samanose

samanose

برای ساخت ساختمان چقدر میلگرد مورد نیاز می باشد

میتوان گفت که میلگرد یکی از مهم ترین مقاطع فولادی در ساخت ساز می باشد که هیچ جایی رو نمیبینید که بدون میلگرد و تیر آهن ساخته شده باشد به طور کلی میتوان گفت یکی از مهم ترین بخش های ساخت ساختمان می باشد و برای آغازه هر پروژه ی ساختمانی نیازه به میلگرد هستش و موارد مختلفی مانند هزینه ها و یا حتی مقدار مورد نیاز میلگرد و هزینه هایی که مربوط به استعلام قیمت تیرآهن برای ساخت قابل توجه می باشد.
تخمین تقریبی میلگرد مورد نیاز
فرقی نمی کند پروژه شما بزرگ یا کوچک باشد در هر صورت قبل از پروژه لازم شرایطی برای کار فراهم شود قیمت میلگرد  در بازار آهن  بر حسب مقدار نیاز ساخت و مقدار مصالح مورد نیاز برای ساخت و سازه مشخص شود و در نظر داشته باشید که به هر اندازه این تخمین به مقدار واقعی نزدیک تر باشد.اگرقبل از این زمینه فعالیت داشته باشید و پروژ های مورد نظر را اجرا کرده باشید،قطعا خرید میلگرد برای شما آسان خواهد بود برای بسیاری از افرادی هم که در این زمینه اطلاعات چندانی ندارند برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت تهران آهن مراجعه فرماییدو قسمت بلاگ مطالب مورد نیازرا مشاهده کنید. 
محاسبه  مقدار میلگرد مصرفی در ساختمان
معمولاً حدود 60 تا 67 کیلوگرم آرماتور در هر متر مربع در نظر گرفته می شود. اما برای محاسبه دقیق آرماتور مورد نیاز برای هر پروژه باید مقدار آرماتور مورد استفاده در پی ، ستون ها و سقف ها در نظر گرفته شود.
میلگرد مورد نیاز پایه را محاسبه کنید
از آرماتورها اغلب در اشکال طولی ، عرضی و تقویت کننده پایه های ساختمان استفاده می شود ، آرماتور طولی در امتداد محور فونداسیون اجرا می شود و در ردیف های بالا و پایین فونداسیون قرار دارد.
برای محاسبه وزن آرماتور ، باید طول آن را بدانید و برای اندازه گیری طول آرماتور ، باید طول محور پی ، پوشش و خم شدن انتهای و ابتدای آرماتور را در نظر بگیرید. تقویت. پوشش مسافتی است که آرماتور باید از خارج بتن دریافت کند تا از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری کند.
سرانجام ، طول تقویت کننده مورد نیاز از معادله زیر بدست می آید:
(2 * طول پوشش) - (2 * طول خم شدن) + طول محور = طول آرماتور
این میلگرد به شما نحوه محاسبه طول آرماتورهای طولی و عرضی استفاده شده در ساختمان را می دهد.
همچنین ، برای محاسبه وزن میله های تقویت کننده مورد استفاده در پایه ، باید طول آرماتور را در تعداد و وزن واحد در طول آن ضرب کنید.
توجه داشته باشید که عمق پی به تعداد طبقات ساختمان بستگی دارد و برای محاسبه آن کافی است تعداد طبقات را در 10 ضرب کرده و مقدار حاصله را در 20 اضافه کنید.
مقدار آرماتور مورد نیاز برای ستون ها و سقف
بعد از محاسبه آرماتور ، نوبت به محاسبه میزان آرماتور مورد استفاده در ستونها و سقفها می رسد که این به نوع سازه ساختمان بستگی دارد. به طور معمول ، برای ساختمانهایی با ساختار بتونی 12 تا 18 کیلوگرم ، برای هر ستون تقویت لازم است. البته اگر سقف یک دال دو رو باشد ، این مقدار به حدود 60 تا 85 کیلوگرم افزایش می یابد.
محاسبه هزینه ساخت ساختمان مسکونی به چه صورت است؟
میزان آهن مصرفی در هر متر مربع به عوامل میانگین قیمت میلگرد همچنین قیمت آهن آلات مصرفی بستگی دارد .
میلگرد مورد نیاز برای ساخت ساختمان را از کجا می توانم خرید کنم ؟
برای خرید انواع میلگرد می توانید سفارش خود را توسط کارشناسان مربوطه به بخش فروش با شماره 0218607300 ارتباط برقرار کنید.

samanose
samanose

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋