samanose

samanose

چه کسانی حق پناهنده شدن به کانادا را دارند؟

پناهنده کیست؟

پناهندگان افرادی هستند که به دلیل نقض جدی حقوق بشر مجبور به ترک کشور خود می شوند.

 

حق پناهندگی از آزار و شکنجه یک حقوق بین المللی انسان است. این کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان در سال 1951 ("کنوانسیون پناهندگان") تضمین شده است. بنابراین پناهندگی به کانادا یا هر دولت دیگری عضو این کنوانسیون باشد، امکان پذیر است.

طبق این کنوانسیون ، پناهنده شخصی است:

 

که خارج از کشور خود باشد و ترس موجه از آزار و اذیت به دلایل نژاد ، مذهب ، ملیت ، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی دارد. اگر قصد پناهنده شدن به کانادا را دارید بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

این کنوانسیون همچنین مسئولیتهای اصلی دولتها در قبال پناهندگان را بیان می کند که شامل تعهد عدم اعزام پناهندگان به کشوری است که تحت آزار و اذیت قرار دارند. (این به عنوان اصل "عدم بازگشت مجدد" شناخته می شود).

پناهندگان به طور کلی دو نوع دارند: افراد نیاز به حمایت و پناهندگان کنوانسیون. با این حال ، کسانی که در موقعیت های پناهنده مانند هستند و شرایط لازم برای هیچ یک از این دو گروه را ندارند ، هنوز هم می توانند تحت کشور طبقه پناهندگی واجد شرایط حمایت شوند.

پناهندگی به کانادا

افرادی که نیاز به محافظت دارند

شخصی که نیاز به حفاظت دارد شخصی در کانادا است که اگر به کشور خود یا کشوری که به طور معمول در آنجا زندگی می کنند برکنار شود شخصاً تحت این موارد قرار می گیرد:

• شکنجه 

• خطری برای زندگی آنها 

• خطر برخورد یا مجازات بی رحمانه و غیرمعمول

آنها قادر به محافظت از خود در برابر دولت خود نیستند. فرد در تمام نقاط کشور با خطر روبرو می شود ، حتی اگر دیگران در آن کشور یا از آن کشور به طور کلی این خطر را نداشته باشند.خطر جز part مجازات های قانونی نیست (مگر اینکه این مجازات ها ناقض استانداردهای بین المللی باشد) و این خطر ناشی از بهداشت کافی یا مراقبت های پزشکی نیست.

پناهنده کنوانسیون

پناهندگان کنوانسیون افرادی هستند که در خارج از کشور ملی خود زندگی می کنند و به دلیل ترس از آزار و اذیت ، نمی توانند در کشور خود محافظت شوند و یا به کشور خود بازگردند. این ترس از آزار و شکنجه باید کاملاً بنیادین و مبتنی بر موارد زیر باشد:

  1. نژاد 

  2. دین 

  3. ملیت

  4. نظر سیاسی  یاعضویت آنها در یک گروه اجتماعی خاص (شامل گروه هایی که فرد نمی تواند تغییر دهد ، مانند جنسیت ، گرایش جنسی ، عضویت در گذشته یا گروه هایی که برای عضویت انتخاب می کند).

آزار و شکنجه به مواردی از جمله تهدید به مرگ ، شکنجه ، یا زندانی شدن توسط دولت ، چریک ها یا سایر عوامل غیر دولتی مانند شوهر بدرفتار تعریف می شود. شخصی که ادعای پناهندگی می کند همچنین باید نشان دهد که هیچ گزینه داخلی برای پرواز وجود ندارد. این بدان معناست که هیچ مکانی در کشور آنها وجود ندارد که بتوانند بدون آزار و شکنجه ای که با آن روبرو هستند ، به آنجا بروند و با خیال راحت زندگی کنند. Special immigration شما را در امر پناهنده شدن به کانادا یاری می کند. هر چند پیشنهاد اول مهاجرت معمولا پناهندگی نیست.

پناهندگان آمریکا

 

هر شخصی که احساس می کند فردی نیاز به حمایت یا پناهنده کنوانسیون است ، می تواند هنگام ورود یا ورود به کانادا ، ادعای محافظت کند. اگر فرد خارج از کانادا باشد ، می تواند تحت کلاس Convention Refugee Abroad (خارج از کانادا) درخواست خود را ارائه دهد. IRCC برای شناسایی و ارجاع پناهندگان برای اسکان مجدد در این کلاس به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) ، سایر سازمانهای ارجاع و گروههای حامی خصوصی متکی است. دفاتر ویزا درخواست های ارجاع شده را ارزیابی می کنند و تعیین می کنند که آیا مدعی شرایط پناهندگی را برآورده می کند یا خیر و اینکه آیا فرد در کانادا پذیرفته می شود.

 

samanose
samanose

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋