پزشک 24

پزشک 24

سامانه مشاوره و نوبت دهی جراحان زیبایی www.pezeshk24.com

علت براق شدن پوست بینی بعد از عمل

 

علت براق شدن پوست بینی بعد از عمل چیست؟ چرا گاهی اوقات چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ این سوالاتی است که برخی از بیماران بعد از جراحی زیبایی بینی از پزشک خود می‌پرسند. در واقع پوست بینی بعد از یک جراحی زیبایی توسط بهترین جراح بینی گوشتی در تهران صحیح نباید براق شود.

ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص علت براق شدن پوست بینی برخی از بیماران بعد از جراحی زیبایی بیشتر توضیح بدهیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

 

براق شدن پوست بینی بعد از عمل

زمانی که بیمار برای جراحی کاملا آماده می‌گردد و داروی بی‌حسی و یا بیهوشی عمومی برای وی تزریق می‌شود، جراح با کمک برش‌های داخلی و خارجی پوست بینی بیمار را از اسکلت آن جدا می‌کند. پس از انجام اینکار تمامی اقدامات لازم و تغییرات مورد نیاز بر روی ساختار و اسکلت بینی اعمال می‌شود و سپس دوباره پوست بر روی اسکلت بینی برگردانده می‌گردد.

پوست بینی با گذشت زمان خود را با اسکلت جدید و تغییرات ایجاد شده بر روی آن تطبیق می‌دهد. در واقع پوست باید بر روی محل دقیق و جای مناسب قرار داده شود. در صورتی که در حین برداشتن پوست بینی به آن آسیب وارد شود این آسیب باعث می‌شود تا در زمان جراحی و در حین ترمیم بعد از عمل پوست براق شود.

 

کنترل پوست بینی بعد از عمل

معمولا بینی‌های گوشتی دارای پوست‌های چرب و بسیار ضخیم می‌باشند. گاهی اوقات بعد از جراحی بینی، چربی پوست به صورت واضحی قابل مشاهده می‌باشد و معمولا بعد از گذشت چند ماه به حالت عادی خود بازمی‌گردد.

برخی از دلایل مهم که تاثیر بسیاری بر روی چربی پوست بینی می‌گذارد می‌تواند موارد زیر باشد:

  • یکی از مهم‌ترین دلایل بر این امر وراثت می‌باشد که تاثیر بسیاری بر روی چربی و یا خشکی پوست بینی می‌گذارد.
  • دلیل دیگری که می‌تواند بر روی این مسئله موثر باشد، شرایط آب و هوایی است که فرد در آن جا زندگی می‌کند.
  • تغذیه یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند باعث افزایش و یا کاهش چربی پوست بینی شود.
  • استفاده از دارو درمانی مانند قرص‌های کنترل قند خون نیز می‌تواند باعث چربی پوست شود.
  • لوازم آرایشی که اکثر خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند نیز بی‌تاثیر بر روی این مسئله نیست.

برخی از افراد نیز ممکن است در برخی از قسمت‌های بدن خود دارای پوستی چرب و در نواحی دیگر دارای پوست خشک باشند. اینگونه افراد نیز می‌توانند با مراجعه به پزشک متخصص و توجه به تجویزهای وی چربی پوست خود را کنترل کنند.

علت چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی زیبایی

برخی از بیماران ممکن است بعد از عمل جراحی با چرب شدن پوست بینی خود مواجه شوند که امری کاملا طبیعی است. از آنجایی که بینی در حین جراحی با ضربه‌هایی مواجه می‌شود ممکن است نسبت به آن واکنش نشان بدهد. این آسیب‌های وارد شده به بینی موجب بروز ترشح چربی از غذذ می‌گردد.
علاوه بر این مسئله، در مدت زمانی که بینی با پانسمان و چسب بینی بسته می‌شود، منافذ پوست نیز در این مدت مسدود خواهد شد و همین مسئله باعث افزایش اندازه غذذ چربی و در نهایت افزایش تورم در بینی می‌گردد. بعد از گذشت مدت زمانی از عمل و با کاهش ورم و التهاب بینی، چربی پوست بینی نیز کاهش پیدا می‌کند و بیمار باید اطمینان داشته باشد که این مسئله کوتاه مدت است.

 

مراقبت‌های لازم از پوست بینی بعد از جراحی

در ادامه به معرفی یکسری راهکارها برای کاهش چربی پوست بینی پرداخته‌ایم:

استفاده از پاک کننده‌های مناسب

یک پاک کننده خوب و مناسب می‌تواند علاوه بر تسکین پوست، به احساس شادابی، یکنواختی، روشنی و سلامت پوست بینی نیز کمک بسیاری کند.

مراجعه به پزشک متخصص

پزشک متخصص می‌تواند با معاینه و بررسی‌های لازم پوست شما بهترین روش درمانی را توصیه کند. با توجه به تجویز و عمل به توصیه‌های پزشک می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به پوستی کنترل شده دست پیدا کنید.

استفاده از لوازم آرایشی معتبر

محصولات آرایش و بهداشتی بسیاری را در بازار می‌توانید پیدا کنید که هر کدام از آن‌ها با برندهای مختلف و شرکت‌های تولید کننده متفاوت، تولید و به بازار عرضه شده است. استفاده از برند معتبر و لوازم آرایشی مناسب و مطابق با پوست خود می‌توانید کمک بسیاری به کنترل چربی پوست خود نمایید.

استفاده از نوارها و پدهای مناسب

در بازار نوارهایی برای باز کردن منافذ پوست چرب وجود دارد که اغلب برای افرادی که جراحی زیبایی انجام داده‌اند توصیه می‌شود.

در نهایت باید بگوییم، زمانی که پوست بینی به صورت صحیح و بدون وارد شدن هیچ گونه آسیبی به آن برش زده و برداشته شود و در نهایت در محل مناسب آن بازگردانده گردد، پوست هیچ تغییری نخواهد کرد و کاملا طبیعی باقی خواهد ماند.

 

 

پزشک 24
پزشک 24 سامانه مشاوره و نوبت دهی جراحان زیبایی www.pezeshk24.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋