saeed ebrahimi

saeed ebrahimi

نکات اجاره آپارتمان برای اولین بار

زمان فرا رسیده است: اولین آپارتمان شما در انتظار شماست. اما قبل از اینکه غرق رویاهای برداشتن کلید خود شوید و با خوشحالی به اجاره کامل خود بپردازید، باید چند چیز ضروری را پوشش دهید.

قبل از امضای قرارداد اجاره آپارتمان، مطمئن شوید که با دنبال کردن این 12 مرحله، دقت لازم را انجام داده اید. ما این فرآیند را ساده کرده‌ایم، بنابراین می‌توانید به مکان جدید خود بازگردید (و از سردردهای غیرضروری اجاره‌گر جلوگیری کنید).

 

 

1. بودجه خود را تعیین کنید

واقعا چقدر می توانید برای اولین آپارتمان خود هزینه کنید؟

با چک حقوق شروع کنید، سپس تمام صورتحساب های ماهانه دیگر و هر آنچه را که برای سایر هزینه ها کنار می گذارید کم کنید . سپس، در نظر بگیرید که چگونه می توانید درآمد خود را در هنگام ورود اجاره بها تقسیم کنید  به خاطر داشته باشید که ممکن است مجبور شوید پیش از تأیید درخواستتان، اسناد حقوقی یا مدرک دیگری مبنی بر توانایی پرداخت اجاره ارائه دهید.

2. اعتبار خود را بررسی کنید

بسیاری از قراردادهای اجاره، شما را ملزم به بررسی اعتبار توسط صاحبخانه می کنند. آنها می خواهند حداقل یک امتیاز اعتباری مناسب ببینند (ترجیحاً بالاتر از 670 در مدل امتیازدهی FICO، اگرچه ویژگی های مختلف انتظارات متفاوتی دارند) زیرا یک امتیاز اعتباری سالم می تواند نشان دهنده یک مستاجر مسئول آینده باشد.

 از هرگونه غافلگیری جلوگیری کنید. اگر اجاره احتمالی شما به امتیاز بالاتری برای کاهش سپرده امنیتی شما یا کمک به جلوگیری از سایر موانع نیاز دارد، حداقل چند ماه قبل از شروع فرآیند درخواست، اقداماتی را برای تمیز کردن امتیاز خود در نظر بگیرید .

3. مشاهده اجاره های متعدد

در اولین آپارتمانی که پیدا می کنید ساکن نشوید. یا حتی دوم یا سوم. توری پهن بیندازید تا بهترین اجاره را برای خود بگیرید.

نکته کلیدی اینجاست: هرگز به اجاره های بالاتر از بودجه خود نگاه نکنید. شما ممکن است غرق رویاهای فانتزی شوید و به طرز غم انگیزی از آنچه در نهایت به دست می آورید راضی نباشید (یا حتی بدتر از آن، اجاره دادن با نرخی بالاتر از توان مالی شما ).

4. هم اتاقی ها را در نظر بگیرید

هم اتاقی ها مشکل نهایی اجاره نشین ها هستند. آنها می توانند درها (به معنای واقعی کلمه) را به روی اجاره آپارتمان های بزرگتر، گاهی اوقات بهتر و اجاره مقرون به صرفه تر باز کنند، اما شما باید فضای خود را با آنها به اشتراک بگذارید - و هر عادتی که آنها به همراه دارند.

اگر فضای اتاق را انتخاب می کنید، قبل از اینکه متعهد به زندگی مشترک شوید، قوانین اصلی و ترجیحات خود را مرور کنید. حتی ممکن است امضای سندی را در نظر بگیرید که در آن توضیح دهد چه کسی مسئول چه هزینه‌ها و کارهایی است، چگونه با مهمانان شبانه‌روز و سایر مواردی که برای شما مهم است رفتار کنید. به یاد داشته باشید، شما از نظر قانونی برای مدت اجاره خود در کنار هم خواهید ماند، بنابراین این تصمیم را ساده نگیرید.

5. Cosigner را در نظر بگیرید

به خصوص اگر اعتبار شما ناقص باشد، ممکن است یک فروشنده بلیط شما برای اجاره باشد.

بهتر است فقط از یک عضو یا دوست مورد اعتماد (و قابل اعتبار) خانواده بخواهید که این مرحله را با شما در نظر بگیرد. هر کسی که امضا می کند مسئولیت اجاره شما و هرگونه هزینه اضافی را که در صورت عدم پرداخت ممکن است متحمل شوید، به عهده می گیرد .

6. منابع خود را جمع آوری کنید

هنگام اجاره آپارتمان ممکن است لازم باشد تاریخچه اجاره خود را ارائه دهید یا از صاحبخانه قبلی مجوز دریافت کنید. اما برای کسانی که برای اولین بار اجاره می کنند، اگر صاحبخانه ای برای تماس ندارید، یک مرجع شخصی می تواند به شخصیت شما گواهی دهد.

اساساً، یک همکار یا دوست می‌تواند نامه کوتاهی ارسال کند تا دفتر لیزینگ خیلی نگران نباشد که شما طرفدار شکستن پنجره‌ها یا احتکار حیوانات خانگی عجیب و غریب هستید. برای محافظت از خود و تداوم روند، ممکن است ایده خوبی باشد که چند گزینه مرجع در جیب پشتی خود داشته باشید تا در صورتی که کسی به سرعت به شما پاسخ ندهد.

7. محله را بررسی کنید

بدون کار آماده سازی مناسب، زمانی که می خواهید بالای یک کلوپ شبانه خشمگین زندگی کنید، ممکن است در یک جامعه بازنشستگی قرار بگیرید. یا ممکن است زمانی که کودکی تازه متولد شده به خواب می‌روید، آن طرف خیابان از یک کلوپ شبانه خشمگین بگذرید.

از اطراف خود بپرسید و از ابزارهایی مانند AreaVibes.com استفاده کنید تا قبل از ثبت نام برای زندگی در محله خود، اطلاعات خوبی در مورد محله خود داشته باشید.

8. همه وب سایت ها را بررسی کنید

Zillow ممکن است یک چیز بگوید، در حالی که Apartments.com ممکن است یک قوطی کرم دیگر برای باز کردن داشته باشد. می توانید متوجه شوید که ملک به بیش از یک مستاجر اجاره نمی دهد، یا حتی اجاره ارزان تری را که در پلتفرم دیگری فهرست شده است، کشف نمی کند. ممکن است در اولین وب سایتی که مشاهده کردید، عکس‌های وحشتناک و متحول کننده‌ای از مکان‌هایی که نتوانسته‌اند پیدا کنید. به همین دلیل ایده خوبی است که درباره یک ملک در سایت های مختلف تحقیق کنید.

بررسی‌های مربوط به ملک و شرکت را نیز بررسی کنید—اگر مردم از مشکلات آفات یا مدیریت انتقام جویانه و جزئی شکایت داشتند، قطعاً باید آن را در تصمیم خود لحاظ کنید.

9. مراجعه حضوری

در حالی که این ممکن است همیشه امکان پذیر نباشد، عاقلانه است که گزینه های اجاره خود را شخصا بررسی کنید. عکس های وب سایت اغلب از لنزهای زاویه باز، نورپردازی و ویرایش استفاده می کنند تا بهترین نسخه ممکن از ملک را به شما نشان دهند.

10. قرارداد را از نزدیک بخوانید

بله، احتمالا طولانی و بسیار خسته کننده است. اما هر اجاره ای دارای چاپ ریز متفاوتی است، و خواندن جزئیات بسیار مهم است. به عنوان مثال، شما ممکن است سپرده امنیتی خود را فقط با آویزان کردن پرده ها یا چند عکس از دست بدهید.

11. به دنبال هزینه های "پنهان" باشید

این هزینه های اضافی ممکن است دقیقاً پنهان نباشند، اما ممکن است کاملاً آشکار نباشند.

اجاره شما یک چیز است، اما باید در مورد هزینه های نیازهای غیر شامل مانند Wi-Fi، هزینه های حیوانات خانگی، پارکینگ و خدمات آب و برق نیز اطلاعاتی کسب کنید تا در بودجه نهایی خود لحاظ کنید.

12. سوالات درست بپرسید

برو و تمام سوالاتت را بپرس. دیوارها چقدر نازک هستند - و اگر همسایه طبقه بالای شما هر شب ساعت 2 بامداد بولینگ را تمرین کند، چه گزینه هایی دارید؟ آیا سرویس تلفن همراه ثابت است یا اجاره‌کنندگان اغلب از تماس‌های قطع شده در دیوار خود یاد می‌کنند؟

تعیین کنید کدام مؤلفه برای شما مهم است و آن نکات را برای جلوگیری از هرگونه غافلگیری ناخوشایند مطرح کنید.

خط پایین

اولین آپارتمان شما یک تجربه هیجان انگیز – اگر تا حدودی گران باشد – جدید است. آماده شدن عاقلانه برای اجاره جدید خود، از جمله مشاهده گزارش اعتباری خود و ایجاد هرگونه تغییر برای افزایش اعتبار شما ، همه تفاوت را ایجاد می کند، بنابراین در زمینه کار کوتاهی نکنید. متأسفانه، ما نمی‌توانیم به شما کمک کنیم تا بفهمید چگونه می‌توانید کاناپه جدید خود را از آن در بچسبانید. آن بخش به شما بستگی دارد.

 

saeed ebrahimi
saeed ebrahimi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋