www.khadamat1400.com

www.khadamat1400.com

طراح م مجری پروژه های تخصصی www.khadamat1400.com شرکت فنی مهندسی "خدمات 1400"
توسط ۱ نفر دنبال می شود

نصب کابینت نو و دست دوم نصاب کابینت و کمد دیواری و تعمیرات و جابجایی در تهران 09384732357 0993263966

نصب و تعمیرات و جابجایی کابینت دست دوم کارکرده دارای مدرک بین المللی را در سریعترین زمان و بالاترین کیفیت را با “خدمات 1400” تجربه کنید
همین حالا جهت سفارش خدمات و مشاوره رایگان با شماره مستقیم 09932639664 و 09384732357 تماس بگیرید
⚜️ لطفا ما را در لینکدین حمایت کنید ⚜️
⚜️ لطفا ما را در تویتر حمایت کنید
 ⚜️
⚜️ لطفا ما را در فیسبوک حمایت کنید
 ⚜️
⚜️ لطفا ما را در پینترست حمایت کنید
 ⚜️

نمایشگر ویدیو

 

00:00

00:25

 

 

نصب کابینت کابینت‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان درون آشپزخانه هستند و حضور آن‌ها نقش زیادی در زیبایی منزل دارد. کابنیت‌های آشپزخانه از نظر رنگ و مدل، باید با دکوراسیون منزل هماهنگ باشند و با چیدمان وسایل  منزل هارمونی داشته باشند تا به کمک هم، ترکیب چشم‌نوازی را در نظر بیننده پدید آورند. علاوه بر این، ساخت کابینت‌ها از متریال با کیفیت و بادوام، مساله‌ی مهم دیگری ست که به زیبایی و ماندگاری کابینت‌های آشپزخانه کمک بسیاری خواهد کرد.

گزینه‌ی دیگری که در پدید آوردن یک ترکیب زیبا در آشپزخانه، از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، شیوه‌ی نصب کابینت‌ها ست که چنانچه خوب و حرفه‌ای صورت نگیرد، دوام و کیفیت کابینت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نصب غیرحرفه‌ای و غیراصولی کابینت‌ و یا عدم توجه به نکات کوچک و بااهمیت در مراحل نصب کابینت ، علاوه بر اینکه به ظاهر و دوام کابینت ضربه می‌زند، هزینه و متریال مصرفی را نیز هدر می‌دهد و شما را ناگزیر خواهد کرد به زودی و با صرف هزینه‌ی اضافی، کابینت‌هایتان را تعمیر و یا حتی تعویض کنید.

در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب قصد داریم راجع به اهمیت نصب کابینت آشپزخانه، اطلاعاتی مفید و کاربردی به شما ارائه دهیم و همچنین شما را بیشتر با پروسه و مراحل نصب کابینت آشپزخانه آشنا سازیم. امیدواریم ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید:

مراحل نصب کابینت آشپزخانهچرا کلیه مراحل نصب کابینت آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است؟

کابینت‌های آشپزخانه، از اصلی‌ترین عناصر و تجهیزات هر آشپزخانه‌ای محسوب می شوند. برای هر آشپزخانه‌ای با توجه به اندازه‌ و ابعاد آن و همچنین هماهنگی بیشتر با دکوراسیون داخلی منزل و سلیقه مشتری، کابینت‌های مخصوص به خود را باید سفارش داد و طبیعی ست که نصب کابینت در هر آشپزخانه‌، تابع مقتضیات همان فضا باشد. نصب هر مدل و هر نوع متریالی که در کابینت آشپزخانه بکار می‌رود با دیگری متفاوت است و اصول آن با همدیگر فرق خواهد داشت. نصب درست و اصولی کابینت‌ها، دوام و ماندگاری آن‌ها را بالاتر می‌برد و به زیبایی هر چه بیشتر آن‌ها در آشپزخانه کمک می‌کند.

نصب کابینت‌ها در آشپزخانه، نقطه ی پایان و انتهایی کار ساخت کابینت است و مرحله‌ی مهمی محسوب می‌شود که نباید اهمیت آن را نادیده گرفت. خوب است بدانید که نصب کابینت آشپزخانه،فرقی نمی کنه کابینت ممبران باشه یا هایگلاس کاری تخصصی ست و توسط نصابان حرفه‌ای و باتجربه انجام می‌گیرد.

مراحل نصب کابینت آشپزخانه:

بعد از انتخاب متریال مورد نظر و مدل کابینت، اندازه‌گیری دقیق و سپس ساخت آن‌ها، نوبت به نصب کابینت‌ها خواهد رسید که مرحله‌ی پایانی و نهایی کار محسوب می‌شود.

علامت‌گذاری بر روی دیوار برای نصب کابینت‌ها:

از بااهمیت‌ترین کارهایی که در نصب کابینت آشپزخانه باید بدان اهمیت داد، علامت‌زدن اندازه‌ها برای نصب اتصالات و کابینت‌ها در آشپزخانه است. علامت‌گذاری بر روی دیوارها، باید بسیار دقیق و با ظرافت صورت گیرد و حتی وجود یک اشتباه جزئی می‌تواند نصب کابینت‌ها را با مشکل و اختلال مواجه کند. نصاب‌های حرفه‌ای کابینت آشپزخانه، در این مرحله نهایت دقت و توجه را نشان می‌دهند و اندازه‌هایی دقیق و خصوطی صاف بر روی دیوار ترسیم می‌کنند تا نمای پایانی کار، همان چیزی باشد که باید باشد.

مراحل نصب کابینت در آشپزخانه بزرگنصب کردن اتصالات و تجهیزات نگهدارنده کابینت‌ها:

بعد از ترسیم و علامت‌گذاری محل نصب کابینت‌ها، باید اتصالات را به دیوار متصل کرد. اتصالات نصب کابینت، باید به حد کافی محکم و مقاوم باشد تا بتواند وزن کابینت و لوازمی که در آن قرار می‌گیرد را تحمل کند. اتصالات باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا بتوانند وزن کابینت را تاب بیاورند و همچنین باید با دقت و بسیار محکم به دیوار متصل شوند.

نصب بدنه کابینت‌ها به اتصالات:

بعد از نصب اتصالات به صورت دقیق و محکم، باید بدنه‌ یا اسکلت کابینت را به آن‌ها نصب کرد. نصب کابینت‌ها دو مرحله دارد. در مرحله‌ی اول باید کابینت‌های زمینی را نصب کرد و بعد از آن، اقدام به نصب کابینت‌های دیواری و بالایی نمود.

کابینت‌های زمینی به وسیله‌ی پایه بر روی زمین قرار می‌گیرند اما باید به وسیله‌ی اتصالات به دیوار محکم و ثابت شوند تا جابجا نشوند. پس از آنکه کابینت‌ها در جای خود فیکس و ثابت شدند، باید متناسب با سطح زمین تراز شوند. کفپوش و سطح کف آشپزخانه ممکن است دارای اختلاف سطح میلیمتری باشد و به همین دلیل باید به وسیله چرخاندن پایه‌های زیرین کابینت‌ها، آن‌ها را تراز کرد تا از تکان خوردن و لق زدن کابینت جلوگیری شود.

در مرحله‌ی دوم، کابینت‌های دیواری بر روی اتصالات قرار می‌گیرند. کابینت‌های بالایی به دلیل اینکه در ارتفاع هستند و وزن زیادی را تحمل می‌کنند باید با اتصالات بیشتر و محکم‌تری به دیوار نصب شوند.

مراحل نصب بدنه به درب کابینتاندازه‌گیری درب‌ها و قفسه‌های درون کابینت:

در بعضی از مدل‌های کابینت مانند کابینت‌های تمام چوب، درهای کابینت باید بعد از نصب اندازه‌گیری و سپس ساخته شود.

در هر صورت اگر در کابینت اندازه‌گیری و ساخته نشده است، در این مرحله باید به طور دقیق اندازه‌گیری شود و سپس با دقت برش داده شود. همچنین قفسه‌ها و طبقات درون کابینت نیز باید مطابق میل و نیاز مشتری اندازه‌گیری و برش داده شود. اندازه طبقات و قفسه‌های درون کابینت، بهتر است یک تا دو سانتی متر کوچکتر از عمق واقعی کابینت در نظر گرفته شود تا مانع بسته شدن درب کابینت‌ها نشود.

نصب رو کابینتی بر روی کابینت:

در این مرحله، روکابینتی یا پیشخوان آشپزخانه باید نصب شود. روکابینتی می‌تواند از جنس خود کابینت باشد یا جنس آن متفاوت باشد. در هر صورت باید دقیق اندازه‌گیری و برش داده شود تا به طور کامل کابینت‌های پایینی را پوشش دهد.

روکابینتی باید به وسیله‌ی پیچ به سطح بالایی کابینت‌های پایینی متصل شود تا علاوه بر اینکه محکم و ثابت باشد، در صورتی که خراب شد به راحتی با یک روکابینتی دیگر تعویض شود.

مراحل نصب کابینت و صفحه آننصب لولا، ریل‌ و اتصالات درون کابینت برای نصب در کابینت و کشو‌ها:

پس از اندازه‌گیری و برش‌کاری در کابینت، باید لولا و اتصالات به در کابینت و همچنین به بدنه کابینت متصل شود. ابتدا محل اتصالات باید علامت زده شود و سپس لولا با دقت تمام به محل علامت‌زده شده نصب شود.

برای کشوها باید ریل‌های مناسب و باکیفیت نصب شود تا کشوها به راحتی و سهولت باز و بسته شوند.

نصب طبقات، کشوها، درها و دستگیره‌ها:

پس ازین که اتصالات، ریل‌ها و لولا‌ها بر روی بدنه کابینت و در‌های کابینت نصب شد، ابتدا قفسه‌ها و طبقه‌های درون کابینت را جایگذاری شده و سپس اقدام به جاگذاری کشوها درون کابینت‌ها می‌شود. چنانچه کشوهای درون کابینت، به‌راحتی باز و بسته نمی‌شوند باید اتصالات دوباره بازبینی شوند و اشکال مورد نظر کاملا رفع شود.

سپس درهای کابینت به لولاها و اتصالات بدنه‌ی کابینت متصل می‌شوند و بعد از آن، کلیه‌ درها باید با فاصله‌ی مساوی و منظم به لولا‌ها تنظیم شده و ریگلاژ شوند. مرحله‌ی بعدی، نصب دستگیره‌های کابینت به در کابینت‌هاست.

ریگلاژ کردن در کابینت‌ها و اتصال دستگیره‌ها، نهایی‌ترین کار در مراحل نصب کابینت آشپزخانه است و بعد از آن، می‌توان کابینت‌ها را تمیز کرد و وسایل و لوازم آشپزخانه را درون آن‌ها سازماندهی کرد.

مراحل نصب تجهیزات کابینتنکات حائز اهمیت در مراحل نصب کابینت آشپزخانه:

در پروسه مراحل نصب کابینت به دیوار آشپزخانه، نکات ریز و البته بااهمیتی وجود دارد که عدم توجه به این نکات، می‌تواند نتیجه‌ی نهایی را تحت شعاع قرار دهد. در ادامه به مهمترین این نکات می‌پردازیم:

  • بهتر است از پایه‌های فلزی و بادوام برای قرار گرفتن در زیر کابینت‌های پایینی استفاده شود تا توان تحمل وزن بیشتری داشته باشد.
  • بعد از نصب سینک ظرفشویی، باید از چسب آب‌بندی استفاده کرد تا آب و رطوبت به طبقات زیر سینک ظرف‌شویی نفوذ نکند و باعث خرابی کابینت نشود.
  • اگر از گاز روکابینتی استفاده می‌شود، لازم است لبه‌های گاز با صفحه‌ی روکابینتی به وسیله‌ی چسب آب‌بندی پر شود.
  • در نصب لولای در کابینت باید از لولاهایی متناسب با وزن در استفاده شود. در غیر این صورت، در کابینت بعد از مدتی دچار افتادگی خواهد شد.
  • استفاده از ریل مناسب برای باز و بسته کردن کشوهای کابینت آشپزخانه اهمیت دارد، چرا که ریل نامناسب و بی کیفیت، باعث خواهد شد کشوهای آشپزخانه، روان و با سهولت باز و بسته نشود.
  • کابینت‌های پایینی اگرچه به وسیله‌ی پایه بر روی زمین قرار می‌گیرند اما باید حتما به وسیله‌ی پیچ به دیوار متصل شوند.
  • ریگلاژ کردن و تراز کردن کابینت‌ها، مرحله‌ی بسیار مهمی ست که نباید از سوی نصاب کابینت نادیده گرفته شود.
  • صفحه‌ی روکابینتی حتما باید به وسیله‌ی پیچ به سطح بالایی کابینت‌های پایینی متصل شود. استفاده از چسب به جای پیچ‌کردن، کار اشتباهی ست. چسب به مرور زمان، از بین رفته و باعث شل‌شدن روکابینتی می‌شود. مشکل دیگری که استفاده از چسب ایجاد می‌کند این است که چنانچه صفحه‌ی روکابینتی نیاز به تعویض داشته باشد، انجام این کار به سهولت و راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود، در صورتی که استفاده از پیچ کار را بسیار ساده و آسان خواهد کرد.
  • در انتهای کار، باید از محکم بودن تمام پیچ‌های کابینت اطمینان حاصل کرد.

پیدا‌کردن یک نصاب کابینت در تهران به عنوان یک کلان‌شهر کاری دشوار است. به خصوص این‌که کابینت‌ها نقش مهمی در زیبا‌سازی آشپزخانه و در دکوراسیون کلی منزل تاثیر شگرفی می‌گذارند این امر ما را بر این می‌دارد که در انتخاب نصاب کابینت در تهران وسواسی‌تر عمل کنیم.

نصاب کابینت در تهران بهترین و به روز‌ترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهد اما قیمت نصاب کابینت در تهران با توجه به خدمات متفاوتی که ارائه می‌دهند هزینه‌های متفاوتی دریافت می‌کنند.

 

نصاب کابینت در تهران برای کابینت‌سازی چه مراحلی را طی می‌کند؟

شما وقتی در جستجوی یک نصاب کابینت در تهران هستید حتماً برای‌تان مهم است که آن شخص با مهارت و دقت بالا کار حرفه‌ای و تمیزی به شما تحویل دهد. نصاب کابینت در تهران طبق مراحل زیر برای نصب و ساخت کابینت پیش می‌رود.

نصاب کابینت در تهران ابتدا به محل مورد نظر مراجعه کرده و یک پیش‌ طرح به مشتری ارائه می‌دهد. بعد از انتخاب یکی از طرح‌ها توسط مشتری، نصاب کابینت در تهران به اندازه گیری فضا و طراحی کابینت بر اساس فضای مورد نظر و محل قرار‌گیری وسایل آشپزخانه مانند یخچال، ماشین لباسشویی می‌پردازد.

سپس مواد اولیه مورد نیاز برای اجرای کار را محاسبه می‌کند. بعد نصاب کابینت تهران اقدام به برشکاری، لبه زنی و شیارزنی کابینت‌ها می‌کند. سپس کابینت‌ها را سوراخ زنی کرده که مناسب برای اتصال به یکدیگر و نصب بر روی دیوار یا زمین باشند.در آخرین مرحله تمام کابینت‌ها را برای نصب در فضای مورد نظر مونتاژ می‌کند.

نصاب کابینت در تهران چه نوع خدماتی را به مشتری ارائه می دهد؟

نصاب کابینت تهران با آشنایی کامل به تمام مراحل مختلف ساخت و نصب انواع کابینت‌ها بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. در ادامه لیستی از خدماتی که ماهر‌ترین نصاب کابینت تهران قابلیت انجام دادن آن را دارد آورده شده است.

  • ساختن انواع کابینت آشپزخانه با اجناس مختلف مانند کابینت mdf، کابینت‌های گلاس، کابینت کلاسیک، ممبران
  • ساختن صفحه روی کورین و کوارتز به جای صفحه روی mdf
  • ساختن و نصب انواع کابینت‌ها بر روی دیوار و زمین
  • ساختن باکس دکور، باکس نور و کمد‌های دیواری
  • ایجاد نورپردازی حرفه‌ای برای کابینت آشپزخانه
  • ایجاد یک پیش طرح سه بعدی قبل از اجرای کار
  • رفع هرگونه مشکل و تعمیر کابینت
  • تغییر کابینت فلزی به چوبی یا mdf

عوامل تاثیرگذار در قیمت نصاب کابینت در تهران

برای افرادی که نیازمند نصب کابینت در منزل‌شان هستند جدای از این‌که خواستار دریافت به‌روز‌ترین خدمات نصب کابینت هستند قیمت نصاب کابینت در تهران نیز یکی از عوامل مهم برای انتخاب بهترین نصاب می‌باشد. در ادامه عواملی که در دستمزد نصاب کابینت در تهران تاثیر‌گذار هستند شرح داده‌ایم.

 

متراژ مکان و فضای نصب کابینت:

قیمت نصاب کابینت تهران براساس متراژ فضا به‌صورت متری محاسبه می‌شود. پس با افزایش متراژ میزان دستمزد نصاب کابینت تهران افزایش ‌می‌یابد.

میزان دستمزد نصاب کابینت در تهران:

میزان دستمزد نصاب کابینت تهران به‌صورت روزمزد یا پروژه‌ای محاسبه می‎‌شود. این هزینه جدای از هزینه های کابینت‌سازی باید حساب شود.

طراحی کابینت‌ها:

یکی از خدماتی که مشتری از نصاب کابینت تهران می‌تواند درخواست کند؛ طراحی کابینت است. این طراحی‌ها به دو نوع کلاسیک و مدرن در بازار موجود هستند که طراحی کلاسیک نازک‌کاری‌های خود را نیاز دارد برای همین قیمت نصب کابینت در تهران به سبک کلاسیک گران‌تر تمام می‌شود.

به نقل از ویکی پدیا: “طراحی کابینت‌ها با توجه به تنوع آشپزخانه‌ها از نظر شکل طراحی (یو شکل، ال شکل، خطی، شبه‌جزیره‌ای و جزیره‌ای)، صورت می‌پذیرد. در هر حال در هنگام طراحی کابینت باید دقت نمود که جهت باز شدن در آن باید برخلاف جهت حرکت شخص استفاده‌کننده باشد.

تغییرات احتمالی در حین نصب کابینت:

ممکن است در حین کار، طراحی کابینت‌تان برای شما جالب نباشد و تصمیم به انتخاب طراحی جدید کنید. این امر تاثیر زیادی در قیمت نصاب کابینت تهران دارد.

نوع کابینت استفاده شده توسط نصاب کابینت تهران:

کابینت‌ها از نظر نحوه‌ی قرار گرفتن به دو دسته زمینی و دیواری تقسیم بندی می‌شود. ارتفاع کابینت زمینی حدود ۸۰ تا ۹۰ سانتی‌متر و پهنای آن بین ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر است. کابینت دیواری که در ردیف بالا کابینت‌ها به دیوار نصب می‌شود ارتفاع حدود۴۲ تا ۶۲ سانتی‌متر و پهنای حدود ۳۵ سانتی‌متر دارند.

جنس در‌های کابینت‌ها از نوع فلز، چوب، لترون یا mdf می‌باشد و بعضی مواقع برای جلوه‌ای بیشتر از شیشه ساخته می‌شوندکه معمولاً دارای ۲ لولا در کنار می‌‌باشند. برای ساختن کابینت‌های لترون یا mdf نیاز به یراق‌های خاص است که شامل لولای توکار و روکار، پیچ مونتاژ، دستگیره تک پایه و دوپایه، ریل بدون ترمز و ریل ترمز دار کشو و… می‌باشد. پس اجرای هرکدام از این خدمات توسط نصاب کابینت تهران در میزان اجرت و قیمت کار نصاب کابینت تهران تاثیرگذار است.

کلیک کنید و حتما بخوانید  کابینت آشپزخانه

استفاده از ابزارآلات مختلف :

به تمامی ابزارآلاتی که در حین کار و مونتاژ کابینت‌ها از آن استفاده می‌شود یراق نام دارد. لولای mdf برای ورق‌های با ضخامت بین 16 تا 20 سانتی متر به صورت روکار تعبیه می‌شود که باعث می‌شود در بر روی لبه جدار و دیواره کابینت نصب  شود. هر کدام از ابزار الات استفاده شده در نصب و کابینت سازی میزان قیمت نصاب کابینت تهران را تغییر می‌دهد.

نوع دستگیره کابینت:

دستگیره‌ها وظیفه باز و بسته کردن در کابینت و کشو را برای ما دارند. جنس این دسته‌ها در دو مدل پلاستیکی و استیل موجود می‌باشند. دستگیره کابینت‌ها در دو مدل تک پایه و دو پایه وجود دارند که تک پایه با یک پیج و دو پایه با دو پیج بر روی محل مورد نظر نصب می‌شود.

نصب دستگیره بر روی در‌ها و کشو‌ها می‌تواند به صورت سلیقه‌ای باشد؛ اما به صورت کلی دستگیره در‌های دیواری در گوشه پایینی و دستگیره کشو‌ها در وسط آن‌ها نصب می‌شود.

پایه زیر کابینت:

پایه زیر کابینت از جنس پلاستیک یا فلز در ابعاد 5 تا 10 سانتی متر در بازار موجود است. این پایه‌ها در طرح‌های مختلف استیل، براق، استیل مات و … وجود دارند که در هر چهار گوشه‌ای کابینت‌ها با فاصله مناسب (بهتر است فاصله بیشتر از 50 سانتی متر نباشد) نصب می‌شود.

سبد سوپر مارکت:

سبد سوپرمارکت یک سبد فلزی و اصلی ترین قسمت کابینت برای چیدن وسایل است. این سبد‌ها درابعاد مختلف در کاربری‌های متفاوت مانند: نگهداری مواد خوراکی یا ظروف توسط نصاب کابینت تهران تعبیه می‌شود.

انتخاب نصاب کابینت در تهران توانایی اجرای تمام مراحل و ارائه دقیق خدمات ساخت و نصب کابینت را دارد. داشتن نازل‌ترین قیمت نصاب کابینت در تهران شما را به سمت گزینش آن‌ها می‌کشاند.

طراحان کابینت ساز

یکی از شاخه‌ های مهم طراحی داخلی که به متخصصان حرفه‌ ای و کار بلد نیاز دارد، طراحی کابینت است. طراحی پیدا کنید که بداند شما به چه چیزی نیاز دارید و تنها با استفاده از عکس‌ های ژورنالی طراحی نکند. بعضی‌ ها فقط یک عکس از روی نمونه کارهای خارجی انتخاب می‌ کنند و بدون توجه به شرایط خانه، آن را مطابق میل صاحب‌ خانه اجرا می‌ کنند. در انتها مالک برای کار کردن در آشپزخانه با مشکلات زیادی رو به‌ رو می‌ شود. کابینت ساز حرفه‌ ای کسی است که می‌ داند مثلث کار در آشپزخانه به چه معنا است. سه عنصر اصلی گاز، ظرف‌شویی و یخچال را طوری می‌ چیند که مثلث کار شکل بگیرد و دسترسی صاحب‌ خانه به‌ راحتی صورت بگیرد.

مثلث کار در آشپزخانه

مثلث کار در آشپزخانه

مثلث کار در آشپزخانه یک قانون نیست بلکه یک پیشنهاد برای داشتن یک فضای خوب درآشپزخانه است.
شکل هندسی غالب در اکثر آشپزخانه ها چهارگوش است. از کابینت مربع مستطیلی گرفته تا اکثر دیگر لوازم آشپزخانه.
اما مثلث کار در آشپزخانه یک مثلث خیالی بین این چارگوش هاست که عنصری مهم در طراحی آشپزخانه است و قابلیت آشپزخانه را بالا میبرد.
دلیل این نوع طراحی ایجاد فضای مناسب برای انجام کارهای مختلف و جلوگیری از اتلاف زمان و انرژی بیهوده در حین انجام کار به دلیل رفت و آمدهای مکرر در حین آشپزی و آماده سازی غذاست

پخت و پز (اجاق گاز یا فر)، آماده سازی (سینک ظرفشویی) و ذخیره سازی مواد غذایی (یخچال) این مراکز اصلی و پر کار را تشکیل می دهند که هرکدام را میتوان گوشه  یک مثلث تصور کرد و خطوط  خیالی بین آنها مثلث کار آشپزخانه  را تشکیل می دهند. این  ایده به این معناست که این سه عنصر باید به صورت یک پلان مثلثی و نزدیک هم  قرار بگیرند.

بهترین فرم این مثلث نیز، متساوی الاضلاع است که طول ساقهای آن حداقل ۱٫۵ تا ۲ متر باشد و با توجه به اینکه در ناحیه مثلث کار بیشترین فعالیت ها صورت می گیرد نیازمند طراحی دقیق و دسترسی بدون مانع است.
البته این مثلث ایده آل فضاهای چهارگوش و U شکل بوده  و برای ایجاد مثلث طلایی در فضاهایی که امکان نصب کابینت به شکل L یا موازی هم وجود دارد. بهتر است محل قرار گیری یخچال با فاصله ای مناسب در امتداد محل قرار گیری سینک آشپزخانه یا اجاق باشد تا فرم مثلثی قرارگیری لوازم رعایت شود یا حداقل در آشپزخانه هایی که امکان نصب کابینت تنها روی یکی از دیوارها وجود دارد فاصله مناسب  ۱٫۵ متری بین این سه وسیله رعایت شود تا فضای مناسب برای  کار در آشپزخانه ایجاد شود.
هر یک از اضلاع این مثلث نباید کمتر از ۱۲۰ سانتی متر و از طرفی دیگر نباید بیشتر از ۲۵۰ سانتی متر باشد. و در مجموع حداقل محیط مناسب برای این مثلث حدود ۳۵۰ سانتی متر و حداکثر آن در حدود ۷۵۰ سانتی متر است.  اگر این اندازه ها کمتر از میزان استاندارد باشد باعث تداخل در تردد و همچنین ایجاد خستگی زیاد بعد از فعالیت در محیط آشپزخانه میگردد

همچنین پیشنهاد می شود بین محل قرار گیری سینک و اجاق گاز نیز بین ۱٫۵ تا ۲ متر فاصله وجود داشته باشد. تا به شما اجازه‌ قرار دادن وسایل آشپزی  داده شود . از طرفی این فاصله روی صفحه کابینت به شما اجازه میدهد تا جایی برای انجام آماده سازی مواد و امور شست وشو ، پاک کردن و خرد کردن و … را داشته باشید.
بهترین محل برای قرارگرفتن یخچال جایی  به دور از رطوبت و گرماست . بنابراین در روش چیدمان مثلث کار این نکته باید رعایت شود ، اما چنانچه متراژ  فضا این اجازه را به شما نمی دهد بهترین مکان برای یخچال با رعایت فاصله ای حداقل یک متری از سینک آشپزخانه یا اجاق گاز است و البته فراموش نکنید که باید بدون ایجاد مزاحمت بتوانید به راحتی درب یخچال را باز و بسته کنید و تمیزکاری یخچال و قفسه های آن نیزبه راحتی امکان پذیر باشد.

محدوده طراحی را مشخص کنید •

آیا شما می‌ خواهید طراحتان فقط طراحی کابینت را به عهده بگیرد یا قصد دارید از فرصت استفاده کنید و طراحی کمد یا شلف را هم به او بسپارید؟
•    شما می‌ توانید طراحی سقف آشپزخانه را هم از کابینت سازتان بخواهید. امروزه باکس و طرح‌های چوبی زیبایی بر روی سقف اجرا می‌ شود که گاهی در ادامه کابینت‌ ها است.
•    آیا قصد نورپردازی آشپزخانه را هم دارید؟
•    چه خدمتی از کابینت ساز می‌خواهید؟
•    باید مشخص کنید شما نیاز به طراحی یک کابینت ساده دارید یا میل به داشتن طرحی خاص در شما موج می‌زند!
•    توجه داشته باشید بعضی از کابینت سازان علاوه بر طراحی و اجرا، برای انجام کارهای جانبی هم گروه تأسیساتی دارند.
•    درصورتی‌ که نیاز به انجام کارهای دیگری از جمله نصب ظرف‌ شویی، هود و گاز رادارید، حتما با طراحتان در میان بگذارید.
•    توجه داشته باشید مسئولیت خرید لوازم اصلی آشپزخانه به عهده کابینت ساز نیست. چنانچه تمایل به واگذاری این بخش به طراح دارید، حتما شرایط آن را بپرسید.
•    شما باید از قبل لوازم جانبی را خریداری کنید تا در زمان نصب کابینت آن‌ ها هم سر جایشان قرار بگیرند. در غیر این صورت، مجبور می‌ شوید یک روز دیگر را برای نصب تعیین کنید که این موضوع هزینه‌ های بیش تری را در بر خواهد داشت.

کابینت آشپزخانه رولپلاک

 

"بنایی و بازسازی" "بنایی" "بازسازی" "تاسیسات لوله کشی" "تاسیسات" "لوله کشی" "لوله کشی گاز" "لوله کشی آب" "لوله کشی فاضلاب" "لوله کشی آتش نشانی" "استخر سونا جکوزی" "استخر" "سونا" "جکوزی" "سرمایش گرمایش" "چیلر" "فن کویل" "اسپیلت" "کولر گازی" "داکت اسپیلیت" "وی آر اف VRF" "کابینت و دکوراسیون داخلی" "کابینت آشپزخانه" "کمد دیواری" "کابینت دست دوم کارکرده" "نصاب کابینت" "نصاب کمد دیواری" "کمد دیواری کارکرده" "کمددیواری دست دوم" "نصب و مونتاژ و تعمیرات و جابجایی کابینت" "شرکت خدماتی ساختمانی خدمات 1400" "خدمات1400" "استخر سونا جکوزی" "طراحی و ساخت استخر" "طراحی و ساخت سونا" "طراحی و ساخت جکوزی" "خدمات در منزل" "مبلشویی" "قالیشویی"

www.khadamat1400.com
www.khadamat1400.com طراح م مجری پروژه های تخصصی www.khadamat1400.com شرکت فنی مهندسی "خدمات 1400"

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋