رویا

رویا

توسط ۱ نفر دنبال می شود

تاریخچه سرامیک اسلب !

در زبان ایتالیایی، مفهوم کلمه Thinness یا نازک، ظرافت و هوش است که به عنوان راه‌حلی برای مشکلات پیچیده نیز از آن استفاده می‌شود. بنابراین میتوان این گونه استنباط کرد که وقتی برای اولین بار، این نسل از سرامیک اسلب ایتالیایی در سطح دنیا عرضه شد، باعث عجب و حیرت همگان شد. (چرا استفاده از کاشی سرامیک نازک پیشنهاد می شود؟ با مزایای طلایی خرید کاشی های  فوق نازک بیشتر آشنا شوید.) فرایند تولید سرامیک اسلب ایتالیایی باعث گشوده شدن زمینه‌های جدیدی در عرصه بازاریابی و فروش سرامیک شد.

در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی، تردیدی در زمینه تولید و استفاده از سرامیک اسلب نازک به وجود آمده بود، ولی طولی نکشید که توسط معماران، ساختمان سازان و کارخانه های تولید کننده کاشی و سرامیک جهان مورد توجه قرار گرفت و سرامیک پرسلان سایز بزرگ را به یکی از بزرگترین و موفق ترین محصولات دنیای سرامیک امروز تبدیل کرد.   


ویژگی های بارز سرامیک اسلب چیست؟

به لطف فناوری نوین چاپ دیجیتال، همه ی طرح‌های تولید شده در این کاشی‌ها شامل انواع طرح‌های سنگ از قبیل مرمر، چوب، آجر، بتن و حتی طرح‌های فلزی بسیار به جنس اصلی نزدیک می باشد. همین مزیت بازار سرامیک اسلب را گسترده تر از آنچه تصور می شد، کرده است.

برای مشاهده انواع طرح و اندازه سرامیک سایز بزرگ فروشگاه سرام پخش اینجا کلیک کنید.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت و پرفروش بودن سرامیک اسلب در جهان، راحتی استفاده از این کاشی در تعمیر و نوسازی خانه‌ها و عدم نیاز به تخریب دیوارها و یا کف‌های قبلی در هنگام نصب کاشی‌های نازک می باشد. علاوه بر آن وزن کم آنها، نصب سرامیک اسلب تضمینی است که ساختار اصلی ساختمان بار مرده زیادی را توسط کاشی‌کاری متحمل نمی‌شود.


چرا سرامیک اسلب تا این اندازه در بین تولیدکنندگان محبوب شد؟

تمام این کاشی‌های در اندازه و سایزهای استاندارد میباشند و امکان برش این کاشی‌ها در سایزهای کوچکتر نیز میسر است که این نیز خود یک مزیت دیگر برای این نوع از کاشی‌ها می باشد. این کار باعث می‌شود که تولیدکنندگان به راحتی بتوانند طیف گسترده ای از سایز مورد نیاز بازار را تهیه و تنها با یک برش به مشتری عرضه نمایند. همچنین با وجود نازک بودن کاشی‌ها، امکان ایجاد طرح‌های برجسته و یا اعمال افکت‌های خاص بر روی سطح برای ایجاد نقوش برجسته با استفاده از تکنولوژی دیجیتال و اعمال پودر و گریت نیز میسر است.


دگرگونی سیستم های صنعت کاشی و سرامیک با سرامیک اسلب 

شرکت System با دستگاه Laminam و شرکت Sacmi با دستگاه Continua از مهم‌ترین تولید کنندگان ماشین آلات تولید سرامیک سایز بزرگ و نازک (یا همان سرامیک اسلب) به شمار می‌آیند. شرکت Siti B & T نیز با توجه به نیاز بازار دستگاه Supera را برای تولید کاشی‌های بزرگ به بازار عرضه کرد که تکنولوژی آن نسبت به دستگاه‌های شرکت سیستم متفاوت می باشد.  

در ابتدا با معرفی سیستم شرکت Sacmi به بازارهای جهانی توسط شرکت‌های ماشین‌ساز، شرکت‌های ایتالیایی Provenz ، Cotto D’este و همچنین شرکت‌ ترکیه‌ای Kalebodur و Kutahya به تولید کاشی با این سیستم پرداختند. شرکت‌های چینی همچون Bobo ، Mona Lisa نیز در ادامه به تولید این نوع محصول پرداختند. شرکت‌های دیگری همچون Fiande Land ، Inalco ، Apavisa ، Ariostea ، Irts و … را نیز از شرکت‌های پیش رو در زمینه تولید کاشی‌های نازک و سایز بزرگ محسوب می شوند.  

 

مشکل ضخامت سرامیک اسلب چطور حل شد؟

برای کاهش ضخامت سرامیک اسلب، علاوه بر این که سیستم‌های جدید به بازار معرفی شد، شرکت‌هایی از قبیل شرکت Neos اسپانیا نیز در سال‌های گذشته، مواد اضافه شونده برای کاهش ضخامت کاشی اسلب تا ۵۰ درصد را به بازار معرفی کردند که این محصول توسط شرکت ایتالیایی Smaltochimica در بازارهای جهانی توزیع گشت.

صافی سطح کاشی در حین تولید، یکسانی ضخامت در تمامی سطح کاشی، استحکام بالای خشک و همچنین بعد از پخت بدنه، همه و همه مدیون کنترل تغییرات پیروپلاستیکی است که در حین فرایند پخت برای بدنه کاشی اسلب اتفاق می‌افتد.

به صورتیکه امروزه نه تنها کاشی اسلب نازک، در ضخامت‌هایی که قبلاً غیر قابل تصور بوده، تولید شده بلکه در مقیاس‌های غیرمعمول همانند سرامیک‌ اسلب ۳ متری نیز این محصول ارائه شده است. این نسبت بین سطح و ضخامت را با مقدار وزن و سبکی محصول مشخص می کنند.

استاندارد سرامیک سایز بزرگ، از ۵/۷ کیلوگرم (با ضخامت ۳ میلیمتری) الی ۱۴ کیلوگرم (با ضخامت ۵ میلی متری) میرسد .


 تفاوت های اصلی سرامیک اسلب با کاشی سرامیک معمولی در چیست؟

 چالش های محیط زیستی در تولید سرامیک اسلب

 و نحوه نصب سرامیک اسلب

 و …

برای کسب اطلاعات تکمیلی پپیشنهاد می کنم مقاله سرامیک اسلب چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

رویا
رویا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋