها شادابی و ظرافت می بخشد.

 

9- پاستل ماوی

رنگ های آبی پاستلی بیشتر به عنوان رنگ مبل در دکوراسیون های کلاسیک استفاده می شود. آرامش را در خانه خود با رنگ های آرام و آرامش بخش آبی و مبل هایی که بزرگترین ابزار دکوراسیون خانه شما هستند احساس کنید.

 

10- ظرافت فیروزه ای

رنگ فیروزه‌ای جسارت می‌خواهد و در بیشتر مواقع ترکیب آن سخت یا ترسناک است، یا حداقل این احساس را دارد. اما هنگامی که با قطعات مناسب ترکیب می شود، یک تصویر بسیار دلسوز و زیبا ظاهر می شود. مبل های فیروزه ای از پرطرفدارترین رنگ ها در دکوراسیون مدرن هستند. می توانید دکوراسیون خود را با منسوجات منزل مانند پرده های با رنگ کرم روشن و فرش هایی که مناسب مبل های فیروزه ای هستند تکمیل کنید و بنا به سلیقه خود از فضای خود استفاده کنید. می‌توانید با بالش‌هایی با طرح‌های گل‌دار در تن‌های صورتی که به رنگ فیروزه‌ای می‌آیند، فضایی ناب ایجاد کنید که آرامش را افزایش می‌دهد.

 

11- هارمونی قوی سیاه

رنگ مشکی رنگ پایه ای است که به طور مکرر در همه زمینه ها استفاده می شود. اعتقاد بر این است که رنگ مشکی تاریکی را در مکان هایی که زیاد استفاده می شود به ارمغان می آورد، اما حتی این رنگ نیز در صورت استفاده صحیح، فضایی با کیفیت و لوکس را ایجاد می کند تا تیرگی. شما می توانید با مبل های مشکی که با رنگ های مختلف، اکسسوری های متضاد، رنگ دیوارها و منسوجات خانگی قابل استفاده هستند، ظاهری منحصر به فرد و زیبایی به خانه خود بدهید.

 

12- مبل های خنده دار با صورتی کم رنگ

با مبل های صورتی کم رنگ، می تواند انرژی آرام و مثبتی به خانه شما بدهد. با استفاده نکردن از رنگ های خیلی متفاوت می توانید دکوراسیون را با اکسسوری های مختلف تکمیل کنید. 

 

13-زیبایی از طبیعت: سبزهای تیره

رنگ های سبز تیره همیشه به خانه ای متفاوت، آوانگارد و در دل طبیعت حس می کند و فضایی فوق العاده به آن می بخشد. رنگ سبز تیره که به خصوص در سال های اخیر بسیار مورد پسند واقع شده است، فضای کلی خانه را هم ظاهری مدرن و هم کلاسیک می دهد. شما می توانید مبل ها را در رنگ های سبز تیره و رنگ های سازگار با این مبل ها چه به سبک کلاسیک و چه به سبک مدرن انتخاب کنید.

 

samirsa1400
samirsa1400

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋