samanose

samanose

معرفی انواع دستگاه های قطعه شویی

دستگاه‌های قطعه شویی، کمک بسیار بزرگی به صنعت خودرو و مکانیکی کرده است. با این دستگاه می‌توان قطعات داخلی انواع خودروها و ماشین‌ها را به خوبی شستشو داد. شما می‌توانید با استفاده از دستگاه قطعه شور، قطعات انواع ماشین‌‌های سبک، سنگین و … را شستشو دهید. از آن‌جایی که ماشین‌های متفاوتی وجود دارند؛ برای شستشو ی قطعات آن‌ها نیز، دستگاه‌های قطعه شور در انواع مختلفی تولید شده‌اند تا دغدغه شستشوی قطعات ماشین‌های مختلف را نداشته باشید.

انواع دستگاه های قطعه شویی

همانطور که اشاره کردیم، دستگاه‌های قطعه شور در مدل‌های مختلفی مانند دستگاه قطعه شور صندوقی، دستگاه قطعه شور سبک، دستگاه قطعه شور تونلی، دستگاه قطعه شور سنگین و دستگاه قطعه شور فوق سنگین وجود دارد که هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند و در شستشوی قطعات خاصی از ماشین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها و کاربردهایشان می‌پردازیم و شما را با انواع دستگاه قطعه شویی آشنا می‌کنیم.

دستگاه قطعه شویی سبک

خواه شما تعمیرکار اتوموبیل‌های سبک باشید و خواه مسئول یک کارواش، به خوبی می‌دانید که شستشوی قطعات داخلی اتوموبیل تا چه اندازه مهم است. قطعات سیستم‌های داخلی اتوموبیل مانند قطعات موتور، گیربکس و سایر بخش‌های اتوموبیل بعد از مدتی به دلیل کارکرد زیاد و تجمع بقایای روغن و گریس بر روی آنها، جرم می‌گیرند. بنابراین نیاز است تا با دستگاه قطعه شویی سبک این قطعات را شستشو دهید. جرم گرفتن این قطعات باعث می‌شود که آنها دیگر مثل قبل کارآئی نداشته باشند. در ضمن در صورت عدم قطعه شویی داخلی اتوموبیل، ممکن است همین جرم‌ها مسبب خرابی‌های بزرگتری شوند.

دستگاه قطعه شویی ماشین سنگین

یکی از دستگاه‌های قطعه شور که برای شستشو و چربی‌گیری قطعات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ دستگاه قطعه شویی ماشین سنگین است. با استفاده ازقطعه شور سنگین می‌توان بسیاری از قطعات صنعتی، قطعات ماشین‌های سنگین و سبک مانند لودر، دیزل، ولوو و … را به راحتی شست.

دستگاه قطعه شویی فوق سنگین

یکی از تفاوت‌هایی که دستگاه قطعه شویی فوق سنگین با دستگاه قطعه شویی ماشین سنگین دارد، توانایی شستشوی هر گونه قطعات بزرگ و سنگین است. از این رو از دستگاه‌ قطعه شور فوق سنگین در بسیاری از کارخانه‌های صنعتی استفاده می‌شود. از اصلی‌ترین کاربردهای آن‌ها می توان به تولید، بازسازی و رنگ آمیزی انواع قطعات برای شستشو اشاره کرد. جالب است بدانید که از قطعه شور فوق سنگین در آماده‌سازی مراحل مختلف فرایندهای نام‌برده استفاده می‌شود و تمام مراحل شستشو را با رعایت اصول بهداشتی انجام می‌دهند.

سخن آخر

دستگاه قطعه شویی از جمله دستگاه های سازگار با محیط زیست است. استفاده از این دستگاه باعث حفظ محیط زیست شده و کمترین میزان آلایندگی برای محیط زیست را ایجاد می نماید. امکان شستشو انواع قطعات سنگین و سبک صنعتی از توسط این دستگاه وجود دارد، هر چند که فرآیند شستشو این قطعات با توجه به نوع دستگاه کاملا متفاوت است.

منبع: https://pwmiran.ir/

samanose
samanose

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋