Saman Shishdong

Saman Shishdong

استان گیلان، دارالمنفعت ایران از دوران زندیه

1. رشت

رشت پایتخت استان گیلان و یکی از شهرهای مهم این استان است. شهرستان رشت با آب و هوای معتدل، باغ‌های سبز، بازارهای قدیمی و معماری منحصر به فرد خود، شهرت دارد. در این شهر می‌توانید از بازار قدیمی، برج آب علیصدر، باغ ملی و حیاط میرزا کوچک ‌خان دیدن نمایید. بازار رشت یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای محلی استان گیلان است. در این بازار می‌توانید انواع صنایع دستی محلی از جمله قالی، گلیم، حصیر، سفال و سوغاتی‌های محلی را پیدا کنید. محصولات غذایی محلی مانند عرقیات و انواع مربا نیز از جاذبه‌های این بازار به شمار می روند. . مقصد‌هایی مانند باغ ملی رشت، قلعهٔ رودخان، موزهٔ مردم‌شناسی گیلان و میدان شهدا از جاذبه‌های معروف این شهر هستند.

2. انزلی

بندر انزلی یکی از شهرهای ساحلی استان گیلان می باشد و جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد. سواحل زیبای دریای خزر، جنگل ‌های سرسبز تنکابن، جزیره ی گرنده، دریاچه ی خلیجک و کاخ چشمه ‌سفید از جمله مکان‌های دیدنی این شهرستان به شمار می روند. دریاچه انزلی یکی از بزرگترین دریاچه ‌های طبیعی ایران است و در شمال استان گیلان قرار دارد. این دریاچه دارای آب‌های زیبا و ساحل‌های شنی می باشد و می‌توانید در آن قایق ‌رانی و شنا را تجربه کنید. بازار قدیمی انزلی با فضای سنتی و آرامش ‌بخش خود، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این بازار می‌توانید انواع صنایع دستی محلی از جمله گلیم، کالاهای چوبی، مجسمه‌ها و سوغاتی‌های متنوع را پیدا کنید.

3. ماسال

ماسال یکی از شهرهای استان گیلان است و به دلیل طبیعت زیبا و مکان ‌های دیدنی اش، معروف است. آبشار هیر، دره ی سیاه‌کل، دریاچه ی زرآباد و کاخ قدیمی میرزا کوچک‌ خان از جاذبه ‌های مهم این شهر هستند. آبشار هیر یکی از آبشارهای زیبا و دیدنی است که در این منطقه قرار دارد. این آبشار با فراز و نشیب‌های خاص خود، مناظری بسیار دیدنی و طبیعتی زیبا را ارائه می‌دهد.

4. رودسر

رودسر یکی از شهرهای ساحلی گیلان است و دارای سواحل زیبا و مرغوبی است. سواحل چمخاله، گیسوم، چاپارخانه و سهیلی‌کلاء از جاذبه‌های دیدنی این شهر به حساب می آیند. آبشار چلبر، قلعه رودخان و باغ ملک‌کشت نیز از دیگر مکان‌های دیدنی در این منطقه می باشند.

5. ماسوله

ماسوله یکی از مناطق گردشگری و طبیعت گردی استان گیلان است. جنگل‌ های سرسبز و زیبای ماسوله، آبشار ویسادشت، روستای قلعه رودخان و روستای رودشلم همگی از جاذبه‌های این منطقه هستند.

6. لاهیجان

لاهیجان در استان گیلان واقع شده است و دارای طبیعتی بکر و دیدنی می باشد. کوهستان‌، دره‌، روستاهای سنتی و مناظر زیبا در این منطقه قابل دیدن هستند. بازار کوچک لاهیجان یک بازار سنتی و محلی است که محصولات محلی شامل قالی، گلیم و کالاهای دست ساز را به فروش می‌رساند. در این بازار می‌توانید از تجربه خرید از فروشندگان محلی و مذاکره ی قیمت (چانه زدن) لذت ببرید. کاخ شاه عباسی یکی از جاذبه‌های تاریخی مهم استان گیلان است. این کاخ برجسته با معماری زیبا و دکوراسیون شگفت‌انگیز خود، محلی است برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ منطقه به حساب می آید.

7. غار هرکول

غار هرکول یکی از غارهای معروف استان گیلان است که در نزدیکی روستای گاچمیش واقع شده است. این غار دارای سفره ‌های آب و توده‌های آهکی می باشد و شما می‌توانید زیبایی‌های طبیعی درون آن را مشاهده نمایید.

8. بازار رودبار

رودبار دارای بازاری محلی است که محصولات محلی اعم از صنایع دستی، پارچه‌های محلی و سوغاتی ‌ها را به فروش می‌رساند. این بازار میزبان گردشگران محلی و خارجی بوده و تجربه ی خرید در آن جذابیت خاصی دارد.

9. جنگل‌های شمالی

استان گیلان با داشتن جنگل‌ها و مناظر طبیعی زیبا، یک مقصد محبوب برای طبیعت‌گردی است. جنگل‌هایی مانند جنگل‌های آستارا، جنگل‌های رودبار، جنگل‌های لنگرود و جنگل‌های تنکابن با درختان سرسبز و رودخانه‌های زیبا، فضایی آرام و دلپذیر را برای گردشگران فراهم می‌کنند.

این تنها چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان بودند و هنوز بسیاری دیگر نیز وجود دارند. سواحل زیبا، جنگل‌های دل‌بافته، شهرهای تاریخی و روستاهای سنتی از جاذبه‌های استان گیلان است که شما را به خود جذب خواهند کرد. در سفرتان به استان گیلان، حتماً به این جاذبه‌ها سر بزنید و از زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی این منطقه لذت ببرید.

بازارهای محلی به عنوان جاهایی برای تجربه فرهنگ و هنر محلی، خرید صنایع دستی اصیل و آشنایی با مردمان محلی بسیار جذاب هستند.

در سفر خود به استان گیلان، می‌توانید از این بازارها دیدن کنید و از تنوع محصولات محلی بهره‌ مند شوید. تجربه ی خرید در این بازارها علاوه بر خرید محصولات، فرصتی مناسب برای برقراری ارتباط با مردم محلی، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم منطقه و همچنین لذت بردن از آتش بازی‌ و فضای قدیمی این بازارها می باشد.

استان گیلان یک مقصد گردشگری محبوب است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. جاذبه‌های گردشگری معروف در این استان شامل جنگل‌ های هیرکانی، رودخانه ی سفیدرود، شهر رشت با بازارهای قدیمی و بناهای تاریخی، شهر انزلی با سواحل زیبا و جزیره ی گرنده، شهر لاهیجان با کوهستان‌ و طبیعت بکر، شهر ماسال با آبشار هیر و دره ی سیاهکل و شهر رودسر با سواحل زیبا و غارهایش می باشد.

ای استان دارای فرهنگ غنی محلی، موسیقی و رقص گیلکی است که جذابیت ویژه‌ای دارد. غذاهای محلی گیلان نیز بسیار معروف هستند و میرزا قاسمی، کپورته، کته ماستی و فسنجان محلی از جمله غذاهای معروف استان گیلان می باشند.

این تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان است و هنوز بسیاری دیگر وجود دارند. شما می‌توانید مراکز تجاری، بازارهای محلی و رستوران‌های معروف را در سفر خود به استان گیلان تجربه کنید. اگر قصد سفر به این استان را دارید، بهتر است فهرست جاذبه‌ها و فعالیت ‌های گردشگری را قبل از سفر خود بررسی کنید تا بتوانید از بهترین تجربه ‌های گردشگری در این منطقه بهره ‌برده و سفری لذت‌بخش داشته باشید.

بازبینی: س. سیاح

https://shishdong.com/blog/detail/GilanProvince

 

Saman Shishdong
Saman Shishdong

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋