شازده کوچولو

شازده کوچولو

بلاگر و علاقمند به برنامه نویسی. آشنا به طراحی سایت و سئو
توسط ۱ نفر دنبال می شود

راز پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

 

شاید اگه دنبال یه مقاله با تیتر بهترین زمان برای پست اینستاگرام اومدین، انتظار داری; با یه لیست مواجه بشین. شاید هم انتظار داشته باشین که این لیست خیلی به کارتون بیاد و باعث شه رشد پیجتون چند برابر شه. فکر کنم با دنبال کردن این خط فکری با من هم عقیده شدین که داشتن یه شاه لیست که به هر پیجی بیوفته و قفل مشکلاتشو باز کنه غیر ممکنه. اما قبل این که ناامید شین یا با چنتا لفظ خیلی صمیمی مقاله رو ببندین باید بهتون بگم که شما می‌تونین شاه لیستی بسازین که برای پیج خودتون کار کنه (البته برای بقیه پیجا کار نمیکنه، که زیادم مهم نیست). اما ساختن این لیست به چی نیاز داره؟ فقط چند دقیقه از وقتت. پس ما من همراه باش!

چرا دونستن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام مهمه؟

هدف همه ما از فعالیت در اینستاگرام دیده شدنه. اصلا هدف محیط هایی مثل اینستاگرام همینه. با پست گذاشتن در بهترین زمان ممکن، شما میتونین در معرض دید بیشترین تعداد از فالووراتون قرار بگیرین. خب این مورد که کاملا معلومه. اما میدونستین معیار اصلی اینستاگرام برای انتخاب پست مناسب برای اکسپلور، تعامل کاربراشه؟ داشتن زمانبدی دقیق و حساب شده میتونه باعث شه تعامل شما به شکل وحشتناکی بالا بره. تاثیر تعامل با رسیدن به اکسپلور به شکل یک تابع نمایی رشد میکنه. البته تولید محتوای اصولی در رسیدن به اکسپلور اهمیت بیشتری دارد. اما رعایت کردن این نکات تکمیلی است که مثل فوت کوزه گری، اینستاگرامر حرفه‌ای را از یک آماتور جدا میکند.

از کجا بفهمیم بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام برای پیجمون چه زمانیه؟
 

اگه هنوز اینجایی، نمیخوای کلیشه‌های قدیمی بقیه مقاله‌ها رو بخونی. منم به انتظاراتت احترام میزارم. بهترین ابزار برای پیدا کردن زمان پست گذاشتن در اینستاگرام، همین Insight اینستاگرامه که هم رایگانه، هم ساده و هم آپدیت و هم سریعه (تا حالا واقعا خفن بودن Insight رو لمس نکرده بودم). اما خب چطور:
 

فکر میکنم همین الان میدونین که اکانت پرایوت اینستاگرام، ابزار Insight رو نداره و این امکان برای اکانتای کریتور و بیزینسی فراهم شده. پس بریم سراغ ساختن لیست.

اینستاگرام به شما نشون میده که بیشترین میزان فالووراتون از چه شهری و از چه بازه های سنی ای هستن. از این اطلاعات یه نتیجه گیری جزئی بکنید. مثلا اگه بیشتر فالووراتون آقایون و رنج سنی اونا بین 16 تا 25 یا این حدوده، میتونین زمان پست اولتون رو بین ساعت 9 و 11 انتخاب کنین و بعدا از مقایسه نتایجش، بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام رو برای خودتون دقیق تر کنین.
 


قدم دوم اینه که شما 5 تا زمان که احتمال میدین تو اونا تعامل زیاد باشه رو انتخاب کنین و آمار و ارقام تعامل رو بر اساس ساعت و تاریخ روی یه جدول پیاده کنین. با مقایسه داده های این جدول، میتونین اطلاعات زیادی کسب کنین. وقتی 2-3 بار این جدول رو بسازین، کاملا میبینین که کاربرانتون چه زمانی بیشترین فعالیت رو دارن و بعد از 4-5 روز حساب و کتاب و جدول نویسی برای پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام، برای یه عمر از شر کاغذ و قلم راحت میشین و فقط باید محتوا و بسازین و سر ساعت پست کنین.
 


بعد از این کار بهتره چه استراتژی انتخاب کنیم؟
 


برای این که بهترین نتیجه رو بگیرین باید بتونین محتوای خودتون رو الویت بندی کنین. بیاین با هم صادق باشیم، همه محتواهایی که تولید میکنین به یه اندازه خوبن؟ قطعا نه! خب میتونین محتواهایی عالی در نیومدن رو اون روزی پست کنین که کم ترین تعامل رو میگیرین. دلیلش هم کامل روشنه پس بریم سراغ استراتژی تکمیلی.


از ریلز و آی جی تیوی استفاده کنین. آی جی تیوی که زمان زیادی میگیره و الگوریتم کاملا حواسش به زمانی کاربرای روی محتوای شما میزارن هست. ریلز هم که ابزار جدید اینستاگرام برای ساخت ویدیوهای جذابه و ترنده که حسابی بهش میدون میده و راحت تر از بقیه محتوا ها به اکسپلور راش میده.
 


لیست بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام
 


الان که ماهیگیری یاد گرفتید ، داشتن چند تا ماهی اضافه هم بد نیست. سایت Later لیست چند بازه زمانی که بهترین و بدترین تعامل رو براشون داشته، ثبت کردن. امیدوارم این لیست به شما در داشتن یک دید واضح و کم کردن گستردگی انتخابای اولیه کمک کنه.
 


بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام
 

بهترین زمان های پست گذاشتن بر طبق آمار Later شامل:
 

شنبه ساعت 6 صبح

یکشنبه ساعت 6 صبح

دوشبه ساعت 5 صبح

سه شنبه ساعت 6 صبح

چهارشنبه ساعت 6 صبح

پنچ شنبه ساعت 5 صبح

جمعه ساعت 6 صبح

البته واقعا نمیدونم بر چه اساسی این تایم ها رو نوشتن (لینک مقاله اصلی هم بالاتر گذاشتم میتونین چک کنین، خودم قبل نوشتن 3 بار چک کردم). منو که با تیر بزنی صبح جمعه ساعت 6 بیدار نمیشم برم اینستاگرام!


بدترین زمان های پست گذاشتن

بدترین زمان های پست گذاشتن بر اساس تحقیقات همین سایت شامل:

شنبه ساعت 8 صبح

یکشنبه ساعت 4 بعد از ظهر

دوشنبه ساعت 2 ظهر

سه شنبه ساعت 1 ظهر

چهارشنبه ساهت 10 صبح

پنج شنبه ساعت 11 صبح

جمعه ساعت 9 صبح

جمع بندی

امیدوارم این مقاله به دردتون خورده باشه. در کل تلاش کردیم که بهتون کمک کنیم بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام رو پیدا کنین. اگه نظر یا پیشنهادی دارین مطرح کنین. اگر هم انتقادی داشتین با آغوش باز می‌پذیریم. ممنون که تا آخر مقاله باهامون همراه بودی.
 

مقاله اصلی

شازده کوچولو
شازده کوچولو بلاگر و علاقمند به برنامه نویسی. آشنا به طراحی سایت و سئو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋