samanaoils

samanaoils

فروشگاه آنلاین روغن گیاهی سامانا اویل

خواص روغن جوجوبا

 

 

 

 

روغن جوجوبا یک روغن چند کاره قوی است. از جمله خواص روغن جوجوبا این است که آنرا می‌توان به عنوان مرطوب‌کننده، تقویت‌کننده و درخشان کننده پوست، پاک‌کننده آرایش، شستشو دهنده صورت، درمان کوتیکول ناخن، نرم‌کننده پا، بالم لب و درمان آفتاب‌سوختگی استفاده کرد.

احتمالا وجود این ماده قدرتمند در برخی از محصولات موجود در کشوی لوازم آرایشی خود را دیده‌اید. اما چیزی که روی لیبل‌ها ننوشته اند این است که خواص روغن جوجوبا از آن یک ابرقهرمان ساخته است.

ما قصد داریم در این پست برخی از جزئیات مرتبط با این سوپراستار شیک ، از جمله اینکه چیست، و به چه درد می‌خورد، را با شما به اشتراک بگذاریم. جهت اطلاع از خواص سایر روغن ها به صفحه خواص روغن گیاهی مراجعه کنید.

 روغن جوجوبا چیست؟

روغن جوجوبا مایعی است که از دانه های گیاهی به همین نام تولید می شود و در واقع یک موم است، اما به صورت روغن ظاهر می شود. پایداری طولانی مدت و مقاومت بالا در برابر دماهای زیاد این روغن معروف است.

بخاطر خواص روغن جوجوبا معمولاً آنرا با سایر مواد تشکیل دهنده لوسیون های بدن، مرطوب کننده های صورت، شامپوها و نرم کننده ها مخلوط می‌کنند. اما جالب است بدانید که استفاده از این روغن به تنهایی برای پوست، مو و کوتیکول ناخن بسیار مفیدتر است.

اگر به دنبال خرید روغن جوجوبا باشید احتمالا متوجه ‌می‌شوید که برخی از روغن‌های جوجوبا به‌عنوان ارگانیک ذکر شده‌اند، در حالی که برخی دیگر نه. تفاوت اصلی در روش رشد و پرورش گیاه است: گیاهان ارگانیک با استفاده از روش‌های طبیعی پرورش می‌یابند، به این منظور لازم است که محیطی سالم و غنی از مواد مغذی را در اختیار گیاه قرار داد. این محیط به گیاهان اجازه رشد مطلوب بهتری می‌دهد و نیز به روغن حاصل از آن امکان برخورداری از تمام خواص روغن جوجوبا را می‌دهد.

گیاهان غیر ارگانیک با استفاده از روش‌هایی مانند بکارگیری آفت‌کش‌های مصنوعی، علف‌کش‌ها، قارچ‌کش‌ها و کودهای شیمیایی و همچنین اصلاح ژنتیکی پرورش داده می‌شوند. متاسفانه روغن‌های استخراج شده از چنین گیاهی ممکن است حاوی افزودنی‌های شیمیایی که برای پرورش گیاه به آن می‌دهند، نیز باشد که مطلوب نیست.

پس قویاً به شما توصیه می‌کنیم تنها روغن جوجوبای اصل و باکیفیت تهیه نمایید.

فواید روغن جوجوبا برای صورت و بدن چیست؟

متخصصان زیبایی از طرفداران پر و پا قرص استفاده از روغن جوجوبا برای پوست هستند. چون این روغن برای پوست صورت و بدن شما فوق العاده است.

از جمله خواص روغن جوجوبا این است که علیرغم اینکه روی پوست اثر چرب‌شدگی نمی‌گذارد و با استفاده از آن احساس سبکی خواهید کرد، پوست را عمیقا آبرسانی می‌کند. ضمناً سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامت پوست شما ضروری است.

در اینجا برخی از فواید روغن جوجوبا برای پوست آورده شده است:

  1. خشکی پوست را کاملا برطرف می‌کند

به گفته متخصصان: «دلیل اینکه روغن جوجوبا برای پوست به شکل یک آبرسان و مرطوب‌کننده بسیار قوی است، به خاطر خواص روغن جوجوبا در عملکردی درست مانند روغن‌های طبیعی خود پوست ما است.”

به دلیل این توانایی، این روغن باعث می‌شود سلول‌های کنترل کننده چربی پوست فعال‌تر عمل کرده و ، چربی های پوست را کاملا متعادل نگه دارند.

برای بهره بردن کامل از این خواص روغن جوجوبا برای پوست بهتر است روغن جوجوبا را بلافاصله پس از شستشوی پوست روی آن بمالید تا کاملا جذب شود.

همچنین می توانید آن را با یک کرم مرطوب کننده مورد علاقه خود مخلوط کنید تا نسبت به استفاده از آن حس بهتری داشته باشید.  البته اگر می خواهید روغن جوجوبا را با مرطوب کننده خود مخلوط کنید، مطمئن شوید که از یک محصول مبتنی بر روغن یا نرم کننده استفاده می کنید زیرا روغن جوجوبا مانند سایر انواع روغن‌ها به خوبی با فرمول های مبتنی بر آب مخلوط نمی شود.

  1. کوتیکول های زبر را نرم می کند.

خواص روغن جوجوبا برای ناخن‌ها نیز قابل توجه است.  این روغن با داشتن مقادیر زیادی اسیدهای چرب به نرم شدن و تسکین کوتیکول های پاره شده کمک می کند. به این ترتیب ناخن‌ها در اوج سلامتی به سرخواهند برد و ظاهری زیبا از خود ارائه می‌دهند.

 

خواص متعدد دیگر روغن جوجوبا:

  • تغذیه و التیام خشکی لب ها
  • در برابر آفتاب سوختگی معجزه می‌کند.
  • خاصیت ضد باکتریایی دارد.
  • درخشندگی پوست را افزایش می دهد.
  • خطوط ریز و چین و چروک را محو می کند.
  • پوست مستعد اگزما دارید؟ راه چاره اش بهره گیری از خواص روغن جوجوبا است
  • آرایش پاک کن طبیعی
  • موها را مرطوب می‌کند.
  • از دو شاخ شدن موها جلوگیری می کند.
  • باعث رشد مو می‌شود.

 

برای توضیحات کامل به منبع مقاله مراجعه نمایید:

خواص روغن جوجوبا

samanaoils
samanaoils فروشگاه آنلاین روغن گیاهی سامانا اویل

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋