samantha.allenbi2001

samantha.allenbi2001

من سمانه ام و درباره سلامتی و داشتن حال خوب مینویسم .

موی بلند، آری یا نه ؟

 

مدتی قبل مطلبی خواندم درباره اینکه چگونه موهای بلندی داشته باشیم ؟ در این مطلب تلاش شده بود که زیبایی را به طور مستقیم به موهای بلند ارتباط دهد.

اما من میخواهم بگویم هر صورتی و هر استایلی با موی بلند زیبا نمیشود. هر فردی باید با توجه به نوع فرم صورت خود و خواسته خود اندازه موی دلخواه و ایدآل خود را پیداکند و مهم تر از آن اینکه موی خود را سالم نگه دارد.

آنچه که با زیبایی ارتباط مستقیم دارد نه موی بلند و نه کوتاه است . سلامتی و درخشانی مو ارتباط تنگاتنگ با زیبایی دارد. چه زن باشید و چه مرد اهمیت دادن به سلامت موهای خود را در اولویت قرار دهید و برای این کار لازم نیست که کار خاصی انجام بدهید یا هزینه زیادی بکنید. فقط چند نکته را در روتین موی خود قرار دهید و و آن ها را به طور منظم تکرار کنید تا تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

1- سعی کنید از شامپو های بدون سولفات استفاده کنید. سولفات ها که کف زیاد به ارمغان می آورند در طولانی مدت موجب خشکی مو میشوند و در نهایت وز و موخوزه را برای مو های شما به دنبال دارد. شامپو های بدون سولفات زیادی در بازار وجود دارد . میتوانید انواع مختلف ایرانی وخارجی آن ببینید و مناسب ترین گزینه برای مو های خود را انتخاب کنید.

2- سعی کنید هر 6 ماه الی یک سال چند سانتی متر از موی خود را کوتاه کنید تا دچار موخوره نشود .

3- روغن تراپی را در روتین موی خود بگنجانید . سعی کنید در ابتدا با یک متخصص در این باره مشورت کنید و با توجه به نگرانی یا مشکلات موی خود روغن مخصوص را در روتین موی خود قرار دهید . هر روغن برای موردی استفاده میشود. میتوانید از روغن نارگیل یا روغن رزماری یا بادام تلخ استفاده نمایید. به طور منظم و کافی در روتین خود از این مورد استفاده کنید تا تاثیر شگفت آور آن را ببینید.

4-تغذیه سالم : احتمالا شنیده اید که در سالن های آرایشی پروتئین تراپی مو انجام میدهند . این نشان دهنده این است که موهای شما به پروتئین نیاز دارد سعی کنید سبک زندگی سالم را انتخاب کنید و مواد غذایی دارای پروتئین بالا مانند تخم مرغ را در سبک غذایی خود بگنجانید. از ویتامین ها هم غافل نشوید زیرا در چرخه رشد مو تاثیر زیادی میگذارند.

5-آب کافی بنوشید.

6-از وسایل حرارتی به اندازه کم استفاده کنید یا قبل از استفاده از اسپری محافظ حرارتی بر روی موی خود استفاده نمایید.

7- از رنگ زدن های مداوم و یا بدون مراقبت پرهیز کنید.

با رعایت موارد ساده میتوان زیبایی و سلامت را به موهای خود هدیه کرد و زیبایی و اعتماد به نفس خود را افزایش داد.

samantha.allenbi2001
samantha.allenbi2001 من سمانه ام و درباره سلامتی و داشتن حال خوب مینویسم .

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋