سحر رحیمی

سحر رحیمی

دانشجوی رشته حسابداری و عاشق فراگیری علم حسابداری و به اشتراک گذاشتن این علم هستم!
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۳۸ نفر را دنبال می کند

اطلاعات باراباس جدید 800 Adventure XLP چیست؟

کمپانی برابوس با تبدیل شاسی بلند برابوس 800 Adventure XLP SuperWhite به یک سوپرپیکاپ با محور‌های دروازه‌ای و فاصله‌ مناسب از سطح زمین (۴۹ سانتی متر) به طور کامل از شکاف موجود در خط تولید Affalterbach بهره برده است. Affalterbach محل تولید موتور‌های V۸ است و از بهار ۲۰۱۹ محل تولید موتور‌های جدید ۴ سیلندر بوده است.

۸۰۰ Adventure XLP Superwhite جدید ادامه تولید وانتی به نام غول سوپربلک است که در ابتدای سال رونمایی شد. پیکاپ پلاریزه کننده G۶۳ روی چرخ‌های ۲۲ اینچی قرار گرفته است، علیرغم اندازه بزرگ لاستیک ها، برابوس می تواند در ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به  ۲۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

به نقل از سرتکس ،نسل قبلی این خودرو  یک موتور V۱۲ را در داخل محفظه موتور قرار داده بود و اکنون این سوپرپیکاپ به یک موتور V۸ متصل است؛ با این حال، این نسخه استاندارد ۴.۰ لیتری توئین توربو را ندارد، زیرا برای ارائه ۷۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، این موتور طراحی شده است.

باراباس از 800 Adventure XLP خود رونمایی کرد که مبتنی بر مرسدس AMG G63 است و قرار بود در نمایشگاه خودروی ژنو 2020 به نمایش درآید.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، باراباس پس از افزودن حدود 50 سانتی متر به فاصله بین دو محور G-Wagen به منظور ایجاد فضایی برای بدنه یک پیکاپ واقعی و افزودن بسته ارتقایی بدنه عریض مقاوم، روی مکانیک این خودرو کار کرده و شرایط آفرود سخت را در نظر گرفته است.

هایلایت های این خودرو شامل رینگ های ۲۲ اینچی با تایرهای تمام فصول، محورهای آماده ۴×۴ و سیستم تعلیق خود باراباس به منظور افزایش ارتفاع از سطح زمین به ۴۹۰ میلی متر است.

تریم داخلی این خودرو بسیار قابل سفارشی سازی است و خریدار می تواند روکش های آن را به هر رنگ دلخواهی سفارش دهد.

به لطف ارتقای موتور 4.0 لیتری تواین توربوشارژ V8، این خودرو می تواند قدرت 588 کیلووات و گشتاور 999 نیوتون متر تولید کند.

طبق جدیدترین اخبار تکنولوژی خودرو، این عملکرد برای ایجاد شتاب صفر تا صد ۴.۸ ثانیه و بیشینه سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت در این خودرو مناسب است.

احتمالاً اگزوزهای فابریک AMG به نظر متخصصان برابوس چندان هیجان‌­انگیز نبوده، چراکه آن‌ها را با نمونه­‌های جدید ساخت خود تعویض کرده و شبرنگ‌­های قرمز را بالای آن‌ها قرار داده است.

برابوس پیشرانه توئین توربو 4 لیتری 8 سیلندر را مورد تقویت قرار داده و خروجی آن را به 790 اسب­‌بخار قدرت و هزار نیوتن‌متر گشتاور رسانده است، که در حد یک سوپراسپرت به نظر می‌­رسد.

هرچند وزن 2.936 کیلوگرمی این پیکاپ آلمانی اجازه نمی­‌دهد عملکردی در حد یک سوپراسپرت داشته باشد ولی این عدد همچنان کمتر از وزن 4 تنی هامر EV است. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت محصول برابوس به ترتیب 4.8 ثانیه و 210 کیلومتر برساعت اعلام شده، که البته رقم حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی و با توجه به عواملی همچون مرکز ثقل و چسبندگی تایرها روی این رقم محدود شده است.

برای بهبود توانایی‌های خارج جاده‌ای خودرو، برابوس اقدام به نصب محورهایی از نوع پورتال اکسل روی این خودرو کرده است. در محورهای پورتال اکسل مرکز چرخ با اکسل هم راستا نیست و اکسل در ارتفاعی بالاتر قرار دارد. این قابلیت باعث می‌شود تا احتمال گیر کردن کف خودرو به زمین بسیار پایین بیاید. برای دیدن خودرو در آفرود نیز برابوس در بخش عقبی یک کوادکوپتر از نوع Windcopter قرار داده است.

برابوس 800 Adventure XLP می‌تواند در عرض ۴.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که برای چنین خودرویی فوق‌العاده است. وجود رینگ‌های ۲۲ اینچی با تایرهای آفرودی در این خودرو سبب شده تا برابوس ناچار باشد حداکثر سرعت خودرو را به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود کند. اعملکرد این خودرو مانند جدیدترین اطلاعات برابوس 900 میباشد.

۸۰۰ Adventure XLP Superwhite با طول ۵.۳۱ متری حدود نیم متر طولانی‌تر از شاسی بلندی است که بر اساس آن ساخته شده است. با توجه به این که این پیکاپ توان بسیار زیادی دارد، عاقلانه است که قسمت بارعقب از ورق‌های فولادی ساخته شده باشد.

برابوس ۸۰۰ Adventure XLP Superwhite دارای گلگیر‌های بزرگی از جنس فیبر کربن است که در کل خودرو از جمله برای دریچه‌های هوای روی کاپوت، روکش آینه‌های جانبی و همچنین اسپویلر جلو نیز استفاده شده است.

برابوس برای اینکه بتواند جی کلاس را به وانت تبدیل کند اقدام به افزایش فاصله‌ی محوری این خودرو به میزان ۵۰ سانتی‌متر کرده است. این کار سبب شده تا طول کلی خودرو به ۵.۳۱ متر افزایش پیدا کند که در کل ۶۸.۹ سانتی‌متر بیشتر از طول یک جی کلاس استاندارد است. برابوس می‌گوید با وجود افزایش طول خودرو، استحکام شاسی جی کلاس همچنان حفظ شده است.

سازه‌ی قسمت بار این خودرو از جنس فولاد است و در کناره‌های آن از الیاف کربن استفاده شده است تا وزن خودرو کاهش پیدا کند. در مرحله‌ی بعدی برابوس شیشه‌ی عقب را به گرمکن مجهز کرده است. کاپوت جدیدی نیز روی برابوس 800 Adventure XLP دیده می‌شود که یک هود بزرگ روی آن وجود دارد. از دیگر امکانات این خودرو نیز می‌توان به یک وینچ یکپارچه درون سپر جلو و روف رک اشاره کرد.

. در زیر کاپوت AMG G63 همان موتور معروف ۴ لیتری ۸ سیلندر توئین توربو قرار دارد. این موتور در حالت استاندارد ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اما همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، برابوس موفق شده در پروژه جدید خود خروجی این موتور را به ۷۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور برساند. با اتکا به این نیروگاه قدرتمند، Adventure XLP قادر است در عرض ۴.۸ ثانیه صفر تا صد را طی کند. حداکثر سرعت آن هم به خاطر ارتفاع زیاد از سطح زمین و استفاده از تایرهای همه‌جارو در ۲۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

برابوس پیکاپ 2.9 تنی خود را به روکش‌های بسیار با کیفیت چرمی در داخل کابین مجهز کرده است. همه این روکش‌ها مطابق با نام پروژه به رنگ مشکی هستند و روی برخی از آنها عدد 77 ثبت شده است. این عدد در واقع به سال تاسیس برابوس یعنی ۱۹۷۷ اشاره دارد. طبق انتظار در کابین این سوپر پیکاپ آلمانی به وفور از فیبر کربن استفاده شده، همچنین 206 قطعه تزئینی کرومی نیز در قسمت‌های مختلف نصب گردیده است.

منبع : https://vrgl.ir/qZyC3

 

سحر رحیمی
سحر رحیمی دانشجوی رشته حسابداری و عاشق فراگیری علم حسابداری و به اشتراک گذاشتن این علم هستم!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋