sahel salehi

sahel salehi

ساخت جرثقیل سقفی سوله

ساخت جرثقیل سقفی سوله

ساخت جرثقیل سقفی سوله معمولاً با استفاده از تیرهای فولادی صورت می گیرد که برای تحمل وزن جرثقیل و بارهای آن طراحی شده اند. طراحی دقیق جرثقیل سوله به عوامل مختلفی مانند اندازه جرثقیل، ظرفیت بار مورد نیاز و ابعاد ساختمان بستگی دارد. ریل ها باید با دقت زیادی نصب شوند تا اطمینان حاصل شود که جرثقیل می تواند به آرامی و ایمن در طول باند حرکت کند.

توجه به این نکته ضروری است که ساخت جرثقیل برای سوله باید توسط متخصصان واجد شرایط و دارای تجربه در این نوع ساخت و ساز انجام شود. آنها قادر خواهند بود بار مورد نیاز جرثقیل را محاسبه کنند و سازه سقفی را بر اساس آن با در نظر گرفتن عواملی مانند جوی مانند باد، برف و فعالیت لرزه ای طراحی کنند.

علاوه بر این، ملاحظات ایمنی باید در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که جرثقیل سقفی سوله می تواند وزن جرثقیل و بارهای آن را بدون خطر ریزش یا خرابی سازه ایمن تحمل کند. این ممکن است شامل نصب تکیه گاه ها و مهاربندی های اضافی و همچنین بازرسی و نگهداری منظم برای اطمینان از عملکرد ایمن مداوم جرثقیل سوله و سازه بالای سر که از آن پشتیبانی می کند، باشد.

اسپادانا جرثقیل

 اجزا جرثقیل سقفی سوله:

همانند دیگر جرثقیل ها از بخش های اصلی شامل بالابر، پل ها، راهبر، چرخ، کالسکه، تابلو برق، قلاب و … تشکیل شده است.

نصب جرثقیل سقفی سوله

قیمت جرثقیل سقفی سوله

نصب جرثقیل سقفی در سوله شامل مراحل زیر می باشد:

  • ارزیابی فضای سوله:

در اولین مرحله ارزیابی فضای موجود در سوله، تعیین اندازه ها و مشخص کردن ظرفیت جرثقیل مورد نیاز در سوله است.

  • انتخاب جرثقیل برای سوله:

پس از ارزیابی فضا، نوبت به انتخاب سازه می رسد که بر اساس نیازهای خود تک پل یا دو پل بودن جرثقیل حائز اهمیت است. مواردی که در این مرحله باید در نظر گرفته شوند عبارتند از ظرفیت بالابر، دهانه، ارتفاع، سرعت و سیستم های کنترل.

  • نصب سازه نگهدارنده:

نصب سازه نگهدارنده ای که جرثقیل را نگه می دارد، مانند تیرها یا ستون ها، در این مرحله انجام می گیرد. باید مطمئن شوید که نگهدارنده ها به اندازه کافی مستحکم هستند که بتوانند وزن جرثقیل و بارها را تحمل کنند.

  • جرثقیل سقفی سوله را سوار کنید:

در این مرحله جرثقیل بر روی سازه نگهدارنده نصب می شود و اقدامات لازم جهت جهت تراز بودن و اتصال ایمن آن انجام می گیرد.

  • بالابر را نصب کنید:

نصب بالابر در این مرحله انجام می شود.

  • تست جرثقیل سقفی سوله:

جرثقیل باید برای اطمینان از عملکرد صحیح و ایمن آن آزمایش شود. این مرحله برای اطمینان از تحمل بارگیری و جابجایی بارها تا حداکثر ظرفیت نامی جرثقیل صورت می گیرد.

نکته:
اپراتور جرثقیل باید آموزشهای لازم و مناسب را در مورد نحوه استفاده ایمن و موثر از جرثقیل سقفی سوله دیده باشد.

قیمت جرثقیل سقفی سوله

قیمت جرثقیل سقفی سوله

برخی عوامل تاثیر گذار بر قیمت جرثقیل سقفی سوله عبارتند از:

  • ظرفیت یا تناژ بار: ظرفیت بار جرثقیل سوله یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت آن است. قیمت این جرثقیل با میزان ظرفیت آن رابطه مستقیم دارد. در نتیجه با افزایش ظرفیت قیمت بالاتر می رود.
  • دهانه جرثقیل در سوله: طول دهانه به فاصله بین دو تکیه گاه انتهایی جرثقیل اشاره دارد. هرچه دهانه طولانی تر باشد، مواد بیشتری برای ساخت مورد نیاز است که می تواند هزینه را افزایش دهد.
  • ارتفاع بالابر: حداکثر ارتفاعی که بالابر می تواند بار را بلند کند به معنی ارتفاع بالابر است. هرچقدر ارتفاع بالابر بیشتر باشد، مسلما روی افزایش قیمت جرثقیل سقفی سوله تاثیر می گذارد.
  • سرعت حرکت: سرعتی که جرثقیل می تواند بار را بارگیری و جابجا کند بر قیمت جرثقیل در سوله تأثیر می گذارد. جرثقیل‌های سریع‌تر به دلیل نیاز به قطعات قوی‌تر، گران‌تر هستند.
  • سازنده:سازنده جرثقیل سوله بر قیمت آن تأثیر مستقیم می گذارد. برندهای معروف با شهرت بیشتر و قابلیت اطمینان بالاتر نسبت به مارک هایی که کمتر شناخته شده اند، قیمت های بالاتری دارند.
  • آپشن های اضافی: ویژگی های اضافی مانند کنترل از راه دور، سیستم های ضد نوسان و سیستم های جلوگیری از برخورد می تواند به قیمت جرثقیل اضافه کند.

قیمت جرثقیل سقفی سوله دست دوم

قیمت جرثقیل سقفی سوله دست دوم به دلایل مختلفی ممکن است ارزانتر از جرثقیل نو باشد. اولاً جرثقیل های دست دوم سوله قبلاً مورد استفاده و بارگیری قرار گرفته اند و ممکن است مقداری سایش داشته باشند که ارزش آنها را کاهش می دهد. ثانیاً، تقاضا برای جرثقیل های دست دوم ممکن است کمتر از جرثقیل های جدید باشد. علاوه بر این، در دسترس بودن جرثقیل سقفی سوله دست دوم نیز ممکن است در تعیین قیمت نقش داشته باشد.

با این حال، شرایط نگهداری از جرثقیل مورد نظر بسیار اهمیت دارد. یک جرثقیل سوله دست دوم که به خوبی از آن نگهداری شده است و در کاربردهای سبک مورد استفاده قرار گرفته است، ممکن است همچنان قیمت بالایی در مقایسه با جرثقیل های ضعیف داشته باشد.

به طور کلی، ارزان‌تر بودن یک جرثقیل سقفی دست دوم از جرثقیل نو به عوامل مختلفی مانند تعداد سالی که مورد استفاده بوده است، شرایط، تقاضا و در دسترس بودن جرثقیل بستگی دارد. همیشه توصیه می شود قبل از خرید تجهیزات دست دوم تحقیق و بازرسی کامل انجام دهید.

 منبع مطلب از سایت اسپادانا جرثقیل و ساخت جرثقیل سقفی سوله:

قیمت جرثقیل سقفی سوله

https://soolesazan.ir/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%AC%D8%B1%D8%AB%D9%82%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D9%88%D9%84%D9%87/

sahel salehi
sahel salehi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋