samen crane

samen crane

شرکت جرثقیل سازی ایمن تجهیز ثامن در طراحی و تولید انواع جرثقیل های سنگین، جایگاه ویژه ای درصنایع کشورپیدا کرده است.

انواع بالابر زنجیری

انواع بالابر زنجیری: بالابر زنجیری دستگاهی هستش که برای جابجایی بارهای سنگین در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این بالابرها از زنجیر برای حمل و نقل بار استفاده می‌کنند و معمولاً به کمک نیروی انسانی یا موتور الکتریکی عمل می‌کنند.

انواع مختلفی از بالابرهای زنجیری وجود دارد که هر کدام برای کاربردهای خاص طراحی شده‌اند. در اینجا به برخی از انواع رایج بالابر زنجیری اشاره می‌کنم.

 

 

انواع بالابر زنجیری

  1.  دستی:

    این نوع بالابرها به کمک نیروی انسانی و با استفاده از یک زنجیر دستی کار می‌کنند. این بالابرها برای جابجایی بارهای نسبتاً سبک و در مکان‌هایی که دسترسی به برق وجود ندارد، مناسب هستند.

  2.  برقی:

    این بالابرها به کمک یک موتور الکتریکی کار می‌کنند و برای جابجایی بارهای سنگین‌تر استفاده می‌شوند. بالابرهای زنجیری برقی معمولاً در کارگاه‌ها، انبارها، و کارخانه‌ها به کار می‌روند و می‌توانند بارها را به سرعت و با دقت بیشتری جابجا کنند.

  3.  بادی (پنوماتیک):

    این نوع بالابرها از نیروی هوا برای عملکرد خود استفاده می‌کنند و معمولاً در محیط‌هایی که خطر انفجار وجود دارد، مانند صنایع شیمیایی و پتروشیمی، استفاده می‌شوند. این بالابرها نسبت به بالابرهای برقی ایمنی بیشتری دارند زیرا جرقه‌ای تولید نمی‌کنند.

  4.  ضد انفجار:

    این بالابرها به طور خاص برای محیط‌های خطرناک و انفجاری طراحی شده‌اند و ویژگی‌های خاصی برای جلوگیری از ایجاد جرقه و انفجار دارند. آنها معمولاً در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، و معادن استفاده می‌شوند.

  5.  هوایی:

    این نوع بالابرها روی یک مسیر ریلی هوایی حرکت می‌کنند و برای جابجایی بارها در فضاهای باز یا در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها معمولاً در خطوط تولید برای جابجایی مواد و محصولات به کار می‌روند.

    هر یک از این بالابرها با توجه به نیازها و شرایط محیطی خاصی که در آن استفاده می‌شوند، انتخاب می‌شوند.ادامه مطلب

برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

https://www.samencrane.com/types-of-chain-hoists/

samen crane
samen crane شرکت جرثقیل سازی ایمن تجهیز ثامن در طراحی و تولید انواع جرثقیل های سنگین، جایگاه ویژه ای درصنایع کشورپیدا کرده است.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋