شازده کوچولو

شازده کوچولو

بلاگر و علاقمند به برنامه نویسی. آشنا به طراحی سایت و سئو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

رفع چلنج اینستاگرام با توضیحات کامل

همانطور که می‌دونید، شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام در کشور ما کاربران و طرفداران زیادی داره. پیج‌های زیادی هستن

که در این شبکه فعالیت میکنن و از این طریق کسب درآمد میکنن. اما مشکلی که اخیرا خیلی از کاربران، مخصوصا کاربران ایرانی، باهاش مواجه هستن، خطای Challenge required هستش. در این مقاله میخوایم در مورد این خطا اطلاعات لازم رو کسب کنیم و روش‌های رفع این خطا رو هم یاد بگیریم.

چه زمانی با خطای Challenge required مواجه میشیم؟

اینستاگرام برای واقعی بودن اکانت‌ها و تعامل‌ها اهمیت زیادی قائله و قصد داره تا جایی که امکانش هست، از تعاملات فیک و غیرواقعی جلوگیری کنه. یکی از روش‌های که برای این کار در دستور کار قرار داده، ارور Challenge required هستش. اگه اینستاگرام مشکوک بشه که به جای انسان، یه ربات در حال فعالیت تو پیج هستش، سعی میکنه هویت واقعی اون اکانت رو بفهمه. برای این کار اکانت مورد نظر رو میبنده و تا زمانی که احراز هویت مجدد صورت نگیره، اجازه فعالیت رو به پیج نمیده.

اما سوالی که پیش میاد اینه که چه چیزی باعث میشه اینستاگرام به ربات بودن ادمین به اکانت شک کنه؟
اینستاگرام برای شناسایی افراد واقعی از ربات‌ها چند فاکتور رو در نظر میگیره و بر اساس اون‌ها هویت صاحب پیج رو تشخیص میده. برای مثال لایک، فالو و کامنت بیش از حد در یه زمان کوتاه، از اصلی‌ترین عوامل بسته شدن پیج و رخ دادن خطای Challenge required هستش.

چگونه از رخ دادن خطای Challenge required جلوگیری کنیم؟

به نظر شما چه روش‌هایی وجود داره که میتونیم با استفاده از اون‌ها کاری کنیم که با ارور چلنج اینستاگرام مواجه نشیم؟
به طور کلی رعایت قوانین اینستاگرام مطمئن‌ترین و ساده‌ترین راه برای جلوگیری از رخ دادن Challenge required هست. برقراری تعاملات واقعی، فعالیت در اینستاگرام با سرعت عادی در انجام کارهایی مثل لایک، کامنت، فالو، عدم ارسال پیام‌های اسپم در دایرکت و کامنت مواردی هستند که میتونن در جلوگیری از رخ دادن خطای Challenge required مفید باشند.

خطای چلنج اینستاگرام چند نوع هست؟

رخ دادن خطای Challenge required میتونه 3 حالت داشته باشه:

  • ارسال کد تایید
  • تایید تصاویر پازلی (کپچا)
  • ویدیو سلفی احراز هویت اینستاگرام

وقتی که اکانتتون با خطای چلنج مواجه شد، اینستاگرام یکی از 3 روش بالا رو بهتون پیشنهاد میکنه که باید با استفاده از اون، هویت خودتونو تایید کنین. در این صورت اینستا میفهمه ربات نیستید و پیج رو بهتون برمیگردونه. البته این نکته رو یادتون باشه که باید با همون روشی هویت خودتونو تایید کنین که اینستاگرام پیشنهاد میده و تغییر روش ممکن نیست.

آموزش رفع خطای Challenge required

همانطور که گفته شد، خطای Challenge required حالت‌های مختلفی داره. حالت‌های مختلف خطای چلنج، روش‌های حل متفاوتی داره که باید طبق دستور العمل اینستاگرام به اون‌ها عمل کنین.

رفع خطای Challenge required با کد تایید

ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روشی که برای رفع خطای Challenge required مورد استفاده قرار میگیره، ارسال کد تأیید هست. در این حالت اینستاگرام براتون یه پیغام نمایش میده که برای بازگردانی پیجتون، باید هویت خودتونو تایید کنین. بعد از تایید هویت، میتونین به فعالیت در اینستا ادامه بدین. روش رفع خطای چلنج اینستاگرام با استفاده از کد تایید به شکل زیر هست:

  1. وقتی با پیغام Challenge required مواجه شدین، دو حالت برای شما وجود خواهد داشت که اینستاگرام به صورت خودکار یکی از این دو روش رو انتخاب میکنه:
  • ارسال کد تأیید از طریق شماره تلفن
  • ارسال کد از طریق ایمیل
  1. روی گزینه‌ی Send Security Code کلیک کنین.
  2. کد ارسال‌شده از طرف اینستاگرام به شماره تلفن یا ایمیلتون رو تو اپلیکیشن وارد کنید.
  3. در بعضی موارد پس از وارد کردن کد تأیید، به صورت خودکار وارد پیجتون خواهید شد. اما در برخی مواقع پس از تایید کد، به صفحه‌ی تغییر پسورد هدایت میشین. در این صورت باید یک رمز جدید برای اکانت خودتون تنظیم کنین.
  4. پس از طی کردن این مراحل، میتونین بدون مشکل وارد حساب کاربری خودتون بشین.

رفع خطای چلنج اینستاگرام با تشخیص تصاویر (Captcha)

روشی که بعد از تایید کد، به سیستم امنیتی اینستا اضافه شده، استفاده از کپچا هست. کارایی این روش بیشتر از ارسال کد تایید هست. چون تو روش ارسال کد، اگه به شماره تلفن یا ایمیلتون دسترسی نداشته باشین، نمیتونین وارد حسابتون بشین. برای رفع خطای چلنج اینستاگرام با استفاده از تایید تصاویر طبق روش زیر عمل کنین:

  1. وقتی کپچا براتون نمایش داده شد، باید دقت کنین که اینستاگرام چه دستور العملی بهتون داده. برای مثال میگه عکس‌هایی رو که تو اون‌ها اتوبوس هست، انتخاب کنین.
  2. عکس‌های مورد نظر رو انتخاب کنین.
  3. روی Submit بزنین.
  4. ممکنه بعضی وقت‌ها بعد از این که تصاویر رو انتخاب کردین، عکس‌های دیگه‌ای به جای اون‌ها قرار بگیره.
  5. باز هم تصاویری رو انتخاب کنین که اینستاگرام میگه.
  6. بعد از تایید تصاویر، در صورتی که این کار رو درست انجام داده باشین، میتونین وارد پیجتون بشین.
  7. البته برخی مواقع، باید رمزتون رو م تغییر بدین تا اینستاگرام اجازه‌ی ورود به اکانت رو بهتون بده.

رفع ارور چلنج با سلفی کپچا (ویدیو احراز هویت اینستاگرام)

آخرین و پیشرفته‌ترین روش اینستاگرام برای تشخیص واقعی بودن هویت اکانت‌ها استفاده از نوع خاصی از کپچا هست که به Selfie Captcha معروفه. در این روش باید یه ویدیو از زاویه‌های مختلف صورتتون ضبط کنین و برای اینستا بفرستین.

رفع مشکلات کپچا و ویدیو احراز هویت اینستاگرام

بیشتر کاربرانی که با خطای Challenge required مواجه میشن، با وجود اینکه روش انجام کار را میدونن، با مشکلاتی مواجهن که گاهی نمیتونن اونا رو حل کنن. ما در مقاله‌ی رفع خطای چلنج اینستا تمامی راه‌های حل مشکلات سلفی و ویدیوی احراز هویت سلفی رو آموزش دادیم. با مطالعه‌ی مقاله‌ی زیر میتونین مشکلات خودتونو در این رابطه حل کنین.

جمع بندی

یکی از مشکلاتی که در حاضر کاربران زیادی در اینستاگرام با اون درگیر هستن، خطای چلنج اینستاگرام هست. به این دلیل که در صورت حل نشدن این مشکل، نمیتونین وارد پیجتون بشین، ضروریه که هرچه زودتر حلش کنین. ما در این مقاله حالت‌های مختلف و روش‌های رفع خطای Challenge required رو آموزش دادیم.

امیدواریم که این مطلب براتون مفید واقع شده باشه. از همراهی شما سپاسگزاریم.

منبع

شازده کوچولو
شازده کوچولو بلاگر و علاقمند به برنامه نویسی. آشنا به طراحی سایت و سئو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋