sssooosss

sssooosss

fff

یه سری کتاب جدید

تحولات دو دهه اخیر در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فضای کسب و کار را دستخوش تغییرات بسیار زیادی نموده است. این تغییرات در عین افزودن بر میزان پیچیدگی و پویایی محیط سازمان‌ها، گزینه‌های بسیار متنوعی را برای خلق، ارائه و کسب ارزش در اختیار آنها قرار داده است. در این راستا مدل کسب و کار به عنوان یک مفهوم نوین مدیریتی از اوایل دهه ۹۰ میلادی و با ظهور کسب و کارهای اینترنتی، وارد ادبیات کسب و کار شد تا با زبانی ساده به توصیف و تبیین جریان ارزش در سازمان‌ها بپردازد.

کتاب خلق مدل کســب و کار، نوشــته الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور که در ســال ۲۰۱۰ منتشر شد، با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی خوانندگان در سراسر جهان مواجه شد. این کتاب به زبانی ساده و به گونه‌ای خلاق و متفاوت مباحث مرتبط با مدل کسب و کار را به خواننده ارائه می‌دهد. استروالدر که پایان‌نامه دکترای خود در دانشگاه لوزان سوئیس را تحت نظارت استاد راهنمای خود یعنی پروفسور ایو پیگنیور بر روی موضوع نوآوری در مدل کسب و کار گذرانده است، به کاری بزرگ دست زده و با یک نوآوری بزرگ در حیطه کتاب‌های مدیریت، نتیجه چندین سال کار و زحمت خود را در قالب کتاب حاضر ارائه نموده است.

کتاب خلق مدل کسب و کار

اگرچه انیمیشن در ابتدا به قصد سرگرمی در دل سینما متولد می‌شود و توسـعه مـی‌یابـد، امـا بـا ظهور تلویزیون، همپا با این رسانه رشد كرده و خصوصاً در حوزه مخاطبان كودک، به هنری اثرگـذار و صنعتی پیشگام در دنیای كنونی تبدیل می‌شود. انیمیشن فارغ از دسـته‌بنـدی‌هـای مختلـف، بخـش گسترده‌ای از مخاطبان را در برمی‌گیرد و جذابیت‌های بصری بالای آن، این هنرـ صـنعت را از انحصـار كودكان خارج ساخته و كاركردهای دیگری نیز بر كاركرد سرگرمی آن می‌افزاید. به‌گونه‌ای كه امـروزه انیمیشن در تبلیغات، تجارت، جلوه‌های ویژه، آموزش، بازی‌های رایانه‌ای و موارد بسیاری دیگر جایگاه بالایی دارد. بااینحال، پس از گذشت پنج دهه از ورود ایران به عرصـه انیمیشـن، ایـن هنـر از سـوی رسانه ملی كه بزرگترین بازار سفارش انیمیشن برشمرده می‌شود در مسیر رشد و توجه قرار گرفته، و شكل‌گیری «مركز صبا» نقطه عطف این توجه و تـلاش بـرای تعریـف جایگـاهی شایسـته بـرای آن و همگانی‌كردن انیمیشن در جامعه است. پویایی این صنعت، رهایی از نگاه حاشیه‌ای و غیرحرفـه‌ای بـه آن، بهبود وضعیت مطالعات انیمیشن و دردسترس بودن منابع مكتوب، ضـرورتی بـر تـألیف و تنظـیم مجموعه‌ها و كتاب‌های تخصصی نظیر كتاب حاضر اسـت تـا بـا فـراهم‌آوردن امكـان بینشـی بهتـر از معیارهای ارزیابی و شرح وظایف عوامل تولید انیمیشن‌های تلویزیونی برای علاقه‌مندان و عاملان ایـن هنر، روند تولید انیمیشن‌های تلویزیونی را هموار سازد و كیفیت و کمیت این تولیدات را ارتقا بخشد. 

کتاب انیمیشن در تلویزیون

حریر هفده ساله، شر و شیطان ولی بسیار بی‌آلایش به عقد پسرعمویش درآمده که طلبه است. روز عروسی  باید از محل زندگی‌اش تا قم که خانه داماد است بروند. راه چندانی تا قم نیست اما اتفاقی می‌افتد که همه چیز بهم می‌ریزد.

دست سرنوشت حریر را به دربار پهلوی می‌کشاند در حالی که همسر دلخسته و مجروحش تنها چند فرسخ با او فاصله دارد و به دنبال همسر گمشده اش می‌گردد.

 این اثر در کنار روایت داستان دلدادگی  یک دختر و پسر روستایی، تلاش‌های ماموران حکومت پهلوی برای برانداختن حجاب را از سر زنان ایرانی نشان می‌دهد.

کتاب حریر

داشتم می‌گفتم که ما هشت‌تا بچه بودیم که البته بعضی‌هایمان دیگر بچه نبودیم. عمۀ بزرگم پنج‌تا از همین مثلاً بچه‌ها داشت. عمۀ کوچکم شش‌تا. عمویم هم هفت‌تا. دایی که نداشتم، ولی خاله‌ام هم سه‌تایی بچه داشت. بببینم اصلاً شما وقتی می‌رفتید مهدکودک کلاً چند‌تا بودید؟ حالا فکر کنم بهتر متوجه بشوید ما چند‌تا بوده‌ایم. توی مهمانی‌های خانوادگی دقیقاً به‌اندازۀ بچه‌های توی یک مهدکودک، بچه توی دست‌وپا وول می‌خورد؛ اصلاً یک وضعی! جالب این‌جاست که امروزه پدرومادر به همراه پدربزرگ و مادربزرگ و احیاناً عمه و عمو و دایی و خالۀ مجردشان دسته‌جمعی حریف یک یا حداکثر دو‌تا بچه نمی‌شوند، ولی آن‌موقع فقط یک نفر از چهارجفت پدرومادر، حریف ما-قریب به سی نفر-می‌شدند. کافی بود فقط یک نفرشان دلش بخواهد ما را ساکت کند. شرایط طوری بود که اصلاً جرئت نداشتیم نُطُق بکشیم. (نُطُق را هم توضیح بدهم؟!)

کتاب دختری که رهایش نکردی

 این کتاب ۶ داستان از تالستایا دارد. که رویکردی پست‌مدرن و مضامین گوناگونی از فلسفه زندگی گرفته تا احساسات و عواطف انسانی دارند. تنهایی و حسرت و اختلاف طبقاتی و مصرف‌زدگی جامعه و...

 داستان‌های کوتاه این نویسنده قابل پیش‌بینی نیستند. آنها شخصیت‌های عجیب و غریب و جذاب و نثری دلچسب دارند. تالستایا به کمک تخیل بدون مرز خود وضعیت انسان در دنیای معاصر را به مخاطبش نشان می‌دهد و این که چگونه حوادثی استثنایی در یک زندگی دچار روزمرگی رخ می‌دهند.

کتاب آلکساندرای نازنین

عقل همواره در برابر جنون مهجور مانده است. در ستایش دیوانگی، در توصیف دیوانگان، دربارهٔ نشانه‌های جنون بارها و بارها نوشته و گفته‌اند اما خیلی کم خوانده و شنیده‌ایم از عقل و اینکه عاقل کیست و عاقلی کردن چگونه است.

 مجموعهٔ روان‌شناسی تخصصی پندار تابان، در این اثر به سراغ آدام فیلیپس رفته است که روان‌درمانگر و جستارنویس است. آدام فیلیپس با تسلطی که به ادبیات، تاریخ و روان‌شناسی دارد ما را به میانهٔ میدان رو در روییِ عقل و جنون می‌برد تا نه تنها از راز پیشتازی و شهرت جنون سر دربیاوریم، بلکه عقل را هم بهتر بشناسیم و بدانیم عاقل بودن دقیقاً چگونه است و چطور نمود پیدا می‌کند و اصلاً چه ضرورتی دارد.

نویسنده ابتدا از همین تعریف و توصیف عاقل و دیوانه آغاز می‌کند؛ اینکه عاقل بودن، برخلاف جنون و دیوانگی، آدم‌ها را ترغیب نمی‌کند که درباره‌اش بگویند و بنویسند؛ اینکه هیج روایتی از چگونگی یک زندگی عاقلانه یا تمایز زندگی عاقلانه با زندگی شاد یا موفق وجود ندارد؛ اینکه چطور مجذوب دیوانگی می‌شویم. بعد به حضور عقل در زمینه‌های مختلف زندگی می‌رسد؛ اینکه پرورش فرزند عاقل، زندگی عاطفی عاقلانه یا حتی رویکرد عاقلانه به پول چیست. و در نهایت دستمان را می‌گیرد و ترغیبمان می‌کند حالا که آن را شناخته‌ایم. عاقل بودن را انتخاب کنیم، 

 آدام فیلیپس تمام تلاشش در این اثر فهماندن یک حقیقت به ماست: عاقل بودن یعنی به رسمیت شناختن سردرگمی خود، که نیازی نیست برای پنهان کردن آن دست به دامان دیوانگی بشویم.

کتاب عقل در برابر جنون

آخرین باری که به حرف‌های کسی گوش دادید چه‌زمانی بوده؟  گوش دادن واقعی، بدون اینکه فکر کنید بعدش چه می‌خواهید بگویید، به تلفن همراهتان نگاهی بیندازید یا وسط حرف طرف مقابل بپرید و نظر بدهید.

آخرین باری که کسی واقعاً به حرف شما گوش داده چه‌زمانی بوده؟ زمانی که مخاطبتان آن‌قدر حواسش به حرف‌های شما بوده و آن‌قدر واکنش دقیقی داشته که احساس کرده‌اید واقعاً درکتان می‌کند.

در زندگی مدرن، تشویقمان می‌کنند که به قلبمان، به ندای درونمان و به حسمان گوش دهیم، اما به‌ندرت برای گوش دادن دقیق و هدفمند به دیگران ترغیب می‌شویم. درعوض، در مهمانی‌ها و جلسه‌های کاری و حتی هنگام صرف شام با اعضای خانواده، هم‌زمان باهم حرف می‌زنیم، انگار که گفت‌وگویی در جمع ناشنوایان در جریان است؛ طوری تربیت شده‌ایم که فکر می‌کنیم باید رهبر گفت‌وگو باشیم، نه دنبال‌کنندهٔ آن. چه در فضای مجازی و چه در حضور دیگران، مهم این است که تفکرات خودتان را مطرح کنید، روایت را شکل دهید و موضوع مدنظرتان را دنبال کنید. ارزش در چیزی است که ارائه می‌دهید، نه در آنچه دریافت می‌کنید.

بااین‌همه، می‌شود استدلال کرد که گوش دادن از حرف زدن ارزشمندتر است. دراثر گوش ندادن، چه جنگ‌ها که در نگرفته، چه ثروت‌ها که بر باد نرفته و چه دوستی‌ها که از بین نرفته است. 

کتاب باید به هم گوش بدهیم

«اجرا» به‌عنوان یک مقولهٔ نظری و در مقام عمل گسترش فراوانی یافته است. این مقوله در حال حاضر انواع ژانرها را دربرمی‌گیرد و دامنهٔ آن از بازی مفرح، نمایش‌های سرگرم‌کنندهٔ عمومی، تئاتر، رقص، و موسیقی، تا آیین‌های مذهبی و غیرمذهبی، «اجرا در زندگی روزمره»، تجاربِ میان‌فرهنگی و بیش از آن گسترش می‌یابد. 

رویکردهایی به نظریۀ اجرا، مجموعه‌ای گسترده و بی‌نظیر درباره تئوری‌های اجرا، ریشه‌های آن درتئاتر غربی، و بررسی کار هنرمندان و نظریه‌پردازان معروف این حوزه است. مقالات کتاب رویکردهایی به نظریه اجرا را نظریه‌پردازان، هنرمندان، و کارگردانانی شاخص نظیر ریچار شکنر، مایکل کربی، جان کیج، لیزا ولفورد، آلن کاپرا و... نوشته‌اند.

این کتاب، برای اولین بار در زبان فارسی، منبعی مهم برای بحث در باب رویکردهای مختلف به مقولۀ اجرا، ارتباط با هنرهای تجسمی و تئاتر و سنت‌های اجرایی در تئاتر آوانگارد و تئاتر شرق را فراهم می‌کند.

این کتاب به موضوعاتی مانند مفهوم اجرا و ارتباط آن با تئاتر و آیین، ریشه‌های هنر اجرا در هنرهای تجسمی، تئاتر آوانگارد، اجرا و پست‌مدرن و اجرا در تئاتر شرق و فرهنگ‌های غیرغربی می‌پردازد. 

کتاب رویکردهایی به نظریه اجرا

کتاب داستان مردی به نام یونس است که برای دخترش آرزو از گذشته می‌گوید، داستان از دهه هفتاد شروع می‌شود زمانی که تولد ۲۵ سالگی دختر مرد است. کم‌کم داستان پیش می‌رود و می‌بینیم مرد در سال ۵۵ دانشجو بوده و به همراه همسرش دریا هر دو فعال سیاسی و انقلابی بودند. اما چیزی که ناگهان داستان را تغییر می‌دهد این است که انقلاب اسلامی در سال ۵۷ پیروز نشده است. هنوز حکومت پهلوی برقرار است و ناامیدی و سیاهی همه جا را گرفته است.

تغییر تاریخ معاصر ایده‌ای جذاب است که تا به‌حال هیچ نویسنده معاصری سراغ آن نرفته است و در این کتاب ما روایتی تازه و بدیع را می‌خوانیم. متن سرشار از احساسات است و در سه بخش «حیرت»، «ارتداد» و «رجعت» نوشته شده است. 

ما در تاریخ به گذشته می‌رویم و می‌بینیم زمانی که امام خمینی وارد ایران شده است او را دستگیر کرده‌اند و پس از آن در رادیو و تلوزیون اعلام می‌کنند که ایشان فوت کرده‌اند، نیروهای ساواک و ارتش و آمریکا در شهر همه را قتل و عام می کنند و انقلاب را برای همیشه خاموش می‌کنند. در همین درگیری‌ها یونس قهرمان داستان همسرش را از دست می‌دهد. 

کتاب ارتداد

 

sssooosss
sssooosss fff

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋