سمانه

سمانه

اینجا دوست دارم براتون از اینترنت مشکل همیشگی هممون بنویسم شاید کمکی باشه.

انواع اینترنت‌های پرسرعت وایرلس

اینترنت وایرلس یا بی سیم مناسب مکان‌هایی است که هیچ گونه دسترسی به مخابرات و آنتن موبایل ندارند. . اصلی ترین مزیت این سرویس اینترنت سهولت دسترسی به اینترنت پرسرعت و سرعت بالا است. شیوه‌های اتصال اینترنت وایرلس دو نوع می‌باشد. پوینت تو پوینت و و مولتی پوینت.هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌های خود را دارند و قیمت نصب و راه‌اندازی آنها نیز متفاوت است. در اینترنت پوینت تو پوینت (ptp) که به آن ارتباط نقطه به نقطه نیز می‌گویند، ارتباط وایرلس بین دو نقطه و دو تجهیز آنتن برقرار می‌گردد. اما در روش مولتی پوینت کمی فرق وجود دارد به طوری که ارتباط وایرلس بین دو تجهیز که یکی از آنها متعلق به کاربر و دیگری همزمان چندین تجهیز دیگر به آن متصل هستند، برقرار می‌شود.

اینترنت پوینت تو پوینت چیست؟

وقتی درباره اینترنت پوینت تو پوینت صحبت می‌کنیم، در واقع داریم درباره ارتباط دو دستگاه رادیویی حرف می‌زنیم که وظیفه انتقال سیگنال را دارند. ساختار دستگاه رادیو در لینک های نقطه به نقطه شبیه به اکسس پوینت در شبکه های وای فای بوده و استانداردهای مشابه‌ای دارند. البته باید بین دو نقطه ای که گفتیم دید مستقیم وجود داشته باشد. ولی تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، همانطور سرویس دهنده بر کیفیت این لینک‌ها بسیار تاثیر گذارند.

این روش مزایای خودش را دارد. ویژگی‌های اصلی این پیکربندی: سرعت بالا، stable بودن، قیمت مناسب،  کیفیت عالی و همچنین پینگ پایین است.

اینترنت مولتی پوینت چیست؟

سرویس مولتی پونیت (ptmp) نیز یک سرویس ترکیبی زا Hotspot و ptp است. یعنی چندین دستگاه با یک رادیو بر روی دکل ارتباط برقرار می‌کنند و هنگامی که اینترنت وایرلس بین کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود، همه کاربران از  امکانات موقت شبکه استفاده می‌کنند.

 البته این به این معنا نیست که ظرفیت پهنای باند تغییر می‌کند، به این معنی است که فقط سرعت پهنای باند شما نسبت به شیوه ptp کندتر می‌شود. برای مثال وقتی چندین کاربر به صورت همزمان از یک کامپیوتر استفاده می‌کنند. اما با مانیتور‌های مختلف به آن کامپیوتر(CPU) متصل هستند.

 

 

مزایای اینترنت‌های پوینت تو پوینت و مولتی پوینت

بنا به دلایل و مزایایی که در زیر عنوان می‌شود، بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کار برای تامین اینترنت خود از اتصال  Point to Point یا Point to Multi Point استفاده می‌کنند.

  • پینگ تایم پایین و سرعت بالا
  • مناسب برای بازی‌های آنلاین
  • کیفیت لینک‌ و اینترنت
  • تعرفه ارزان
  • بدون قطع و وصلی
  • قابلیت سفارشی سازی پهنای باند
  • ثبات اینترنت
  • امکان دریافت آی پی استاتیک
  • هزینه پایین پیاده سازی شبکه
  • نصب و راه اندازی سریع

کلام آخر

تلفیق زندگی مدرن امروزی با اینترنت همه افراد را بر آن داشته است که بخواهند صاحب اینترنت پرسرعت باشند. همینطور که در این مطلب کوتاه عنوان کردیم انتخاب اینترنت پونیت تو پوینت یا مولتی پوینت برای انجام فعالیت‌های  عادی و یا حرفه‌ای مثل گیم بسیار انتخاب مناسبی است.  فقط این نکته را در نظر بگیرید که لینکی با توجه به شرایط خود و کاربری که دارید خریداری کنید. اینترنتی که یک گیمر نیاز دارد یا اینترنتی که یک معلم برای برقراری کلاس آنلاین نیاز دارد متفاوت است.

بنابراین چنانچه قصد تهیه و یا ارتقای اینترنت PTP یا PTMp  را دارید در انتخاب سرویس دهنده دقت لازم را به خرج بدهید. سعی کنید ارائه دهنده ای که انتخاب می‌کنید. چند نکته مهم درباره انتخاب شرکت اینترنتی که باید بدانید، شامل موارد زیر است.

حتما بپرسید که شرکت اینترنتی که می‌خواهید از آن اینترنت پوینت تو پوینت یا حتی مولتی پوینت بگیرید، پاپ سایت‌های زیادی در شهر شما داشته باشد. قادر باشد پهنای باندی کاملا پایدار و بدون نوسان به شما بدهد و مهم‌تر از همه پس از دریافت اینترنت برای پشتیبانی پاسخ گو و در دسترس باشد. اگر مشترک سازمانی هستید هم بهتر است درباره پهنای باند‌های اختصاصی که توسط این شرکت‌ها ارائه می‌گردد، بیشتر فکر کنید. زیرا میزان انتقال داده در این پهنای باندها بیشتر و امنیت شبکه در آن بالاتر است.

سمانه
سمانه اینجا دوست دارم براتون از اینترنت مشکل همیشگی هممون بنویسم شاید کمکی باشه.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋